AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hvor ofte vasker dere håret? Hvor ofte bør man vaske håret? Før vasket jeg håret hver gang jeg dusjet (annenhver dag), men etter jeg fikk barn (ca. 1 år siden) blir det som oftest en gang i uka. Dusjer fortsatt like ofte som før, men har fått så langt hår og småen krever sitt, så det blir som oftest en kjapp dusj. Selv om jeg dusjer om kvelder etter småen har lagt seg så tar det så lang tid for håret å tørke og jeg liker ikke å legge meg med vått hår. Må poengtere at håret aldri ser skittent ut eller lukter skittent, går som oftest med det i strikk. Jeg syns faktisk håret mitt ser mye mindre slitt ut enn før, kan det være noe i det? Påvirker det håret positivt eller negativt å ikke vaske det så ofte?
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Annenhver eller hver tredje dag.
Gjesten Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Så vidt jeg har forstått er det veldig positivt for håret hvis du ikke vasker det så ofte. Jeg mener at så lenge håret ditt ser rent ut og lukter rent, er det ikke nødvendig å vaske det oftere enn du gjør. Jeg vasker håret annenhver dag. 1
Gjest TheBasics Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Håret mitt blir fort fett så jeg vasker det annenhver dag. Burde egentlig vaske det hver dag. 1
aphelion Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Hver dag til annenhver dag. Reagerer mer på at du bare dusjer kroppen annenhver dag
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Hver dag til annenhver dag. Reagerer mer på at du bare dusjer kroppen annenhver dag Hehe, det sier litt om hvordan samfunnet er blitt. Vasker meg såklart hver dag (hørt om vaskeklut, ikke sant? :gjeiper: ) Man skal faktisk ikke dusje for ofte, det ødelegger huden. Bare se her. Dusjer selvsagt om jeg blir svett eller skitten, men ellers ser jeg ingen grunn for å dusje oftere TS 3
aphelion Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Hehe, det sier litt om hvordan samfunnet er blitt. Vasker meg såklart hver dag (hørt om vaskeklut, ikke sant? :gjeiper: ) Man skal faktisk ikke dusje for ofte, det ødelegger huden. Bare se her. Dusjer selvsagt om jeg blir svett eller skitten, men ellers ser jeg ingen grunn for å dusje oftere TS Jeg bryr meg ikke så mye om hva kk sier om dusjing... Ellers var jo strengt tatt hygiene en av de virkelig store faktorene som førte med seg øket levealder, under den industrielle revolusjonen... Endret 4. desember 2011 av aphelion
Lykkelitenen Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Jeg vasker håret annen hver dag, hver tredje om jeg ikke har noen planer. Jeg kan ikke gå lenger enn det, da begynner hodebunnen min å flasse og klø. Edit: Jeg dusjer hver morgen, men bruker kun såpe hver annen eller hver tredje dag og jeg vasker kun håret annenhver eller hver tredje. De dagene jeg ikke vasker det bare skyller jeg det lett for å få bort fall etter hårstrikk. Endret 4. desember 2011 av Lykkelitenen
Bellamy Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Jeg dusjer som regel hver dag. Jeg trener ganske ofte, pluss at jeg syns det er herlig å ta seg en god dusj etter en lang dag på svett lesesal.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Hehe, det sier litt om hvordan samfunnet er blitt. Vasker meg såklart hver dag (hørt om vaskeklut, ikke sant? :gjeiper: ) Man skal faktisk ikke dusje for ofte, det ødelegger huden. Bare se her. Dusjer selvsagt om jeg blir svett eller skitten, men ellers ser jeg ingen grunn for å dusje oftere TS Regner med personen reagerer på at hun ikke dusjer håret i samme slengen.
aphelion Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Regner med personen reagerer på at hun ikke dusjer håret i samme slengen. Nei, det reagerer jeg ikke på. Eller, hva mente du egentlig her? Endret 4. desember 2011 av aphelion
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Nei, det reagerer jeg ikke på. Eller, hva mente du egentlig her? Du skrev jo selv hverdag til annenhver, så tenkte ikke det var et problem at noen andre skulle dusje annenhver dag. Men da mente du kun håret da eller?
aphelion Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Du skrev jo selv hverdag til annenhver, så tenkte ikke det var et problem at noen andre skulle dusje annenhver dag. Men da mente du kun håret da eller? Ja, mente kun håret Altså, dusjer hver dag, håret hver- til annenhver dag :gjeiper: Endret 4. desember 2011 av aphelion
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Hver dag til annenhver dag. Reagerer mer på at du bare dusjer kroppen annenhver dag Jeg reagerer på at du reagerer på at hun dusjer kroppen annenhver dag. Kroppen er ikke laget for å dusje hver dag! Det er helt unødvendig og ødelegger huden. Les her: Min lenke 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Jeg bryr meg ikke så mye om hva kk sier om dusjing... Ellers var jo strengt tatt hygiene en av de virkelig store faktorene som førte med seg øket levealder, under den industrielle revolusjonen... Haha, dummeste jeg har lest ever. Problemet er jo at hygienen har gått for langt og at folk nå dusjer og vasker av seg de gode bakteriene også. Vi tåler jo ingenting lenger. Jeg limte inn en link til deg fra lommelegen, du bryr deg vel ikke om hva han sier om dusjing heller, så da regner jeg med at du skjønner at vi ikke bryr oss en døyt om hva du mener om dusjing. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Hvor ofte vasker dere håret? Hvor ofte bør man vaske håret? Før vasket jeg håret hver gang jeg dusjet (annenhver dag), men etter jeg fikk barn (ca. 1 år siden) blir det som oftest en gang i uka. Dusjer fortsatt like ofte som før, men har fått så langt hår og småen krever sitt, så det blir som oftest en kjapp dusj. Selv om jeg dusjer om kvelder etter småen har lagt seg så tar det så lang tid for håret å tørke og jeg liker ikke å legge meg med vått hår. Må poengtere at håret aldri ser skittent ut eller lukter skittent, går som oftest med det i strikk. Jeg syns faktisk håret mitt ser mye mindre slitt ut enn før, kan det være noe i det? Påvirker det håret positivt eller negativt å ikke vaske det så ofte? Håret ditt har sikkert blitt vant til å bli vasket så sjeldent, og det er jo positivt. Jeg vasker håret hver gang jeg dusjer, annenhver dag. Jeg føler at håret mitt blir fett om jeg dusjer uten å vaske det. Det tåler på en måte ikke fuktigheten når jeg dusjer.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #19 Skrevet 4. desember 2011 Det er absolutt ikke dårlig hygiene å dusje annenhver dag, jeg skjønner ikke hvordan man kan mede det. Vasker jo underliv og slikt hver dag, det er ikke kun ved å skylle hele kroppen under vann man blir ren... Nå var det heller ikke det jeg lurte på, for jeg vet utmerket godt at jeg ikke har dårlig personlig hygiene Takk for svar angående det jeg lurte på dere TS
Gjest Iah Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 Dusjer kroppen hver dag, men håret vaskes maks tre ganger i uka, men som oftest to. Pleier å vaske håret på kvelden/ettermiddagen slik at det får lufttørke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå