Gå til innhold

Knivdrapet på bislett 30.11.2011


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og siktede har også risset inn et oppned-kort

Oppned-kors eller oppned-kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo ha vært så mye forskjellig, jeg synes det blir feil å si at det var rus når man ikke vet. Klart det kan ha vært det, men det kan jo også være div psykiatriske diagnoser. Det er jo ikke helt uvanlig at enkelte utvikler schizofreni i begynnelsen av 20-årene f.eks. Og selv om schizofreni kan utløses av rus, så er det ikke alltid sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ha vært så mye forskjellig, jeg synes det blir feil å si at det var rus når man ikke vet. Klart det kan ha vært det, men det kan jo også være div psykiatriske diagnoser. Det er jo ikke helt uvanlig at enkelte utvikler schizofreni i begynnelsen av 20-årene f.eks. Og selv om schizofreni kan utløses av rus, så er det ikke alltid sånn.

Det er mange rusmidler som i verste fall er psykose i en liten eske. En pille, og instant tilt. Ja, den dagen det skjærer seg, altså. Det samme kan man forsåvidt klare på alkohol, også. Enkelte ganger får folk en sk atypisk rus, og kan bli forbigående psykotiske. Not pretty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener opp-ned kors? Jeg forsøkte å se etter dette korset, men det så ut som et vanlig kors? Har du bilder, gjerne gi meg link.

Er helt enig, jeg har tenkt en del på denne hendelsen, og det som jeg tror kan være motivet i denne saken (bare egne tanker altså) er det at det var på Halloween, eller kvelden før (nesten det samme), og det er jo Satans bursdag (eller i de eldgamle paganistiske religionene, så feirer de guden som ruler over døden). Mange mørke grupper rundt om i verden, ofrer/dreper for Satan på denne datoen. I og med at det var skrevet Gud i blod, og et opp-ned kors, så er ikke det umulig altså.

Ja, riktig. opp-ned kors. jeg har desverre ingen bilde-linker, men det var dette de skrev i media. det siste de skrev var også b.la. at det trolig var snakk om en rusutløst psykose. men siktede har fortalt helsepersonell om grunnen som fikk ham til å "tilte"... dette er ikke skrevet om i media, men det er såpass spesielt at det får meg til å tenke enda mer på denne saken. Jeg lurer på hvorfor man ikke får vite hva slags svar blodprøvene gav, hva slags type narkotika det var osv. skjønner at man ikke kan få vite alle detaljer, men det er merkelig hvordan media blåser opp en sak så til de grader for så å holde helt kjeft.

Siktede har garantert vært i psykose og er meget syk, han er jo som kjent på sikkerhetsavdelingen på dikemark og der er det ikke mange plasser for å si det sånn. det er jo også hit de trolig skal overføre Breivik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er merkelig hvordan media blåser opp en sak så til de grader for så å holde helt kjeft.

Dersom det dreier seg om psykisk syke personer forsvinner normalt sett saken fra avisene, siden man ønsker å skjerme syke folk fra omtale. Samme sak som når forsvinninger eller drap viser seg å være selvdrap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det dreier seg om psykisk syke personer forsvinner normalt sett saken fra avisene, siden man ønsker å skjerme syke folk fra omtale. Samme sak som når forsvinninger eller drap viser seg å være selvdrap.

Ok, takk for svar :-) vet du noe om praksisen ifht rettsak med personer som f.eks. har drept i psykose? er det vanlig at media ikke skriver noe da og? kan i tilfelle siktede og offer(han som overlevde knivstikkingen) få slippe å møte i en rettsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NOEN må da vite noe?

Hva vil du egentlig vite? Flere aviser gikk jo ut med hvor mange knivstikk han som ble alvorlig skadet hadde fått, og det mente forsvareren til siktede at ble feil å gjøre. Og det må jeg si meg enig i. Det er om å gjøre at minst mulig informasjon skal lekke ut i media fordi det kan forårsake noe forvirring blant de fornærmede om hva som har skjedd, og folk kan forandre på historiene sine om det er slik at de leser noe som kanskje ikke stemmer i mediene.

At en gutt som har all økonomisk støtte i fremtiden uten problemer klikker er vel ikke så uvanlig, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :-) vet du noe om praksisen ifht rettsak med personer som f.eks. har drept i psykose? er det vanlig at media ikke skriver noe da og? kan i tilfelle siktede og offer(han som overlevde knivstikkingen) få slippe å møte i en rettsak?

Som regel går straffesaken som vanlig, men med påstand om at tiltalte ikke skal dømmes til straff, men til tvungent psykisk helsevern. Utgangspunktet er at alle impliserte i saken må vitne på vanlig måte, jfr. bevisumiddelbarhetsprinsippet.

Det er ikke rart at det er stille rundt denne saken nå. Den kommer helt sikkert til å bli omtalt i media igjen når det foreligger mer informasjon i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel går straffesaken som vanlig, men med påstand om at tiltalte ikke skal dømmes til straff, men til tvungent psykisk helsevern. Utgangspunktet er at alle impliserte i saken må vitne på vanlig måte, jfr. bevisumiddelbarhetsprinsippet.

Det er ikke rart at det er stille rundt denne saken nå. Den kommer helt sikkert til å bli omtalt i media igjen når det foreligger mer informasjon i saken.

Lover du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...