Gå til innhold

Neala og Lillemor

Neala

Anbefalte innlegg

Jeg tar en oppdatering, det er så gøy å se tilbake på.

Vi har fine dager for tiden :) N har blitt kjempeflink å prate, g det mest populære er "heia mommo" og "hade bilen" :fnise: De aller nyeste ordene er "ape", "dille" (krokodille) og "mæk" (melk). Hun er blitt flink på to-ords-setninger, og jeg tror ikke det er lenge før det kommer tre i slengen. Bøker er den store favoritten, til mammaens store glede! Det ligger bøker strødd i hele leiligheten, og hver kveld setter vi dem på plass i bokhylla. I dag tenker jeg å gå gjennom lekekassa, og ta bort alt som ikke blir brukt, og så skal jeg fjerne lekegrinda. Den blir ikke brukt, både fordi hun ikke vil, og fordi at hun er så flink til å ikke røre det hun ikke har lov til uansett. Jeg kan springe ned med søpla og hente post uten at det er knust noe osv. Nå har jeg ikke så mye dill i hennes høyde, men jeg rydder ikke bort det som står der fra før.

Vi bor rett ved siden av fergekaia, så hver dag står hun i sofaen og ser på fergekøene som kjører av, og vinker og gisper når det kjører trailere forbi :) Veldig morsomt og se den interessen! Lillemor har hatt en periode der det har vært morgen klokken fire, men det virker som det er over (for denne gang?). Som regel står vi opp rundt seks, noen ganger halv seks, og i dag var den ti på syv! Hun er ei ordentlig kosejente som susser og klemmer de hun er glad i, og det liker mammaen godt :hjerte:

I går var vi på besøk hos en kompis som passer to nydelige hunder. Vi så bare på de fra utsiden av hundegården, og N var supertøff! Hun er glad i dyr. Klappet og koset, og lo da de slikket henne på hånda :rodmer:

I dag skal hun sove hos mormor og bestefar, og det er det gøyeste hun vet. Blir helt vill når jeg spør "Skal du sove hos mormor i dag?" :fnise: Men først skal vi ha en kosedag med boklesing, leking og en liten tur ut med regndressen og støvlene på!

Jeg elsker å være mamma :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Nå ble jeg helt drøyt verpesjuk! Så utrolig koselig lesning! :rodmer:

Hun høres helt nydelig ut! Og for en fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at hun har begynt å prate og at hun utvikler seg så fint :) Høres ut som en veldig fin liten jente.

Det er fantastisk å være mamma :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Så koselig lesing! :rodmer:

(og beklager at jeg ikke har vært her så ofte, er så hektisk med småbarn og mannfolk som trenger oppmerksomhet... og skole.. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig er det! Trodde ikke det gikk an å bli så stolt som det jeg er! :fnise:

Fikk brev om barnehagestart i dag! Følte meg plutselig veldig voksen med mye ansvar.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Lillemor borte et par timer, så jeg sitter på platten i stekende sol med en øl. Livet er veldig fint akkurat nå :sol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Annonse

Ja, vi tar livet helt med ro! :nigo: Vi skal kanskje en tur til sverige med nabojentene etter hvert, men vi tar det på sikt. Høydepunktet er vel barnehagestart i august, det blir spennende både for mor og barn :) Jeg er på jobbjakt, men det er virkelig lettere sagt enn gjort å finne en jobb som passer henting i barnehagen. Jeg er ganske fortvilt faktisk, og tenker at jeg kommer aldri til å finne noe. Og jeg er faktisk helt NØDT - jeg kan ikke gå hjemme hele dagene. Men det kan jo hende det ordner seg etter hvert.

I dag er vi syke begge to. Jeg har ørebetennelse og feber, og hun er heldigvis bare ganske pjusk. Jeg opplevde toppen av lykke og kjærlighet i sted. Jeg sa til Lillemor en gang tidligere i dag at mamma er syk. Hun gjentok "mamma hussta". Noen timer senere ligger jeg og sløver på sofaen, og hun klatrer opp til meg, stryker meg over håret, susser meg i pannen og sier "mamma hussta" :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Herlig!

God bedring til dere to pjuskinger! :kose: Og lykke til med jobbsøking, det kan være noe ordentlig herk mens det står på, men plutselig så finner du jobben som passer bra for deg og som du passer bra til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk til begge to :klemmer: Jeg får bare lete videre og håpe på det beste. Kryss fingrene for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...