Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen min!

Huff så leit at du er begynt med kvalme! Jeg kjenner jeg får helt vondt i magen bare jeg hører det ordet jeg :forvirret:

Husker selv hvordan det var når jeg spydde i alle de måndene.Hos meg gav det seg jo ikke før etter fødselenså da kan man jo selv tenke seg hvor gøy det var! Håper det går over fort og at du får et vidunderlig svangerskap uten store plager! Men det er nå alltid litt mere slitsomt med nr 2 for da har man jo alt en som trenger masse av din tid. Det er ikke bare å slenge seg nedpå når det føles behov for det nei!Men tiltross for alt så er jeg alltid litt misunnelig på alle som venter barn for det er jo bare en sånn fantastisk følelse ikke sant? Enten man bærer de fram selv eller adopterer så vet man jo at man om en stund skal få en man skal elske resten av livet :hjerte:

Håper dagen blir fin vennen!

En stor klem til deg, Brage og den voksende magen :klem:

Skrevet

Takk for hilsener, iingvild og Charmina! :klem:

Det må ha vært knalltøft å kaste opp hele svangerskapet Charmina. Jeg har det garantert ikke så ille som deg, og det er utrolig hva man tåler når man vet at det er for den lilles skyld! Kvalme er jo et tegn på at ting fungerer som det skal, med hormoner og alt. Rart hvordan naturen er innrettet!

I ettermiddag var vi på babysvømming igjen, men jeg var så trøtt og sliten og kvalm at jeg holdt meg på bassengkanten og filmet istedet. Mannen tok Brage i garderoben, så jeg slapp å gjøre så altfor mye heldigvis!

Han storkoste seg, og jeg fikk filma en god del før batteriet ga seg! Tenkte kanskje vi skulle vise litt film på bursdagen hans, fra det året som har gått!

Det ser ut til at vi blir 14 stk i bursdagselskap på søndag, og vi skal ha litt "lunsj" først (karbonader, smørbrød, annet godt) og så kaker etterpå. Skal bake eplepai, sjokoladekake og så må vi jo ha en stor bursdags-bløtkake med 1 lys på! :hoppe:

I stad sovna jeg litt på sofaen, var fullstendig utslitt. Skal legge meg tiiidlig, skal bare innom her først!

Natti natt :vinke:

Skrevet

Takk for det Soul! :klem:

Ugh... sitter her på jobb med kvalmen langt opp i halsen :kvalm:

Er så trøtt og slapp i dag! Skikkelig gravidzombie :Gjesp:

Skrevet

Det hører jo desverre med, men får håpe du slipper unna etterhvert. Trøsten er jo at det som oftes gir seg etter en liten stund.

Du får kose deg med bursdagsplanlegging til Brages ett års dag, høres ut til at det blir en koselig feiring. Jeg driver å forbereder bursdag til sambissen som har bursdag på samme dag som Brage :) Han skal ha 30-års lag da og den skal feires med fest!!

Ha en fin dag!

:klem:

Skrevet

Takk for det Silje:) :klem:

Jeg vet at kvalmen gir seg etter hvert, men 10-12 uker virker så uoverkommelig akkurat nå dessverre...

Sist ble det bedre i uke 15-16.

Fikk en gla´nyhet på telefon i stad:

Broder´n og familien hans har kjøpt seg HUS!!! :hoppe:

Stoort hus med mange soverom, lekkert bad, stort kjøkken og stue, kjempestor terrasse og nydelig utsikt! :danse:

Det blir såå bra. Gleder meg til å komme og besøke dem der!

Nå må jeg sette i gang med bollebaking, har sittet i telefonen nesten siden Brage la seg!

God kveld til dere som stikker innom :klem:

Skrevet

Hei vennen!!!

så kipt med kvalme... (men er jo litt gøy og da for kvalme er jo ofte jente :sjarmor: ) jada vet at maaaange er uenig :ler:

Men håper jo ikke du blir plaget med det lenge.

Ha en super dag i morgen. Da er det helg :hoppe:

Skrevet

Takk skal du ha Glossy, det er alltid fint med helg!

Blir ikke så mye avslapning med to bursdagselskaper her i huset men! :ler:

Jeg har også en liten jentefølelse... ;)

Skrevet

Ja nå nermer det seg veldig den store dagen ja! Tenker det blir koselig bursdag jeg! Her feiret vi Martine litt i går også da venninda mi kom med tvillingene sine! Koselig!

Nå er det endelig fredag og det er bare så deilig synes jeg! Og selv om vi skal male og rydde så slapper man av på en annen måte ikke sant?

Håper formen din ikke er så ille og at kvalmen gir seg fort!

Kjempeklem fra Charmina :klem:

Skrevet (endret)

Hei Charmina! :klem:

Koselig at du stikker innom! :tommelsmil:

Formen min er bedre i dag, er ikke så kvalm! men selvfølgelig begynner jeg da å bekymre meg om det er noe galt... :murvegg:

Tror jo det skal gå bra, men har jo ingen garantier!

God helg til dere som er innom! :kyss:

:vinke:

Endret av La Traviata
Skrevet

Huff huff - du må ikke begynne å bekymre deg. Det kan gjøre noen og en hver helt gal :ler:

Dette går nok så bra atte!!!

Ha en super fredagskveld. Jeg er klar for Bit for bit!!!

Skrevet

Neida Glossy, jeg skal ikke bekymre meg. Skal bare være glad så lenge kvalmen holder seg unna og ellers håpe på det beste.

Forresten dere; ikke kjøp Freias Muffins-mix noen gang. Pakka skulle inneholde kakemix, muffinsformer, glasur og pynt. Men samma hvor mye jeg leita oppi der så var det ingen muffinsformer :sur:

Makan. Grunnen til at jeg kjøpte den var jo for å spare litt tid. Men kunne like gjerne kjøpt ting hver for seg :roll:

Velvel. Ferdigkake eller ikke, nå skal jeg gå og legge meg :sove:

Skrevet

Huff, så leit med kvalmen. Håper det blir bedre snart. Er det ikke sånn at myyyyye kvalme kan være et tegn på jente? Eller er det omvendt? :klø:

Tenk at Brage er blitt 1 år allerede. Tiden har gått så utrolig fort. Synes ikke det er lenge siden vi gikk med mage begge to. Håper dere får en flott dag på søndag, og :bursdag: på forskudd til jubilanten!!!!

Skrevet

Sender en stor helgeklem og håper at dere får en kjempefin bursdagsfeiring på søndag! :)

Har stor medfølelse når det gjelder kvalmen, det er ganske uutholdelig når det står på ja. Så på en måte er det jo fint hvis den holder seg unna til bursdagen er over, så slipper du å være helt utslitt. Håper du klarer å ikke bekymre deg i hvert fall! :klem:

:vinke: fra Soul

Skrevet

Hei La Traviata.

Skjønner du er i full gang med bursdagsforberedelser. Håper det går greit med deg selv om formen ikke er på topp om dagen.

God lørdag til deg og dine.

:kose:

Skrevet

Hm.. det med muffins-pakka var litt muffens! Hmm.....

:) Håper dere får en kjempe fin bursdags helg! Koslig med video fra baby-svømming da. ;)

Skrevet

Monja, Soul, Heidi76 og iingvild: :klem:

Vel overstått barnebursdag (to timer holdt i massevis), mor og far lå svimeslått på sofaen etterpå og brage var ganske sliten han også!

Men det var kjempegøy! :hoppe:

Ungene fløy rundt og lekte og koste seg, og alle likte muffinsene (hadde 1 muffins med navnet deres i sjokoladebokstaver som "bordkort"), sjokoladebollene fikk bein å gå på og bløtkaka ble bra den også.

Bursdagsgutten ble en smule overveldet av alle de andre barna, men det gikk seg til etter hvert!

Han fikk så mange fine gaver!

- 3 bøker

- 1 puslespill

- 2 badeleker

- sengesett

- ryggsekk

- lekebil

Jeg er glad for at vi stelte i stand til det, men det var fryktelig godt når alle gjestene dro! ;)

Og nå er det på´n igjen med kakebaking til i morgen når vi skal ha familieselskap.

Men først kommer mamma og pappa og søsters innom for å hilse på Brage, søsteren min kom seint i går kveld og har ikke sett ham siden august!

Skal få lagt ut noen bursdagsbilder senere!

God lørdagskveld! :vinke:

Skrevet

Sjokoladebolle er skikkelig digg! :ler:

gallery_4867_34_25381.jpg

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...