Gjest Wolfmoon Skrevet 27. desember 2011 #61 Skrevet 27. desember 2011 Huff, høres ikke festelig ut nei. Har ikke noen gode forslag, har hørt om noen som har hatt eldre renslige hester til å "oppdra" de urenslige, men da må man jo ha plass og en slik eldre hest tilgjengelig da
Gjest Luksus Skrevet 27. desember 2011 #62 Skrevet 27. desember 2011 Hun griser med alt! Drar utover høy (hun spiser opp det meste, vi har forsøkt og gi henne mindre mat etc...), søler vann, søler kraftfôr, drar bæsj og våt flis utover hele... Utrolig "festlig" når det skal møkkes...! Hørtes ut som min når hun var åring Brukte fire sekker flis i uka, og minst en halvtime på å møkke hver dag. Min ble mye bedre da hun fikk en litt større boks, men jeg skjønner at ikke alle har anledning til det. Angående maten, har du prøvd høynett? Dersom hesten bæsjer overalt så kan det hjelpe å legge en bæsj fra en annen hest der du vil hesten skal gjøre fra seg, for da vil den markere over. Det har jeg også prøvd med godt resultat. Om hesten gjør fra seg på en plass, men drar det utover har jeg ikke noe tips.. Men kanskje prøve seg litt fram om det blir bedre med mer eller mindre flis i boksen?
Gjest SnowLeopard Skrevet 27. desember 2011 #63 Skrevet 27. desember 2011 Det funker bra med mindre flis i boksen, men hun må jo ha et minimum også da. Hun har stooor og fin boks. Vi skal prøve med krybbe/høynett Vi har forsøkt å legge bæsjen i et hjørne, men det funker ikke. Hun griser like mye på beite også, elsker praktisk talt å dra all maten utover og gjrne kline seg selv inn i det også. Skitten liten hest, heheh. Håper hun vokser det av seg.....
Gjest Luksus Skrevet 27. desember 2011 #64 Skrevet 27. desember 2011 Er det en unghest? Min hest har bare blitt mer og mer renslig med årene, hvis det er noen trøst
Gjest SnowLeopard Skrevet 27. desember 2011 #65 Skrevet 27. desember 2011 Ja, hun er 2 1/2... Hun har blitt mye bedre da, men det er et ORK å renske hennes boks - bruker like lang tid på den som på alle de andre sine bokser til sammen
Gjest Belle Gunnes Skrevet 27. desember 2011 #66 Skrevet 27. desember 2011 Jeg var superheldig med den ene ponnien min, som var ekstremt renslig. Tok meg et par minutter å møkke. Så fikk jeg meg en unghest, som grisa som bare det Hun ble bedre med årene, men gosjameien da. Hun hadde vært utegangshest helt til jeg fikk henne, så hun var ikke helt vant til at man ikke kunne bæsje over alt - som i vannbøtter og krybbe :gjeiper:
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. desember 2011 #67 Skrevet 28. desember 2011 Jeg vet ikke om det bare er våre hester, men hos oss ser det ut til at vallakene er mye mer renslige enn hoppene Har hatt en del hester opp igjennom, og de værste grisene har alle vært hopper. Nå har vi en liten søt hoppe som er rensligheten selv da, så ingen regel uten unntak kanskje
Gjest SnowLeopard Skrevet 28. desember 2011 #68 Skrevet 28. desember 2011 Har den erfaring at hingtster griser litt, mens vallaker og hopper som reeegel er renslige av seg. Min er et unntak.... hehe.
Trigger Skrevet 28. desember 2011 #69 Skrevet 28. desember 2011 Har en hingst som kan grise noe veldig om han står inne, og lar han derfor ha åpen stall heile døgnet Utrolig greit med løpegård utenfor! Hingsten vår er verdens snilleste islandhest, og alle kan ri og kjøre han uten problemer. Vi har også en welsh mountain vallak, en shettishoppe, og et cob hoppeføll. Utrolig kos med hest!!
lillejenta1 Skrevet 15. januar 2012 #70 Skrevet 15. januar 2012 Har en nydelig tungdøl på 3 år som jeg holder på å ri og kjøre inn så har jeg ei kaldblodshoppe på 12 år.
Gjest SnowLeopard Skrevet 16. januar 2012 #71 Skrevet 16. januar 2012 lillejenta: Er han 2009-modell han tungdølen? Isåfall er "barna våre" like gamle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå