Gjest Miss_sunshine Skrevet 25. desember 2011 #41 Skrevet 25. desember 2011 Jeg er 100% hestejente, er i stallen for det meste 4-6 dager i uken. Vi har desverre ikke råd til hest, men jeg har fôrhest, og jammen er jeg ikke stolt av den! Min fôrhest er ei ponnihoppe, 6 år og 1.45 høy, som går NM i Mounted Games. Hun gikk faktisk Oslo Horse Show. Hun er en artig liten skrue, og er kjempeherlig å ri når man får henne til, og hun blir ridd mye, og får mye ros. Hun er en superbitch ellers :-P Tro meg - been there done that! Jeg rir dressur med henne, og jeg elsker det. Vi rir vel øvelser opp til LA sammen. Tok meg noen mnd å få henne til da hun er veeeldig sprek. Men nå går hun supert med meg. Skal begynne å hoppe så smått nå, men der blir hun visst veldig heit så skal få hjelp av eier Alt i alt en superherlig ponni jeg digger, hun er utrolig oppmerksomhetssyk og megasøt uansett hva hun gjør. Og det er ikke tull! Hun er også veldig sprek og ivrig, og er alltid positiv til å jobbe så lenge rytter er dyktig og positiv mot henne. Konge ponni!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #42 Skrevet 25. desember 2011 Har drevet med hest i mange år, har ei fjordhoppe på fire som jeg har hatt i over tre år. Kjempegøy å trene de fra de er små! Jeg har dessverre ikke anledning til å ta meg av hesten nå, så har sendt hun til ei venninne der hun får gå ute på stort område og kose seg med andre hester. Hesten trives veldig godt, selv om jeg savner henne veldig..
Gjest SnowLeopard Skrevet 25. desember 2011 #43 Skrevet 25. desember 2011 Jeg fikk støvsuger av hesten min til jul! Mamma og pappa tenkte nok at de var morsomme når de satte Fra: Hesten på pakken ja
Kosemose Skrevet 25. desember 2011 #44 Skrevet 25. desember 2011 Vi er flere her som driver med hest, det har jeg sett! Så - hva slags hest har dere? Eller er det bare en drøm enda? Tenkte også en slik tråd var kjekt, så slipper jeg å lage så mange tråder med spørsmålene mine Vi har en stor ponni på helfôr i familien Det er nok ikke jeg som driver mest med ham (jeg bare betaler og koser litt), men vil gjerne følge denne tråden lell, da jeg har mange tanker, spørsmål og funderinger rundt dette med hest Han fikk forøvrig saltslikkestein og en kg med hestegodt til jul, og på dagen på julaften var han ute på "julerunde", pyntet med røde sløyfer i manen. Alle som passerte ekvipasjen hilste og vinket, så det er tydelig at en julepyntet hest og rytter setter folk i stemning på julaften
Kosemose Skrevet 25. desember 2011 #45 Skrevet 25. desember 2011 Jeg fikk støvsuger av hesten min til jul! Mamma og pappa tenkte nok at de var morsomme når de satte Fra: Hesten på pakken ja (Jeg fikk Knausgårds siste av bikkja til jul )
Gjest SnowLeopard Skrevet 25. desember 2011 #46 Skrevet 25. desember 2011 (Jeg fikk Knausgårds siste av bikkja til jul ) *Se for seg bikkja di i bokhandelen og hesten min i elektrobutikken...* Haha Men hyggelig er det jo, da!! 1
Rainbow Skrevet 25. desember 2011 #47 Skrevet 25. desember 2011 Jeg har en fjordhoppe som hadde vært ute og kjøpt sokker jeg kan ri med! :gjeiper: Pleier alltid å være en gave eller to fra henne til jul. Starta vel allerede da jeg kjøpte henne i 1997.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #48 Skrevet 25. desember 2011 Har sett en veldig høy fjording. Er det fordi den er hingst eller? kun sett det 1 gang. Kunne tenkt meg en høyere enn 160 om 7-10 år
HopelessFear Skrevet 25. desember 2011 #49 Skrevet 25. desember 2011 Har sett en veldig høy fjording. Er det fordi den er hingst eller? kun sett det 1 gang. Kunne tenkt meg en høyere enn 160 om 7-10 år Kan være en blanding? Herre, jeg vet om en fantastisk fin fjording blanding, dansk varmblod og ørlite kaldblodstraver. Han er bortimot 175, kanskje høyere, så han sist når han var 2.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #50 Skrevet 25. desember 2011 Har sett en veldig høy fjording. Er det fordi den er hingst eller? kun sett det 1 gang. Kunne tenkt meg en høyere enn 160 om 7-10 år Spørs hva du mener med veldig høy? De fleste fjordhester er mellom 140 og 150, men det finnes både høyere og lavere. Hvor høy en hest blir er jo ofte genetisk betinget, og faktorer som hvor lenge de drikker morsmelk og (for hingster) når de blir kastrert spiller også inn. Jeg har sett noen fjordhester opp mot 160 også, men det er heller sjelden.
anonymuschick Skrevet 25. desember 2011 #51 Skrevet 25. desember 2011 Hadde en dølahoppe på 10 år som var skikkelig problemhest da jeg og min søster fikk henne.. mange ubehagelige opplevelser og fall, kan man si :/ vært i livsfare flere ganger. etter et år med trening, ble hun en helt annen hest :)verdens snilleste hest! dette var da jeg var 12 år gammel.. kan med andre ord tørre å påstå at jeg er flink i forhold til alderen . har alltid vært en "tøff" jente når det kommer til hester, ridde de hestene ingen andre hadde guts til å ri/håndtere. har trent opp 2 hester etter hun ble solgt av økonomiske grunner, og holder på med min tredje nå! utrolig gøy å vite at dølahoppa "mi" blir omtalt som den mest fantastiske og snille hesten folk noen gang har vært borti. DET er en god følelse!!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. desember 2011 #52 Skrevet 25. desember 2011 Har sett en veldig høy fjording. Er det fordi den er hingst eller? kun sett det 1 gang. Kunne tenkt meg en høyere enn 160 om 7-10 år Synes ikke fjordingen skal være så høy jeg. Den har en mer hensiktsmessig høyde nå da den er rundt 140-150 cm og skal fungere som en allround hest for norske forhold. Alikevel er det såpass mye hest at voksne fint kan ri de. Jeg liker fjordinger og anser de som en norsk arv vi må bevare, og ergo bør fjordingen beholde sitt ekte særpreg som mindre og sterke hester som kan brukes til alt.
Lavendela Skrevet 25. desember 2011 #53 Skrevet 25. desember 2011 jeg har 3 hopper. 2 kwpn og en kaldblods. Kaldblodsen var den første hesten jeg kjøpte, og hun kvitter jeg meg aldri med! Jeg driver hovedsakelig med dressur, men hopper ett hinder i ny og ned..
chicadee Skrevet 25. desember 2011 #54 Skrevet 25. desember 2011 Har drevet med hest siden før jeg kunne gå Fikk min første ponni på for da jeg var 5 år, en liten shetlandsponni som var full i sprell. Kastet av noen ganger, men det stoppet ikke motivasjonen! Gikk videre til en new zealand ponni da jeg var 9, og fikk min egen Dansk Hlvblods da jeg var 11, men mor som var med på ansvar. Vi red sprang, helt til en forrytter uten tillatelse hoppet med han og tok framfoten. Den knakk ikke, men han måtte omskoleres til dressur. Hadde han i 9 år, da fikk han en lungeinfeksjon og kollapset på stall med vet tilstede. Han måtte avlives og siden da har jeg ikke klart å starte med ny. Ble så knyttet til sisten der Så på arabere i Spania i 2007, men ble med synet. Vurderte en vakker rød hingst på 4, men innså at jeg hadde for mye planer i livet til å ta på meg hest.. Så nå venter jeg bare på at pengene skal strekke til, så blir det araber eller frieser på meg jeg driver "fridressur" dvs, dressur med klikker^^ Veldig moro skal jeg si dere! Brutke ikke klikker på sistehesten, det fantes ikke, men positive opplevelser. Lek, sistet, joggeturer sammen, sove i gresset, sove i boksen etc Så når min nye kosepels kommer blir det en unghest! Skal trene den helt selv <3
Ponyta Skrevet 26. desember 2011 #55 Skrevet 26. desember 2011 Har nettopp solgt hesten min, jeg .. Litt trist, men var nok det rette å gjøre!
anonymuschick Skrevet 26. desember 2011 #56 Skrevet 26. desember 2011 Har nettopp solgt hesten min, jeg .. Litt trist, men var nok det rette å gjøre! kjenner til den følelsen, er ikke noe gøy. spesielt når moren min solgte hesten min uten mitt samtykke da jeg var 14 år gammel. fikk en telefon fra søsteren min "hesten din blir hentet om 2 timer" ...
Gjest SnowLeopard Skrevet 27. desember 2011 #57 Skrevet 27. desember 2011 Fjordhesten min er mega-gul.... Men alle i stamtavlen hennes er det, jeg sitter bare her og krysser fingrene for at hun IKKE bikker 150, men hun er allerede godt på vei så... Jeg synes ikke fjordhestene blir like rasetypiske når de blir for store. Tips til hest som griser noe sinnsykt forresten....? Julegrisen min står inne bare noen få timer, trives, har stor boks.... men hun griser, griser OG griser litt til...
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #58 Skrevet 27. desember 2011 135-150 står det i avlsplanen, så rett under 150 er jo helt normalt. Min hoppe er nok rundt 147-148 nå, håper hun er ferdig å vokse! Griser hvordan? Med mat eller med avføring?
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. desember 2011 #59 Skrevet 27. desember 2011 Fjordhesten min er mega-gul.... Men alle i stamtavlen hennes er det, jeg sitter bare her og krysser fingrene for at hun IKKE bikker 150, men hun er allerede godt på vei så... Jeg synes ikke fjordhestene blir like rasetypiske når de blir for store. Tips til hest som griser noe sinnsykt forresten....? Julegrisen min står inne bare noen få timer, trives, har stor boks.... men hun griser, griser OG griser litt til... Hvis det er med høy gjør våre hester det stort sett bare når de ikke er sultne, altså når de har fått for mye mat på dagen eller fått for mye høy på kvelden. Spiser det de orker, også "leker" de med det etterpå Høynett kan muligens hjelpe
Gjest SnowLeopard Skrevet 27. desember 2011 #60 Skrevet 27. desember 2011 Hun griser med alt! Drar utover høy (hun spiser opp det meste, vi har forsøkt og gi henne mindre mat etc...), søler vann, søler kraftfôr, drar bæsj og våt flis utover hele... Utrolig "festlig" når det skal møkkes...!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå