Jodi Skrevet 4. desember 2011 #21 Skrevet 4. desember 2011 Er det mye westeren i Norge? Hører ikke så veldig mye om det. Nja, mye er det vel ikke, i forhold til sprang og dressur. Det er et relativt lite miljø (litt for lite etter min smak...) Men det er da noen klubber, og det avholdes vel en håndfull "større" stevner i året. Tror ikke det vokser så mye i omfang heller, men nivået på rytterne og hestene blir stadig bedre
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. desember 2011 #22 Skrevet 4. desember 2011 Jeg er oppvokst med travere, og har hatt både travere (varm og kald) og fjording selv. Nå har jeg ikke hest, men er så heldig at min svigerinne har totalt 4 islandshester, og to av dem står på gården der jeg er vokst opp I dag har vi vært på besøk hos de to andre som står borte på fòr, deriblant min fantastisk søte yndlingshoppe, som rett og slett bare er den perfekte hest
Gjest SnowLeopard Skrevet 4. desember 2011 #23 Skrevet 4. desember 2011 Rart jeg gliser? Baby har gått med vogn for 5.gang. Toppede ører, masse fremdrift og står som en prest ved innspenning. Moro Møtte både betongbil, slaktebil og hundespann (!), hesten var mer opptatt av å se på utsikten. Dagens lille skryterunde av 2 1/2 åringen 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. desember 2011 #24 Skrevet 4. desember 2011 SnowLeopard, hva slags hest er det? Og høres definitivt veldig flink ut som 2,5 åring da ja
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #25 Skrevet 4. desember 2011 Har to fjordhester, en eldre hoppe på 22 år og en vallak på 14 år. Eid begge siden de var føll. Awww, så koselig at du har hatt dem siden de var føll! Men hoppa di er ung i mitt hode, hehehe, min fjordhoppe er ti år eldre. Hun fylte 32 i mai. Har kjent henne i 18 år og eid henne i fjorten. Hun var yndlingshesten min på rideskolen. Rir fortsatt på tur hver dag! :-) Vi starta sprang (lave klasser) og knøttecup noen år, slutta med det i 2004. Hun har litt beinproblemer, men veldig lite til å være 32 år! :-) 2
Radon Skrevet 6. desember 2011 #27 Skrevet 6. desember 2011 Har holdt på med hest i hele mitt liv. Har fire hester selv, lyngshester ♥ Jeg er ikke så aktiv rytter, men elsker unghest trening og driver mye trening fra bakken. Har ridd inn et par av hestene og skal ri inn min tredje til våren. Blir spennende fordi det er en hoppe jeg har hatt fra hun lå i magen til moren. Rir mest på tur pga at jeg har ikke bane, men hender jeg setter opp et par hinder eller rir pole bending.
Lloud Skrevet 6. desember 2011 #28 Skrevet 6. desember 2011 Jeg ridde på en stall i fem år, sluttet for et og et halvt år siden. Er fortsatt sykelig interessert i hest, men mest i riktig hestehold. Altså syns ikke jeg at ridingen er det gøyeste, men en lykkelig hest. Det var nok en av grunnene til at jeg sluttet på stallen, som er den eneste tilgjengelige innenfor en times reisetid. Synes ikke de drev optimalt med hestehold der osv. Men jeg lærte mye bra også, var fôrrytter til en eks-traver i et år. Vi ble til slutt et superpar, og jeg elsket den hesten. Hun gjorde nok at jeg ble ekstra interessert i eks-travere, og livet deres etter travbanen. Fikk tilbud om å kjøpe henne, men kunne ikke. Hun ble solgt, og jeg har ikke sett henne siden. Det siste året på stallen var jeg fôrrytter til en annen eks-traver. Vi gikk derimot ikke sammen i det hele tatt. Mye på grunn av dårlig samarbeid med eier, men også at dette var en svært vanskelig hest som ikke passet for meg. Vi hadde mange fine stunder, og selv om ikke kjemien stemte tok jeg vare på han så godt som jeg kunne. Savner å drive med hest, forrige gang jeg red (ca. to mnd siden) hadde jeg ikke ridd på nesten et og et halvt år, og det var en helt fantastisk følelse å få være med hest igjen. Misunner alle som har sjansen til å drive med hest!
toneloone Skrevet 6. desember 2011 #29 Skrevet 6. desember 2011 jeg har også holdt på med hest i mange år, men nå er jeg student på universitetet og har flyttet i blokkleilighet og har "studentinntekt" såå da er hest vanskelig... dessverre... savner det utrolig og SKAL ha hest igjen når jeg får råd til å kjøpe eget hus med stall har hatt fjording, shetlandsponni, welsh mountain, dansk varmblods, engelsk fullblods, varmblodstraver og New forest er mest fan av dressurridning, men sier ikkje neitakk til en rolig skogstur, sledetur eller kjøre tospann for den saks skyld! savner å kunne gå i stallen, og misunner alle som har sjansen til det!
Skylines Skrevet 8. desember 2011 #30 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har for tiden tre hester. To vallaker på 12 år og ett føll. Spranghester hele gjengen. Har ridd på landslaget med de to eldste for noen år siden, savner det! De to er veldig forskjellige, den ene er en typisk rød og heit hest, mens den andre er en rampete, men relativt rolig sak. Jeg gleder meg til ridehallen her på stallen er ferdig, for nå er det ikke akkurat ridevær ute! Hestene er forresten belgisk varmblod, mecklenburger og zangersheide. Alle har god avstamning, så synd at alle er gutter Har hatt to hopper i mitt liv, men meg og hopper er ikke en god kombo i lengden..
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. desember 2011 #31 Skrevet 8. desember 2011 Huff, jeg skjønner ikke greia med hopper jeg! En av mine yndlingshester er hopper men hun er veldig lite merr, men ellers tror jeg samtlige av de beste, greieste, mest interessante hestene jeg har møtt vært vallaker og hingster
Gjest SnowLeopard Skrevet 8. desember 2011 #32 Skrevet 8. desember 2011 Huff, jeg skjønner ikke greia med hopper jeg! En av mine yndlingshester er hopper men hun er veldig lite merr, men ellers tror jeg samtlige av de beste, greieste, mest interessante hestene jeg har møtt vært vallaker og hingster Jeg har jo hoppe. Men skal absolutt beholde et avkom av henne, og det skal være hingst. Makan til personlighet det er på de hingstene jeg har vært borti. Vallakene blir litt for daue for meg, men det finnes såklart unntak.
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. desember 2011 #33 Skrevet 8. desember 2011 Nå har de fleste vallakene jeg har vært borti vært kasterert relativt sent, lenge etter at de var kjønnsmodne, så daue tror jeg ikke jeg vil kalle dem Jeg klarer rett og slett bare ikke disse sære hoppene, eller merrene på godt norsk! Noen kan være kule, men jeg ville aldri i verden ha eid de selv, til det er det altfor store problemer med de Men så vil jeg ha hannhund også da, når jeg skal ha hund. Katt derimot spiller det ingen rolle med
Gjest SnowLeopard Skrevet 8. desember 2011 #34 Skrevet 8. desember 2011 Jeg er litt bitch selv, så å ha ei skikkelig MERR er egentlig bare og ha en hestekopi av meg selv. Man kan med andre ord si at jeg og den lille djevel-hoppa mi går bra sammen Vi er sikkert et festlig syn når vi er ute og trener, og begge er rasende på hverandre og fulle av PMS. Jaja, like barn leker best
BlackFairy Skrevet 8. desember 2011 #35 Skrevet 8. desember 2011 (endret) Jeg har også to hopper, varmblodstravere, og jeg elsker temperamentet og attituden til begge to :D Lar seg ikke pirke på nesen, og sier ifra om det er noe de ikke liker. De er forøvrig mor og datter. edit: leif. Endret 8. desember 2011 av BlackFairy
HopelessFear Skrevet 8. desember 2011 #36 Skrevet 8. desember 2011 Tror nok det blir vallakk på meg. Eventuelt hingst. Orker ikke grinete merrer som går i vater titt og ofte. Har aldri opplevd en hoppe som ikke har hatt sine grinete dager.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. desember 2011 #37 Skrevet 8. desember 2011 Jeg digger hopper De er dønn ærlige og er de sure på deg, så er det for en god grunn. Men stryker du de med hårene, så får du så enormt mye tilbake. De går i døden for deg om du er rettferdig med de. Men er du urettferdig, så får du svar tilbake også. De får deg til hele tiden å være oppmerksom på din egen sinnstilstand. En nyttig vekker. Ergo foretrekker jeg hopper.
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. desember 2011 #38 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har akkurat motsatt erfaring av deg Belle, de er utspekulerte jævler som er sure på deg eller verden for ingenting Hankjønnet derimot er dønn ærlige, gjør alt for å glede deg, og har sjelden ordentlig dårlige dager Godt vi har forskjellige opplevelser. Yndlingshoppa mi er forsåvidt akkurat slik jeg beskriver hankjønnet her
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. desember 2011 #39 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har akkurat motsatt erfaring av deg Belle, de er utspekulerte jævler som er sure på deg eller verden for ingenting Hankjønnet derimot er dønn ærlige, gjør alt for å glede deg, og har sjelden ordentlig dårlige dager Godt vi har forskjellige opplevelser. Yndlingshoppa mi er forsåvidt akkurat slik jeg beskriver hankjønnet her Om du ikke snakker samme språk som en hoppe, så kan jeg skjønne du føler det slik. De er mer krevende å komunisere med. Men klarer du dette, så får du en hest som snakker mye mer til deg enn noen mannfolk noen gang vil gjøre. Men prøver du ikke å skjønne en hoppe så vil hun heller ikke godta deg som likeverdig. Jeg liker hingster også, men vallaker synes jeg blir kjedelige og for forutsigbare. Jeg liker den daglige utfordringen jeg får i en hoppe og at alle dager er forskjellige. Og så kjenner jeg at jeg blir lei meg når folk sier at hopper er sure og purkete Det er jo ene og alene fordi mennesket ikke prøver å forstå. (og så kan jeg i samme sleng skjønne hvorfor mannfolk er litt oppgitte over kvinnfolk også )
Skylines Skrevet 9. desember 2011 #40 Skrevet 9. desember 2011 Den røde vallaken min kan vel sammenlignes med ei rød merr, så han er ingen traust vallak i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå