Fibonacci Skrevet 9. september 2005 Forfatter #1221 Skrevet 9. september 2005 Endelig heeeeeeelg!!! Mannen var her med Brage og vi spiste kake med de få menneskene som er her i dag. Litt sånn fredagsfølelse, ganske stille og rolig her. Vi gikk en liten tur bort til fjøsene og hilste på geitene som gikk ute! De var veldig nysgjerrige og sosiale, du kan tro Brage fulgte med på dem, og ikke minst på en traktor som kom kjørende og lesset av masse fint gress! Tickeren min er tilbake! Jej!!! Og snart er det hjem til pannekaker
Moonchild Skrevet 9. september 2005 #1222 Skrevet 9. september 2005 Tusen takk for de hyggelige innleggene i boken min. Det er veldig hyggelig når andre "bryr seg" litt. Så koselig med besøk på jobben. Bildene fra turen så helt herlige ut! Ha en flott helg!
Charmina Skrevet 10. september 2005 #1223 Skrevet 10. september 2005 Hei vennen! Lørdag morgen , og gjett hvem som har vært oppe siden kvart på seks da? Og siden mannen er på tur er det bare å stå opp ja! Så kjekt det høres ut på den babysvømmingen deres. Han storkoser seg skjønner jeg! Sikkert lurt å fortsette ja, de har jo vannfølelsen godt inne og lærer nok tidlig å svømme om du fortsetter! Danmarkstur høres kjekt ut. Det må du fortelle mer om om det blir noe av! Det var vel ok å komme i arbeid igjen og kunne være litt annet en mamme på heltid igjen ( selv om jo det er kjekt også da) Men man savner jo kollegaer og det å ha noe "eget" på en måte ikke sant! Nei, nå skal Martine få gå og legge seg litt igjen så hun ikke blir så grinete når vi skal ut og handle etterpå. Henrik trenger nye støvler blant annet! HA en super helg vennen min! Klem fra Charmina
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2005 #1224 Skrevet 10. september 2005 Høres så morro ut med babysvømming! Brage merker nok at det er mindre tid med mamman sin etter at du har begynt å jobbe. Blir vel en liten overgangsfase for han også. God helg til deg
monja Skrevet 10. september 2005 #1225 Skrevet 10. september 2005 Hei og hopp! Så gøy at Brage liker seg på babysvømming. Torstein og elsket babysvømminga han og. Og han er fortsatt i bassenget med pappa'n sin innimellom (jeg er allergisk mot klor så.... ). Tror det er viktig at de lærer seg å like vann, svømme og ikke minst ha respekt for vannet fra de er små. Håper du får en god helg!
April Skrevet 10. september 2005 #1226 Skrevet 10. september 2005 Hm, angrer litt jeg nå for at vi ikke har begynt på babysvømming! Tror det skal være rundt her et sted.. Men det er kanskje ikke for sent å begynne? Håper dere får en koselig helg! Klem
Fibonacci Skrevet 10. september 2005 Forfatter #1227 Skrevet 10. september 2005 Oi, så mange koselige hilsener! Moonchild: Håper alt er bra med deg! Charmina: Skal fortelle mer om Danmark, etter all sannsynlighet skal jeg dit et par uker innen det neste halve året. Det avhenger av lab-resultatene jeg får neste uke! Så kryss fingrene for meg jenter! Håper helga di alene med ungene går bra! Heidi76: Ja, babysvømming er kjempemoro! Det gikk mye bedre med Brage på fredagen, da var han bare blid selv om puppen var borte! Monja: Tror det er kjempeviktig å bli vant til vann, vi er mye ved og på sjøen i sommerhalvåret, så det er ekstra fint i så måte! :-) Håper dere får en fin helg dere også! April: Tror ikke det er for sent å begynne! Da vi begynte i januar var Brage den minste. Noen av de andre var 5-6 måneder, og en var vel 7-8 måneder. Er nok en fordel om de begynner før de et halvt år tror jeg. Og det tar ofte litt tid før de er fortrolig med vannet, og det å få vann over hodet. Men det anbefales på det varmeste! Nå er vi i mannens hjemby, på gården til foreldrene hans. Skal overnatte og drar hjem i morra! Brage har kost seg sammen med farmor, tante, onkel, kusine og fetter. Farfaren hans er på seiltur med gutta, og kommer ikke før i morgen! Deilig med helg, gitt. I går tok vi det veldig med ro og bare lå på hver vår sofa og så på partilederdebatten, som to slakt La meg kjempetidlig også, det tar på å stå opp i 6-tida hver dag og dra på jobb, når man er vant til å sove lengre. Brage våkner gjerne litt før 6, men når han har fått litt pupp sovner han igjen, og når jeg hadde permisjon kunne jeg jo bare sove videre jeg også! Mens nå må jeg opp! I dag sov jeg lengre, for mannen sto opp med Brage! Har vært veldig fint vær i dag! Men det blåser en del. I morgen er det visst meldt dårligere vær men vi skal nok ut på tur likevel, det hører liksom med på søndager det synes jeg. Ha en fin lørdagskveld!
Charmina Skrevet 10. september 2005 #1228 Skrevet 10. september 2005 Hei vennen! Høres ut som dere har en fin helg! Det er bra! Har lagt og hørt litt på disse politikerne våre jeg også Ikke det mest spennende på en lørdag kanskje HA en god natt vennen
Charmina Skrevet 11. september 2005 #1229 Skrevet 11. september 2005 JA så er det søndag og helgen er snart over - det samme er min gressenke tilværelse snart også heldigvis. Det tar på å være "alenemamma" til den lille frøkna mi ja Håper dere koser dere og at søndagen blir fin Klems
Fibonacci Skrevet 11. september 2005 Forfatter #1230 Skrevet 11. september 2005 Charminavennen: Ja da er helga over og den har bare rast avgårde. Tok det litt med ro på formiddagen i dag, gikk en liten tur og tegna portrett av niesa mi på oppfordring (jeg synes jeg var flinkere til å tegne før, men "oppdragsgiveren" min var i hvert fall fornøyd!). Spiste fårikål til middag og kjørte hjem til Drøbak. Snudde i døra og dro i burdagselskap og proppa oss med kake og kringle og masse annet godt - nå er jeg stinn som et uvær! Ilderen vår som har vært på gården til svigers mens vi var på ferie har nå kommet "hjem" igjen. Han mista litt pels i sommer, og vi var litt bekymra for helsetilstanden hans. Men nå ser det ut til å gro ut på nytt, og han virker frisk! Heldigvis. Men han begynner å bli gammel, har hatt ham i 7 år nå... I morgen blir det en litt stressende dag på jobben. Skal stemme på vei hjem også, og helst gjøre masse i huset også når jeg kommer hjem... Må legge meg...
Fibonacci Skrevet 12. september 2005 Forfatter #1231 Skrevet 12. september 2005 Brage er i seng og det er endelig tid for en liten KG-runde! Spennende med valget i dag - har vært og stemt, og kan vel røpe såpass at jeg håper på rødgrønt! Masse å gjøre på jobb i dag- tror ikke jeg satte meg ned en eneste gang bortsett fra i lunsjen. Men målingene jeg gjorde på slutten av dagen var bra! Slikt blir man i godt humør av Ellers så tror jeg jaggu mensen er i anmarsj igjen... Det er jo hele 15 dager siden sist, og jeg hadde såvidt hatt noen dager uten blødninger nå, etter å ha spotta sinnsykt lenge etter forrige tantebesøk... But hey, what can you do? :icon_neutral: Uka begynner å fylle seg opp. Onsdag er det babysvømming, og torsdag foreldremøte i barnehagen. Ikke lenge til han begynner der nå! Vi har fått årsplanen i posten, og det virker veldig lovende! Annenhver mandag er det "gøy i gymsal", og ellers så er de ute og leker det meste av tiden. Skogen er rett i nærheten og den brukes mye. Mattillegg dekker lunsj og ettermiddagsmat (flere ganger i uka varm mat), og så er det sovetid mellom kl. 12 og 14. Aktiviteter som legges vekt på er språk, sang, dans, forming, fysisk aktivitet, natur, miljø, årstidsforandringer, og markering av jul, påske osv. De skal på tur til bondegård før jul, og i barnehagen er det også en kanin og to skilpadder som barna er med og steller og gir mat. Og så har de et eget tre som de følger gjennom året og om høsten høster de epler fra det og lager eplekake! Bursdager blir markert med kake, flagg og sanger (Det er bare 4 barn, så så mange kaker blir det ikke!). Synes det høres kjempefint ut jeg, er glad for at han skal gå i barnehage hvor det er litt "opplegg" og pedagogisk ledelse! Får vel følge litt med på valgsendinger her! Tudelu!
Peony Skrevet 12. september 2005 #1232 Skrevet 12. september 2005 Da er vi to som håper på rødgrønt! Høres ut som flott opplegg i barnehagen til Brage!
Charmina Skrevet 12. september 2005 #1233 Skrevet 12. september 2005 Hei sweety! Bare raskt innom for Henrik venter med en bok oppe! Gjort borgerplikten du også ja Så dere har ilder dere - så artig! Kjempesøte dyr da! Ei venninde av meg hadde også en sånn. Hvordan går det med den og Brage sammen da? HAn er sikkert snill og ikke boter tenker jeg...........ilderen altså Ha en fin kveld vennen Klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 12. september 2005 Forfatter #1234 Skrevet 12. september 2005 Peony og Charmina: Det går bra med ilderen og Brage, men de er ikke så mye "sammen" sånn sett - det tør vi ikke. Ilderen vår (som heter Maurits!) har sitt eget rom hvor han oppholder seg når vi ikke er hjemme. Så tar mannen ham ut morgen og ettermiddag så han får lufta seg litt og skremme nabokatter Vi har latt Brage hilse på ham, og han lyser skikkelig opp når han ser ham! Maurits snuser på Brage, og Brage drar i værhårene og pelsen, og er litt brå og hardhendt, men når Brage blir eldre lærer han nok å klappe og være litt mer forsiktig. Er så trøtt jeg nå - men det ligger en haug med tøy her ute i stua som skal brettes! Så jeg får vel være litt flink!
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #1235 Skrevet 13. september 2005 God morgen til deg Ha en fin dag!
iingvild Skrevet 13. september 2005 #1236 Skrevet 13. september 2005 Hei på deg! Håper det går bra å sykle til jobb! Takk for link til Harry Potter traileren. Gleder meg masse til filmen. Lykke til vidre med svømminga! Kan skjønne at Brage koser seg masse i vannet.
Gjest Madden Skrevet 13. september 2005 #1237 Skrevet 13. september 2005 Gratulerer med godt valgresultat da La Traviata...vi fikk det jo som vi ville! Bare innom en tur for å oppdatere meg litt! Så dere har ilder?! De er utrolig skjønne altså..bare det at jeg er så forferdelig allergisk! Vi hadde en hjemme på prøve engang (noen år siden, bodde i Gøteborg..) men jeg bare snufset og nøs og klødde verre, så det gikk ikke! Utrolig kjipt, for jeg synes de e så utrolig søte! Nysjerrige og lekne...og kosete...iallefall den vi lånte! Er ikke 7 år ganske gammelt for en ilder egentlig?! Håper du får en fin tirsdagskveld vennen!! God fra Madden
Fibonacci Skrevet 13. september 2005 Forfatter #1238 Skrevet 13. september 2005 Hei på dere, Heidi76, iingvild og Madden! Jo, 7 år er mye for en ilder! Han kan vel regnes som pensjonist nå! Men han er frisk og rask, bortsett fra tap av pels, men nå ser det ut til å gro ut igjen. Vi er veldig glade i ham, men det blir mindre tid til å leke og kose med ham nå som vi har Brage! Og det er synd. Han sover jo utrolig mye da. Og ellers er han snill og veldig kosete! Men jeg lurer faktisk på om jeg også er litt allergisk mot ham. Etter at han kom på eget rom har jeg følt meg mindre tett og "forkjøla" enn før, og når jeg går inn på rommet hans begynner jeg å nyse Syklinga går det dårlig med denne uka! I går trengte jeg bilen i forbindelse med jobben, og i dag var det så guffent og kaldt at jeg tok bilen, var så seint ute også, å sykle tar jo over en halv time, mens å kjøre tar 10 minutter... I morgen sykler jeg hvis det er vær til det. Har ikke sett værmeldinga ennå! I dag har jeg ordna fælt med noen prøver som skal sendes til Danmark. Ikke alle som ble like bra, men de skal testes og så får vi se hva som skjer! På vei hjem fikk jeg handla litt til Brage! Ulltøy, vinterstøvler, sokker, vanntette votter og sydvest og ytterjakke med avtagbart fleece-fór. Nå tror jeg alt barnehage-utstyret er i boks! I stad bar jeg inn litt ved fra vedstabelen utendørs. Har lyst til å fyre litt, det er så kaldt *brrrr....* Nå er det vel på tide å avslutte her! God kveld jenter!
Susanna Skrevet 13. september 2005 #1239 Skrevet 13. september 2005 Heisann søta! Ja, ildere er virkelig noen utrolig skjønne dyr! Jeg er heldigvis ikke allergisk selv, men Mannen er.. Jeg har så utrolig lyst på katt jeg da!! Jeg ELSKER katter, har også alltid hatt katt selv, men som sagt, Mannen er allergisk, så det går nok ikke.. Synes du er kjempe flink å sykle jeg!! Skjønner godt det frister mere å ta om det er møkkavær ja..!!
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #1240 Skrevet 13. september 2005 Jeg har også kjørt til jobben de par siste dagene, plutselig har jeg dårlig tid osv osv. Men i dag gadde jeg rett og slett ikke, får være måte på når man er opp kl 0400 på NATTA!
Fremhevede innlegg