Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere! :klem:

Ja, det veldig ekkelt. Jeg var der jo ikke selv, men ble veldig redd og bekymra da jeg hørte om det etterpå.

Men han er ikke på topp ennå, humørmessig, og er slappere enn vanlig også. Gymsalen er stor, og det var mange barn der! Han er ikke så vant til så store forhold. Sist de var der storkoste han seg jo, så jeg håper han ikke får noen "dårlige minner" til neste gang.

Nå har vi fortalt det til foreldrene mine ja! :hoppe:

De ble så glade og overraska! :grine2:

Har allerede avtalt at de skal være barnevakt for Brage en gang i juni! :ler:

Vet ikke helt hvor lenge det går an å skjule denne magen jeg altså. Til jul er den nok veldig synlig... :sjenert:

Litt flaut om folk begynner å reagere på stor mage og ikke helt tør spørre i tilfelle jeg bare har lagt veldig på meg...

Nå er det tid for køya! Jeg er så glad i senga mi for tida :sove:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper poden har det bedre i kveld :klem: skummelt det i barnehagen! :overrasket: Sove godt du og den lille :hjerte:

Skrevet

Så kjekt at nyheten er overbringt - alltid kos å fortelle slikt!Og du har jo allerede mage jo :overrasket::ler: Skikkelig søt mage altså!

Så Brage liker ikke spaghetti han! Martine elsker det særlig om hun kan få putte det inn i munnen selv :ler: I det hele tatt så har den frøkna der skikkelig matvett. Alt spiser hun med stort velbehag,ofte med ordene Mmmmmmm. Ser ut som om hun virkelig nyter maten ja.

Hadde hun fått lov hadde hun sikkert spist hele dagen!

Høres ut som 4 barnesykdommen ja, Martine hadde jo den for en god stund siden.Ikke noe kjekt når disse små ikke er i form.

Håper du har det bra vennen min og at formen er bra!

Stor klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Hei på deg.

Ikke noe særlig å høre at Brage gråt så fælt på gymen. Håper han har glemt det til neste gang han skal. :tommel:

Tenker foreldrene dine ble overrasket ja. Greit å ha barnevakt i orden til juni da. :ler:

:kose:

Skrevet (endret)

:klem: til Lille Ballerina, Charmina og Heidi76!

Hehe, Brage er et matvrak han også Charmina, ofte har han nettopp spist selv og så skal han absolutt ha av oss også når vi setter oss ned og spiser! Alt er godt bortsett fra den spaghettien! :ler:

I går fikk han smake på en seigmann hos foreldrene mine - gjett om han var konsentrert der han sto og smattet på den! Burde jo ikke gi ham godteri så tidlig, men... :rodme:

Det hadde gått bedre i barnehagen i dag! Han hadde spist en del, men var veldig trøtt på ettermiddagen da jeg kom og henta ham. Og i stad sovna han på fanget mitt, oppå den fulle blæra mi, det var ikke helt godt! :sprettoy:

Nå skal jeg snart kaste meg over den digre kleshaugen, og få med meg litt nyheter og Judging Amy.

God kveld! :vinke:

Endret av La Traviata
Skrevet

Jeg skal også få med meg Judging Amy. Leste du forresten i avisen her om dagen at hun jenta som spiller Graciela Reyes nettopp ble drept? :tristbla: I et gjengoppgjør - hun var på feil sted til feil tid - snakker om ironi...

Skrevet

Oida, Peony, det visste jeg ikke :tristbla:

Har egentlig ikke sett på Amy så mye, men i det siste har jeg begynt å følge mere med. Noen episoder er litt kjedelige da synes jeg...

Og hvorfor finner jeg ikke 6. episode av fruene på nettet da??? :klø:

Skrevet

Good evening! :vinke:

Ser for meg pjokken som står å smaker på en seigmann.. Tenk, så rart det må være å smake godter for første gang.. ;)

Våknet nettopp nå jeg.. :sjenert:

Skrevet

Good morning, La Traviata.

I dag skal jeg prøve den pølse og makaronigryta di til middag.

Bare ett lite spørsmål. Har dere noe ved siden av eller holder det med alt som er i forma?

Ha en fin dag.

:kose:

Skrevet

Hei Soul og Heidi76!

Håper du liker makaronigratengen Heidi! Vi pleier å lage en grønn salat til, men én sånn ildfast form er egentlig mer enn nok til to! Pleier å bli litt rester igjen!

Egentlig er oppskriften bare med pølser (350 gram) og makaroni, men vi har forandret den litt! :)

I dag har vi vært på helsestasjonen til 1-års kontroll! Brage har blitt stor gutt!

Vekt: 10495 gram

Lengde: 77 cm

Alt var fint ellers. Jeg spurte om det som skjedde i gymsalen hvor han nesten gråt seg helt bort, men legen syntes ikke det var noen spesiell grunn til bekymring. Noen barn gjør sånn, men jeg liker det ikke i og med at han aldri har gjort det før!

Fint vær i dag, men kaldere! Litt småkvalm...

Skal på babysvømming i ettermiddag! To uker siden sist nå.

Ha en fin dag alle sammen! :klem:

Skrevet

Tror du det blir godt med litt løk og hvitløk i også?

Skrevet

Så stor Brage har blitt da! :)

Håper kvalmen går over så dere får det fint på babysvømming. :klem:

Skrevet

Åja, Heidi, bare ta det du vil ha oppi, vi har ikke løk oppi pga Brage, men ellers ville jeg nok gjort det! :Nikke:

:klem: til Heidi76 og Soul!

Skrevet

Heia!

Så stoooor og fin gutt Brage er blitt. Var ganske lik Torstein sine mål på 1 årskontrollen - iallefall på lengden :ler: Torstein var 78 cm lang og 11600 gram han. Godt matvett ja ;)

Har aldri hørt at så store barn gråter seg bort, og har heller ingen erfaring med det, men det høres skikkelig guffent ut. Han hadde sikkert bare en dårlig dag.

:klem:

Skrevet

Da prøver jeg det. Er redd jeg må kutte ut soppen for mannen min kan ikke fordra det. Kanskje jeg skal steke litt å ha ved siden av til meg selv. ;)

Han ringte i stad og lurte på hva vi skulle ha til middag så jeg sa bare overraskelse. Så nå gleder han seg til middag, får håpe han ikke blir skuffa da.

Skrevet

Hvis han blir skuffa Heidi så skyld på meg!

Men den gratengen er noe "alle" liker. Sikkert lurt å kutte ut soppen hvis han ikke er så glad i det!

God middag da! ;)

Og :klem: til monja også, Torstein var nok litt større, fiiine gutten! Brage hadde nok en dårlig dag ja. Nå etter at han var syk har han vært så mammaklengete og kosete, og ganske trøtt og sliten. Han sover lengre om morgenen enn han pleier også! Det er nesten så vi forsover oss!

Nå er lunsjpausen min snart over! :vinke:

Skrevet

Brage vokser tydeligvis akkurat som han skal...flotte 1-åringen! :)

Skrevet

Ja, han vokser til Orkidéen! :)

Han er tung å bære på altså... merker at jeg er kjempesliten i ryggen nå etter barnehagehenting, inn og ut hjemme, babysvømming, hjem igjen, mat, legging... auau!

Jeg blir så sliten av å bære tungt. Blir helt andpusten og av og til litt svimmel! Så det er godt at ikke alle dager er så fylt opp med aktiviteter.

Brage koste seg på svømminga, men ble fort trøtt etter hvert! Han ville ikke prøve sklia eller leke flymaskin, men smilte STORT hver gang han fikk stupe uti vannet fra kanten! :Hehe:

Nå har vi akkurat hatt en deilig elggryte til middag! :sikle:

Etterpå slenger jeg meg vel på sofaen og ser på LOST, selv om jeg har sett det før. Det er jo så spennende! :hoppe:

God onsdagskveld dere! :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...