Nitha Skrevet 16. desember 2003 #1 Del Skrevet 16. desember 2003 Vi er helt tomme for ideer til gave til min bror og samboeren. Så vi tenkte kanskje vi kunne kjøpe en kurv med krydder, oljer + + til litt skikkelig matlaging. Men hva ville dere fyllt en slik kurv med ut over krydder og oljer? Hva er viktig å ha på kjøkkenet? Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. desember 2003 #2 Del Skrevet 16. desember 2003 Å, å, å, å, å! *rekker opp hånda* Kjøp en kokebok med indisk/thai/fransk/amerikansk eller noe annet slags litt spesiell mat, og kjøp hovedingrediensene i denne! Til en bok om indisk mat er det kjempelett å finne på noe i hvert fall... og så litt ekstra stæsj som understreker det hele da, en sombrero f.eks hvis du kjøper noe om meksikansk mat. Eller et stripete teppe. Masse ideer nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 16. desember 2003 #3 Del Skrevet 16. desember 2003 Hva med en god olivenolje, en god balsamicoeddic og en liten flaske sesamolje. Kanskje ett par fine, små krukker med tørkede urter? Slik som rosmarin (kan også være en dekorativ kvast), timian, oregano + + En fin krukke honning, kanskje en pose advent-te eller en god, ferskmalt kaffe. Kanskje litt spansk eller italiensk skinke, en god ost eller to og en god sennep? Skal gi bort ett par slike "gourmet-kurver" selv til jul, til familier som har alt. Og en slik pakke bruker man opp i stedet for å havne i ett kott for å samle støv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 16. desember 2003 #4 Del Skrevet 16. desember 2003 Ketshup? Hva med litt fransk sennep, eddik, dressinger og sauser (på flaske) Hvitløk er fint på ha på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 16. desember 2003 #5 Del Skrevet 16. desember 2003 Vi gir bort spekepølser i år vi. Mye godt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 16. desember 2003 #6 Del Skrevet 16. desember 2003 Hadde blitt kjempeglad for Idun ketchup, jeg! Håper jeg er samboer med broren din, for jeg kunne godt tenkt meg en kurv med krydder og oljer. Pizzakrydder, wok-krydder osv. Alt hadde blitt tatt imot med glede. Glimrende idé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise79 Skrevet 16. desember 2003 #7 Del Skrevet 16. desember 2003 Vi pleier å gi bort en lignende kurv til onkelen til samboeren min. Der har vi oppi julenøtter,julegodt,honning og et flakslodd eller to. Han er littegranne tilbakestående så han blir kjempeglad for det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 20. desember 2003 #8 Del Skrevet 20. desember 2003 Kjøpte sånn "fele" med spekepølser som de har solgt på alle kjøpesenterne rundt om kring, til min mor. Åpnet den og la oppi en flaske god rødvin også. Faktisk ganske fornøyd med den gaven fordi jeg vet at det er noe de setter stor pris på. Dessuten er moren min litt handlegal, så de har det meste de trenger av materialistiske saker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 20. desember 2003 #9 Del Skrevet 20. desember 2003 Vin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toya76 Skrevet 21. desember 2003 #10 Del Skrevet 21. desember 2003 Risspagetti (fra innvandrerbutikker, Mega elle ICA f eks) Litt "eksklusiv" olje og eddik kokosmelk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå