Peony Skrevet 12. august 2005 #1121 Skrevet 12. august 2005 Det høres så koselig ut å ha en liten Brage! Og så gøy at han og mormor går så fint sammen. Gleder meg til mammaen min får bli mormor, jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2005 #1122 Skrevet 12. august 2005 Jeg også gleder meg til Charlie og sjokoladefabrikken Når kommer den på kino egentlig? Vet du? Men hva er babyslynge?? Så for meg en katapultlignenede sak til å slynge babyen avgårde Og det er det vel ikke....
Fibonacci Skrevet 12. august 2005 Forfatter #1123 Skrevet 12. august 2005 Jeg også gleder meg til Charlie og sjokoladefabrikken Når kommer den på kino egentlig? Vet du? Men hva er babyslynge?? Så for meg en katapultlignenede sak til å slynge babyen avgårde Og det er det vel ikke.... ← *mange rare bilder i hodet nå* Hehe, nei det er ikke helt den type slynge, noen kaller det bæresjal, det er et stort tøystykke med ringer i endene, som man kan feste på ulike måter og bære babyen/barnet i fra det er ganske lite til 2-3 års alderen (17 kg er det vel). Her kan du se bilder av sånne! Takk for hilsener begge to, Peony og Heidi76! Charlie og sjokoladefabrikken kommer i september, Heidi, men er ikke sikker på datoen! Men gjett om mamma skal få være barnevakt igjen, så vi kan løpe avgårde og se den! Er vel på tide å gjøre noe fornuftig nå...
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2005 #1124 Skrevet 12. august 2005 Den så jo veldig praktisk ut Og langt ifra hva jeg først forestilte meg September ja, da skal jeg på kino!!!
Fibonacci Skrevet 12. august 2005 Forfatter #1125 Skrevet 12. august 2005 Babyslynga er hentet og testa ut: Synes det var litt vanskelig å få ham inn og ut av den, og å justere den mens han satt oppi, men det går nok bedre med litt trening! Det fulgte med en instruksjons-CD, og den har jeg jo ikke fått sett på ennå! Vi spiste pannekaker til middag i dag, det var godt! Brage fikk også smake litt, og det falt absolutt i smak! Ellers har vi handla litt i dag, fant noen fine sko til Brage på salg (hadde egentlig kosta 400, barnesko er jammen dyrt!). Hehe, jeg kjøper bare ting til Brage jeg, og ikke til meg selv, jo, forresten, fant en fin kaffefilterholder til kjøkkenet! Skikkelig husmor jeg altså... Har ingen planer for helga, deilig det! Morna så lenge
hanni Skrevet 12. august 2005 #1126 Skrevet 12. august 2005 Så fin den er i blå. Har svart selv. Du må se på den CD-en, ja. Den er litt teit - men de forklarer svæææært nøøøøye... Du får teken etterhvert. Brage så jo ut til å like seg der Det du kan huske på, er at stoffet på undersiden skal være godt under rompa hans - nesten opp å ryggen - han skal liksom nesten sitte nedi en hengekøye med knærne pekende oppover. Da er du ikke redd for at han faller ut. Jeg ville også dratt ut mer stoff på skulderen - sånn at du får stoffet jevnt fordelt utover hele skulderen - da blir det ikke så tungt å bære. Hannibabyen vil helst bare sitte og bite på ringene... litt hardt kanskje Har nettopp kjøpt meg en ergo. Har ikke helt greid å få hanniungen på ryggen alene enda - men den virker veldig bra. Vi skal gå tur med den på søndag! Etter at jeg lærte meg slynga (det tok litt tid altså) - så er den supergrei å ha i stelleveska. Når jeg skal inn i butikker der jeg ikke får med vogna (trapper og sånn) - er det bare å svippe han oppi slynga. Blei dette litt mye reklame og slyngeprat eller? Sorry at jeg ikke fikk svart skikkelig på sms i dag tidlig - litt surrete. Ha en god helg!
Nanella Skrevet 12. august 2005 #1127 Skrevet 12. august 2005 Den så kjekk ut ja! Maren er ikke alltid like interessert i å sitte i vogna når vi er ute på handletur eller så så da hadde nok en slik vært kjekk ja!
Nanella Skrevet 12. august 2005 #1128 Skrevet 12. august 2005 Glemte å ønske La Traviata fam. god helg da
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2005 #1129 Skrevet 13. august 2005 Han er så fin, lille Brage Så ut til å trives godt der han!
Fibonacci Skrevet 13. august 2005 Forfatter #1130 Skrevet 13. august 2005 Hei og takk for hilsener, Hanni, Silje og Heidi76! Takk for tips om slynga Hanni - har sett på DVD´en nå, og prøvd meg litt mer, men Brage sitter ikke så rolig når jeg skal ta ham oppi og justere slynga som den babyen i videoen Brillene mine tok han også! Ble helt svett jeg. Stoffet er ganske varmt! Det går sikkert bedre etter hvert. Føler meg skikkelig klønete nå i hvert fall, så det er godt vi har en uke å øve oss på før vi skal dra! Når jeg får teken på det er jeg sikker på at vi kommer til å bruke den mye. Været i dag er mest overskyet, men varmt og deilig. Skal bake rugbrød etterpå, det er så godt, men det hever seg ikke så veldig mye, så brødskivene blir litt sånn mini! Ellers så blir det en spontan-tur inn til noen venner i Oslo i morgen. Det blir koselig! De har vært en del i Syd-Frankrike og kan sikkert gi noen gode tips, det er veldig varmt og tørt der nede nå, og jeg håper virkelig at hotellrommet vårt har aircondition, det må jeg sjekke altså God lørdag jenter!
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2005 #1131 Skrevet 13. august 2005 Du er så heldis som skal til syd-frankrike *missunlig* Jeg og min kjære var der nede for 2 år siden. Vi dro en uke i mai før høysessong, fløy til Nice og plukket opp en leiebil på flyplassen. Hadde ingen hotellreservasjone på forhånd og bare kjørte rundt i 8 dager. Fantastiks ferie!! Var innom St Paul de Vance, Grasse, Le Muy (base for å besøke forskjellige vingårder), St Maxime og St Tropez.
Gjest Madden Skrevet 13. august 2005 #1132 Skrevet 13. august 2005 Så stilig den slynga var da!! Jeg tok å savet add'en på data'n jeg ifall jeg får bruk for en slik en snart jeg også!! Så kjekt med impulstur til venner da! Håper dere koser dere masse og plukker opp mange gode tips til Frankriketuren! Jeg har også forferdelig lyst til å reise nå...helt desperat nesten! Kan være noe med at all ferien er brukt opp og kontoen er slunken...det bruker å bli slik da! Ha en kjempefin helg snuppa!
monja Skrevet 13. august 2005 #1133 Skrevet 13. august 2005 Så flott Brage er Og han så jo virkelig ut til å kose seg stort i babyslynga. At ikke jeg tenkte på en sånn en til Torstein Nå er han for tung og snart går han vel selv, så jeg føler det er litt sent liksom. Håper dere får en god helg. Heldignøffer som skal til Syd Frankrike.
Charmina Skrevet 13. august 2005 #1134 Skrevet 13. august 2005 Bare innom med en kjempeklem til snuppeluppa mi. Hodet mitt plager meg så vannvittig for tiden så det blir ikke mye datasitting! Kommer sterkere tilbake vennen! Stor charmis klem
Fibonacci Skrevet 13. august 2005 Forfatter #1135 Skrevet 13. august 2005 Takk for koselige hilsener alle sammen! Heidi76: Ja, vi gleder oss stort til å dra. Skal bo på ett sted, men ta dagsturer rundtomkring! Jeg har vært i området før en gang, men mannen har aldri vært i Frankrike, så det er nok jeg som må ta meg av snakkinga Madden: Ja, slynga er veldig fin! Den kan brukes fra nyfødt (t.o.m. for premature og knøttsmå babyer) og opp til 17 kilo, kjempepraktisk der hvor det er tungvint å ha med vogna! God helg til deg også vennen! Monja: Det blir jo tyngre å bære i slynga ettersom de vokser, men svigerinna mi har brukt den til sine barn til de var 3-4 år! Kjekt når de ikke orker å gå selv, og ikke vil sitte i vogna. Ungene hennes elsker å sitte i den i hvert fall! Charmina: Stor klem til Charminavennen min, så kjedelig med hodepine da... God bedring! Jeg har ikke vært helt i form selv i dag faktisk, det begynner å bli mye burotpollen, og jeg har vært skikkelig plaga med allergi i dag Begynner å få lite medisin igjen også, så da får jeg ringe legekontoret på mandag! I kveld grilla vi litt, men satt inne pga pollenet. Blir ganske tidlig mørkt også, vi satte på en film og tente stearinlys i stua, koste oss med en rolig kveld. Mannen fikk til slynga ganske bra i stad! Selv var jeg for opptatt med å nyse til at jeg klarte å få Brage oppi uten at han ble utålmodig... hersens pollen! Burde ha lagt meg snart, men drakk kaffe litt for seint på kvelden så da får jeg ikke til å sove! Driver og leiter etter det originale BBC-hørespillet om HHGTTG fra 1978 på disse Bittorrent-sidene, det skal visst være veldig bra! Skal laste ned og overføre til mp3-spilleren min! :-D
monja Skrevet 14. august 2005 #1136 Skrevet 14. august 2005 Æsj, så kjedelig med pollenallergi. Jeg vet akkurat hvordan du har det, men her er det bjørk som er den store plagen Det er skikkelig irriterende.
Fibonacci Skrevet 14. august 2005 Forfatter #1137 Skrevet 14. august 2005 Takk for sympatien Monja, sommeren er ikke like morsom alltid, jeg tror jeg har litt støvallergi også, og så nyser jeg voldsomt av vaskepulver! *atsjooo* I natt hadde jeg en merkelig drøm! Drømte at jeg var høygravid med nr. 2, og satt i et familieselskap da riene begynte. Smertene var veldig reelle i drømmen liksom. Det ble panikkstemning blant de andre, for jeg stønnet og bar meg og riene kom veldig tett og sånt Jeg er jo ikke engang gravid med nr. 2, men kanskje underbevisstheten min vil minne meg på hvordan det er å føde Nå som tennene til Brage har kommet fram, prøver vi å venne av med nattamming og samsoving igjen. Han har jo fått ligge mye sammen med oss i det siste, men to netter på rad nå har vi roet ham ned bare med kos, sang og vannflaske. Mannen tok ham natt til i går, og i natt holdt jeg på kjempelenge med ham. Men han sovna til slutt! Spent på hvordan denne natta blir. Nå må jeg gå, god søndag jenter!
Glossy Skrevet 14. august 2005 #1138 Skrevet 14. august 2005 Hei snuppa!!! Da er jeg tilbake!! Og så koselig å lese her inne hos deg... Er alltid det. Håper formen din er bedre. Har ei lita ei her som heller ikke er i den store formen. Sovna kl 7 og sover enda så håper på at det blir bedre. I morgen skal jeg til lege med fingeren igjen. Ser ut som jeg unngikk det de trodde det var. Så vi håper på mer svar i morgen!! Natta
Fibonacci Skrevet 15. august 2005 Forfatter #1139 Skrevet 15. august 2005 Takk for hilsen Glossy! Koselig å ha deg tilbake fra ferie! Mye pollen i dag, men jeg overlever! Har en del jeg skulle gjort, rydda og støvsugd litt da vi får middagsbesøk i kveld! Lager en kyllinggryte, det er enkelt og greit. Hos Brage strømmer det på med tenner nå for tiden! I går oppdaget vi en til, nede i munnen, det er den 7. så langt! I dag er det: 8 dager til vi drar til Frankrike! 3 uker til jeg begynner å jobbe 6 uker til Brage begynner i barnehagen! Har kjøpt en brukt reisetrille til ferien, den blir kjekk å ha med, tar veldig liten plass. Og så går det an å legge ned ryggen så han kan sove oppi der! I går koste vi oss på besøk hos vennene våre, det ble jo kjempefint og varmt vær, så vi satt bare ute og Brage farta rundt i gresset og hadde det helt topp. Vi fikk masse gode tips om Syd-Frankrike, og nå begynner virkelig reisefeberen å melde seg... *krible* Nå får jeg titte som snarest innom noen andre dagbøker før jeg tar fatt på ryddingen!
Charmina Skrevet 15. august 2005 #1140 Skrevet 15. august 2005 Hei vennen! En liten hilsen fra meg mens ungene sover! Det går jo i 100 her med 3 stk å passe på. Men jeg koser meg jeg! Martine har hatt den ranglenatten i natt , tilslutt måtte mannen bare ta seg av henne for jeg var så trøtt at jeg så stjerner! Synes jammen hun kan begynne å sove om natten nå! Ellers er det lite nytt herfra det går liksom sin vante gang. Og ute småregner det visst! HA en fin dag snuppa! Klem fra Charmina
Fremhevede innlegg