Gå til innhold

Hvorfor liker du dette juleservice?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmm, samboeren bare så rart på meg da jeg spurte om vi ikke skulle begynne å spare på det serviset snart..... Skal nok snike det inn likevel, som julegave til meg selv eller noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Ser at mange av dere som har akkurat dette service har minner omkring det. I forhold til oppvekst, foreldre eller besteforeldre.

Greit nok men historien, men nissene er i mine øyne ukoslige. Derfor var det veldig interessant å lese hva og hvorfor fra dere andre.

Nei, jeg har ikke juleservise og har ikke tenkt å kjøpe heller. Vil heller legge pengene i et nøytralt servise som kan brukes hele året der duk og bordpynt viser tiden av året. Joda, jeg har noen krus og frokosttallerkner, men det er av den billigen sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler tilknytning til både serviset og fabrikken, i tillegg liker jeg nissene. De ble tegnet av den 11-årige datteren til direktøren en gang på starten av 1900-tallet, og det syns jeg er litt fint. Der jeg kommer fra har alle dette serviset. Av de alternativene som finner på markedet syns jeg dette er det som er mest klassisk og koselig. Men nå er jeg mer enn gjennomsnittlig opptatt av nostalgisk hygge, og får fnatt av ting som ser moderne ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på denne serien her Og jeg synes faktisk den med nissene var fin :) Tradisjon er det da ikke noe galt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kan generelt ikke fordra juleservise med nisser/andre figurer på. Jeg vil ikke ha nisser/dyr/juletrær på tallerkenen når jeg spiser, ikke en gang i jula. Skulle jeg hatt juleservise ville jeg foretrukket noe med et litt svakt, vinteraktig mønster. Så jeg kommer til å bli veldig skuffa den dagen svigermor kjøper et juleservise til oss, noe det dessverre er stor risiko for... :ler:

Det har nok mest med hva man er vant til. Jeg har vokst opp uten harry juleservise og får derfor ingen julestemning av å se sånt, jeg syns bare det er stygt. Har man vokst opp med det ser man gjerne en annen sjarm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er koselig, jeg. Men vi brukte det kun til julefrokoster og til nøtteskall og appelsinskall og litt kaker og sånt. Sammenlignet med andre juleserviser jeg har sett så er dette egentlig ganske nøytralt, fordi det er så lite rot på det og det sklir lett inn med julepynten. Jeg hadde aldri kjøpt det selv nå, men jeg kommer nok til å overta nok til å ha en liten frokost eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor har dette. Jeg håper bare så veldig at hun ikke kommer og sier at jeg skal få det, eventuelt at hun har et sterkt ønske om at jeg skal arve det.. noe som egentlig er ganske sannsynlig at skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Bestemor har dette. Jeg håper bare så veldig at hun ikke kommer og sier at jeg skal få det, eventuelt at hun har et sterkt ønske om at jeg skal arve det.. noe som egentlig er ganske sannsynlig at skjer!

Hvis du ikke vil ha det, kjøper jeg det gjerne av deg :jepp: Jeg syns det er skikkelig koselig.. Smaken er vel som baken, tenker jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha det, kjøper jeg det gjerne av deg :jepp: Jeg syns det er skikkelig koselig.. Smaken er vel som baken, tenker jeg! :fnise:

Hehe, høres supert ut, skal huske på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...