Gå til innhold

Julegaver som nyutflyttet "voksen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke verdens største slekt, så hos oss gir alle gave til alle. Det er jo da en selvfølge for meg å gi tilbake til de jeg får av. Unntaket for meg og mine søsken er nok fjernere slektninger som f.eks tanter og onkler av foreldrene våres osv...

Etter at jeg flyttet hjemmefra og begynte å kjøpe egne gaver til hele familien, legger jeg mest penger i gaver til søsknene mine, som er en god del yngre enn meg og fortsatt går som barn, og foreldrene mine. Til resterende, altså besteforeldre, tanter/onkler, søskenbarn og deres barn kjøper jeg noe som ikke nødvendigvis koster så mye, men som absolutt viser at jeg bryr meg. Er flink til å finne gode kupp på fine gaver, så julen ikke blir så dyr :)

Mannen min derimot har en veldig stor slekt, og gir kun til foreldre, søsken og besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noe rart om du fremdeles er med på fellesgave fra dine foreldre/eventuelt hjemmeboende søsken. Du kan jo bidra med en liten sum til dem som kjøper inn disse fellesgavene, tilpasset din økonomiske situasjon? De som får gaven vet jo ikke om/ i hvor stor grad du har bidratt til gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tanken som teller

Hva med en personlig julekort med et flaxlodd i?

Viser at du gjerne ønsker de mye, selv om du ikke har anledning til å gi.

Likte denne ideen veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig stor familie og gir derfor ikke julegaver til alle onkler, tanter, søskenbarn og barn av søskenbarn. Bare disse inkluderer 46 personer (hvis jeg klarte å telle riktig nå - uten inngifte onkler og tanter og stebarn).

Men jeg sender alle disse familiene hjemmelagde julekort. Og noen av dem gir jeg litt ekstra - hjemmelaga julekonfekt, noe fint til de nyfødte eller slikt.

Besteforeldre, mor, far, søsken og tantebarn gir jeg uansett. Vi søsknene er flinke til å spleise på gaver til foreldrene våre og til hverandre.

Dette funker fint for meg som er student med to deltidsjobber og samboer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...