Gå til innhold

Ble irritert over gaven fra svigermor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til jul i fjor fikk min mann og jeg en kalender utelukkende med bilder av onkelbarna hans. Sikkert en koselig gave det, men maibildet var tatt i bryllupet vårt, og var opprinnelig jeg og min mann på kirketrappa med onkelbarna stående foran oss. Søtt bilde, men giveren hadde kuttet av oss hodene.

Det er vel ikke vanlig å kutte hodet av brudeparet på den måten? Hvis de kun vil ha bilder av ungene kunne de vel ha valgt et helt annet bilde.

Jeg synes det var skikkelig uhøflig, og jeg ville aldri ha kuttet hodet av mottakeren om jeg skulle ha gitt en kalender i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun mente nok å si at hun gjerne ville kuttet hodene av dere. Spesielt deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Ja det er jo merkelig og kjipt gjort, men dette er en fillesak. Og er dette det største problemet som opptar hverdagen din, er du veldig heldig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Bra frekt :gjeiper:

Hater sånne dustete kalendere eller krus eller innrammede bilder av random unger. Kan ikke folk skjønne at det kun er de selv (altså foreldrene) og besteforeldre (og til nød noen onkler og tanter) som er interessert? Nobody else cares..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det plaget deg litt, og jeg synes det var et merkelig valg av svigermoren din, men jeg synes ikke du skal la deg hisse så voldsomt opp over dette. Det var nok mer korttenkt enn det var ond ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente nok å si at hun gjerne ville kuttet hodene av dere. Spesielt deg.

Ja dette var nok skikkelig symbolsk :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det største problemet nei, og hadde det kun vært det ene problemet hadde jeg ikke brydd meg.

Men saken er den at svigermor er svært dominerende, og kjør slike ting hele tiden. Jeg ønsker ikke å ha kontakt med henne etter hennes siste sprell, for nå har jeg fått nok.

Jeg bare lurte på om det med å kutte hodene av folk er akseptabelt, for jeg selv ville aldri gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk si at det kommer an på hvordan bildet er kuttet.

Er det kuttet enten rett over hodet på barna, eller "midt på" dere så synes jeg det er ok, men hvis det er masse plass over hodet på barna og dere er kutte ved halsen så er det smakløst. Men så er jeg hobbyfotograf og litt opphengt i sånne ting, andre kjører jo på og tenker seg ikke om.. Er ikke sikkert det var en besvisst handling. Hvis gaven var til mange så skjønner jeg at dere er kuttet ut, men om det kun var til dere og deres nærmeste familie (søsken etc.) så kunne jo alle hatt like mye glede av hele bryllupsbildet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det største problemet nei, og hadde det kun vært det ene problemet hadde jeg ikke brydd meg.

Men saken er den at svigermor er svært dominerende, og kjør slike ting hele tiden. Jeg ønsker ikke å ha kontakt med henne etter hennes siste sprell, for nå har jeg fått nok.

Jeg bare lurte på om det med å kutte hodene av folk er akseptabelt, for jeg selv ville aldri gjort det.

Hun tenkte kanskje at dere ikke ønsket å ha kalenderbilde av dere selv midt på veggen? Det er ikke mange som ville hatt det. Så da var hun omtenksom og klippet av hodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå tro at bildet er tatt slik det er, for de har sikkert ønsket bilder av de små uten brudeparet. Tviler på at svigermor har kuttet av hodene deres, før hun la det inn i kalenderen. Men har hun gjort det, vil jeg si hun er meget frekk.

Jeg forstår ikke hvorfor man gir en sånn gave, for jeg selv ville ikke hatt en slik kalender selv. Jeg kunne til nød hatt en slik kalender med mine egne barn, men ikke bilder av mine søskens barn. Har et veldig godt forhold til de, men ville likevel ikke prydet veggen med en sånn kalender. Blir litt bortkastet penger for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå tro at bildet er tatt slik det er, for de har sikkert ønsket bilder av de små uten brudeparet. Tviler på at svigermor har kuttet av hodene deres, før hun la det inn i kalenderen. Men har hun gjort det, vil jeg si hun er meget frekk.

Jeg forstår ikke hvorfor man gir en sånn gave, for jeg selv ville ikke hatt en slik kalender selv. Jeg kunne til nød hatt en slik kalender med mine egne barn, men ikke bilder av mine søskens barn. Har et veldig godt forhold til de, men ville likevel ikke prydet veggen med en sånn kalender. Blir litt bortkastet penger for min del.

Nei, jeg vet at bildet ble kuttet, for jeg vet hvordan originalen ser ut.

Og jeg er helt enig med deg med hensyn til bilder av andres unger. Det er søte unger, men de er for langt unna i slekta til at jeg vil ha dem i en kalender (med risiko for å virke utakknemlig) :sjenert: Og jeg vil i hvert fall ikke henge opp et bilde av meg selv uten hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bitter du høres ut. Det er jo ikke barn som er langt uti slekta når du sier det er onkelbarna til mannen din. Det er jo helt normalt at man beskjærer et bilde. Det har jeg selv gjort mange ganger. Det var vel fordi barna skulle være i fokus i kalenderen. Ikke la deg irritere over slike små bagateller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er helt enig med deg med hensyn til bilder av andres unger. Det er søte unger, men de er for langt unna i slekta til at jeg vil ha dem i en kalender (med risiko for å virke utakknemlig) :sjenert: Og jeg vil i hvert fall ikke henge opp et bilde av meg selv uten hode.

Er din manns onkelbarn for langt ute i slekta?! Tror det er du som har et problem her, men hva det er er sannelig ikke godt å vite. :roll:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har orginalen, klipp ut hodene deres og lim de på kalenderen da. :fnise:

Sørg for å få besøk av svigermor så hun ser det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din manns onkelbarn for langt ute i slekta?! Tror det er du som har et problem her, men hva det er er sannelig ikke godt å vite. :roll:

Vel, du kan tro hva du vil. Jeg har talt antall bilder av ungene i stua, og jeg kom faktisk til 16. (!). Jeg trenger aldeles ikke flere bilder av barna deres.

Brudebildet vårt har han derimot ikke hengt opp ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan tro hva du vil. Jeg har talt antall bilder av ungene i stua, og jeg kom faktisk til 16. (!). Jeg trenger aldeles ikke flere bilder av barna deres.

Er du invalid eller noe siden du ikke klarer å henge det opp selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en slik situasjon der jeg og mannen hadde takket fint, dratt hjem, og stuet kalenderen inn i boden i esken sammen med alle andre baby-bilder, brudebilder, kalendre og krus vi har fått. Også hadde vi ledd litt av giveren oss i mellom. Men hisse meg opp hadde jeg ikke gjort, folk gjør så mye rart, og det var sikkert en god tanke bak det.

Hvorfor er det mannen som bestemmer hva dere skal ha på veggene? Og hvorfor henger du ikke bare opp brudebildet selv? Og var det svigermor, tantebarna eller mannen du var irritert på? Hva med å være litt mindre sur på alt og alle, og heller pynte huset ditt slik du ønsker selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du skylde på svigermor for at dere har seksten bilder av ungene i stua også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du skylde på svigermor for at dere har seksten bilder av ungene i stua også?

Nei, det skylder jeg på mannen for.

Hovedgrunnen til at jeg misliker svigermor er dog at hun nektet sønnen å flytte til en annen by. Vi hadde vært på visning begge to, funnet leilighet og sagt opp den gamle. Så kommer han kort tid før flytting og proklamerer at han ikke vil flytte likevel. Jeg ble sittende alene i leiligheten.

Mannen min gjør alt hva svigermor befaler, så han gikk tilbake på planene uten å mukke og lot meg sitte alene med utgiftene på en altfor stor leilighet for en person.

Situasjonen er litt mer kompleks enn bare et bilde. Bildet er bare ett av mange små stikk. jeg gidder ikke dra på besøk til svigers lenger fordi hun bare slenger dritt, så da fant hun nok på en glimrende, ikke-verbal måte å slenge dritt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det mannen som bestemmer hva dere skal ha på veggene? Og hvorfor henger du ikke bare opp brudebildet selv? Og var det svigermor, tantebarna eller mannen du var irritert på? Hva med å være litt mindre sur på alt og alle, og heller pynte huset ditt slik du ønsker selv.

Han bestemmer hva han vil ha på veggene fordi det er hans hjem. Vi bor ikke sammen pga svigermor, som jeg har forklart lenger nede. Han fikk ikke lov til å flytte langt fra mamma, hun er fryktelig manipulerende og mannen min er (altfor) snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...