Gå til innhold

Det finnes ikke hellig krig i Islam!

Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

Din lærebok som ble edited (hva er det norske ordet igjen :klo:) ganske kraftig på et eller annet kirkemøte (husker ikke årstallet og gidder ikke google) der ganske mange tekster ble utelatt, blant annet ett evangelie.

Og Koranen, som skal være direkte fra gud, men som også skal tolkes gjennom diverse hadith som har diverse viktighet i seg.

Du ser problemet sant :klo: Eller det vil si, du ser problemet hvis du ikke er hellig overbevist om at det var gud som direkte grep inn i disse handlingene. Da er vi i grunn like langt, for da er du for meg en religiøs fantatiker som det overhodet ikke er noe poeng å diskutere religion (og ganske mye annet) med.

Religion har jeg ikke noen egen erfaring med, men kristendom vet jeg hva innebærer.

Og at Den Hellige Ånd virker i oss, det vet jeg med sikkerhet, og det var nok også det som skjedde da Bibelens mange skrifter ble samlet til en bok.

De som ikke har vært på Kristne møter hvor Den Hellige Ånd har virket, kan ikke forstå dette.

Men jeg har sett overnaturlige ting skje i slike møter, hvor selv tyngdekraften er blitt opphevet. Derfor virker det dumt når noen kommer med påstander som jeg vet er forårsaket av ren uvitenhet. Det er så enkelt å tro på løgner som passer med sin egen mangel på visdom og tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Vel, da er vi jo like langt da vettu. For du sier at den hellige ånd virker i, men jeg har aldri kjent noe til den hellige ånd (selv ikke da jeg prøvde, leste til og med bibelen fra perm til perm)!

Du viser til noe du ikke kan bevise, og det blir derfor et totalt ugyldig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen er todelt idet første del ble skrevet mens Muhammed ennå var venn med jødene.

Det er der det positive står, og hvor mye er avskrifter fra Bibelen.

Men etter bruddet med jødene endrer Muhammed fullstendig karakter, og hans skrifter blir deretter fra en hevntørstig mann.

Om han skulle ha fått noen ord fra oven, så må det ha vært fra Djevelen og ikke fra Gud.

Ja, sant det er teit når de bare plutselig, midt i en religion, skifter tonen helt?

Men du... Guden som jesus snakker om. Er det den samme guden det står om i gamletestamentet?

Grunnen til at mye av bibelen og koranen er like, er jo fordi de har opphav i samme religion...

Men uansett, hvem er det du mener er de ekte muslimene? De som et hyggelige mot folk, og respekterer verden rundt seg, eller de som skyter konene sine og heier på terrorisme?

Ps. Keiser Konstantin, som samlet en del av skriftene for å lage bibelen, var ikke kristen selv, og veldig mange av skriftene, deriblant judas evangeliet, blei utelatt.

De har også forandret maria magdalena fra å være kona til jesus, til å være en hore... De har også fjerna mesteparten av det som nevnes om kona til gud, men det står om hu noen steder i bibelen fortsatt.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det er teit når de bare plutselig, midt i en religion, skifter tonen helt?

Men du... Guden som jesus snakker om. Er det den samme guden det står om i gamletestamentet?

Grunnen til at mye av bibelen og koranen er like, er jo fordi de har opphav i samme religion...

Men uansett, hvem er det du mener er de ekte muslimene? De som et hyggelige mot folk, og respekterer verden rundt seg, eller de som skyter konene sine og heier på terrorisme?

Det har ingen betydning (for meg iallfall) hva en person gjør eller ikke gjør i forhold til sin religiøse tro. Det som er avgjørende er hva en person tror i sitt hjerte er rett ut religionens lærebok, her fra Koranen.

Hvis en muslim er enig i at ekstreme muslimer, som de ynder å kalle islamister, at de dreper kristne, jøder og konvertitter, da har de sin lærdom fra muslimenes lærebok og tror at det er riktig å handle som det står der. Da må de kunne kalle seg for en ekte muslim, selv om de aldri selv har gjort et menneske fortred, og om de ellers er aldri så snille og hjelpsomme.

Som du sikkert har forstått, så er det ikke gjerningene som skaper tro i en religion, men det er troen som skaper forskjellige gjerninger i forskjellig tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Keiser Konstantin, som samlet en del av skriftene for å lage bibelen, var ikke kristen selv, og veldig mange av skriftene, deriblant judas evangeliet, blei utelatt.

De har også forandret maria magdalena fra å være kona til jesus, til å være en hore... De har også fjerna mesteparten av det som nevnes om kona til gud, men det står om hu noen steder i bibelen fortsatt.

Da kan du kanskje fortelle hvor det har stått i originalskriftene, dette du påstår er fjernet?

Eller har du bare hørt at noen har sagt at noen mener det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje fortelle hvor det har stått i originalskriftene, dette du påstår er fjernet?

Eller har du bare hørt at noen har sagt at noen mener det?

Jeg kan finne linker til deg, men først vil jeg at du skal vise meg, i koranen, hvor alle disse ondeskapsfulle beskjedene du nevner, er skrevet. Her har du en link hvor du lett kan søke opp det du nevner.

http://quran.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan finne linker til deg, men først vil jeg at du skal vise meg, i koranen, hvor alle disse ondeskapsfulle beskjedene du nevner, er skrevet. Her har du en link hvor du lett kan søke opp det du nevner.

http://quran.com/

http://quran.com/9,05

Her står det tydelig at en kan drepe de som ikke omvender seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://quran.com/9,05

Her står det tydelig at en kan drepe de som ikke omvender seg.

Er du sikker på det? Kan du skrive en oppsummering av det du leser der, så jeg forstår hvordan du leser det?

Jeg lurer også på om du veit hvilken sammenheng dette står i.

Her kan du lese litt om kona til gud, og en del av de andre gudene rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det? Kan du skrive en oppsummering av det du leser der, så jeg forstår hvordan du leser det?

Jeg lurer også på om du veit hvilken sammenheng dette står i.

Her kan du lese litt om kona til gud, og en del av de andre gudene rundt.

Når det er snakk om å lete opp og drepe de som har gjemt seg, da er det ikke snakk om å eliminere en trussel, så hvilken situasjon det dreier seg om, kan uansett ikke godtgjøre slike drap.

Når det gjelder linken du kom med, og som jeg har sett innholdet av, så forstår jeg at du ikke vet forskjell på Gud og en masse avguder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Nei, jeg syns religion er en uting, og islam er faktisk den jeg liker minst av dem.

javel, men da har du ikke opplevd ekte islam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om å lete opp og drepe de som har gjemt seg, da er det ikke snakk om å eliminere en trussel, så hvilken situasjon det dreier seg om, kan uansett ikke godtgjøre slike drap.

Det du fant, handla om en situasjon hvor de skulle finne og straffe en gruppe som hadde brytt en avtale.

Enig i at det ikke er bra oppførsel, men jeg ser ikke at det er noe annerledes enn hvordan kristendommen har opptredd gjennom tiden.

Når det gjelder linken du kom med, og som jeg har sett innholdet av, så forstår jeg at du ikke vet forskjell på Gud og en masse avguder.

Jeg veit at du ikke kan se og godta ting som det der, i og med at det rokker ved selve fundamentet i livet ditt... Det er uansett artig å dele sånt med veldig frelse folk, for de reagerer jo på en måte som viser veldig klassisk fornektelse.

Mennesker er utstyrt med ganske grei intelligens, og de fleste har en del selvinnsikt, så det jeg tenker er at når man finner ting som kan tilsi at det man tidligere har trodd, ikke nødvendigvis er helt i tråd med virkeligheten, er det bedre å kanskje prøve å se ting litt annerledes, enn å gå rett i fornektelse.

I linken jeg ga deg, var det skrevet en god del rundt opphavet til den kristne guden, så det blir litt teit å bare si "nei, det der stemmer ikke!", og avfeie det hele... Det er jo noe du må gjøre veldig ofte når det kommer til vitenskap, historie og forskning, for å opprettholde den troa du har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

javel, men da har du ikke opplevd ekte islam

Som helhet, har religion aldri gjort skapt noe annet en krig og tull... Det finnes situasjoner hvor folk har godt av å være religiøse, og det finnes mennesker som trenger å ha noe å støtte seg til, for å komme ut av en vond situasjon, men om man ser på religion i sin helhet gjennom historien, ser man at det bare fører med seg krig og tull, uansett hva du måtte mene om islam.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Som helhet, har religion aldri gjort skapt noe annet en krig og tull... Det finnes situasjoner hvor folk har godt av å være religiøse, og det finnes mennesker som trenger å ha noe å støtte seg til, for å komme ut av en vond situasjon, men om man ser på religion i sin helhet gjennom historien, ser man at det bare fører med seg krig og tull, uansett hva du måtte mene om islam.

det har vært mange kriger som ikke har noe med religion å gjøre, tror ikke verden hadde vært et bedre sted uten religion. tror ikke folk hadde hatt moral uten noe å tro på, uansett om det er vampyrer, gud, engler, julenisser, spøkelser osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har vært mange kriger som ikke har noe med religion å gjøre, tror ikke verden hadde vært et bedre sted uten religion. tror ikke folk hadde hatt moral uten noe å tro på, uansett om det er vampyrer, gud, engler, julenisser, spøkelser osv

Krig finnes uansett, men om man trenger religion for å ha moral, er man et skikkelig dårlig menneske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du fant, handla om en situasjon hvor de skulle finne og straffe en gruppe som hadde brytt en avtale.

Enig i at det ikke er bra oppførsel, men jeg ser ikke at det er noe annerledes enn hvordan kristendommen har opptredd gjennom tiden.

Jeg veit at du ikke kan se og godta ting som det der, i og med at det rokker ved selve fundamentet i livet ditt... Det er uansett artig å dele sånt med veldig frelse folk, for de reagerer jo på en måte som viser veldig klassisk fornektelse.

Mennesker er utstyrt med ganske grei intelligens, og de fleste har en del selvinnsikt, så det jeg tenker er at når man finner ting som kan tilsi at det man tidligere har trodd, ikke nødvendigvis er helt i tråd med virkeligheten, er det bedre å kanskje prøve å se ting litt annerledes, enn å gå rett i fornektelse.

I linken jeg ga deg, var det skrevet en god del rundt opphavet til den kristne guden, så det blir litt teit å bare si "nei, det der stemmer ikke!", og avfeie det hele... Det er jo noe du må gjøre veldig ofte når det kommer til vitenskap, historie og forskning, for å opprettholde den troa du har.

Jeg har forstått det slik at du ikke helt vet hva kristendom er.

Det gjør nok ingen som ynder å fortelle om hvor fæl kristendommen har vært.

Kristendommen har aldri fært fæl eller gjort noen urett.

Det blir som å si at staten og dens lover er fæle, fordi en statsansatt har gjort en forbrytelse. Prøv heller å finne ut hva kristendom er. men problemet med de fleste kristendomskritikerne er at de tør ikke å gå på et kristent møte for å finne ut av noe heller.

Og jeg tror du er av de som går direkte inn i fornektelse, uten å vite noe om det du fornekter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at du ikke helt vet hva kristendom er.

Det gjør nok ingen som ynder å fortelle om hvor fæl kristendommen har vært.

Kristendommen har aldri fært fæl eller gjort noen urett.

Det blir som å si at staten og dens lover er fæle, fordi en statsansatt har gjort en forbrytelse. Prøv heller å finne ut hva kristendom er. men problemet med de fleste kristendomskritikerne er at de tør ikke å gå på et kristent møte for å finne ut av noe heller.

Ja, akkurat! Det er jo nettop dette jeg ville ha fram... Jeg har prøvd å forklare deg det her. Bare bytt ut kristendommen med islam i det du skriver, så kan du lese det til degselv.

Du sier at Islam er en slem religion pga ting muslimene gjør, men så sier du at det samme ikke gjelder for kristne mennesker.

Du finner fram vers i koranen, hvor det står om hevn og fæle gjerninger, men nekter for at det står om samme type oppførsel i bibelen.

Poenget mitt, hele tiden, har vært at det er menneskene det er noe galt med. Ikke religionen... Det gjelder kristendommen like mye som det gjelder islam.

Og jeg tror du er av de som går direkte inn i fornektelse, uten å vite noe om det du fornekter.

Haha :fnise: Hvis jeg ikke veit at jeg fornekter det, så veit jeg det jo ikke, og dermed kan jeg ikke uttale meg om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt, hele tiden, har vært at det er menneskene det er noe galt med. Ikke religionen... Det gjelder kristendommen like mye som det gjelder islam.

ERROR: du vet tydeligvis ikke mye om islam fordi da hadde du visst at det er islam det er noe galt med, ikke de stakkars ofrene som kalles for muslimer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat! Det er jo nettop dette jeg ville ha fram... Jeg har prøvd å forklare deg det her. Bare bytt ut kristendommen med islam i det du skriver, så kan du lese det til degselv.

Du sier at Islam er en slem religion pga ting muslimene gjør, men så sier du at det samme ikke gjelder for kristne mennesker.

Du finner fram vers i koranen, hvor det står om hevn og fæle gjerninger, men nekter for at det står om samme type oppførsel i bibelen.

Haha :fnise: Hvis jeg ikke veit at jeg fornekter det, så veit jeg det jo ikke, og dermed kan jeg ikke uttale meg om det.

Nei, jeg syns religion er en uting, og islam er faktisk den jeg liker minst av dem

Dette utsagnet ditt her, får meg til å tro at du er en bløffmaker.

Hva er det som gjør at en som er så stor en motstander av religion, ynder å diskutere nettopp det, og attpå til forsvarer den religionen han synes er verst?

Det som er fakta, og felles for kristendom og islam, er at begge vil erobre verden.

Kristne vil at hele verden skal bli kristnet, slik at vi alle kan leve i fred og harmoni med hverandre over alt, mens islam vil erobre hele verden med makt for å herske over hele verdens befolkning med sine sharialover som underkuer menneskene i islamistenes makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...