Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

:icon_lol::lol::ler:

Må si at jeg kunne godt tenkt meg å være med i kofferten jeg altså..føler ikke at jeg har fått noen overdose med sol denne sommeren akkurat!! Omtrent så blek er jeg: :kissfan: :ler:

Ha en flott kveld snuppa! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og hopp, La Traviata! Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi! Har lest gjennom deler av dagboka di, må innrømme at jeg ikke kom gjennom alt, for den er jo ganske lang!

Ser at dere skal på ferie til Sør-Frankrike! Vi bodde ett år i Aix-en-Provence, jeg tok mellomfaget mitt der. En nydelig by og en helt fantastisk del av Frankrike - dere kommer nok til å få det kjempebra :) Det er forresten bare å spørre dersom det er noe konkret du lurer på; godt mulig at jeg kan svare.

Premieren på Charlie og sjokoladefabrikken er forresten den 16. september (i Oslo i hvert fall). Gleder meg, gleder meg, gleder meg!

Ha en god dag!

Skrevet

Nå går det fort til dere drar til Frankrike ja, tenker meg det blir deilig! Har så lyst til å dra dit selv.. Håper jeg får til det en gang!

Bare 3 uker til jobb :overrasket: Gruer meg til jeg skal si det samme! Jeg vil være hjemme leeeenge! Skulle ønske man fikk permisjon med penger i hvertfall to år jeg..

Ha en fin dag og jeg håper ikke allergien tar helt knekken på deg!

Klem

Skrevet

Hei og takk for hilsener, Madden, Fru Biscuit og April! :klem:

I dag er jeg altså så kvalm... :kvalm:

Orker ikke skrive så mye nå, håper jeg kommer sterkere tilbake...

Skrevet

Bedre av kvalmen nå!

Har begynt å spotte sånn mensen-aktig, så da er nok tanta rett rundt hjørnet. Hvis den forrige blødningen min var mensen, så var forrige syklus på 15 dager og denne på 20 dager. Rimelig korte sykluser, men de blir kanskje litt mer "normale" etter hvert?

I stad gikk Brage helt til postkassa! Mens jeg holdt hendene hans da...

Han var kjempeivrig! Og så har han hjulpet meg ute i hagen :)

Det er visst blitt sommer og varmt igjen! Deilig :-D

I morgen er det start i familiebarnehagen for de andre ungene der, og vi skal slenge oss med så vi får møtt de andre og Brage blir litt "husvarm". Det er bare halvannen time, og da er de to og to av gangen som skal være der.

Håper Brage liker seg der!

Får avslutte og stikke innom flere dagbøker.

Skrevet

:) Lykke til med barnehage tilvenning. Det går sikkert kjempe fint!

Ha en fortsatt flott uke!

:klem:

Skrevet

Takk for det iingvild! :klem:

Nå skal vi straks avgårde til barnehagen!

Det skjedde noe rart med skulderen min i stad når jeg løfta Brage - vondt å bevege på den nå! :sur:

Hodepine har jeg også i dag- og mensen har virkelig satt inn...

Men det er en fin dag! :)

Skrevet

Hjelpe meg :overrasket::overrasket::overrasket:

Bilen vår er på service nå, vi skulle bare fikse på noen "småting" liksom. Jadda... :roll:

Regninga kommer på 12 tusen den... :grine:

Det gikk bra i barnehagen i stad! Vi var der ikke så lenge, og det var veldig få mennesker der, vi damene skravla og ungene lekte så fint. Det var mest for å bli litt kjent, han begynner jo ikke før uti september. Men det kommer nok til å gå helt fint med tilvenningen, gruer meg til å gå fra ham, men sånn er det bare.

Brage var kjempetrøtt og sulten da vi kom hjem! Mange inntrykk sikkert. Han spiste to brødskiver og sovna nesten der og da, i stolen sin, stakkar. Hadde han greid det, hadde han sikkert gått og lagt seg i vogna selv også... ikke mye protester der nei!

Vondt i hodet fortsatt :tristbla:

Men i dag er det mannens tur til å lage middag, så da kan jeg slappe av litt! :)

Skrevet

Huff så leit med hodepine. Det der vet jeg alt om ja :tristbla: Håper du føler deg bedre snart!

Så fint at Brage koste seg i barnehagen. Det kommer sikkert til å gå kjempefint!

Her hos meg sover alle tre nå :) synes jeg er god som har fått alle inn i samme soverytme :sjarmor:

I kveld er det trening som står på programmet. Iallefall om jeg ikke er alt for trøtt da! Er ikke mye søvn om natten for tiden. Martine er masse våken - kaver rundt i senga og lager de jubel lydene. Snakk om å ha natte humøret i orden :overrasket: Og Charminamannen og jeg er på en måte ikke akkurat like opplagte da :roll: Lurer på hvor lenge hun skal holde på slik jeg!

HA en fin dag vennen :klem:

Skrevet

12000 for bilreprasjon er noe orntlig dritt :sur:

Sånne sure penger :sinnatagg:

Skrevet

Hei Charminavennen! :klem:

Takk for hilsen, hodet mitt er bedre i dag! Det hører veldig sammen med mensen hos meg.

Blør som en foss om dagen, det finnes ikke tykke nok bind...

Her har det vært strømbrudd i flere timer i dag! Hele området var ute strøm, og jeg var veldig glad for at jeg rakk å lage grøt til Brage før det plutselig ble mørkt!

Har hatt 10 måneders kontroll på helsestasjonen i dag!

Her er tallene:

Vekt: 9775 gram

Lengde: 74,5 cm

Hodeomkrets: 45 cm

Ellers var alt bra! :)

Nå våkna han, så jeg må gå og ta ham opp!

Skrevet

Flott at det gikk bra på kontrollen. Martine skal neste fredag og jeg er veldig spent på både vekt og mål.

Her slapper jeg av mens Martine sover. Skal trene senere og ellers gjøre fint lite :sjarmor:

Tenker dere gleder dere til å reise nå. Det kommer til å bli helt toppers! :)

Klems :klem:

Skrevet

Hei igjen Charmina! :)

Ja, det blir topp - begynner å få mer og mer reisefeber nå kjenner jeg! Snakka akkurat med en venninne som har vært masse der nede, og lista over ting å gjøre og steder å besøke vokser stadig... vi har bare litt for få dager på oss til å få gjort alt! Men vi får se hva vi rekker, kunne tenke oss å besøke både en del kystbyer og dra innover til fjellandsbyer, kanskje til Grasse (parfymefabrikk! :hoppe:), og så hadde det vært morsomt å se Monaco... :-D

Har også lyst til å dra til et marineland utenfor Antibes med haitunnel og delfinshow, og så tar vi vel en dag eller to på stranda i Juan-les-Pins! :briller2:

Regninga på bilen ble ikke fullt så ille likevel! De trodde vi skulle ha EU-kontroll på den også, men det hadde vi i fjor, så da blir det under 10 tusen (dyrt likevel... )

Men vi får ikke igjen bilen før til uka, så i mellomtiden låner vi en Toyota Yaris Verso av verkstedet, den er jo helt syyyk å kjøre i forhold til vår egen. Man sitter vanvittig høyt i den! Liker bedre sånne lave biler jeg...

Synes valgkampen i år er patetisk jeg :tristbla:

Satt og så litt på Bondevik og Stoltenberg på NRK1 i stad, og de driver jo bare å snakker om statsminister/ikke statsminister - hva skjeddde med SAKENE de liksom skal kjempe for da?

Mye bedre å ta seg en KG-runde da! :sjarmor:

Skrevet

Uvant å kjøre andre biler enn sin egen ja :Nikke:

Kom på en liten morsom historie fra en gang vi hadde bilen på verksted for lakkering og fikk låne en bil i mellomtiden.

Hadde levert den på Opelverkstedet og tenkte ikke på at de kanskje forhandlet andre biler enn Opel der også....og da min kjære mann ringer for å spørre hvilken bil vi har fått låne svarer jeg "Opel Rover"..... :flau:

Han har ledd mange ganger av den historien der og deler den gjerne med flere....

Skrevet

Tusen takk iingvild! :klem:

I dag har vi vært en tur innom jobben min, det er jo ikke lenge til jeg begynner igjen, og det blir nok en overgang! Gleder meg jo til å komme i gang igjen, har fått noen oppløftende resultater og hvis det viser seg å stemme kan jeg begynne å skrive min første artikkel! :)Har en artikkel fra før av, men den er jeg "bare" 2. forfatter på.

Samtidig synes jeg dagene med Brage er så koselige! Men når mannens permisjon er over skal jeg jobbe 80 % i noen måneder (skal ha tidskonto), så da blir det litt kortere dager!

Etter jobbturen var vi en tur i Drøbak sentrum og titta litt, kjøpte noen blomster og henta en pakke på posten. Det var velkomstpakke fra Bokklubbens Barn, Brage har blitt verva inn der av en venninne av meg. Vi fikk to Emil-bøker og en "tittei-bok"!

Det er kjempevarmt i dag! Sommer og sol :)

Skrevet

Hei vennen!

Bøker er alltid så koselig! Martine er heldig som har en storebror hun kan arve hauger med bøker av. Kjøpte massevis når han var liten. (selv om han blir litt betenkt da når jeg sier at Martine kan få dem :ler: )

Måtte bare putte inn en gammel avatar av Martine jeg for jeg er jo så fantastisk god på data at jeg ikke klarer å få bildene i rett str! :sur:

Blir nok spennende å begynne på jobb igjen. Men det er jo rart også i begynnelsen. Men ungene venner seg raskt til andre rutiner! Ser jo bare på de skjønne dagbarna mine. Første uka var de rimelig utenfor og gråt mye - nå går det derimot helt supert. Og jeg får masse masse kos. De er så skjønne. Og Martine synes det er toppers med besøk selv om hun innimellom protesterer litt og sikkert vil ha mammaen for seg selv.

I kveld skal jeg gjøre minst mulig!

Deilig!

HA en fin helg vennen min!

Klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Hei! Er en snartur innom for å ønske god helg :)

Det er så inspirerende å lese dagboka di og skjønne at du har vært i den situasjonen som jeg antageligvis kommer til å komme i - da tenker jeg på studere, være gravid, føde, permisjon og tilbake til studier igjen. Det virker som om det er så mange som tenker negativt om det, og det er godt å lese at du er fornøyd (det virker jo i alle fall sånn)!

Jeg starter på master nå i et ganske mannsdominert fag, og må innrømme at jeg bekymrer meg litt for hva folk kommer til å tenke om en eventuell graviditet... Man hører jo så mye rart om hva gravide blir utsatt for.

Nei, nok bekymringer for i kveld! Jeg skulle jo egentlig bare ønske deg god helg :ler:

Klem fra fru Biscuit

Skrevet

Hei snuppelupp!!!

Jammen blir det spennende når du skal ut igjen i jobb. Jeg har hatt to arbeidsdager allerede og stor koser meg. Litt rart å være vekke fra tulla, men samtidig litt godt å kjenne savnet. Og ikke minst se fjeset på henne når jeg kommer hjem. Da smiler hun som en sol :)

Denne helgen er mannen her hos meg og det er koselig. Vi har kost oss med reker og krabber. deilig. I morgen er det båttur og

besøking av familie. Koselig. Håper dere koser dere!!!

Ha en super helg!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...