Gå til innhold

Neala og Lillemor

Neala

Anbefalte innlegg

Innom med en søndags - :klem: , og håper din og lillemors form er bedre!

:hug:

Tusen takk for klemmen, sender en tilbake til deg :hug:

Lillemor har ikke vært noe dårlig, heldigvis! Men jeg er fortsatt dårlig.. Og veldig underernært på søvn. Satser på det blir en bedre natt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og legger igjen spor mens guttungen sover :)

Følger med, er bare veldig dårlig på å skrive her inne :sjenert:

Klemmer til deg og lillemor :klemmer:

Håper du får deg en god natts søvn og føler deg bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjøpte muffinsbrett til meg i dag, så nå har jeg nettopp laget disse muffinsene, med sjokoladebiter og mandler:

Her er mine favorittmuffins.

Amerikanske muffins (6 store, 12 vanlige)

2,5 dl melk

1 egg

¾ dl matolje

4,8 dl hvetemel

3 store ts bakepulver

en klype salt

1,5 dl sukker

Det tørre og det våte blandes hver for seg. Deretter røres det tørre lett ut i væsken. Røren skal ikke være jevn, da blir muffinsene seige. Ha i ønsket smakstilsetning. Fyll i store muffinsformer som ligger i muffinsbrett. Stek ved 200-220 grader i 15-20 minutter.

Forslag til smakstilsetning:

* sjokoladebiter, evt bytt ut litt av melet med kakao

* revet gulrot (bruk gjerne brunt sukker i stedet for hvitt, + litt kanel og kardemomme)

* revet eple/epleterninger + kanel (gjerne brunt sukker istedet for hvitt)

* most banan + hakkede mandler

* blåbær eller andre bær

* revet appelsinskall + bytt ut litt melk med appelsinjuice

* finhakket aprikos + hakkede pecannøtter

* 1 ss kaffepulver + hakket sjokolade

* hakket krokanrull

(hentet herfra)

:sikle:

Venter på min aller beste venninne som er hjemme på vinterferie :strix: Hun var her tidligere, og skulle bare hjem for å spise middag og hvile litt, så kommer hun tilbake :) Vi skal se Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa! Har skullet se den sammen i et par år, så å er det på tide :fnise:

Lillemor klatret opp i sofaen i sted! Jeg stod på kjøkkenet og varmet flaske til henne, og så stod hun plutselig ikke foran tven lenger (jeg ser den fra kjøkkenbenken). Jeg gikk inn i stua, og der satt hun kjempefint midt i sofaen og koste seg med Tøfferud på tv :rodmer: Jeg merker jeg er glad for at jeg har trent så mye på å gå ned med beina først fra sofa og seng, for jeg er ikke særlig bekymret for at hun skal falle ut av om hun skulle finne på å klatre når jeg ikke ser henne. Men jeg foretrekker jo å være til stede uansett, just in case, for jeg er redd hun skal sette seg utfor kanten. Der har hun ikke heeelt kontroll (tror jeg). Fikk henne til å gjenta suksessen, og etter en stund fikk hun det til. Hun var litt fortvilet et øyeblikk, men så gikk det plutselig! :hoppendeglad:

*stolt, stolt, STOLT mamma* :rodmer:

Endret av Neala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, det er er min favorittmuffinsoppskrift!! :5: Fant den her inne for mange år siden, og har laget den kjempemange ganger :nigo: Kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva, det er er min favorittmuffinsoppskrift!! :5: Fant den her inne for mange år siden, og har laget den kjempemange ganger :nigo: Kjempegode!

Ja, de var veldig gode :sikle: Men jeg syns de hang igjen litt i muffinsformen (jeg bruker papirformer i tillegg til brettet), har du noen tips? :vetikke:

:rodmer:

:rodmer:

:hjerte:

Hun er så fin. :rodmer: Så nettopp videoen du la ut. *smelt*

Ja, er hun ikke vel? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på impulskonsert! Bare en liten tur da, de jeg skal med skal på jobb i morgen, og jeg skal opp tidlig med N ;) Men det blir deilig å komme seg ut litt, og få pynte seg litt! Blir ikke så mye av det i hverdagen :gjeiper:

Så nå drikker jeg vin og skal straks hoppe i dusjen! Ha en fin kveld, damer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :sol:

I dag skal Lillemor og jeg trille tur med naboene :) Vi skal ta med oss lunsj, og dra sånn at barna får leke. Jeg ser at jeg er nødt å kjøpe regnklær og tynnere utedress til N. Noen som har anbefalinger? I dag vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal kle henne i. Jeg vil jo ikke ødelegge strikkeklærne venner heller. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal se på de :jepp:

Vi gjentar suksessen, og drar på tur i dag og! Det var utrolig deilig å komme seg ut! :sol: I dag tar vi med kakao, pølser og marsmallows ;) Nå må bare Lillemor (som sov fra halv åtte i går, til åtte i dag!!) våkne og jeg spise litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh. Fin-fin dag! N koser seg veldig når hun får på seg sko og kan springe som hun vil (vel, nesten som hun vil) ute :) Skal få kjøpt utedress til henne når jeg får penger, og finner en jeg liker, og så skal det nok bli fart på sakene! Bare været holder seg. Det er så fint nå når det går mot vår :sol: Hørte noen snakket om at det kom til å snø igjen før det våres helt, men det lukket jeg ørene for med en gang :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i dag :veslejenta: Lillemor sov så dårlig natt til i dag, så jeg har bestemt meg for å prøve å sove på sofaen i natt. Har litt lyst at hun skal begynne å sove natten gjennom nå, selv om det ikke plager meg noe særlig. Hun våkner aldri når jeg går og legger meg, så hun plages ikke av lydene mine sånn. Men jeg tror hun sover ganske lett rundt klokken 2, og at hun da våkner til av at jeg reagerer på hennes styring i senga. Om det var forståelig? :ler:

I morgen tenker jeg vi skal låne hagen til naboen en liten stund, så vi får bevege litt på oss! På torsdag skal vi til byen og hente noen skolebøker til meg, så da skal vi se om vi finner parkdress til N i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: Sjokolademuffins.. :sikle:

Mon tro om jeg trosser hodepinen og baker litt.. Det er jo tross alt kvinnedagen i dag.. :duskedame:

Skolebøker ja.. Jeg har noen som skulle ha vært åpnet jeg også, men ikke i dag.. :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: Sjokolademuffins.. :sikle:

Mon tro om jeg trosser hodepinen og baker litt.. Det er jo tross alt kvinnedagen i dag.. :duskedame:

Skolebøker ja.. Jeg har noen som skulle ha vært åpnet jeg også, men ikke i dag.. :fnise:

:klemmer:

Jeg skal bake browniescookies i dag :sikle: Toropose, vel og merke, men jeg synes de er knallgode :sikle: Og så må jeg nok lese litt.. Må ha anledning til å ta litt lesefri innimellom de neste tre ukene... ;)

---

Deilig kosemorgen med Lillemor! Hun er blid og fornøyd, og da er mammaen det også :nigo: Spesielt når her er støvsuget, nystrykte (heter det det??) duker, og ingenting rot utenom to bøker som N sitter og blar i, en Ole Brumm bamse og giraffen Sophie :)

Hun hadde litt feber i natt, og roter fælt på kvelder og netter for tiden, så jeg tror det kan være tenner på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...