Gå til innhold

FEMINISTER!

Fremhevede innlegg

Gjest Marregutt
Skrevet

Ja, føkk de forbanna femmenistene som alltid skal drive å stille på kalenderen min :sur:

Men kvinner er dog et fantastisk motiv for en fantastisk kalender, eller hur?

Videoannonse
Annonse
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Ja, føkk de forbanna femmenistene som alltid skal drive å stille på kalenderen min :sur:

Haha, jeg vet! Forvirrende greier. :)

Skrevet

Det vil jeg tro, men jeg har en sånn fet kallender med masse jul og ting man kan skru på, som varer i over 1000 år! Den er borra rett inn i veggen, så ikke de femmenistene skal kunne klusse med den... Jeg hater dem ass!

Haha, jeg vet! Forvirrende greier. :)

Nei, det er ikke forvirrende, men det er jævli slemt av dem!

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Nei, det er ikke forvirrende, men det er jævli slemt av dem!

Kan ikke forvente bedre av hylesugger.

Spesielt hylesugger.

• Liker 1
Gjest Marregutt
Skrevet

Kan ikke forvente bedre av hylesugger.

Spesielt hylesugger.

<3

Skrevet

Vel, oppsummert sett tenker jeg du ikke kan ha mye kunnskap om likestillingsdebatten når du trekker frem PST sjefen og "gravide dronninger" i konteksten feminisme.

Og jeg tror virkelig ikke du selv skjønte hva du gikk inn på når du trekker frem naturlig utvikling i kontekst kvinnelig deltakelse i arbeidslivet.

Kunnskap, takk.

Ikke bare sure oppstøt mot noe du tydeligvis ikke aner hva handler om fordi du har møtt på ei sur gravid dame.

• Liker 2
Gjest Marregutt
Skrevet

Vel, oppsummert sett tenker jeg du ikke kan ha mye kunnskap om likestillingsdebatten når du trekker frem PST sjefen og "gravide dronninger" i konteksten feminisme.

Og jeg tror virkelig ikke du selv skjønte hva du gikk inn på når du trekker frem naturlig utvikling i kontekst kvinnelig deltakelse i arbeidslivet.

Kunnskap, takk.

Ikke bare sure oppstøt mot noe du tydeligvis ikke aner hva handler om fordi du har møtt på ei sur gravid dame.

rødstrømpa

Skrevet

Viss folk kunne holdt seg for gode til å kome med oppgulp om sugger og gravide dronningar, og avsporingar om brødskivene til Hellstrøm, kanskje me kunne fått til ein interessant diskujon? :)

Du har tydelegvis liten kunnskap om både sammfunnsutvikling og kvinnekamp, TS.

Kva er "naturleg utvikling"? Kvifor meiner du ein type utvikling er naturleg og ein annan ikkje er det?

• Liker 2
Skrevet

Husk at det er en forskjell mellom feminister og mannehatere da :)

• Liker 1
Skrevet

Det går fint an å være feminist uten å være medlem av OTTAR, men det er det ikke alle som forstår eller klarer å ta inn over seg.

Jeg er feminist fordi jeg mener det burde være likhet mellom menn og kvinner, på tross av biologiske forskjeller. Det er klart det er lettere for menn å løfte tunge ting enn det er for kvinner, og at det er lettere for kvinner å mate en nyfødt baby enn det er for menn å gjøre det. Men jeg tror det er flere LIKHETER mellom kjønnene, enn det er ulikheter. Vi er alle samme art, bor på samme jord, dere samme opplevelser, har samme følelser, ønsker det samme.

Det er synd at kvinner i toppstillinger blir kritisert for å være inkompetent fordi de er kvinner, fremfor at de er inkompetente. Enda en ting kvinner og menn deler er evnen til å gjøre feil. Det har ingenting med kjønn å gjøre.

Jeg nekter å sette meg tilbake og ta en rolle som noen mener jeg burde ha fordi det ligger i min natur. Jentene som kommer etter meg skal slippe å bli nektet utdanning, jobb eller det livet de drømmer om, kun fordi noen før dem har sagt at de ikke kan gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Husk at det er en forskjell mellom feminister og mannehatere da :)

Jepp. Jeg er feminist, og det er kjæresten min også. Og han er mann.

Jeg er for kvotering der det er store forskjeller mellom antall kvinner og antall menn, både i utdanning og arbeidsliv. Jeg har vært i Forsvaret selv, både i en bataljon hvor det var mange kvinner (sanbn), og en bataljon hvor det var mange menn (tmbn). Jeg har jobbet på sykehjem der det jobbet flest kvinner. Det vokser fort frem en ukultur der et kjønn er sterkt overrepresentert, og jeg mener det gjør at ytelse og service stagnerer, og at arbeidsmiljøet blir dårligere.

Jeg synes selvfølgelig at kvotering av menn er like viktig som kvotering av kvinner. Jeg ønsker bare at det skal legges til rette for begge kjønn, slik at vi har samme muligheter. Og nei, slik er det ikke nå.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville bare nevne at de beste kokkene er menn... Men damer er absolutt bedre enn oss til å føde ;)

De beste frisørene er også menn. De beste klesdesignerne og negledesignerne og make-up-artistene likeså. Menn er generelt flinkere enn kvinner selv på det som oppfattes som typiske kvinneyrker. :gjeiper:

Gjest D_flatmajor
Skrevet

De beste frisørene er også menn. De beste klesdesignerne og negledesignerne og make-up-artistene likeså. Menn er generelt flinkere enn kvinner selv på det som oppfattes som typiske kvinneyrker. :gjeiper:

Er du sikker? Jeg vet ikke om dette stemmer, så jeg må bare spørre.

Kan det være at menn oppfattes som spesielt flinke i forhold til en kvinne fordi dette er "typiske kvinneyrker"? På samme måte som en kvinne kan oppfattes som spesielt flink i forhold til en mann hvis hun tilfeldigvis kan noe som tradisjonelt blir sett på som en "oppgave for menn".

At noen får mer oppmerksomhet enn andre, betyr ikke nødvendigvis at de er flinkere til det de gjør.

I tillegg kan det også være andre underliggende mekanismer som gjør at noen mennesker kommer seg "opp og frem" enn de individuelle egenskapene disse besitter.

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker? Jeg vet ikke om dette stemmer, så jeg må bare spørre.

Kan det være at menn oppfattes som spesielt flinke i forhold til en kvinne fordi dette er "typiske kvinneyrker"? På samme måte som en kvinne kan oppfattes som spesielt flink i forhold til en mann hvis hun tilfeldigvis kan noe som tradisjonelt blir sett på som en "oppgave for menn".

At noen får mer oppmerksomhet enn andre, betyr ikke nødvendigvis at de er flinkere til det de gjør.

I tillegg kan det også være andre underliggende mekanismer som gjør at noen mennesker kommer seg "opp og frem" enn de individuelle egenskapene disse besitter.

Einig med deg - når menn gjer typiske kvinneyrker eller omvendt, oppfattast dei gjerne som "flinke", sjølv om dei gjerne er omtrent på nivå med dei andre av motsatt kjønn.

Kven som er best i eit yrke, avgjerast (stort sett) ikkje av kjønn, men individuelle eigenskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...