iingvild Skrevet 17. oktober 2005 #1561 Skrevet 17. oktober 2005 Håper du får en fin mandagskveld sammen med guttene dine! Jeg har ikke peil på om det blir gutt eller jente, men tipper på jente siden du har gutt fra før! Makaronimat er jo så godt! Kos dere!
-TeddyToria- Skrevet 17. oktober 2005 #1562 Skrevet 17. oktober 2005 Må jo trofast innom her også, selv om babyboka er hakket mer spennende om dagen - jeg tenker jo bare baby, baby, baby! Oppskrift på makaronigrateng???
Fibonacci Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #1563 Skrevet 17. oktober 2005 Stor klem til iingvild og Orkideen! Oppskrift skal bli! 250 g makaroni 150 g pølser En halv squash 2-3 sjampignonger 3 dl melk 2 egg Salt Pepper Muskat Tomatskiver Revet ost Kok makaronien som det står på pakka. Del opp pølser og grønnsaker (jeg pleier å steke squashen og soppen litt for å få ut væska på forhånd) og fordel sammen med makaronien i en ildfast form. Visp melk og egg sammen, ha opp i en "dæsj" salt, pepper og muskat, og hell det over i formen. Bland litt, legg tomatskiver på toppen og strø revet ost over. Stekes ved 200 grader midt i ovnen i 30 minutter. Kjempegodt og enkelt, og Brage elsker det (jeg dropper saltet i denne oppskriften pga at han skal kunne spise det). Storspiser´n Brage har bare i ettermiddag spist følgende (høres det mye ut? Vet ikke hva som er normalt for 1-åringer...): 1 banan 1 skive brød En stor porsjon makaronigrateng Pluss 1 brødskive til kvelds! Det er nesten mer enn hva jeg har spist selv! Nå er det snart 71 grader nord, og da må jeg følge med! TV-slave på mandager jeg!
Glossy Skrevet 17. oktober 2005 #1565 Skrevet 17. oktober 2005 Jippi for opskrift. Kjente virkelig at jeg hadde lyst på jeg og. Skal iallefall notere oppskriften og virkelig prøve den en gang. Pølse er jo for meg bannlyst, men kanskje jeg kan bytte den ut med skinke?? tror du det går? Vet ikke helt hvorfor jeg tipper jente, men bare en følelse. Må bare skryte litt her, men jeg har hatt riktig kjønn på babyene til 7-8 av mine venninner Men en gang må jo hellet ta slutt
Glossy Skrevet 17. oktober 2005 #1566 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg hadde også hodepine.... ← Jeg hadde aldri hodepine Men var masssssse kvalm og full i halsbrann!!
Fibonacci Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #1567 Skrevet 17. oktober 2005 Hei Glossy! Du kan fint kutte ut pølsa og ta noe annet du liker og kan spise istedet! Her er det bare å slenge oppi det man føler for! April: hodepine hadde jeg med Brage også, men da var det verre for kvalmen kom i tillegg! Det jeg har nå er nok spenningshodepine, skal gå og legge meg tidlig for jeg er supertrøtt i kveld! Er så sinnsykt oppblåst i magen, buksa føles for trang allerede! HJEEEELP!!!
Nanella Skrevet 17. oktober 2005 #1568 Skrevet 17. oktober 2005 Koselig å lese her inne om dagen. Kose deg masse med guttene og lille spiren i magen
-TeddyToria- Skrevet 17. oktober 2005 #1569 Skrevet 17. oktober 2005 Tuuuuuusen takk for oppskrift - den skal få bein å gå på allerede imorgen!!! Og så flink Brage-gutten er til å spise!!! En matglad krabat skjønner jeg, akkurat som meg! :grine2:
Fibonacci Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #1570 Skrevet 17. oktober 2005 Silje:) og Orkideen! God natta!
Glossy Skrevet 17. oktober 2005 #1571 Skrevet 17. oktober 2005 Sov godt - håper du våkner uten øreverk!!!!!
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #1572 Skrevet 18. oktober 2005 Hei Glossy! Våknet uten øreverk ja, men med overveldende kvalme og hodepine Halve morgenen gikk med til å henge over doen og brekke meg Det har roet seg litt nå, men er hjemme fra jobb. Så nå får jeg ta i bruk en ny strategi og gjøre som forrige gang: ha en pakke salte kjeks stående på nattbordet og la mannen lage en kopp te til meg sånn at jeg får i meg noe før jeg står opp. Det funka (en stund i hvert fall) forrige gang, så vi må bare prøve det! Har hodepine i dag også, men ble så glad da jeg leste at fru Biscuit har barn i magen!!! Gratulerer fru B!
-TeddyToria- Skrevet 18. oktober 2005 #1573 Skrevet 18. oktober 2005 Uff, så kjedelig at kvalmen kom - håper strategien hjelper!!! Ikke minst at du er i litt bedre form nå! Enda fler som er gravide!? Så koselig!!!
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2005 #1574 Skrevet 18. oktober 2005 Takk for oppskrift, La Traviata. Har printet den ut skal helt sikkert prøve den en dag snart. Hørtes godt ut. Kjipt av kvalmen har kommet kastende over deg da. Vi som trodde at du skulle slippe det, denne gangen. Vi glemte vel å banke i bordet da vi sa det.... God bedring ihvertfall.
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #1575 Skrevet 18. oktober 2005 Tusen takk for hilsen, Orkideen og Heidi76! Jeg ble bedre av kvalmen utover dagen! Tok meg et bad og pusla litt i huset før jeg henta Brage i barnehagen. Så var han med og hjalp meg litt i hagen med å hive litt sommerblomster, grave opp georgineknoller og plante noen snøklokkeløk til neste år! I kveld er det foredrag med Jesper Juul på skolen her i nærheten. Har lyst til å ta meg en tur og få noen ideer og sikkert noen aha-opplevelser. Styreren i barnehagen anbefalte det veldig varmt! Ha en fin kveld jenter!
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2005 #1576 Skrevet 18. oktober 2005 Burde jeg ha hørt om Jesper Juul??? :klø:
Peony Skrevet 18. oktober 2005 #1577 Skrevet 18. oktober 2005 Jesper Juul - er ikke det han barneoppdragelsemannen? Høres veldig interessant ut - jeg har også hørt mye positivt om han!
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #1578 Skrevet 18. oktober 2005 Her står det litt om Jesper Juul! Han er familieterapeut og forfatter og har bl.a. skrevet en del bøker om barneoppdragelse. Han var veldig flink! Mye av det han sa fikk meg til å tenke, og det er jo en god ting! Det handlet om å sette grenser, hvorfor man skal sette grenser og hvorfor det er så vanskelig å si "nei" og mye lettere å gi etter og si "ja"! Nå merker jeg at bekkenet er slitent etter å ha sittet på vond stol i gymsal, så nå går jeg og kræsjer sofaen!
Siam Skrevet 18. oktober 2005 #1579 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg hadde også lyst til å gå på Jesper Juul's foredrag, men jeg har litt vondt for å komme meg ut av døren enda. Tror jeg får vente med å dra fra Oliver til han er litt eldre, og han ikke er avhengig av puppen. Jeg får heller lese bøkene hans. Håper triksene fra forrige svangerskap hjelper deg i dette. Det må være forferdelig å være kvalm!
Fibonacci Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #1580 Skrevet 19. oktober 2005 Hei Siam! Det var riktignok litt vanskelig å få med seg alt Jesper Juul sa på dansk. Men jeg syntes det var verdt å få med seg totalt sett! kanskje jeg skal låne noen av bøkene hans på biblioteket! Kvalmen var der i dag morges, men jeg tok det veldig pent, spiste kjeks og fikk te på senga, så det gikk mye bedre. Måtte ikke kaste opp (men kjente at det kom litt i bølger innimellom). Det hjelper å spise, så jeg har dytta i meg en banan og sitter nå og suger på Lakerol-pastiller til den store gullmedalje! I ettermiddag er det babysvømming, men jeg vet ikke helt om jeg orker å dra. Får se an formen. Vil jo veldig gjerne være der for Brages skyld! Ha en fin onsdag jenter!
Fremhevede innlegg