js23 Skrevet 5. desember 2011 #1 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det noen som vet hvordan man lager vinduer i peperkakehus? Mener ikke å skjære ut ruten, for det er jo greit, men hvordan lage noe som ser ut som at det er glass i vinduet? For eksempel når man skal lage glassvindu i huset, eller vindusruter på en pepperkakebil... Har hørt noe om å legge sukker i ruten og la det smelte i steikovnen, men blir dette bra? Blir det ikke bare seigt mørkebrunt kliss da? Håper på at noen kreative hjerner leser dette=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 5. desember 2011 #2 Del Skrevet 5. desember 2011 Ved googling med stikkordene <glassvindu i pepperkakehus> ser det ut til at sukkertøy er trikset. Man legger knust sukkertøy i ønsket farge i "vindusåpningen". Disse smelter og blir til "glass" under steking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 5. desember 2011 #3 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg pleier å klippe en gelantin plate i riktig størrelse til vinduene:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chepooka Skrevet 5. desember 2011 #4 Del Skrevet 5. desember 2011 Gir deg et par linker du kan bryne deg på jeg Både fremgangsmåte for å lage vinduer og litt hus-design inspirasjon http://www.marthastewart.com/316233/haunted-house-cake?czone=holiday/halloween-center/halloween-center-desserts http://www.marthastewart.com/343905/snow-swept-gingerbread-cottage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 5. desember 2011 #5 Del Skrevet 5. desember 2011 På frokosttv i dag sa han at han kjøpte drops på butikken som han knuste til pulver med hammer og så la det i der hvor vinduene skulle være før steking. Når det var ferdigstekt, var sukkertøyet smeltet til et vindu som sitter fast i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg bruker også gelatinplater, de har sånn fint rutemønster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå