Gå til innhold

Det finnes ikke hellig krig i Islam!

Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon

De er muslimer de også, jeg har aldri sagt noe annet. og jeg har heller aldri sagt alle muslimer mener det samme

Da synes jeg du skal endre overskriften på tråden din!

Og såvidt jeg ser i første innlegget ditt sier du heller ikke noe om at dette er din tolkning, men framstiller dette som fasit for hva islam er og ikke er!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SummerJudith

Nei, det har du ikke. Men jeg er lei av at du ikke klarer å bestemme deg for hva du mener.

Du sier at å ikke ville være muslim nesten er det samme som et angrep på islam, og at det var derfor ateistene i sitatet ble drept. Og så sier du at konvertitter er helt trygge og at de ikke blir drept.

De to utsagnene dine stemmer ikke overens.

Enten er det et personlig anliggende og man kan leve i fred, eller så regnes det som et angrep på islam og man må regne med å bli drept.

Man kan ikke få i både pose og sekk her.

det å ikke ville være muslim er ikke det samme som å angripe islam. langt ifra. det mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Da synes jeg du skal endre overskriften på tråden din!

Og såvidt jeg ser i første innlegget ditt sier du heller ikke noe om at dette er din tolkning, men framstiller dette som fasit for hva islam er og ikke er!

kom med forslag til overskrift da vel, poenget var å rette opp misforståelser om islam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

kom med forslag til overskrift da vel, poenget var å rette opp misforståelser om islam

Men det er jo misforståelser i følge din tolkning av islam. Hvis jeg ser en muslim som fremhever jihad som hellig krig mot ikke-muslimer (noe jeg faktisk har møtt) så er det jo ingen misforståelse når jeg mener at hellig krig finnes i Islam.

Hvis din retning av islam, hva nå enn den er, mener noe annet. Så foreslår jeg at du snakker om denne retningen av islam hvis den har noe navn, istedet for å prøve og si noe om islam generelt der du til tider bommer grovt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo du legger skylden på meg. hadde jeg styrt verden hadde det ikke vært sånn iallfall. tror du jeg er dum? jeg er klar over grusomhetene som skjer i verden

ja, du er klar over dem og du støtter dem når det kommer til stykket.

Men uansett hva så? det har alltid vært krig. Og mohammed var Guds sendebud til å føre folk til den riktige religionen

Dette var din reaksjon da du ble forevist et sitat som viste at mennesker hadde blitt truet til å omvende seg. Du lovpriser krigshisseren muhammed og sier "hva så? det har alltid vært krig"

Hvis du hadde styrt verden er jeg slett ikke overbevist om at det hadde vært et bra sted å leve for ikkemuslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å ikke ville være muslim er ikke det samme som å angripe islam. langt ifra. det mener jeg

Så du har ombestemt deg nå? Det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SummerJudith

Men det er jo misforståelser i følge din tolkning av islam. Hvis jeg ser en muslim som fremhever jihad som hellig krig mot ikke-muslimer (noe jeg faktisk har møtt) så er det jo ingen misforståelse når jeg mener at hellig krig finnes i Islam.

Hvis din retning av islam, hva nå enn den er, mener noe annet. Så foreslår jeg at du snakker om denne retningen av islam hvis den har noe navn, istedet for å prøve og si noe om islam generelt der du til tider bommer grovt.

Den retningen jeg er i er vanlige sunni muslimer hvis du lurte, og den retninger er jo veldig stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

ja, du er klar over dem og du støtter dem når det kommer til stykket.

Dette var din reaksjon da du ble forevist et sitat som viste at mennesker hadde blitt truet til å omvende seg. Du lovpriser krigshisseren muhammed og sier "hva så? det har alltid vært krig"

Hvis du hadde styrt verden er jeg slett ikke overbevist om at det hadde vært et bra sted å leve for ikkemuslimer.

nei jeg støtter dem ikke når det kommer til stykket, det kommer jeg aldri til å gjøre.

bare tro jeg er ond du, men da tar du helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Den retningen jeg er i er vanlige sunni muslimer hvis du lurte, og den retninger er jo veldig stor

Den retningen er veldig stor ja, og med flere som sier akkurat det motsatte av det du sier i denne tråden. Derfor kan du ikke si at det ikke finnes hellig krig i islam, da det er flere, selv innenfor samme retning som deg selv, som hevder noe helt annet.

Men at du vil diskutere og snakke om din tolkning av islam er helt greit. Og det er jo flott hvis du selv tolker islam slik at hellig krig ikke finnes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo du legger skylden på meg. hadde jeg styrt verden hadde det ikke vært sånn iallfall. tror du jeg er dum? jeg er klar over grusomhetene som skjer i verden

Jeg tror verken du er dum eller at det er din feil, jeg håpte bare du kunne åpne øynene litt å se hva dine brødre gjør med verden. Og at de mener dette er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Den retningen er veldig stor ja, og med flere som sier akkurat det motsatte av det du sier i denne tråden. Derfor kan du ikke si at det ikke finnes hellig krig i islam, da det er flere, selv innenfor samme retning som deg selv, som hevder noe helt annet.

Men at du vil diskutere og snakke om din tolkning av islam er helt greit. Og det er jo flott hvis du selv tolker islam slik at hellig krig ikke finnes. :)

ja men jeg gidder ikke gjøre om overskriften, for poenget er at jeg og mange andre ikke tror det finnes noen helig krig og det er for å rette opp misforståelser

Det finnes jo ikke, men selvfølgelig kanskje noen andre tror det..

Endret av Aaleyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Jeg tror verken du er dum eller at det er din feil, jeg håpte bare du kunne åpne øynene litt å se hva dine brødre gjør med verden. Og at de mener dette er lov.

jeg vet det godt, jeg ser på nyhetene nesten vær dag. vet at de mener det er lov, men da tolker de veldig dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VÆR SÅ SNILL, SLUTT Å SPRE FALSKHETER PÅ NETTET!

la oss ta et eksempel FRA MUSLIMSKE BØKER om en som nektet å bli muslim, eller var han ikke et uskyldig menneske fordi han nektet å bli muslim ifølge deg?

When he asked who I was I told him that I was one of the Muslims. Then he laid down beside me and lifting up his voice began to scream: "I won't be a Muslim as long as I live, nor heed to their religion give."

I said (to myself) 'you will soon know' and as soon as the he was asleep and snoring I got up and killed him in a more horrible way than any man has been killed. I put the end of my bow in his sound eye, then I bore down on it until I it out at the back of his neck. (al-Tabari 1440)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SummerJudith

VÆR SÅ SNILL, SLUTT Å SPRE FALSKHETER PÅ NETTET!

la oss ta et eksempel FRA MUSLIMSKE BØKER om en som nektet å bli muslim, eller var han ikke et uskyldig menneske fordi han nektet å bli muslim ifølge deg?

When he asked who I was I told him that I was one of the Muslims. Then he laid down beside me and lifting up his voice began to scream: "I won't be a Muslim as long as I live, nor heed to their religion give."

I said (to myself) 'you will soon know' and as soon as the he was asleep and snoring I got up and killed him in a more horrible way than any man has been killed. I put the end of my bow in his sound eye, then I bore down on it until I it out at the back of his neck. (al-Tabari 1440)

Hørt om sumaya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Wolfmoon

Kan jeg bare spørre, hva mener du at det å komme med det navnet og en enkel forklaring skal tilføre denne tråden?

Jeg ser overhodet ikke poenget, eller sammenheng med det du svarte på :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Kan jeg bare spørre, hva mener du at det å komme med det navnet og en enkel forklaring skal tilføre denne tråden?

Jeg ser overhodet ikke poenget, eller sammenheng med det du svarte på :klo:

Poenget er at hun ble drept fordi hun trodde på islam og det var i sammenheng med osloturs innlegg

Endret av Aaleyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Så når noen blir drept fordi de tilhører islam, så er det greit at muslimer dreper noen som ikke tilhører islam. Er det argumentet ditt :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hun ble drept fordi hun trodde på islam og det var i sammenheng med osloturs innlegg

To vrange gjør ikke en rett. Hvem tror du er skyld i flest drap på annerledestroende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...