Gjest Wolfmoon Skrevet 4. desember 2011 #21 Del Skrevet 4. desember 2011 Beklager å måtte si det, men mannen din er ikke "altfor snill", han er et nek som dessverre ikke har blitt voksen enda! Alle må ta ansvar for sitt eget liv, din mann måtte velge om han ville bo med deg eller bo nærme mor, han valgte mor. Jeg tviler på at jeg hadde blitt i forholdet etter det! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 4. desember 2011 #22 Del Skrevet 4. desember 2011 Jøss for en vending denne tråden tok da, men en uskyldig kalendergave som utgangspunkt. Jeg ønsker meg bildekalendere av tantebarna jeg. Syns det er sååå koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2011 #23 Del Skrevet 4. desember 2011 Vel, du kan tro hva du vil. Jeg har talt antall bilder av ungene i stua, og jeg kom faktisk til 16. (!). Jeg trenger aldeles ikke flere bilder av barna deres. Brudebildet vårt har han derimot ikke hengt opp ennå. Dere er heldige som får bilder av onkelbarna deres. Jeg ville blitt glad om jeg fikk bilder som gave av mine onkelbarn avogtil. Jeg ville sett på det som at da ble vi også akseptert som medlemmer av deres familie. Noe jeg dessverre tror ikke er tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 4. desember 2011 #24 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg skulle egentlig skrive at jeg ikke syns at det var så galt at dere var klippet, slik at ungene kom i fokus, men jeg innser jo at tråden egentlig handler om noe helt annet enn julegaven fra svigermor. Jeg syns det virker som at du har mye sinne både mot henne og mannen din, og det kan være helt rett og riktig det, eller så kan det hende at du overreagerer på en del ting. Lag deg en tråd på samliv, få ut gruffen, og les hva folk skriver til deg. Det er mange som har hatt svigermorproblemer, og problemer med "mann med mor". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2011 #25 Del Skrevet 4. desember 2011 Til TS: Er det de andre sin feil at du er misfornøyd og sur? Eller kan du gjøre noe selv for din innstilling , slik at du kan bli glad igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #26 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg hadde bare kasta dritten.. Problem solved :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamy Skrevet 4. desember 2011 #27 Del Skrevet 4. desember 2011 Syns nå kanskje du overreagerer litt med den avklippingen av hodet deres. Hvis det er en kalender med bilder av onkelbarna (og bare de), så er det faktisk ikke så rart at dere ble klippet ut. Er det bilder av flere voksne i den kalenderen er det rart, men om det bare er dere så har hun sannsynligvis kun valgt det bildet fordi det er et fint bilde av barna, og klippet dere uten siden dere ikke er barn. Reagerer heller mer på at dere er gift, men bor ikke sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 4. desember 2011 #28 Del Skrevet 4. desember 2011 Han bestemmer hva han vil ha på veggene fordi det er hans hjem. Vi bor ikke sammen pga svigermor, som jeg har forklart lenger nede. Han fikk ikke lov til å flytte langt fra mamma, hun er fryktelig manipulerende og mannen min er (altfor) snill. Dere er gift, men bor ikke sammen pga svigermor? På tide for gubben å kutte navlestrengen. Hvor gammel er han egentlig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #29 Del Skrevet 4. desember 2011 Nei, det skylder jeg på mannen for. Hovedgrunnen til at jeg misliker svigermor er dog at hun nektet sønnen å flytte til en annen by. Vi hadde vært på visning begge to, funnet leilighet og sagt opp den gamle. Så kommer han kort tid før flytting og proklamerer at han ikke vil flytte likevel. Jeg ble sittende alene i leiligheten. Mannen min gjør alt hva svigermor befaler, så han gikk tilbake på planene uten å mukke og lot meg sitte alene med utgiftene på en altfor stor leilighet for en person. Situasjonen er litt mer kompleks enn bare et bilde. Bildet er bare ett av mange små stikk. jeg gidder ikke dra på besøk til svigers lenger fordi hun bare slenger dritt, så da fant hun nok på en glimrende, ikke-verbal måte å slenge dritt på. Selv om din svigermor er som hun er, må du akseptere at mannen din ikke er voksen nok til å ta egne avgjørelser. Han lar henne styre livet sitt, og du aksepterer at han velger som han gjør. Han må ikke ta ansvar, for alt legges på svigermor. Kanskje dere to burde tatt dere en skikkelig prat, der du forteller hva dette gjør med deg og rett og slett gi han et ultimatum for videre samliv. Enten får han dele livet sammen med deg, og ha sin mor der mødre skal være, ikke midt i forholdet deres, ellers får han leve med moren og hennes nykker men da ønsker du å leve uten han. Når man er gift kommer partneren først, og klarer han ikke å klippe navlestrengen, ville jeg tenkt om han var den rette for meg. Så får moren være så manipulerende som hun vil, men han er voksen nok til å styre sitt liv som han selv vil, og akkurat nå passer det han godt å følge morens minste lille vink. Men du må ikke akseptere det, for du har et valg der du kan avslutte dette forholdet og komme deg videre med livet ditt. Forstår at det ikke alltid er enkelt, når det er følelser der, men han har jo tatt sitt valg og det valget var ikke deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. desember 2011 #30 Del Skrevet 4. desember 2011 Dere er gift og bor ikke sammen? Pga svigermor? Hallo? Her må du fortelle mannen når innflyttingsdatoen er dersom han ikke skal få separasjonspapirene i posten. Her må du VIRKELIG sette hardt mot hardt for dette hører ingen steder hjemme. Og dette helst før du blir gravid. Hvor lenge har dette pågått? En mykere variant må jo være at du nekter å besøke han "hjemme hos han" - han får komme til deg da det er dette som er deres hjem. Det hører heller ingensteder hjemme at han lot deg i stikken med alle utgiftene - han har problemet, ergo er det han som skal ha doble utgifter med en ordning HAN har valgt. Så han får starte å betale sin andel av deres leilighet så får vi se hvor lenge han blir boende etter sin mors ønsker. Hvis han fortsetter å la seg manipulere av svigermoren din så vil dere aldri kunne få noe fullverdig ekteskap og separat liv. Og det må du ta inn over deg - og han også. Og bare for å svare på dette med kutting av hoder: Redigering av bilder er en kunst. Man kan selvsagt klippe ut barn fra et bilde - men man kutter ikke hodene av folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #31 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg synes det var frekt å klippe av hodene deres, spesielt hvis det var et brudebilde hvor dere faktisk giftet dere den mnd. Da hadde det jo vært ekstra koselig om et brudebilde med tante/onkelbarn var på den mnd. Svigermoren din høres ut som min, det er utrolig hvilke småting hun kan finne på. Før ble jeg dritsur, nå gidder jeg ikke å bruke energi på henne mer. Blir som barna, hvis de ikke får oppmerksomhet så gidder de ikke. Men du må jo snakke med mannen din om dette. Jeg ville ihvertfall ikke vært i et forhold hvor jeg måtte konkurrere mot svigermor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #32 Del Skrevet 4. desember 2011 Han bestemmer hva han vil ha på veggene fordi det er hans hjem. Vi bor ikke sammen pga svigermor, som jeg har forklart lenger nede. Han fikk ikke lov til å flytte langt fra mamma, hun er fryktelig manipulerende og mannen min er (altfor) snill. Jeg tror du blander begrepene idiot og snill. Din mann er et ryggløst nek av en idiot. Er dere faktisk gift, men dere bor ikke sammen på grunn av hans mor? Seriøst, du må stille KRAV. Enten kutter han navlestrengen til mor, eller så går du fra han. Sånn kan du ikke ha det, du fortjener selvsagt bedre. Og sleng ut noen bilder av onkelbarna, heng opp deres brudebilde, og brenn den kalenderen. Mens du ler av den tragiske svigermoren og mannen din. Selv om det er "hans" leilighet. Du må virkelig vurdere om du bør gå fra han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå