Kreps Skrevet 16. desember 2003 #1 Del Skrevet 16. desember 2003 Sambo har bursdag i dag, og familien kommer senere. Hva skal jeg bake??? En lett enkel kake. Noen som kan hjelpe meg med en oppskrift, :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #2 Del Skrevet 16. desember 2003 Gjør som jeg har tenkt å gjøre til jul, lag bløtkake med vaniljekrem og bringebær. Ta en stor sukkerbrødbunn, del den i to og legg vaniljekrem mellom lagene. På toppen frosne bringebær og bringebærgele som helles over (1 pk gele, halv vannmengde). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 16. desember 2003 Sambo liker ikke bløtekake,eller andre kaker med krem/vaniljekrem. ellers høres det veldig godt ut. Skal skrive den opp til senere. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. desember 2003 #4 Del Skrevet 16. desember 2003 Ostekake.. http://home.no.net/bjokrist/dorthesostekaketrine.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #5 Del Skrevet 16. desember 2003 Hva med denne? Den planlegger jeg å lage i morgen, enten i springform eller i slik form med hull i midten. Banankake med krydder 150g smør 275g sukker 2 egg 300g hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts natron 1 ts salt 1 ts ingefær 1 ts nellik 2 ts kanel 5 bananer 2 dl rosiner (kan nok sikkert sløyfes) Rør smør og sukker luftig. Tilsett ett egg om gangen. Bland det tørre og rosinene i vekselvis med moste bananer. Hell røre i en godt smurt og strødd form (ca 2 l). Stekes i 45 minutter på 175 grader. Også kan du ha sjokoladeglasur på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg trur jeg lager banankake, det hørtes godt ut. Ostekake er også godt , men det får jeg ikke til helt.. :-? Tusen takk begge to :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #7 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg har også søkt etter oppskrifter i dag, og synes denne høres god ut: Kaffekake 3dl hvetemel 3 dl sukker 2,5 dl smeltet smør 2 dl revne epler 4 egg 1,5 ts salt 1 ts bakepulver 1 ts natron 1 ts kanel 1 ss pulverkaffe dryss: Mandelflak Springform, 26 cm, 175 grader i ca 1 time Slik gjør du: Ha alle ingrediensene minus mandelflak i en bolle evt. foodprocessor, og bland alt godt sammen. Hell blandingen i en smurt form, dryss over mandelflak og stek den. Tipper en mørk sjokoladeglasur med kaffe passer utmerket her også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvor i ovnen steker du kaka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #9 Del Skrevet 16. desember 2003 Har ikke prøvd den :oops: , men ville tippet på nederste rille, ellers kan den lett bli brent med en såpass lang steketid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 16. desember 2003 Har ikke prøvd den :oops: ' date=' men ville tippet på nederste rille, ellers kan den lett bli brent med en såpass lang steketid.[/quote'] Glemte og si at jeg lurte på banankaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #11 Del Skrevet 16. desember 2003 Fortsatt nederste rille. Hmm, fikk lyst til å bake, jeg Men skal på restaurant med jobben, og da blir det nok ingenting av det i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlaBla Skrevet 16. desember 2003 #12 Del Skrevet 16. desember 2003 Rullekake er godt og enkelt og raskt og lage. Kan lages med mange forskjellige smaksvarianter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 16. desember 2003 Fortsatt nederste rille. Hmm, fikk lyst til å bake, jeg Men skal på restaurant med jobben, og da blir det nok ingenting av det i dag. VI kan godt bytte, så kan du bake og lage familiebursdag her. Jeg kan komme senere til ferdig dekket bord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #14 Del Skrevet 16. desember 2003 Selv om jeg er veldig glad i å lage mat, tror jeg at jeg står over byttet. Treretters på min favorittrestaurant er ikke å forakte i disse tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 16. desember 2003 Treretters på min favorittrestaurant er ikke å forakte i disse tider. Du bare måtte nevne dette... jeg ble ikke lite sulten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #16 Del Skrevet 16. desember 2003 Jepp Har spart meg i hele dag, så er rimelig sulten nå. Mmmmmm....kveite med passende tilbehør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 16. desember 2003 Mye bedre med tørt brød og leverpostei :-? Jeg vil også spise ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #18 Del Skrevet 16. desember 2003 Du skal jo bake kake=====>spise kake. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 16. desember 2003 Du skal jo bake kake=====>spise kake. :D jo da sant det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå