Gå til innhold

Gode forslag til julepyntlagin for smårollinger?


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Gjest Nanette

Jeg vil ha mange kosedager nå før jul med barnet mitt, h*n er snart to og vi skal bake pepperkaker, trille marsipankuler, pynte pepperkakehus, pynte tre... Men har noen der ute noen gode forslag til hva vi kan lage til jul sammen? Julepynt eller noe julerelatert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Gipsfigurer som dere maler. Eller trolldeig (Husk at trolldeig ikke varer evig, den smuldrer etter noen år)

- Lime glansbilder på krukker/glass/blomsterpotter/kubbelys/julekuler med decoupagelim

- Male egne julekort/til-fra-lapper med glitter og paljetter.

Det var det jeg kom på nå. Finmotorikken i den alderen er jo ikke allverden, men de klarer som regel å male/lime med pensel, og med litt tilrettelegging kan det bli ganske fint også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har mine blitt store tenåringer som har vokst fra mamman sin for lenge siden, men noe av det artigste vi finner fram av juletrepynt hvert år er eggekartongpynten de laget da de var to-tre år. Jeg klippet "toppene" av en eggekartong; knøttene malte de ( lønner seg å sørge for bare en farge i gangen og la det tørke mellom fargene), dyppet tuppen i lim og deretter glitter( kjøkkenet glitert i flere måneder etterpå...hehe...). Med fine ophengsbånd i gull så ble de riktig så pene! Husk å skriv navn og årstall inni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy, det må vi prøve på! Noen som har link til oppskrift?

Isoporkule + filt + bomull + maling + tusj + lim

Bruk fantasien, det finnes sikkert ørten varianter, noen med piperenserarmer og strikkelue, noen uten armer i det hele tatt:)

Jeg synes konglenisser er søtere, forresten:) Furukongle, isopor- eller trehode på den "spredte" enden og en nisselue av tøy eller strikk. Evt piperenserarmer eller annen pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekort og til-og fra-lapper.

Farget kartong, klistremerker, lim og glitter. Iallfall verdsatt av den nærmeste familien.

Dere kan male store treknapper fra Panduro og lime på en magnet bakpå og vips så er det en kjøleskapsmagnet.

Hva med å lage en islykt til å ha ute. Stor bøtte, vann oppi og en mindre bøtte opp i der. I den mindre bøtta må det være noe tungt i så den ikke flyter opp. Stor stas å sette fram og tenne lys når dere skal ha folk i jula. Betinger selvfølgelig at dere har minusgrader. Her er det 6 plussgader og derfor ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekort og til-og fra-lapper.

Farget kartong, klistremerker, lim og glitter. Iallfall verdsatt av den nærmeste familien.

Dere kan male store treknapper fra Panduro og lime på en magnet bakpå og vips så er det en kjøleskapsmagnet.

Hva med å lage en islykt til å ha ute. Stor bøtte, vann oppi og en mindre bøtte opp i der. I den mindre bøtta må det være noe tungt i så den ikke flyter opp. Stor stas å sette fram og tenne lys når dere skal ha folk i jula. Betinger selvfølgelig at dere har minusgrader. Her er det 6 plussgader og derfor ikke et alternativ.

Har to i fryseren på loftet slik at jeg er sikkker på å ha islykt til jul...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er store furukongler enkelt å finne idag? Jeg har lett men lurer på om jeg har lett på feil sted.

Du finner dem gjerne i nærheten av store furutrær...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...