Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2002 #1 Del Skrevet 19. mai 2002 Har nå nettopp mottatt en mail med en link til noe av det grusomste jeg har sett! Siden er en side dedikert til en type katter som heter Bonsai katter. Men selv om navnet tilsier at det er noe søtt og vakkert er sannheten noe helt annet. Kattene blir nemlig, fra de er helt små, gitt muskelavslappende midler. Deretter blir de dyttet inn i små flasker. Kattens benstruktur former seg etter flasken etter hvert som den vokser, og former seg etter flaskens form. Kattene blir matet gennom ett rør og har en liten slange for avføring. Der lever de hele sitt liv, uten å kunne strekke seg, eller komme ut. Disse kattene blir solgt og brukt som originale og eksklusive pyntegjenstander. De er siste trend i blant annet New York, Kina, Indonesia og New Zealand. Dette er så forferdelig at jeg aller mest vil sette meg ned og skrike. Hvordan går det an å bli så onde? Jeg forstår det bare ikke! Hvem kan se på dette som fint? Det er dyr jo!!!!! Finnes det ikke noen som kan stoppe denne siden? Er det lov å ha en slik side ute på nettet? Er det lov å gjøre slike ting i det hele tatt? *sukker høyt og lenge, lenge* Hope, dette er forferdelig, men denne linken vil vi ikke ha liggende her. Tusenfryd - moderator _________________ Hope 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-05-19 15:16 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Gemini Skrevet 19. mai 2002 #2 Del Skrevet 19. mai 2002 Sitter med en ekkel kvalm følelse etter å ha sett denne siden. Går det virkelig an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 19. mai 2002 #3 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg må få si at dette er en makaber spøk, satt sammen av noen studenter fra et universitet. Jeg husker ikke hvor, men dette gikk som en farsott her i fjor - tror det var før jul. Disse kattene finnes ikke! Likevel - ekkelt ekkelt ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2002 #4 Del Skrevet 19. mai 2002 Det er greit Tusenfryd. Regnet med at den ble fjernet. Var så sint at jeg bare skrev dette uten å tenke etter. Men de ser jo hva jeg sikter til i det jeg skriver! Og forferdelig er det, jo.... *sukker høyere enn ellers*12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. mai 2002 #5 Del Skrevet 19. mai 2002 Hope hvorfor gadd du egentlig å bli sint? Alle med et minimum av vett må vel forstå at dette er en umulighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 19. mai 2002 #6 Del Skrevet 19. mai 2002 Problemet med formidling av slikt er vel at noen glupinger kan komme på å prøve det. Skulle ikke forundre meg om noen har gjort akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 19. mai 2002 #7 Del Skrevet 19. mai 2002 Så gal som denne verden er , så tar jeg handa opp på at dette har skjedd! Hva vet du , waco ? Jeg blir helt dårlig av desse menneskene, som lever helt "avsides" som jeg pleier å si. Det er mye galt som skjer, som egentlig er menneskelig... For man kan jo ikke kalle desse menneskene for "umennesklige kryp".. for de er jo va de er- mennesker. hilsen er oppgitt12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 19. mai 2002 #8 Del Skrevet 19. mai 2002 Dette var det mye oppstyr rundt for en god stund siden, men som allerede nevnt her, så var det bare en "spøk".12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2002 #9 Del Skrevet 19. mai 2002 Om dette er en spøk eller ikke, vet ikke jeg... Men jeg mener å ha sett på 60 minutes en gang for en stund siden at det finnes folk som gjør dette!!! Mulig jeg er en uintelligent sopp, Waco, som ikke skjønte at dette var en spøk, men ble oppriktig provosert av dette! Dessuten så websiden helt ekte ut! Jeg har heller ikke greie på ledd og ting i kroppen, men for en som da ikke kan noe om dette, virker dette troverdig nok! Jeg elsker dyr, og vet at det finnes mennesker der ute i verden som faktisk kan komme på å gjøre sånt. Og det finnes mennesker som kan være gale nok til å kjøpe slike ting også. Alt er mulig, om man bare vil nok! Så om dette var en spøk, så er jeg like provosert, for hvor god humør har da de som våget å legge ut dette som en spøk? Verden er forferdelig, og jeg begynnner faktisk å lure på om det er verdt å være en del av den. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #10 Del Skrevet 19. mai 2002 å hjelp. jeg måtte ut og sjekke at ingen hadde puttet pus i en flaske i løpet av natta. helt irrasjonelt, den er en muskelbunt på 7 kg som ikke ville fått plass i en vinballong engang, langt mindre kunne skvises gjennom tuten, men sånn reagerte nå jeg. syns vi burde hatt en lovparagraf som åpner for kastrering av dyreplagere (som nesten alltid er menn, for å hive meg på generaliserings-trenden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 19. mai 2002 #11 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg så disse sidene i dag, og ja, det ser helt ekte ut! Og ondskapen hos enkelte mennesker er stor nok til å forsøke. La oss bare håpe at det virkelig er en spøk, selv om den er makaber..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. mai 2002 #12 Del Skrevet 19. mai 2002 et as propos til alle katteelskere: ikke kjøp pelsartikler fra kina. de er ofte laget av kattepels fra en liten pus som har levd skvisa inn i et trangt bur hele livet. og dette er altså ikke noen makaber spøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. mai 2002 #13 Del Skrevet 19. mai 2002 (altså, ikke at jeg vil oppfordre til å kjøpe noen som helst slags pels fra noe sted) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 19. mai 2002 #14 Del Skrevet 19. mai 2002 Så sidene forrige gang de gikk sin seiersgang rundt i verden. Og ja, de ser forsåvidt temmelig ekte ut, men du får nok ikke stappet en levende kattunge i en flaske. Ser man fullstendig objektivt på det, så er det fusk og fanteri. Men siden det er små søte nurk man viser frem, så appelerer det til følelsene våre, og vi blir sinte og fortvilte over at noen kan være så grusomme. Tanken er i alle tilfelle grusom, og humoren ganske så dårlig og sjuk. Men jeg er fremdeles overbevist om at det er tull. Catzy12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. mai 2002 #15 Del Skrevet 19. mai 2002 Waco liker ikke katter. Husker fra min ungdom dengang jeg måtte passe katta til dama til fadern. Det var ei høygravid katte som selvsagt fødte en dag jeg hadde tenkt meg ut. Fy flate så mye søl. Jeg trodde det bare skulle komme kanskje en eller to katter ut, men jeg tror det kom seks stykker? Hallo, jeg hadde ikke mat nok til å fø på alle disse småpusene, så jeg tenkte jeg skulle kverke noen av dem. Jeg nærmet meg kattedyret, men siden den hadde blitt en mor, var den meget aggresiv og så på meg med fæle blikk da jeg skulle prøve å ta noen av bastardene. Katta beit meg! Da ble jeg sur og stengte den inne i skapet med avkommende sine. Turte bare å åpne skapdøra hvis jeg hadde kosteskaften i hånda. Det er best å være føre var når man nærmer seg ei livsfarlig kattemor som gjør alt for å vokte ungene sine. Er det rart jeg misliker katter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. mai 2002 #16 Del Skrevet 19. mai 2002 ho ho. katter kan drepe kongeørn om de skulle prøve seg på ungene. forøvrig trenger du ikke å mate kattunger, de får melk av mamman sin. pattedyr, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 19. mai 2002 #17 Del Skrevet 19. mai 2002 waco - humor har du. Hvor lenge skulle du egentlig passe disse kattene? Alle vet da at katter får melk hos moren den første tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå