Gå til innhold

Gråter og gråter..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skjer med meg? Jeg har den siste tiden følt meg ganske nedfor, uten grunn.

Men siden i går så har jeg nesten bare grått, eller følt for å gråte. Har holdt tilbake på jobb, men i går ved leggetid, lot jeg det bare stå på. Og i sted i dusjen begynte jeg å gråte igjen. Det er så vondt, og jeg aner ikke hvorfor.. Jeg har kjent på lignende før. Men jeg forstår ikke hvorfor det kommer sånn plutselig.

Jeg har riktignok kanskje følt meg litt ensom i det siste, men har ikke noen større grunn for å være så trist. Hvorfor kan plutselig kroppen få en slik reasksjon? Kan det være noe underliggende som jeg ikke tenker over..... ?

Dette er ikke noe morsomt. :( Jeg har en jobb som krever at jeg er blid og imøtekommende. Dette gjør det svært vanskelig. Noen andre som kan kjenne seg igjen? Trenger sårt litt trøst. Det er så vondt at jeg blir redd.. :trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff du :klem: Kanskje du bare har mye å tenke på? Kanskje er det ting fra gammelt av som plager deg, som er underliggende? Kanskje du er mer ensom og trist enn du tror? Nå er det jo førjulstid, snart jul, de som er ensomme og alene, blir ofte enda mer alene da, når man ser hvordan reklamer og filmer, og tv generellt innbyr til familiehygge, vennekos, osv..

Skrevet

Uff du :klem: Kanskje du bare har mye å tenke på? Kanskje er det ting fra gammelt av som plager deg, som er underliggende? Kanskje du er mer ensom og trist enn du tror? Nå er det jo førjulstid, snart jul, de som er ensomme og alene, blir ofte enda mer alene da, når man ser hvordan reklamer og filmer, og tv generellt innbyr til familiehygge, vennekos, osv..

Takk for svar. Tydeligvis er jeg mer trist enn jeg ante. Men så voldsomt....? Jeg er så redd for at jeg skal gå inn i en depresjon. ( been there ) Og blir veldig oppskaket av føle som jeg føler også om du skjønner.

Jeg er singel, men jeg har likevel en fin familie rundt meg. Er mer heldig enn mange. Og jeg har også alltid elsket julen. Men i fjor hadde jeg det ikke så bra. Jeg har tenkt tanken at det kanskje er derfor. At jeg automatisk får samme følelse som i fjor... Har så lyst å nyte førjulstiden.

Sitter med gråten i halsen omtrent hele tiden føler jeg. Det er så ubehagelig..

Skrevet

Det som skjedde i fjor, er det over nå? Det er kanskje ikke så rart at gamle minner kommer flommende nå, underbevisstheten din minnes tilbake til tiden i fjor, og du får en "liten" reaksjon nå. Det er ikke unormalt at det kommer flommende i gråt, jeg kan også gråte veldig mye når det er merkedager, eller at jeg husker noe fra samme tid året før eller noe. Men hvis du kjenner på deg selv at dette er på vei helt galt, til en depresjon, må du være flink og ta kontakt med legen din! Men samtidig må du ikke nekte deg selv å gråte ut i ettertid av ting som har skjedd før, kanskje det er slik dine følelser kommer til syne, ikke vær redd for å føle, selv om det er gråt :hug:

Skrevet

Kan det være vinterdepresjon? Som du hadde i fjor og igjen i år?

Jeg sliter med depresjon som blir mye sterkere på denne tiden. Jeg gråt og gråt og gråt og hadde den mest forferdelige følelsen av håpløshet i hjertet.. Antidepressiva har blitt min redning.

Jeg vil anbefale deg å gå til lege, for slik skal du ikke ha det. Men bestem deg for at du ikke skal sykemelde deg. Man har godt av å komme seg opp og ut og møte mennesker. Isolerer du deg så blir det bare verre. Men legen kan hjelpe meg både samtale og medisin.

Ta litt sol noen ganger i uka.

Forsøk å trene eller gå tur i frisk luft

Forsøk å være sosial og holde kontakten med venner og familie.

Skrevet

Jeg blir også litt deppa nå som det er på det mørkeste ute. Om noen uker snur det å går i mot lysere tider. Ellers for egen del så hjelper det å tvinge meg litt til å gjøre noe som er morsomt. Feks å gå å se en morsom film etc. :popcorn:

Skrevet

Jeg har også opplevd det. Ikke noe morsomt, nei! Jeg har faktisk dagbok (nesten litt pinlig å si det), og jeg pleier å skrive ned tankene mine, prøve å sortere litt og noen ganger finner jeg ut av hvorfor jeg er så nedfor. Kanskje det er noe du kunne prøvd?

Jeg ønsker deg i hvertfall en fin førjulstid, og håper det går over. :klem:

Skrevet

Det som skjedde i fjor, er det over nå? Det er kanskje ikke så rart at gamle minner kommer flommende nå, underbevisstheten din minnes tilbake til tiden i fjor, og du får en "liten" reaksjon nå. Det er ikke unormalt at det kommer flommende i gråt, jeg kan også gråte veldig mye når det er merkedager, eller at jeg husker noe fra samme tid året før eller noe. Men hvis du kjenner på deg selv at dette er på vei helt galt, til en depresjon, må du være flink og ta kontakt med legen din! Men samtidig må du ikke nekte deg selv å gråte ut i ettertid av ting som har skjedd før, kanskje det er slik dine følelser kommer til syne, ikke vær redd for å føle, selv om det er gråt :hug:

Ja det var ikke noe spesifikk som skjedde, annet at jeg var i en periode med mye stress. Fikk en liten knekk, eller en ganske stor en kanskje. Og det ble en ganske fæl jul. Jeg har vel tenkt tanker som at jeg er redd for å få det igjen. Det kan nok spille inn ja.

Jeg prøver å la det få utløp.. Men i sted var det sånn at jeg nesten fikk litt panikkangst.

Ja, du har helt rett. Jeg burde dra til legen om jeg kjenner det går lengre. Jeg gjorde det i fjor også. Så jeg hadde håpt jeg kunne takle det på egenhånd nå. Jeg regner jo med det vil bli litt de samme svarene.. Pluss at jeg kvier meg litt for å ringe dit, for min egen lege er langtids sykemeldt. Har ikke lyst å måtte gå til en ny...

Takk :klemmer:

Ts

Skrevet

Kan det være vinterdepresjon? Som du hadde i fjor og igjen i år?

Jeg sliter med depresjon som blir mye sterkere på denne tiden. Jeg gråt og gråt og gråt og hadde den mest forferdelige følelsen av håpløshet i hjertet.. Antidepressiva har blitt min redning.

Jeg vil anbefale deg å gå til lege, for slik skal du ikke ha det. Men bestem deg for at du ikke skal sykemelde deg. Man har godt av å komme seg opp og ut og møte mennesker. Isolerer du deg så blir det bare verre. Men legen kan hjelpe meg både samtale og medisin.

Ta litt sol noen ganger i uka.

Forsøk å trene eller gå tur i frisk luft

Forsøk å være sosial og holde kontakten med venner og familie.

I fjor fikk "å trene" som medisin, fordi jeg ikke hadde lyst å begynne på antideppresiva. Så jeg vet jeg burde gjøre det litt oftere enn jeg gjør.:) Jeg har en hund da, så er tvungen å gå ut å lufte meg.

Skrevet

Prøv å finne på kjekke ting med hunden, agility eller noe? Finn noen benker eller noe, noe å hoppe over, noe triks? Kanskje du plutselig begynner å le, og blir litt glad? :) Må holde på de gode øyeblikkene, og trening er GOD terapi, det er dyr og! :)

Skrevet

Jeg har også opplevd det. Ikke noe morsomt, nei! Jeg har faktisk dagbok (nesten litt pinlig å si det), og jeg pleier å skrive ned tankene mine, prøve å sortere litt og noen ganger finner jeg ut av hvorfor jeg er så nedfor. Kanskje det er noe du kunne prøvd?

Jeg ønsker deg i hvertfall en fin førjulstid, og håper det går over. :klem:

Dagbok er ikke dumt! Har skrevet det i alle år selv. Har lagt den litt på hylla, så kanskje på tide å ta den frem igjen.

Men dessverre så hjalp det ikke veldig. Men litt er jo alltid bedre enn ingenting.

Føler meg forferdelig anspent..

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...