Gjest ann ann annonym Skrevet 15. desember 2003 #1 Del Skrevet 15. desember 2003 Noen som har en spennende oppskrift på svinestek?? Jeg og mannen som skal ha, har lyst å lage en smakfull og spesiell middag... skal ha svinestek tenkte vi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 16. desember 2003 #2 Del Skrevet 16. desember 2003 http://www.nrk.no/programmer/tv_arkiv/barm...ny/1606295.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 16. desember 2003 #3 Del Skrevet 16. desember 2003 Når jeg lager svinestek pleier jeg å gni den inn med salt, pepper og fersk ingefær, også dekker jeg steika med appelsin-skiver. Veldig godt. Legger den i stekepose sammen med hvitløksbåter, løkbåter fra to løk og 3-4 gulerøtter. Hvis du ikke bruker stekepose, legg den i f. eks. i en ildfast form sammen med grønnsakene, men ligger den i stekepose bevarer du alle saftene, og steika blir ikke tørr. Er ikke så glad i fett og svor, så jeg legger den med svoren ned, og skjærer den av etter steking. Etterpå lager jeg sjy av stekesjyen, blandet med litt ferskpresset appelsinjuice, salt, pepper og jevnet med Maizena. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå