Gjest Bandit Skrevet 6. desember 2011 #41 Skrevet 6. desember 2011 Smart eller ikke, man kan ikk styre følelsene sine. Og det er helt og holdent hans ansvar. Kan man ikke? Må være enestående jeg da, som flere ganger har unngått å sette meg i en slik posisjon...
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 #42 Skrevet 6. desember 2011 Det blir umulig. Jeg bor i kollektiv med alle bestevennene hans, det er nesten som han bor her. Vi har nesten utelukkende felles venner. Dessuten er vi fra et lite sted med bare et utested. Kan jo ikke bare bryte kontakten med han.... Ja, det hørtes jo virkelig ikke noe smart ut. Du får holde avstand. Du må ikke prate med fyren.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #43 Skrevet 6. desember 2011 Kan man ikke? Må være enestående jeg da, som flere ganger har unngått å sette meg i en slik posisjon... Det er faktisk en forskjell på å føle noe, og å handle etter disse følelsene. Og ønsket man å handle etter disse så er det helt ok så lenge man selv er fri til det.
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 #44 Skrevet 6. desember 2011 Smart eller ikke, man kan ikk styre følelsene sine. Og det er helt og holdent hans ansvar. Det er forsåvidt riktig at man ikke kan styre følelsene sine. Men det betyr IKKE at man ikke selv kan velge å bruke sunn fornuft over følelsene. Og hvilken rolle spiller det egentlig hvilket ansvar han har? Han driter jo i det.
Gjest Bandit Skrevet 6. desember 2011 #45 Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det er faktisk en forskjell på å føle noe, og å handle etter disse følelsene. Og ønsket man å handle etter disse så er det helt ok så lenge man selv er fri til det. Føler jeg noe jeg vet er dumt å føle, så jobber jeg selvsagt for å holde disse følelsene borte, og da er regel nummer en å holde seg unna. På den måten så styrer jeg mine egne følelser. Endret 6. desember 2011 av Bandit
louise1 Skrevet 6. desember 2011 #46 Skrevet 6. desember 2011 Det blir umulig. Jeg bor i kollektiv med alle bestevennene hans, det er nesten som han bor her. Vi har nesten utelukkende felles venner. Dessuten er vi fra et lite sted med bare et utested. Kan jo ikke bare bryte kontakten med han.... OVERSE HAN DA. Men nå har du jo fått en del råd her, så det er vel opp til deg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #47 Skrevet 6. desember 2011 Kanskje jeg skal prøve å bli skikkelig god venn med dama hans? Kanskje jeg mister følelsene for han da. TS
Lilypond Skrevet 6. desember 2011 #48 Skrevet 6. desember 2011 Kanskje jeg skal prøve å bli skikkelig god venn med dama hans? Kanskje jeg mister følelsene for han da. TS Tror ikke det er den beste ideen. Du kommer bare til å mislike henne fordi hun har ham, og bruke enhver anledning til å lete etter feil hos henne. Og om hun finner ut av det dere har gjort hittil vil hun ha flere som såret henne. Om du gir det litt tid og virkelig ikke klarer å være i nærheten av ham, bør du enten snakke med ham (den fornuftige og komplett umulige løsningen) eller vurdere å flytte til et annet kollektiv der du ikke ser ham hele tiden (den irrasjonelle men muligens gjennomførbare løsningen). Vet det er kjipt mens det står på, men det blir bedre
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #49 Skrevet 6. desember 2011 Tror ikke det er den beste ideen. Du kommer bare til å mislike henne fordi hun har ham, og bruke enhver anledning til å lete etter feil hos henne. Og om hun finner ut av det dere har gjort hittil vil hun ha flere som såret henne. Om du gir det litt tid og virkelig ikke klarer å være i nærheten av ham, bør du enten snakke med ham (den fornuftige og komplett umulige løsningen) eller vurdere å flytte til et annet kollektiv der du ikke ser ham hele tiden (den irrasjonelle men muligens gjennomførbare løsningen). Vet det er kjipt mens det står på, men det blir bedre Jeg kjenner henne litt allerede (gjennom han) og det gjør det lettere for meg å tenke at jeg må prøve å få bort forelskelsen (selv om det ikke tar bort følelsene i seg selv). For jeg liker hun kjempegodt. Hun bor 45 min unna med tog da, så vi ser hun ikke så ofte. Men takk for råd. Skal prøve alt jeg kan. TS
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #51 Skrevet 9. desember 2011 Han er på besøk i kollektivet nå, men jeg er flink jente og holder meg unna. Snakker ikke til han om han ikke snakker til meg. Men dette er utrolig vanskelig og det gjør vondt TS 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå