Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fylte pannekaker? Hvordan lager du det?

Det var mannen som lagde dem! Han stekte først pannekakene, så stekte han fyllet (flesk i biter, løk, sopp, tomatpure), og rullet det inn i pannekakene, lagde en liten "pakke" av dem. Så tok han litt ost på toppen og stekte dem i ovnen til osten var smelta.

De var kjempegode! En slags calzone med pannekakeinnpakning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh herlighet, det hørtes godt ut altså :sikle: Tror jeg må prøve dette en dag.

Tenker svigersene blir glade når de hører om den nye "bolla" - og jeg er sikker i min sak - det er en jente :babyjente: Hvordan skal dere fortelle dem det?

Kos dere masse i kveld!

:kose:

Skrevet

Hei monja! :klem:

"Brage skal bli storebror" sier vel det meste..? :ler:

Finner ikke på noe mer originalt enn det jeg... :rodme:

Nå er pizzaen snart i ovnen og vi skal kose oss med en film etterpå! Det blir "Mulholland Drive", som jeg har hørt veldig mye om og nå har fått låne av søsters.

Jeg tror også det er jente monja - aner ikke hvorfor! :Hehe:

Skrevet (endret)

Jeg syns Mulholland Drive er en veldig bra film...men den er ganske spesiell. Det er kos med film og pizza da (og en armkrok helst). :hjerter_rundt:

Skal dere ha gjester i morgen? Så gøy å fortelle om frøet! Syns "Brage skal bli storebror" høres bra ut jeg, en enkel måte å si det på rett og slett. :)

Fine bilder du har fått i signaturen forresten!!

Endret av Soul
Skrevet

Takk for god hjelp som vanlig vennen - hva skulle jeg ha gjort uten deg????

Men si meg hvordan klarer du å lage sånn en flott signatur???

Jeg er grønn av misunnelse altså.................... :sjenert:

Ha en god helg fortsatt!

Kjempeklem fra Charmis :klem:

Skrevet

Hei på dere Soul og Charmina! :klem:

Den signaturen er ikke vanskelig å lage i Photoshop! Det er bare å lime inn litt bilder og skrive litt tekst... :)

Hvis du vil Charmina så kan jeg bekrive det litt mer detaljert altså!

Jeg lagde den fordi jeg ikke kunne ha den graviditets-tickeren lengre (den var litt for stor), og da var det like greit å bare ha en sånn signatur som sier litt om både Brage og den nye spiren! :hoppe:

Filmen i går var bra, men kan ikke si at jeg skjønte den helt... kanskje ikke meninga heller! Pizzaen ble nydelig med masse hvitløk og sterk saus! :sikle:

Og så ble det plenty med kos også... både :kline: og :humpe: :Hehe:

Skrevet

Nå er svigers på vei over hit så jeg får hive meg rundt og rydde og ordne litt! :husarbeid:

Skrevet

Gleder meg til å høre reaksjonen til svigersene dine :hoppe:

Ei i klubben min på NybaktMamma (og nå i juniklubben på SnartMamma) sendte rebus til sine foreldre - og den fortalte at sønnen hennes skulle bli storebror. Men det er vel noe som heter at det enkle er ofte det beste.

:klem:

Skrevet

Nyyydelig signatur! :klem:

Skrevet

Hei monja og Lille Ballerina! :klem:

Svigers synes det var en kjempekoselig nyhet, de reagerte ganske kontrollert da, men det er ikke helt deres stil å fly i taket heller!

Foreldrene mine rakk ikke innom, men vi ser dem i morgen og da skal de gode nyhetene overbringes! :Hehe:

Resten av familien får nok vite det til jul, hvis det lar seg skjule (jeg har jo mage alt... :rodme:)

Gruer meg litt til å si det på jobben, kommer jo bare til å være der trekvart år og så gå ut i permisjon igjen... Men det går nok greit det også.

Og der var helga over nesten før jeg fikk sukk for meg :overrasket:

Makan altså!

Brage har utslett nå, men har vært feberfri i hele dag. Passer veldig bra med beskrivelsen av den 4. barnesykdommen!

Han var veldig pigg i stad når farmor og farfar var her! Tøysa og lekte og var seg selv igjen, herlige gutten min :hjerter_rundt:

Skrevet

Så flott at Brage begynner å bli frisk! :klappe: Her er det Åndenes Makt tid, og jeg koser meg litt på KG i tillegg. Med andre ord ikke mye action ;)

Skrevet

Rart det der...hvordan man føler på seg at det blir enten det ene eller det andre...Blir spennende å se om det er en liten :babyjente: der inne da!

Utrolig skjønn signatur du har ja...den skjønne lille magen... :tommelsmil: (grønn) av misunnelse! :ler:

Du de helgene har en tendens til å fly veeeldig raskt avgårde! Jeg skjønner IKKE hvor denne helga ble av?!!

God :klem: fra meg

Skrevet

:klem: til LB og Madden!

Nå er det mandag igjen, og en ny uke står for døren. Været er grått og litt vått! :sur:

Brage er fin igjen, men spiser ikke så mye som han pleier, det går mest i grøt. Men han var veldig glad over å komme i barnehagen igjen!

I dag skal de ha "Gøy i gymsal" så da tenker jeg han får aktivisert seg! :-D

God mandag dere! :klem:

Skrevet

Så bra at Brage er fin igjen. Snart er sikkert matlysten på topp og.

Hva spiser han av mat forresten? Hva liker han på brødskiva og til middag og sånt?

Håper du får en god mandag!

Skrevet

Hei vennen!!!

Så koselig med en julenyhet!!!! Det må jo bli den beste gaven hele kvelden!

Vi hadde jo planer om en slik nyhet og, men det får bli til nest jul i så tilfelle :ler:

Håper dine foreldre blir like glad. Og det gjør de nok. Alltid gøy med graviditeter og små søte nusselige babyer ;)

Ha en super dag vennen!!!

Skrevet

Hei på deg, vennen.

Så fin signaturen din er. :tommel:

Godt å høre at Brage er på beina igjen.

Blir vel koselig å fortelle foreldrene dine i dag om den lille, store nyheten.

Artig tradisjon med å plante frukttre for hvert barnebarn.

Ha en fin dag.

:kose:

Skrevet

Takk for hilsener monja, Glossy og Heidi76! :klem:

Brage liker egentlig alt monja, bortsett fra spaghetti! Litt rart, men han liker ikke de trådene inni munnen. Har prøvd å kutte dem i små biter, men neida!

Favortittpålegget er leverpostei, ellers liker han prim også, men vi har ikke prøvd så mye ost og sånt.

Av middagsmat digger han lasagne, fiskegrateng, kjøttkaker, potet, alt mulig rart. Han har også begynt å like banan nå, etter å ha avskydd det tidligere! Eple er også godt.

Glossy: håper dere har en sånn koselig nyhet å komme med neste år! :tommel:

Heidi76: Gleder oss masse til å fortelle nyheten ja! :hoppe:

Faren min gjør veldig mye koselig for barnebarna sine. Han er en super bestefar!

Brage hadde vært helt fortvilet når de var i gymsalen i dag! :grine:

Han er nok ikke helt i form ennå stakkar. Hadde bare grått da de satte ham ned på gulvet, og grått seg helt bort etter hvert, så han ble blå i fjeset! :overrasket: :overrasket: :overrasket:

Det hadde gått bra, men det var skikkelig skummelt å høre. Han har aldri gjort noe sånt før! Skal spørre om det når vi skal på helsestasjonen på onsdag. Vet ikke om det kan være farlig jeg?

Er så trøtt i dag. Vet ikke om det skyldes graviditeten, at det er mandag, årstida generelt eller bare dette møkkaværet! :roll:

Nå skal vi straks avgårde til foreldrene mine. Ha d bra! :vinke:

Skrevet

Uff da, for en gråtetokt på lillegutt når han blir helt blå... Kanskje han også er påvirket av både sykdom og årstid og rett og lett bare hadde en dårlig dag!??

Den mannen din later forresten til å være litt av en kløpper over grytene, så mye godt som han lager! ;)

Skrevet (endret)

:vinke: La Traviata!

Nå har dere vel sluppet nyheten til foreldrene dine og, tenker jeg? :) Tipper de ble glade?

(Den filmen tror jeg forresten ikke det er meninga man skal forstå helt nei).

Ha en fin kveld! :klem: Håper du får slappet av litt, ikke noe godt å føle seg så trøtt...men det er jo typisk for de første månedene det. (Og dette gråværet påvirker noen og enhver tror jeg).

Endret av Soul
Skrevet

Så kjedelig at ikke lille gutt hadde det koselig i gymsalen. Men den er jo stor da. Jeg har drevet litt med å ha barnehagebarn i gymsal og det er litt skremmende av og til. Men kan jo ikke forklare at han blir blå :sjokk: Håper helsestajonen kan hjelpe deg. For det var jo litt ekkelt da!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...