Gå til innhold

Hvorfor liker du dette juleservice?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 6 b-vare tallerker og 6 kopper fra eksen, han jobbet i ledelsen i PP. Kjøpte noen selv så nå har jeg 11 tallerker og 8 kopper.. Synes det er helt greit, hater jul likevel og hadde aldri kjøpt meg et nytt et selv. Synes alle juleserviser er harry uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samlet på dette serviset i flere år, grunnen er at jeg arvet noen kopper (dvs spurte om å få arve)etter mine avdøde besteforeldre. Serviset synes jeg er koselig, og minner meg om mine barndomsjuler.

Vet derimot at om jeg skulle velge i dag, hadde jeg nok valgt et annet servise...

Synes forøvrig at dette er et av de mer klassiske juleservisene som holder seg kanskje mest nøytralt.

Det morsomme er at barna mine elsker dette, og forbinder dette med gode juleminner også :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var helt OK, egentlig, som sånn kaffeservise eller til uformelle middager i (rom)jula.

Selv spiser vi så mye borte i jula, og ser ikke poenget med å kjøpe eget servise til julen. Som man også må finne oppbevaringsplass til resten av året. Når vi har juleselskap hjemme, har vi heller ekstra julestæsj på bordet som juleservietter, røde serveringsfat, julepynt, røde lys, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det serviset har vi alltid brukt til jul hjemme :rodmer: Håper jeg kan begynne å spare på det etter hvert, for det er liksom en del av juleaften for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de er knall for det er ikke amerikanske nisser, men særegne norske. Dessuten liker jeg historien om dem, de ble en gang i tiden tegnet av datteren til eieren av Porsgrund da hun var barn.

Hvis hsitorien er sann synes jeg det var kjekt å høre hvordan nissene ble til...!! Takk for historien KikiEco!

Jeg har porsgrunds nisseservise, fordi jeg er så heldig at foreldrene til min kjære har kjøpt komplett servise til oss.. I år skal vi ha julaften hjemme og da blir det jo ekstra stas å kunne dekke på med det flotte nisseserviset.. Jeg føler meg takknemlig... :nissekonekyss:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg egne kopper til bruk kun i julen; har hvit Bogstad som finservise.Men om jeg skulle ha juleservise tror jeg at jeg hadde gått for Porsegrund sitt; nissene er til å leve med sammenlignet misteltein, kristhorn og blondekanter....

Egentlig er det meste av julekopper gyselige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker dette serviset veldig godt, fordi det minner meg så om julen, hjem, familie, og spesielt mamma. mamman min jobber nemlig på nevnte fabrikk (ikke som dekor-påklistrer da), og jeg har mange gode minner derfra fra jeg var liten. og siden mamma jobber der, og har gjort det hele mitt liv, og vi er fra nevnte by, så er det jo ganske naturlig at vi har brukt dette serviset i "all tid". :)

dessuten, jeg syntes de nissene er ganske så sjarmerende, og ville mye heller hatt dette, enn mange av de andre, klorete servisene man får. ;) men dette er nå i alle fall veldig hjem og jul for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestie

Off topic, men jeg greier ikke se sånt: Servise er noe man kan kjøpe i butikken. Service er noe man må forvente å der.

Enig, veeeldig enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten, jeg syntes de nissene er ganske så sjarmerende, og ville mye heller hatt dette, enn mange av de andre, klorete servisene man får. ;) men dette er nå i alle fall veldig hjem og jul for meg. :)

Mener du glorete? :fnise:

Jeg vil forresten påpeke at vi ikke bruker dette serviset akkurat til jule- og nyttårsmiddagen. Til det har vi et veldig enkelt, litt romantisk hvitt servise.

Nissene er med på julegrøten, middagene i romjula og til desserten/kaffien og kakene på julaften og til fellesfrokostene fra adventstida til rett over nyttår. Synes det er en grei ordning :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg har kun to sett selv med asjett, kopp og skål. Jeg er vant med dette serviset fra besteforeldrene mine, det er også farmor som gir meg dette i julegaver. Her er det kun i bruk lille julaften og romjula, men ikke på selve julaften.

Jeg syns også nissene er snåle og at det ikke er det peneste serviset som finnes, men det er så tradisjonelt, så koselig og ordentlig norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes nissene var skumle og creepy før...

Men så lærte jegat de er tegnet av en 11 år gammel pike, og da likte jeg det pluselig bedre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det fordi når jeg ser det så minner det meg om jula fra min glade barndom. Mamma har bare serien i glass... synes ikke keramikken er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du glorete? :fnise:

haha, nå lo jeg godt, la ikke merke til det jeg. :ler:

skriver fra mobil, så går litt fort i svingene. men ja, mente glorete. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

jeg liker det fordi foreldrene mine har det, og har hatt det siden jeg var liten. får julestemning av det :) har egentlig ikke tenkt så mye på at det er stygt, men om dette var første gang jeg så det, så hadde jeg kanskje ikke likt det særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mamma og pappa har dem, så jeg syns det er koselig sånn sett. Også har jeg er litt spesielt forhold til byen de er produsert... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempekoselig, men mest fordi det gir meg julestemning. Jeg har det ikke selv, og kjenner ingen som har det, men hvor koselig må det ikke være å spise julegrøt av en nissetallerken?? :fnise:

Jeg jobbet forresten et sted der vi solgte disse med en skikkelig god rabatt: Folk ble GALE. Det ble revet unna, folk satte seg i ventelister, gjennomsøkte alle esker, hamstret, ringte familie, det var ikke måte på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...