Gå til innhold

Knivdrapet på bislett 30.11.2011


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er merkelig altså. hvordan enkelte saker er førsteprioritert av media hvorpå det bare blir helt stille. dette skjer ofte i pikante saker, saker som kanskje har detaljer som aldri slipper ut i media. nå er det helt stille i denne saken. det vi vet er at drapsmannen er på sikkerhetsavdelingen på dikemark. men der stopper det. hvorfor blir vi pumpet full av info i noen saker mens i andre saker sier media A men ikke B!? jeg har hørt grunner for motiv i denne saken indirekte fra helsepersonell som jobbet drapsnatta. noe som ikke har blitt skrevet noe om i media. Noen som faktisk har peiling her? på hvorfor noen saker(drap etc) nærmest omtales i detalj i media, mens andre stopper helt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er han utlendingen som er siktet, ikke sant?

Jeg vil tippe drapet var rasistisk motivert. Mediene kan nemlig ikke fortelle om dette, vi lever jo i den O Hellige Etter 22 Juli-Tiden. Ingen må få ødelegge den nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media skriver mest om saker som er spesielle på noe vis, enten ved spesielle detaljer eller stort omfang.

Denne saken har lite spektakulært å by på, hendelsen er over, gjenrningsmannen er tatt, og det er bare i de største sakene at journalistene prøver å live dem opp med ikke-nyheter under etterforskningen.

Videre detaljer får vi sikkert når rettssaken kommer opp, hvis gjerningsmannen er tilregenlig. At folk går amok i fylla og dreper hverandre er ikke så veldig spesielt at vi trenger masse info og pikante detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han utlendingen som er siktet, ikke sant?

Jeg vil tippe drapet var rasistisk motivert. Mediene kan nemlig ikke fortelle om dette, vi lever jo i den O Hellige Etter 22 Juli-Tiden. Ingen må få ødelegge den nå.

Nei, både gjerningsmann og offer var norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han utlendingen som er siktet, ikke sant?

Feil sak, alle involverte her var en vennegjeng fra Hallingdal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil sak, alle involverte her var en vennegjeng fra Hallingdal.

Åja, det er snakk om Halloween-drapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jA, DET ER SNAKK OM HALLOWEEN-DRAPET. en skrev her at dette drapet ikke er spektakulært. JO, DET ER DET. det er faktisk en meget spesiell sak. norske gutter, tidlig i 20-årene, ressusrsterke og tidligere ustraffede. i tillegg gode, mangeårige venner. den ene kameraten lå hjemme og sov, tilsynelatende edru og HADDE VISSTNOK IKKE DRUKKET. de to andre kameratene kommer hjem fra byen og den TILSYNELATENDE EDRU kameraten går BERSERK med kniv, dreper den ene kompisen og dreper nesten den andre. ALLE 3 GUTTENE KUN IFØRT BOKSER. det hele ender i en voldsomt blodbad og noen(sannsynligvis siktede) har skrevet "GUD" i blod på veggen i oppgangen og siktede har også risset inn et oppned-kort. HVORFOR? lurer dere ikke på hvorfor? greit nok, drapsmannen har etter alt å dømme hatt en psykose, men lurer dere ikke på HVA som utløste denne psykosen hos en tilsynelatende normal norsk student? som fikk ham til å ville drepe sine venner på et besitialsk vis?

-TS

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media skriver mest om saker som er spesielle på noe vis, enten ved spesielle detaljer eller stort omfang.

Denne saken har lite spektakulært å by på, hendelsen er over, gjenrningsmannen er tatt, og det er bare i de største sakene at journalistene prøver å live dem opp med ikke-nyheter under etterforskningen.

Videre detaljer får vi sikkert når rettssaken kommer opp, hvis gjerningsmannen er tilregenlig. At folk går amok i fylla og dreper hverandre er ikke så veldig spesielt at vi trenger masse info og pikante detaljer.

: FAIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jA, DET ER SNAKK OM HALLOWEEN-DRAPET. en skrev her at dette drapet ikke er spektakulært. JO, DET ER DET. det er faktisk en meget spesiell sak. norske gutter, tidlig i 20-årene, ressusrsterke og tidligere ustraffede. i tillegg gode, mangeårige venner. den ene kameraten lå hjemme og sov, tilsynelatende edru og HADDE VISSTNOK IKKE DRUKKET. de to andre kameratene kommer hjem fra byen og den TILSYNELATENDE EDRU kameraten går BERSERK med kniv, dreper den ene kompisen og dreper nesten den andre. ALLE 3 GUTTENE KUN IFØRT BOKSER. det hele ender i en voldsomt blodbad og noen(sannsynligvis siktede) har skrevet "GUD" i blod på veggen i oppgangen og siktede har også risset inn et oppned-kort. HVORFOR? lurer dere ikke på hvorfor? greit nok, drapsmannen har etter alt å dømme hatt en psykose, men lurer dere ikke på HVA som utløste denne psykosen hos en tilsynelatende normal norsk student? som fikk ham til å ville drepe sine venner på et besitialsk vis?

-TS

Jeg lurer VELDIG! Synes hele saken er meget faglig interessant! Savner mer info i media ja.. Får håpe vi får vite mer når hovedforhandlingene begynner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ikke har full kontroll på geografikunnskapene da;) Men var delvis rett:)

Jeg syns også det er veldig merkelig at det er så stille rundt denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke at det er så spesielt at media bør henge seg på denne saken. Enten hadde han psykiske problemer, utløst av et eller annet, eller så var det noe rus, eller så var det noe konflikt/affekt relatert.

29 drap i Norge hittil i år: (fra 13. nov)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/29-drap-i-Norge-hittil-i-r-6696565.html

Og alle er sikkert like uforståelige for de som er involvert, og ganske vanlige nyheter for oss andre.

Jeg har også en faglig interesse for drapssaker, men nettopp derfor foretrekker jeg å vente på rettssaken, siden avisene er fulle av spekulasjoner og rykter.

Selv synes jeg feks Klemetsrud-saken er mer faglig interessant enn Bislett, fordi det ser ut som vi kan få prøvd utvidet nødvergerett, men også der skjer det nok lite før saken kommer opp i retten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jA, DET ER SNAKK OM HALLOWEEN-DRAPET. en skrev her at dette drapet ikke er spektakulært. JO, DET ER DET. det er faktisk en meget spesiell sak. norske gutter, tidlig i 20-årene, ressusrsterke og tidligere ustraffede. i tillegg gode, mangeårige venner. den ene kameraten lå hjemme og sov, tilsynelatende edru og HADDE VISSTNOK IKKE DRUKKET. de to andre kameratene kommer hjem fra byen og den TILSYNELATENDE EDRU kameraten går BERSERK med kniv, dreper den ene kompisen og dreper nesten den andre. ALLE 3 GUTTENE KUN IFØRT BOKSER. det hele ender i en voldsomt blodbad og noen(sannsynligvis siktede) har skrevet "GUD" i blod på veggen i oppgangen og siktede har også risset inn et oppned-kort. HVORFOR? lurer dere ikke på hvorfor? greit nok, drapsmannen har etter alt å dømme hatt en psykose, men lurer dere ikke på HVA som utløste denne psykosen hos en tilsynelatende normal norsk student? som fikk ham til å ville drepe sine venner på et besitialsk vis?

-TS

Kjekk norsk ungdom som tilter uten noen som helst psykiatrisk forhistorie?

Jeg tar en råsjans og tipper rusindusert psykose. Mange av dem i psykiatrien. Forferdelig trist at det skulle koste vennen hans livet.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Jeg synes medias vinkling med "halloweendrapet" i fete overskrifter var verst jeg da.

At det har blitt stille nå er vel relativt naturlig, det pleier gjerne å bli det en periode fram til rettssaken. Dessuten så synes jeg media og forsåvidt vi andre også, skal holde oss for gode til å spekulere vilt i både hendelsesforløp og motiver, uten at vi har noen faste holdepunkter på akkurat det. Dette vil vel uansett mest sannsynlig komme fram i en rettssak!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke at det er så spesielt at media bør henge seg på denne saken. Enten hadde han psykiske problemer, utløst av et eller annet, eller så var det noe rus, eller så var det noe konflikt/affekt relatert.

29 drap i Norge hittil i år: (fra 13. nov)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/29-drap-i-Norge-hittil-i-r-6696565.html

Og alle er sikkert like uforståelige for de som er involvert, og ganske vanlige nyheter for oss andre.

Jeg har også en faglig interesse for drapssaker, men nettopp derfor foretrekker jeg å vente på rettssaken, siden avisene er fulle av spekulasjoner og rykter.

Selv synes jeg feks Klemetsrud-saken er mer faglig interessant enn Bislett, fordi det ser ut som vi kan få prøvd utvidet nødvergerett, men også der skjer det nok lite før saken kommer opp i retten.

- Men der er vi rett og slett forskjellige. jeg synes "Halloween-drapet" er mer interessant enn klemetsrud-drapet, ut fra et psykologisk perspektiv. du ser ut til å synes det juridiske er mest interessant, og da er det jo ikke rart at du synes klemetsrud-saken er mer fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jA, DET ER SNAKK OM HALLOWEEN-DRAPET. en skrev her at dette drapet ikke er spektakulært. JO, DET ER DET. det er faktisk en meget spesiell sak. norske gutter, tidlig i 20-årene, ressusrsterke og tidligere ustraffede. i tillegg gode, mangeårige venner. den ene kameraten lå hjemme og sov, tilsynelatende edru og HADDE VISSTNOK IKKE DRUKKET. de to andre kameratene kommer hjem fra byen og den TILSYNELATENDE EDRU kameraten går BERSERK med kniv, dreper den ene kompisen og dreper nesten den andre. ALLE 3 GUTTENE KUN IFØRT BOKSER. det hele ender i en voldsomt blodbad og noen(sannsynligvis siktede) har skrevet "GUD" i blod på veggen i oppgangen og siktede har også risset inn et oppned-kort. HVORFOR? lurer dere ikke på hvorfor? greit nok, drapsmannen har etter alt å dømme hatt en psykose, men lurer dere ikke på HVA som utløste denne psykosen hos en tilsynelatende normal norsk student? som fikk ham til å ville drepe sine venner på et besitialsk vis?

-TS

Du mener opp-ned kors? Jeg forsøkte å se etter dette korset, men det så ut som et vanlig kors? Har du bilder, gjerne gi meg link.

Er helt enig, jeg har tenkt en del på denne hendelsen, og det som jeg tror kan være motivet i denne saken (bare egne tanker altså) er det at det var på Halloween, eller kvelden før (nesten det samme), og det er jo Satans bursdag (eller i de eldgamle paganistiske religionene, så feirer de guden som ruler over døden). Mange mørke grupper rundt om i verden, ofrer/dreper for Satan på denne datoen. I og med at det var skrevet Gud i blod, og et opp-ned kors, så er ikke det umulig altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemsedal var det vel? Ikke hallingdal.

Hallingdal. Noen var fra Hemsedal og andre fra Geilo. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...