Iset Skrevet 16. desember 2003 #1 Skrevet 16. desember 2003 er det bare jeg som reagerer på dette? hva synes dere? har de ikke slåss for mange av "fangene" hans da? tenker de ikke på at han står bak grufulle drap og tortur? han er en DIKTATOR. jeg mistet faktisk all respekt for Amnesty i det øyeblikket jeg leste dette...
Gjest Poirot Skrevet 16. desember 2003 #2 Skrevet 16. desember 2003 Amnesty er imot dødsstraff. De er politisk uavhengige, og skiller ikke mellom folk som fortjener dødsstraff og folk som ikke fortjener det. nettopp fordi dette mener folk helt forskjellig om. De kjemper for at en rettferdig rettergang skal holdes for alle, også diktatorer. Dette betyr ikke at de ikke kan kritisere saddam for nettopp å selv ha brutt slike regler.
aline Skrevet 16. desember 2003 #3 Skrevet 16. desember 2003 Som Poirot sier, er man imot dødsstraff, så er man imot dødsstraff uansett om det er på en litt slem kriminell eller en grusom diktator!
Fakse Skrevet 16. desember 2003 #4 Skrevet 16. desember 2003 Jeg ville ikke hatt mye respekt for noen som var i mot dødsstraff "sånn bortsett fra visst det er han eller han eller han...".
Gundel Gaukeley Skrevet 16. desember 2003 #5 Skrevet 16. desember 2003 Jeg ville ikke hatt mye respekt for noen som var i mot dødsstraff "sånn bortsett fra visst det er han eller han eller han...". Helt enig! Jeg er imot dødsstraff, og det gjelder også for Saddam.
starie Skrevet 16. desember 2003 #6 Skrevet 16. desember 2003 Helt enig! Jeg er imot dødsstraff, og det gjelder også for Saddam.
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2003 #7 Skrevet 16. desember 2003 Poenget er vel at hvis han bare blir henrettet, så er "vi" på en måte ikke noe bedre enn han. Er men i mot dødsstraff er man i mot dødstraff uansett hvem det gjelder
VesleBråka Skrevet 16. desember 2003 #8 Skrevet 16. desember 2003 Mulig jeg er barnslig da, men det plager meg ikke særlig om saddam får et skudd mellom øynene.. Man må velge sine saker, og den kommer ganske så langt ned på lista.
Pip Skrevet 16. desember 2003 #9 Skrevet 16. desember 2003 Jeg ville ikke hatt mye respekt for noen som var i mot dødsstraff "sånn bortsett fra visst det er han eller han eller han...". Nettopp!
Gjest Joanna Skrevet 16. desember 2003 #10 Skrevet 16. desember 2003 Jeg synes ikke noen fortjener å dø, men han kan godt få bruke resten av sitt usle liv på å prøve å gjøre ting godt igjen for folket han har herjet med så lenge... Ved å f.eks lage nytte-ting under streng bevoktning?
Fakse Skrevet 16. desember 2003 #11 Skrevet 16. desember 2003 Mulig jeg er barnslig da' date=' men det plager meg ikke særlig om saddam får et skudd mellom øynene.. Man må velge sine saker, og den kommer ganske så langt ned på lista.[/quote'] Jeg synes det er spesielt viktig å understreke at man er mot dødsstraff på mennesker man avskyr og er totalt uenig med. Det er ikke noen sak å være mot dødsstraff på de man har sympati med.
Arwen Skrevet 16. desember 2003 #12 Skrevet 16. desember 2003 Enig med deg Ragnhil. Er også 100% i mot dødsstraff og synes det er godt å se at Amnesty er prinsippfaste.
Gjest Joanna Skrevet 16. desember 2003 #13 Skrevet 16. desember 2003 Enig med Ragnhild! Ser for meg nytt firma: Saddam`s gavekurver- for enhver anledning!
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #14 Skrevet 16. desember 2003 Jeg er mot dødsstraff , også i Saddams tilfelle. Jeg synes nesten dødsstraff vil være for "humant" for Saddam. La ham heller sitte i fengsel på livstid. Jeg er også redd for at dødsstraff vil gjøre mannen til en martyr. Noe Irak slett ikke er tjent med. Lampeskjerm
Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2003 #16 Skrevet 16. desember 2003 Å være for eller imot dødsstraff er for meg et ufravikelig prinsipp! Jeg er imot - uansett.
Diva Skrevet 16. desember 2003 #17 Skrevet 16. desember 2003 Jeg er mot dødsstraff , også i Saddams tilfelle. Jeg synes nesten dødsstraff vil være for "humant" for Saddam. La ham heller sitte i fengsel på livstid. Jeg er også redd for at dødsstraff vil gjøre mannen til en martyr. Noe Irak slett ikke er tjent med. Lampeskjerm
Gjest Nicoline Skrevet 16. desember 2003 #18 Skrevet 16. desember 2003 For å være helt ærlig så hadde jeg ikke brydd meg om mannen var blitt drept med det samme. Det antas at 300.000 irakere er begravd i massegraver rundt om i Irak - la disse menneskene få bestemme hva som skal skje med ham uten vår innblanding. Mannen fortjener ihvertfall ikke å leve !!!
Soul Skrevet 16. desember 2003 #19 Skrevet 16. desember 2003 anonym skrev: Jeg er mot dødsstraff , også i Saddams tilfelle. Jeg synes nesten dødsstraff vil være for "humant" for Saddam. La ham heller sitte i fengsel på livstid. Jeg er også redd for at dødsstraff vil gjøre mannen til en martyr. Noe Irak slett ikke er tjent med. Lampeskjerm Her må jeg si meg helt enig.
Gjest randabergmann22 Skrevet 16. desember 2003 #20 Skrevet 16. desember 2003 sett an i ett kanll tøft amerikansk fengsel, så kan han ble Bitchå te ein 150 kilos neger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå