Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Gjest Madden
Skrevet

Hei vennen!

Bare innom for å oppdatere meg litt etter mitt laaaange fravær!!! :)

Her har det jo skjedd litt av hvert også da siden sist!

Ikke så enkelt det der med tulletanter...det viser seg jo gang på gang at så fort en får en negativ test foran seg så fosser det avgårde... :ler: Slik er det iallefall hos meg! :roll:

Kjipt med dårlig vær...vi har hatt litt av hvert i sommer...så fort vi fikk gjort ferdig taket så skinte det jo opp da selvsagt...for de er jo bare sååå gøy å legge tak i regnvær!! :ler: Typisk!

Akkurat nå håper jeg på litt opphold...trenger klestørk nemlig...har bare 3,5 tonn med skittentøy å få vasket opp! Det kommer jo bare til å ta en liten uke eller så! :ler:

Goood søndags- :klem: fra Madden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og takk for hilsener, Monja og Madden! :klem:

I dag har vi vært og sett på Pondus- og Nemi-utstilling, og vært på kafé, sammen med venner. Koselig! :)

Været var så som så, men det er jo ikke noe nytt for tida!

Er fortsatt megatrøtt og kvalm, har hatt humørsvingninger de luxe nå i helga, og kjenner rare lukter, masse mensmurringer, men ingen mens.

Føler meg ganske gravid... skal teste i morgen har jeg bestemt meg for.

Det kan godt hende det "løsner" etter testing, det er jo typisk, ikke sant?

Mannen spurte meg i stad om jeg trodde jeg var gravid igjen, vi har ikke snakka så mye om det hittil, men han har jo lagt merke til ting i det siste! Så vi snakka om det, og han sa at han bare synes det er fint hvis det er en til på vei. Jeg blir selvsagt glad jeg også, hvis det skulle være tilfelle. men jeg føler meg så rar for tida. Vet ikke helt hva jeg føler liksom! Er litt humørsyk og har lyst til å gråte over den minste ting :tristbla:

Kom på at jeg burde jo ta folat hvis jeg skulle være gravid... men i morgen vet jeg det jo uansett (tester på ettermiddagen).

Har i tillegg begynt å bli forkjøla :sur:

Vondt i halsen og litt feber, det passa jo bare sååå bra akkurat nå :riste:

Har tatt litt C-vitaminer og skal sove med skjerf i natt, håper det ikke blir verre.

Brage er så urolig om nettene nå, våkner 2-3 ganger og vil bare ligge i senga vår. Jeg tror han drømmer litt, og føler seg utrygg når han våkner om natta. Men jeg blir ganske sliten av det.

Tror den fjerde tanna er på vei, så forhåpentligvis roer det seg når den er kommet fram.

Får tusle inom noen dagbøker til og finne senga! :sove:

Skrevet

Testen var negativ!

Er litt letta, selv om det hadde vært koselig med en til. Jeg var bare ikke helt forberedt på å bli gravid NÅ.

Men utelukker ikke at vi prøver mere seinere ;)

Mannen var litt skuffa tror jeg... han var temmelig overbevist om at jeg var gravid!

Magevondt og kvalme må komme av noe annet. Kanskje jeg skal ta en tur til legen, jeg har vært plaget med magekatarr tidligere, og det gir litt sånne symptomer.

God kveld jenter! :vinke:

Skrevet

I dag er det sol og skyfri himmel! :)

Hvem skulle trodd det, med det drittværet som har vært i det siste?!

Er i bedre humør i dag enn jeg har vært på lenge! Hadde trodd at jeg skulle bli litt skuffa over negativ test, men jeg er bare letta egentlig. Vi hadde jo tenkt å vente en stund til med prøving, og jeg vil veldig gjerne jobbe i hvert fall et halvt år før jeg blir gravid igjen (hvis det blir som sist, så er jeg så dårlig de første månedene at jeg må sykmeldes, og det er ikke noe særlig å starte tilbakekomst til jobb med!)

Jeg synes det er koselig å være gravid, og en fødsel er noe av det mest fantastiske man kan være med på, men jeg var ikke innstilt på det nå, rett og slett... Men jeg følte meg veldig gravid da, merkelig hvordan kroppen kan lure en! Og trøttheten må skyldes "værsyke" rett og slett, pluss urolig Brage om nettene.

Lurer på når mensen kommer nå jeg, på onsdag skal den "egentlig" komme, men jeg hadde en liten, ganske rar blødning for noen uker siden, og hvis den skal regnes som mensen også, blir det hele forskjøvet.

Brage sa "mamma" helt tydelig i går! Gjett om jeg smelta da... :hjerter_rundt:

Og så sier han "nei", og det har han dessverre lært av oss... :rodme:

Han er en skikkelig racer for tiden, i går klatra han opp halve trappa (jeg var selvfølgelig bak ham hele tiden), og det går i hundre ellers også. Han er veldig ivrig på å reise seg opp ved salongbordet og prøve å få tak i alt som ligger der... så jeg må rydde litt mer enn jeg pleier gitt! :ler:

Skal ut og gjøre litt i hagen etterpå. Rosebusken har så masse villskudd, og plenen må klippes!

Deretter skal vi til fysioterapeuten på helsestasjonen. Blir spennende å se hva hun sier, jeg synes tommelen hans er bedre, men jeg ser jo at den ikke er helt bra.

Har noen regninger å betale også... :sur:

Gjest Madden
Skrevet

Hei snuppa! :heiajente:

Det finnes ikke noe bedre enn å våkne til sol og skyfri himmel...det er bare HERLIG!! Jeg gjorde nemlig det samme i dag! Gjett om jeg var snar til å komme meg i skjørt og topp og springe ut!! :ler: Bonogutten min var også lykkelig....det ble en ekstra lang morgentur i dag..så frokosten har jeg enda ikke inntatt!!!

Jeg var kjempespent på den testen din i går... greit at det ble som det ble da, med tanke på hva dere hadde planlagt! Ikke alltid ting går som man vil..men avogtil har man jo "flaks" også! ;) Det er utrolig merkelig hvordan kroppen "reagerer" på hver minste sinnsstemning...tenk at mensen kan utsettes ved hjelp av tankevirksomhet da!!! Helt utrolig!

Jeg skjønner frustrasjonen over rotete mens...welcome to my world! :roll::ler:

Det kan godt være at p-pilleslutten har rotet til noe...det bruker alltids å komme en reaksjon! Håper det retter seg da, og at du slipper å kave med noe langvarig trøbbel! Det er slitsomt!! :Nikke:

Ha en kjempeflott dag i solskinnet vennen!!!

Gooood :klem: fra Madden

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for koselig hilsen i dagboka.

Høres ut som at det var veldig greit at testen var negativ denne gangen :)

Skjønner godt at du syns det blir i tidligste laget med en til.

Nyt denne tiden med Brage nå som han er så liten.

Skrevet

Hei og takk for hilsener, Madden og Heidi76! :klem:

Det var absolutt til det beste med negativ test, Heidi! Kjente at jeg ble ti kilo lettere og i mye bedre humør enn på lenge når det sank inn at det ikke var noe der likevel.

Det hadde ikke gjort noe hvis det motsatte hadde vært tifelle, men det hadde gjort tiden framover litt vanskelig, særlig med tanke på jobben min. Er veldig klar for å komme tilbake dit nå og få gjort masse på doktorgraden min!

Fysioterapeuten sa at det var tydelig bedring på tommelen til Brage!

Han føk rundt på kontoret hennes og brukte tommelen aktivt i mange sammenhenger, bare i hvilestillingen peker den litt innover.

Var i butikken og handla litt etterpå, der merka jeg at kvalmen og hodepinen kom sigende...

Det er i hvert fall et typisk mens-tegn, selv om jeg haaater den migrenen... :kjempesinna:

Brage har forandret rytme nå i det siste. Han er tidligere våken om morgenen, og blir litt fortere trøtt om kvelden, vil gjerne legge seg 7-halv 8. Men å stå opp 6 om morran tar nesten knekken på meg altså... jeg som er et sånt murmeldyr!

Nå tar han ettermiddagsduppen sin, og jeg burde egentlig rydde, men så ble jeg sittende her da... ;)

Skrevet

Titter innom her jeg, det var så koselig å få besøk av deg i dagboken min.

Gøy å høre hvordan det er å ha en liten en i huset - det virker slitsomt, men fryktelig koselig!!! Og han er jo helskjønn, da...

Skrevet
I dag er det 2 uker til vi drar til Frankrike! :hoppe:
Skrevet

Koselig at du stakk innom, Peony! :klem:

Skrevet

Hei og hopp! Så bra at ting føles bedre. Og at testen var negativ....siden det var det du ville akkurat nå. Ble temmelig letta da testen min ble naegativ og ja. Var ikke riktig klar i heimen her enda. Vi begynner prøvingen på denne tiden til neste år tenker jeg ;)

Så flink Brage er som er høyt og lavt for tiden. Det er populært å sjekke statusen på bordet her og ja. Eller å stå ved sofan og rive ned aviser og sånt.

Håper du får en fin kveld, og at hodepinen ikke er for ille.

:klem:

Skrevet

Takk for gode ord i dagboken min. Jeg setter umåtelig pris på omsorgen og støtten!

Skrevet

Monja og Xavia: :klem:

Hodepinen ble bedre etter noen Paracet!

Har laga meg en signatur, men er litt usikker nå. Ble den for stor og dominerende? :klø:

Vurderer å lage den annerledes, men jeg er ikke sååå stø i Photoshop heller...

Skrevet (endret)

Skal bare prøve noe her...

Endret av Trille
Skrevet

Ganske fint vær i dag også! Kan hende det kommer litt regn, men gløtt av sol og varmt er det nå i hvert fall!

Ikke sett snurten av tanta, kjenner ingen mensmurringer, ingenting. Har ikke peiling på hvor jeg er i syklusen egentlig.

Gidder ikke å tenke mer på det nå!

Har fått meg ny tittel, den passer veldig bra på meg! :ler:

Merker at jeg var oppe halv 7 i dag... :Gjesp:

Zombie er bare fornavnet! I kveld skal jeg legge meg tidlig for en gangs skyld!

Har planer om å lage opp karbonader i dag og stappe i fryseren. Greit å ha til senere. Brage likte kjøttkakene mine forleden dag! :danse:

Men det går fortsatt mest i middagsglass. Han får smake vår mat innimellom. Og det meste er nam-nam!

Inspirert av Monja har vi lagd en middagsliste for 4 uker framover! Her er ukas liste:

Mandag: Sursøt gryte med svinekjøtt og ris (smakte godt, for sterkt for Brage)

Tirsdag: Pestomarinert laksefilet med potetstuing og salat (nyyydelig!)

Onsdag: Brokkolisuppe og grove rundstykker (skal lage i dag)

Torsdag: Karbonader i brun saus med råstekte poteter og grønnsaker

Fredag: Pannekaker!!!

Har gjort innkjøp for hele uka, så da slipper vi forhåpentligvis å handle mer før helga!

Nå skal jeg lese litt om Côte d`Azur og Provence... :sjarmor:

Skrevet

Hei vennen min!

Endelig tid til å skrive noen ord mens de små sover litt!

Koselig å oppdatere meg i dagboka di selv om jeg synes forumet er blitt så merkelig! Føler meg liksom ikke helt hjemme her ennå,håper det kommer seg. Masse nye fine bilder å se av skjønningen din :hjerter_rundt::hjerter_rundt:

han er jo bare så søt!

Martine er ikke begynt å sitt engang ennå, men hun åler seg nå bortover gulvet med større og større fart da!

Hun holder også på å få 4 tenner på en gang oppe i munnen nå så det går virkelig unna der.Heldigvis er hun like blid.

Har ikke vokst så mye i det siste og veier sikkert bare knappe 6 kg ennå.Bruker fortsatt 68 i tøy.Så hun er nok ikke den største jenta i gata nei :babyjente::babyjente: Men hun kommer vel etter hun også tenker jeg.

Det var med spenning jeg leste om mulig nr 2 - men sikkert greit å jobbe litt først også.Og når jeg så hvor travelt venninda mi hadde det i sommer med 2 så tette unger så hadde ikke det vært noe for meg iallefall :ler: men man er jo så forskjellig heldigvis.

Ha en strålende dag da snuppeluppa.

Stor klem fra Charmina

Skrevet

Hei Charmina! :klem:

Så koselig å få besøk av deg igjen! :-D

Jeg syntes også det nye forumet var fryktelig uvant først, men nå har jeg da blitt vant til det! Har blitt supermedlem, og er veldig fornøyd med det!

Det er nok travelt med to tette ja, så tett hadde vi ikke tenkt å ha det! Så jeg er fornøyd med resultatet, vil veldig gjerne jobbe litt først, og så prøver vi nok neste år en gang! :)

Gradestokken viste 25 grader i stad, var ute og gikk tur og kom hjem dyvåt av svette! *puh*

Brages hår krøllet seg så søtt av varmen da jeg tok ham opp av vogna i stad! Nå sover han igjen, og selv om jeg burde gjort mye fornuftig så sitter jeg nå her. Men jeg har allerede kjørt klesvask, rydda kjøkken og brettet tøy, samt gått over gulvene med moppen. Så da fortjener jeg en liten pause! :sjarmor:

God kveld til dere som stikker innom! :klem:

Skrevet

Atter en fin dag :)

Blå himmel, litt mer skyer enn i går, varmt og godt.

I dag skal vi på 10 måneders barselgruppe med helsesøster. Blir spennende å se de andre barna igjen nå, har ikke sett dem siden før sommeren!

Ser ut som Brage får flere tenner på en gang nå! Jeg ser tre stykker i overmunnen! Når de kommer fram har han 6 stykker. Men han er ganske snill mot puppen, jeg har reagert når han har bitt, og etter det har han ikke gjort det.

I kveld skal vi på kino! :danse:

Skal se "Hitchhiker´s guide to the galaxy"! Er fan av bøkene til Douglas Adams, og gleder meg stort!

Da sier jeg bare "Don´t panic"! :ler:

Morna :vinke:

Skrevet

Filmen i går var bra synes jeg! :-D

Spesielt digga jeg Alan Rickman som stemmen til Marvin, og hadde sansen for måten de tok knekken på vogonene på slutten av filmen :ler:

Men det slutta jo altfor tidlig! Ja, ok, den baserte seg jo mest på første bok i serien, men jeg gledet meg sånn til de skulle komme til restauranten ved universets ende, og så bare slutta filmen! Makan!!

Håper de lager en film nr. 2 også, det er jo mye bra stoff å ta av.

Så traileren til "Charlie og sjokoladefabrikken" før filmen begynte, åååh, den gleder jeg meg til!!! :hoppe:

Johnny Depp som Willy Wonka... Det MÅ jo bli bra!

Mamma var barnevakt for Brage i går, og som vanlig gikk det kjempefint. Han er en skikkelig mammadalt, men han er enda mer mormordalt, når hun kommer lyser ansiktet hans opp i et kjempeglis og han hopper av glede! Når hun er i nærheten er det ikke mye annet som fanger oppmerksomheten hans, det er bare så stas å se på kommunikasjonen dem imellom! :)

Natta var roligere enn på lenge, heldigvis. De tre tennene har nå kommet fram, og jeg synes sannelig jeg ser enda flere på vei, i overmunnen. Vi får se!

I går syntes jeg jeg kjente tegn på at mensen var på vei, men det har ikke kommet i gang ennå. Så vi får bare vente og se, det er jo litt deilig å ikke blø så mye og ofte som jeg gjorde en periode.

Sola skinner for øyeblikket, men jeg ser noen mørkere skyer på vei, så det er ganske ustabilt!

Babyslynga vår har kommet nå! Så etterpå skal vi på posten og hente den! :hoppe:

Er spent på hvordan den er å bruke, og og Brage liker å sitte i den!

God helg dere! :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...