Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du og mannen og den lille spiren koser dere masse på date i kveld! :klem:

Skrevet

Heldige deg som er på kino i kveld og ser Charlie og sjokoladefabrikken!!! Jeg har enda ikke fått sett den.... :tristbla:

Hodepine sier du?? Leste at Orkis hadde en teori om hodepine og guttebebiser.... ;)

Håper du har hatt en koselig kveld.

:kose:

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE VENNEN MIN!!!!!!!!!!!!!!

Her er jeg borte fra dataen i noen dager og det første som møter meg når jeg er tilbake er en fantastisk nyhet om at du har en baby i magen!!! Så utrolig fantastisk!!!

åhhhhhhhhhhhh nå ble jeg virkelig glad! Har vært litt tungt å førdøye at vi måtte utsette prøvingen selv, så da er det enda gøyere at du er gravid så kan jeg følge deg i stede! Heeelt mega fantastisk. Har ikke ord!!!

Leste at du er mer kvalm nå enn forrige gang - er vel ikke en liten jente baby som har tatt plass da ;) Blir jo så spennende å se. Skal dere vite kjønnet på babyen denne gangen forresten?? Er vel tidlig å stille alle spørsmål siden dere nettopp har fått vite det, men er vel mange rare tanker i hode ditt allerede tenker jeg.

Men du må love meg å ta hennsyn til bekkene ditt allerede hvis du kjenner noe :Nikke: Ikke noe å tulle med det der nei.

En halt fantastisk nyhet!!!!! Stor gleder meg til å lese masse her inne fremover ja.

Hils Brage gutten fra meg!!! :klem:

Skrevet

Innom med en søndags- :klem:

Håper dere hadde en koselig kveld på kino i går! ;)

Skrevet

Heisann alle godjentene som har vært innom! :klem:

April: Formen er mye bedre i dag! :) Takk for koselig hilsen :klem:

Monja: :klem: Vi koste oss både med taco og kino ja! :Nikke:

Peony: :klem: Alltid fint med date! :)

Heidi76: :klem: Jeg hadde mye hodepine med Brage, så sånn sett er det litt likt, men jeg har ikke så vondt i hodet i dag, og kvalmen er heldigvis borte!

Glossy: :klem: Tuuusen takk for gratulasjon, jeg må fortsatt klype meg litt i armen for å forsikre meg om at jeg ikke har drømt! :grine2:

Håper at dere også kan starte prøvingen igjen om ikke så lenge! :)

Orkideen: :klem: Du er god!

Charlie og sjokoladefabrikken var sååå bra! :hoppe:

Jeg digga hvert sekund av den! De hadde laget alt sånn som jeg har forestilt meg det ut fra boka og hørespillet, og Johnny Depp var helt konge som Willy Wonka! Mange bra skuespillere ellers også. Og ompa-lompaene var bare dødskule! Løøøp og se dere!

I dag har vi vært på en lang, deilig tur ned til Drøbak sentrum. Været er jo helt knall, men lufta er litt skarp også. Stakk en tur innom Julehuset, egentlig for å kjøpe adventskalender til Brage, men siden de ikke hadde fått det inne nnå endte jeg opp med en stilig julekule og en stor julestrømpe!

Så satte vi oss ute i sola på en kafe og spiste deilig kake og drakk cappucino :)

Er i bedre form i dag! Men blir fort litt støl i magen liksom. I natt hadde jeg så vondt nederst i magen at jeg hadde problemer med å sove. Det stakk og var ømt og i det hele tatt ganske ubehagelig. Slitsomt, og Brage våkna også en gang, så jeg er litt sliten nå. Venninna vår har dratt hjem etter å ha overnatta, og mannen skal lage lammeribbe til middag etterpå!

Jeg har fått så masse kviser i det siste, sikkert pga hormonforandringene. Men jeg husker ikke om det er et gutte- eller jentetegn? Mannen tror det er gutt, men jeg er ikke sikker. Vi har allerede snakka litt om navn faktisk... og ble enige om jentenavn, men kom ikke så langt som til guttenavn! Får ha det litt i bakhodet så lenge.

Ha en god søndag ettermiddag og kveld! :vinke:

Skrevet

*kremt* Er navnediskusjonen hemmelig eller? :sjenert:

Høres ut som en deilig dag ute.

Skrevet
*kremt* Er navnediskusjonen hemmelig eller? :sjenert:

Høres ut som en deilig dag ute.

Neeeei, ikke hemmelig akkurat! ;)

Vi har noen navn vi liker! Bl.a.

:babyjente:

Oda

Linnea

Ylva

Synne

Maria

:babygutt:

Erlend

Mathias

Vebjørn

Kristoffer

Sondre

Men vi jobber fortsatt med litt "brainstorming". Det er ikke sikkert det blir noen av disse!

Skrevet

Takk for det, Heidi76 og Mrs. Potter! :klem:

Auau, så ømme puppene er i kveld! :overrasket:

Brage er så til de grader mammadalt for tida. Han har jo vært det før også, men nå er det bare helt ekstremt.

Når jeg er i nærheten skal han bare opp til meg hele tida. Står jeg på kjøkkenet så kommer han og henger seg fast i buksebeina mine. Setter jeg meg ned, kommer han og skal opp på fanget. Og vil ha pupp, han prøver å kle av meg etc. etc.

Å skifte på ham er en sann kamp. Han bare vrir seg hele tida og sutrer hvis jeg holder ham fast.

I stad når jeg la ham så begynte han å illskrike når han kom oppi senga si. Han ville bare kose mammaen sin. Det var helt håpløst, fikk bare lyst til å grine til slutt, for jeg blir så sliten i ryggen av å løfte og bære ham hele dagen.

Begynner å lure på hvordan ting skal bli når mammafanget blir okkupert av en annen neste sommer... :forvirret:

Og hvor lenge skal jeg fortette å amme ham? Det er jo naturlig å trappe ned etter hvert nå... Men i det siste har han begynt å våkne i 3-4 tida om natta og lar seg ikke roe ned av NOE annet enn pupp.

Det beste hadde vært om han bare sluttet av seg selv...

Yeah right, like that´s gonna happen... :roll:

Skal snart ta kvelden. Nok en helg går mot slutten! :tristbla:

Skrevet

Fine navn dere har tenkt på - jeg synes Linnea er så vakkert!

Skrevet

Takk for det Peony!

Linnea var min absolutte favoritt forrige gang (hvis Brage hadde vært en jente altså! :ler:)

Men den ene nabojenta vår heter det, så det er kanskje litt dumt... Ikke lett å finne navn ingen andre har og som man ikke forbinder med noe! :riste:

Vi kommer nok ikke til å bestemme navnet endelig før vi har møtt babyen! Det må jo passe også!

Var det jeg som skulle legge meg tidlig mon tro... :klø:

Skrevet

Skjønner at du har det slitsomt med lille B som skal henge på mamman sin hele dagen! Men det er sikkert bare en liten periode han må igjennom. Og når det gjelder å avvenne han med puppen så har jeg dessverre ingen erfaring å kommme med... :ler:

He en fin dag og en fin uke. :kose:

Skrevet

Mange fine navn der ja :Nikke:

Jeg fikk kviser da jeg gikk med Victoria! Så jeg tipper du har en liten jente i magen jeg. Venninnen min og jeg hadde et helt likt svangerskap, jeg var kvalm, mens hun kastet opp. Og den ene tingen som overhodet ikke var likt var kvisene. Var jo ganske sikker på at det ble jente hos henne, men ut kom en gutt.. Så derfor tror jeg det kommer en jente siden du har det allerede ;) Spennende..

Ha en deilig gravid dag! :)

:klem:

Skrevet

Hei på dere Heidi76 og April! :klem:

Ja, jeg håper dette bare er en fase Brage skal gjennom Heidi, det er ganske slitsomt. På en måte er det lettere på hverdagene enn i helgene, for da er vi ikke sammen hele tida, og B er mer opptatt av andre ting og får masse stimuli i barnehagen. Og når mannen er sammen med ham i helgene og jeg er ute en tur, så går det jo kjempefint! Men så fort jeg kommer inn, blir han den mammadalten.

I natt lå han i senga vår halve natta igjen, men jeg sov ganske godt likevel, selv med beina halvveis utenfor senga :forvirret:

Jeg heller også litt mot jente April, nettopp pga kvisene! Det blir veldig spennende å se. Hittil er det i hvert fall ganske ulikt forrige svangerskap, og jeg er så glad for å slippe den forferdelige kvalmen!

Det var frost i natt, og bikkjekaldt å gå ut i morges. Men sola skinner og det blir nok en nydelig dag! :-D

Ha en god mandag jenter! :klem:

Skrevet

Jeg har sånn øreverk i dag! :tristbla:

Hvorfor det`a? :klø:

Har akkurat bestilt 1-års fotografering av Brage! Det blir den 11. november, og det er satt av en time til sammen, med 3 ulike klesskift. Da skal han i hvert fall ha bunad, pluss noe mer hverdagslig uten at jeg vet hva det blir... vi får se!

Blir nok en del Brage-bilder under juletreet i år tenker jeg! ;)

Håper bunaden hans fortsatt passer forresten! :overrasket:

Må få tak i bunadsko til ham også.

Lurer på når jeg skal bestille den første sv.skapskontrollen. Sist gang gikk jeg i uke 6-7 tror jeg, men det er sikkert ikke nødvendig å gå så tidlig.

Får ringe og høre!

Skrevet

Så stilig han kommer til å bli i bunad!!! :hjerter:

Koselig med bilder av de små. Har heldigvis fine bilder av både nevøen og niesen min stående fremme i pen ramme.

Skrevet

Åhhh så mange fine navn dere har på listen. Gleder meg masse til å se hva det endelige resultatet blir. Men jeg er enig med deg at en ikke bør bestemme det 100% før en ser den lille. skal jo passe og.

Ikke gøy å lese om øreverk. Må passe godt på helsa i disse tiden for kulden kan ta knekken på en hver. I dag da jeg var ute å kjørte var det speil glatt mange steder. Kjente godt at bilen slapp taket ja. Best å være forsiktig :enig:

Jeg holder en knapp på jente baby. Har det liksom på følelsen, men vet ikke helt hvorfor :ler:

Ha en super kveld!!!

Skrevet

Heidi76 og Glossy: :klem:

Nå står det en makaronigrateng i ovnen og vi venter bare på at mannen skal komme hjem. Han skulle innom en leketøysbutikk på vei hjem fra jobb for å finne gave til Brage fra oss! Skulle dra på Riktige leker i Oslo, der har de så utrolig mye fint, bl.a. masse treleker.

Vet ikke om jeg burde gå til lege med øret mitt, det gjør innimellom veldig vondt, men det er nok ikke ørebetennelse for da ville jeg vel vært ordentlig sjuk?

Hehe, registrerer at Glossy og April (og Leanora i den andre dagboka) tipper jente, mens Heidi hadde et innspill om guttebabyer og hodepine!

Har forresten hodepine i dag igjen, men det ble bedre nå etter jobb. Har sittet pal foran PC´en hele dagen på jobb, så da er det ikke så rart!

Merka ørlitegranne kvalme i stad på veien hjem fra jobben, og håper ikke den kommer tilbake noe mer!

God mandagskveld til snuppene! :kose:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...