Gå til innhold

Kriiiise!


jolie

Anbefalte innlegg

Driver og strikker rødnisseluer til sambos små nieser jeg. 3 og 6 år. Har strikka ferdig min egen, og når jeg tova den i maskin med grønnsåpe på 40 grader så ble den kjempefin og akkurat passe. Også hørte jeg her inne at man kunne bruke Milo, og at det nesten ble finere. Også ble det ikke det. Den tova seg nesten ingenting. Så jeg tova lua igjen. Med grønnsåpe. Også ble det kjempekrise! For nå tror jeg ikke lua passer en treåring engang - og dette var lua til seksåringen. Den ble kjempehard og liten. Og vottene likeså.

Vær så snill og fortell meg at det finnes en måte å reversere tovinga på?

Trodde ikke det, nei.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har god erfaring med å strekke ut krympa ullgensere etc ved å legge dem i vann med hårbalsam en stund. Verd et forsøk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raske svar!

Fikk tips fra mamma om å la plaggene ligge over natta i vann og skyllemiddel, så det prøves ut nå. Virker ikke det, så blir det balsamvann! Funker ikke det heller, så blir det nok utkledningstøy på barnehagen der jeg jobber.

For lua er så stram og hard at den står rett opp. Som en blånisselue. Og rødnisser skal ha 'myk' lue som henger nedover ryggen. Ergo blir det ingen suksess som dukkeklær heller.

Men takk altså! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...