Charmina Skrevet 16. september 2005 #1261 Skrevet 16. september 2005 Neimen vennen min da du må da ikke drive og falle på sykkel! Huff jammen bra at det gikk så bra som det gikk da! Også var det veldig trist å høre om ilderen deres da håper det går bra med han! Det er jo så vondt når man mister et dyr man er glad i. Her er det lite nytt å skrive om. Dagene bare flyr som vanlig. Men det er deilig at det er helg da Kos deg på lørdag! Kjempeklem til goingen fra Charmina
Soul Skrevet 16. september 2005 #1262 Skrevet 16. september 2005 Ville bare si tusen takk for trøst og hilsen! Håper du får en fin helg!
Fibonacci Skrevet 16. september 2005 Forfatter #1263 Skrevet 16. september 2005 Hei dere snuppeluppene mine! Skal love å ikke falle noe mer på sykkel! Det hørtes kanskje verre ut enn det var altså. Jeg kom jo hel fra det! Men sånn går det når man skal være flink og sprek og sykle til jobb, morgensola kommer rett i trynet og man ikke helt ser veien foran seg Mannen var hos dyrlegen med Maurits, han ble dopa ned så de kunne kjenne på ham, og da oppdaget de en kul under magesekken hans. De vet ikke helt hva kulen er for noe, men det er jo nærliggende å tenke på kreft, også siden han har mista så mye pels. De tok blodprøver som vi får svar på på mandag. Dyrlegen mente at det var god sjanse for at en operasjon vil gjøre ham frisk, og at selv om han er gammel er han i veldig fin form til å være hele 7 år! Jeg tenker jo litt på at hvis det er kreft så kan det jo ha spredt seg, men vi får vel noen flere svar etter hvert. Måtte klemme litt ekstra på lille dyret vårt etterpå, for jeg har vært så redd for hva de kom til å finne og om de var veldig dårlige nyheter, sånn at vi måtte ta noen vanskelige avgjørelser (det må vi kanskje etter hvert, men foreløpig så har han en fair sjanse til å komme seg!). Ble rimelig frustrert på jobben i dag! For den pakka jeg sendte til Danmark har jo ikke kommet fram! Og da jeg skulle prøve å spore pakka, viste det seg at nummeret på pakka hadde blitt notert i en bok som nå er sporløst forsvunnet fra jobben, og muligens har blitt sendt til en postterminal i Oslo! Hva er det for slags råttent system da???!!!! Uten nummeret kan de ikke si meg hvor pakka er, om den er blitt stoppa i tollen og når den kommer fram. Men det blir jo tidligst på mandag, og da er jeg stygt redd for at de fine prøvene mine er ødelagt, for de oppbevares nå på tørris og MÅ IKKE TINE!!! De hadde holdt et par dager, men ikke over helga... Angrer veldig på at jeg ikke brukte sånn ekspress-budfirma, men det er jo lett å være etterpåklok. Visste ikke at posten var sååå utrolig treig... Så hele forrige ukes arbeid er totalt bortkasta, og på mandag er det på´n igjen med å ordne nye prøver... Men nå er det helg! Har lagd pizzadeig som står til heving, og så skal vi kose oss med pizza, Nytt på nytt og Først og sist, og bare nyte kvelden. Brage har forresten begynt å si mamma!Mammamammamammamammamammamammam osv. Det har han begynt med nå i det siste, når han er litt sutrete og sånn. Blir litt smigret jeg da, for det betyr vel at han savner meg om dagene? Gleder meg til fest på lørdag og så skal vi på tur på søndag. Og lage elgkarbonader til middag! God helg til dere som er innom!
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #1264 Skrevet 16. september 2005 Koselig det da at B savner mammamammamamma'n sin Høres ut som en bra helg dere har forran dere. Kjipt med de prøvene som har blitt borte da
Fibonacci Skrevet 17. september 2005 Forfatter #1265 Skrevet 17. september 2005 (endret) Heidi76: Det er lørdag og nydelig vær, men kaldt! Det var frost i natt, og noen av blomstene på terrassen har dødd. Men jeg har vært og kjøpt lyng som kan stå ute utover høsten, og snøklokkeløker som skal plantes! :icon_smile: Har også handla gaver til de vi skal på fest hos i kveld pluss hun vi skal i 30-årslag til neste helg! Og kikka litt på støvletter til meg selv... Men jeg er jo egentlig blakk, so why bother..? Har også støvsugd, vaska og hengt opp klesvask! Puh, det er godt å få sånt gjort, og veldig deilig å sette seg ned etterpå! Ikke så lenge til Brage blir ett år nå, lurer veldig på hva vi skal gi ham i gave. Han skal få penger til pulk av svigers i bursdag-og julegave, men jeg ønsker meg egentlig bæremeis mer enn pulk. Dvs. vi trenger jo begge deler... Vi lånte en bæremeis i sommer, men har ingen selv! Og det er så fint å gå tur i skogen nå på høsten. For ikke å snakke om fjellet! Har hørt at det nesten er umulig å få tak i brukte pulker, og at nye er så fryktelig dyre. Noen som har tips om dette muligens? Nå skal jeg ut i hagen og ordne litt! Tata! Endret 17. september 2005 av La Traviata
Peony Skrevet 17. september 2005 #1266 Skrevet 17. september 2005 Har også hørt at pulk er vanskelig å få kjøpt brukt, fordi barna synes de er fine å bruke som akebrett! Ha det kjempekoselig på fest i kveld!
Susanna Skrevet 17. september 2005 #1267 Skrevet 17. september 2005 Uff.. du må ikke drive å falle av sykelen vennen...! Innom for å ønske deg ei god helg! (ps. må si du er utrolig flink til å huske når flere av barna her inne har "bursdag"!! Flink du!!) :rosasmil: Håper det går bra med Maurits!!
Fibonacci Skrevet 17. september 2005 Forfatter #1268 Skrevet 17. september 2005 Takk for hilsener Peony og Susanna! Aahhhh, fin fest i kveld! Drakk rødvin og skravla hele kvelden Det hadde gått fint (som vanlig) med Brage og moren min, han strålte jo som en sol fra det øyeblikket hun kom inn i stua! Har tenkt mye på det med Maurits. Vi vet jo ikke helt hva som feiler ham, men det er så fælt å se på at han mister pelsen og så har han så mye sår der han har slikket seg De sårene kommer nok til å bli det verste sa dyrlegen. Vet ikke hva vi skal gjøre med det... Og kanskje er det bedre å la ham slippe før det blir virkelig ille og han blir veldig syk, men sånn som han er nå så er han jo sprek, bortsett fra pelstapet og det der. Ikke lett dette her. Kommer nok til å ligge og tenke på det istedetfor å sove i natt...
monja Skrevet 18. september 2005 #1269 Skrevet 18. september 2005 (endret) Heia! Det er ikke lett når dyra blir syke. Vi hadde en runde med en chinchilla for et par år siden vi og. Han ble behandlet hos dyrlegen to ganger, men plutselig en dag lå han død i buret sitt - der han bodde sammen med broren sin. Den stakkars broren satt ved siden av han og klynket og rusket i han akkurat som for å prøve å vekke den andre. Det var i mange dager etterpå det. Både for meg, mannen og den andre chinchilla'en. Håper det ikke er kreft Maurits har, og at det lar seg behandle. Så leit med prøvene dine. Virker som budfirma kan lønne seg neste gang ja. Blir helt skremt av posten noen ganger jeg altså. Håper de kommer til rette og at de ikke er ødelagte. Så bra festen ble vellykket og at dere koste dere. Endret 18. september 2005 av monja
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2005 #1270 Skrevet 18. september 2005 Det er sikkert ikke noen lett avgjørelse dere må ta mht Maurits uansett hvilken vei det går. Man vil jo ikke at dyret skal gå rundt å ha det vondt men man blir jo så uendelig glad i disse dyra også da - og dere har jo hatt han i hele 7 år! Ha en fin søndag
Fibonacci Skrevet 18. september 2005 Forfatter #1272 Skrevet 18. september 2005 Tuuuusen takk jenter! Dere er noen go´inger, Monja, Heidi76 og iingvild! Det er ikke lett når dyr blir syke nei Det er det verste med å ha kjæledyr. Man blir jo så utrolig glad i dem. For noen år siden måtte vi ta katten vår som vi hadde hatt siden jeg gikk i 6. klasse, det var tungt det også. Men han hadde det IKKE godt på slutten, så det var best å la ham slippe. Nei, nå skal jeg prøve å tenke på noe annet! Vi er litt slitne her i gården, for det ble seint i går kveld, og Brage ville tidlig opp! Sto og hylgrein i senga Nå sover han igjen, og det gjør mannen også! Men jeg fikk så lyst til å bake noe! Sjokoladekake f.eks.? Etterpå skal vi ut på tur, været er ikke så verst! Ha en fin søndag dere!
Fibonacci Skrevet 18. september 2005 Forfatter #1273 Skrevet 18. september 2005 Nå står kaka i ovnen, og gutta mine sover fortsatt! Hva skal jeg finne på nå da..? :klø:
April Skrevet 18. september 2005 #1274 Skrevet 18. september 2005 Du kan sende noe av energien din over til meg... Gidder ikke gjøre noe jeg! Men jeg burde! Merker at jeg har Victoria alene hele døgnet.. Jeg hadde nok ikke egnet meg som alenemor Mm, høres godt ut med sjokoladekake! Regner med at den har fått ben å gå på nå Ha en fin søndagskveld!
Fibonacci Skrevet 18. september 2005 Forfatter #1275 Skrevet 18. september 2005 Sjokoladekaka smakte veldig bra, April! Har stappa i oss elgkarbonader til middag og masse kake til dessert. så nå er vi rimelig stappa her! Fikk gått en laaang, deilig tur i stad. Været var egentlig akkurat passe, ikke varmt, ikke kaldt, og ikke noe særlig vind heller. Hadde også Brage ute i hagen mens mannen lagde middag, så han har nesten bare vært ute i hele dag! Sovna tvert da vi la ham! Utrolig så fort helgene går, nå er det snart mandag og ny arbeidsuke! Og mannen skal begynne barnehagetilvenning med Brage. I morgen skal han være der hele tiden, et par timer, og på tirsdag skal han ta seg en tur ut og se hvordan det går. Seinere i uka skal han være der en full dag, etter planen. Er ganske spent! Mannen følte seg ikke helt bra i dag, håper han ikke blir syk... Skal i hvert fall ta det med ro resten av kvelden, og se på Elling, og jeg skal starte på sokk nr. 2 i et par ullsokker jeg strikker til Brage. På tide å avslutte!
monja Skrevet 18. september 2005 #1276 Skrevet 18. september 2005 Lykke til med barnehagetilvenning i morgen. Det er da man ser hvor store de små babyene våre er blitt.
Susanna Skrevet 18. september 2005 #1277 Skrevet 18. september 2005 Hei snupp! Ååå, sjokoladekake hørtest godt ut da! Så synd med den pakken din som du sendte til Danmark forresten... Innom bare en kjapp tur, så må jeg finne sengen tenker jeg..! Jonas sover heldigvis bedre nå om nettene.. Håper bare det holder seg.. Håper virkelig ikke mannen din blir syk.. natta!
Fibonacci Skrevet 19. september 2005 Forfatter #1278 Skrevet 19. september 2005 Hei Monja og Susanna! Mannen er heldigvis bra i dag! Det gikk fint i barnehagen. Det var bare Brage og en jente til der, men hun var visst litt engstelig av seg, mens Brage bare koste seg. Normalt er det tre barn samtidig der, det er to som deler plass. Men makan til grining som det var i natt altså!!! Sånn var det natt til i går også, aldri hørt ham sånn før Lurer på om det kan være jekslene som kommer? Han sutrer en del i dag også, og sikler og stikker lekene langt inni munnen for å tygge på dem. Er litt vanskelig å få kjent etter helt baki der, så jeg vet ikke helt. men i natt skal vi prøve Dentinox og se om det hjelper i hvert fall! Travelt på jobb i dag! Fikk ordna med nye prøver, som står og feller over natt. De skal sendes i morgen, vel og merke med DHL eller noe lignende, og IKKE med ueffektive, inkompetente og kundeuvennlige Posten.. Skikkelig sliten nå. Skal slappe av litt nå før middagen
iingvild Skrevet 19. september 2005 #1279 Skrevet 19. september 2005 Hei! Tak for koslig og oppmuntrende hilsen! Håper det går bra med disse prøvene, det går alltid bedre gang nr. 2! Posten er ikke til å stole på nei! Hehe... Håper dere får en kjempe bra uke. Melding til Brage: Sov søtt om natta slik at mamma får sove hun også! fra meg
Fibonacci Skrevet 20. september 2005 Forfatter #1280 Skrevet 20. september 2005 Hei iingvild! Brage sov heldigvis bedre i natt! Men jeg er stuptrøtt likevel, selv om jeg la meg kl 22 i går... Nå har jeg sendt prøvene på nytt, med DHL denne gangen, krysser fingrene for at de kommer fram kjapt! Ikke så mye nytt ellers! Vi er invitert til et 30-årslag til helga, og det er såpass langt unna at vi må overnatte. Er litt i tvil om vi kan ta med Brage og hvor godt han kommer til å sove på nytt sted, med litt støy og sånt. Vi får se! Litt dårlig med barnevakter akkurat den helga. Men det hadde vært sååå koselig å se disse menneskene igjen, det er altfor lenge siden sist! Ha en fin tirsdag folkens!
Fremhevede innlegg