Gå til innhold

Synd å like eller glede seg til jul..

somla

Anbefalte innlegg

Det virker som det er synd å si at en liker og gleder seg til jul.Og at en liker å gi og få gaver.At en i det hele tatt bruker penger på mat,drikke,pynt,gaver.

Alle vet at jula kommer,men mange sier det er bare stress med jula.Er jula det? det synes ikke jeg,jeg synes det er litt hektisk men gud hvor herlig å gå i gater i butikker,der mennesker har hendene fulle av poser,du ser familier,der barn har nisselue på og store øyner for alt som skjer..det er nisser,julesanger,venninnegjenger som er ute på shopping med innlagte kafepauser.En ser mannfolk som er ute å kjøper gaver til den han setter høyest..på meg virker det som om jula er da mannen virkelig viser hvo mye han setter pris på sin kjære..

Kjærestepar som går å handler julegaver i lag for første gang i lag.Barn som kjøper julegave til foreldre,besteforeldre,og er så krye for de finner noe selv.

Greit at noen har dårlige minner fra jula,og at noen er alene for første gang.Men ikke gjør det til en synd å like jula for det.

Dette er den første julen min uten min mamma,synes det er utrolig vondt for når jeg se noe jeg vet hun lik(t)e så tenker jeg den skal jeg kjøpe til mamma til jul..men så kommer jeg på at hun er død.Blir utrolig trist,men hun er med meg i tradisjonene jeg tok med fra henne,så jeg gleder meg til jul.Bruke penger som jeg har jobbet for på meg selv og de jeg er glad i.

Så ikke gjør jula til noe synd og la oss like den vi som vil.

Ha en strålende førjulstid med masse gleder og litt hektiske tider dere alle

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det syns jeg var godt sagt! Jeg gleder meg masse til jula! Så snart jeg er ferdig med eksamen gleder jeg meg til å kjøpe julegaver, pynte hjemme, bake julekaker og komme i julestemning. :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra sagt :) Jeg elsker jula! Familietid, tradisjoner, lys, varme, snø, gode gamle julefilmer, Sølvguttene, julebukk, fyr i ovnen, grilling av pølser ute i bålgropa vår, julestrømper, sløve morgener og lange frokoster. Åh så mange herlige minner og så mye å glede seg til! :tree:

Har full forståelse for at ikke alle har like gode minner og ikke liker jula. Men litt som deg så føler jeg at det at jeg elsker jula blir en synd. Blir gjort til at det bare er stress, gavepress og bortkasta penger. Det er hva man gjør det til selv tenker nå jeg.

Jeg ELSKER å gi gaver! Har aldri så mange ønsker til meg selv, men å begynne i september med å lete etter akkurat den perfekte gaven til hver enkelt fra meg gir meg så stor glede. Og ikke minst når jeg ser ansiktene deres når de åpner gaven :rodmer: Da er det verdt pengene og innsatsen fra min side :)

Selvfølgelig er det litt stress før jul med alt som skal gjøres, men det er som sagt hva du gjør det til selv. Jeg er villig til å bruke litt penger på dette julekaoset fordi jeg elsker det! Jula er helt fantastisk og ei hellig høytid for meg. Da er det familie som står i høysetet og det er det koseligste jeg vet :)

God jul til både dere som elsker jula og dere som ikke er fullt så glad i den! :nisse:

Ps. Ikke for å rakke ned på noen; Men jeg lurer litt på hvorfor folk som ikke er glad i jula gidder å være inne på juleforumet å skrive/lese. Men det er nå bare meg og min mening :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...