monja Skrevet 22. juli 2005 #1061 Skrevet 22. juli 2005 (endret) Ja, sånn ja. Det ble aldri noen pillestart etter fødselen her, så det er nok noe gummi på lur ja ....og nå er jammen mensen en uke for sent gitt. Men det kan jo ikke være at jeg er gravid.... Ha en god helg da! Endret 22. juli 2005 av monja
Fibonacci Skrevet 23. juli 2005 Forfatter #1062 Skrevet 23. juli 2005 I dag er lille store gutten min 9 måneder! Han skal bare reise seg opp for tiden, han. Har ikke tid til å sitte stille eller ligge bakover og slappe av. Full fart fremover med kryping eller krabbing, og skal opp og stå, og holder seg gjerne fast med bare en hånd, mens den andre leter etter noe nytt og spennende å drive med eller holde seg i. I dag har det vært en del sutring, han har vært mye trøtt, og ikke fått til å sove, og sulten, men ville ikke ha maten vi ga ham. Men da kveldsgrøten var fortært var han blid igjen, og når han la seg sovna han nesten med en gang. Her er det virkelig folksomt i dag! Vi var 26 mennesker som grilla og spilte bocchia i kveld. Og så ble det tatt slektsbilde i trappa ned til hagen, som tradisjonen er. Helt utrolig at så mange mennesker får plass, men her på gården går det altså! Det er svigerfar og hans to søstre, deres barn og ektefeller, pluss barnebarn. Det blir nesten litt for mange til tider. Men det er flott å kunne være sammen på denne måten alle sammen! I morgen drar vi hjem igjen, for mannen skal på jobb neste uke. God kveld til dere som er innom!
monja Skrevet 24. juli 2005 #1063 Skrevet 24. juli 2005 Gratulerer til Brage med 9 mnd dagen Tenk at han er blitt så stor allerede. Utrolig hvor fort tiden går. Høre skikkelig folksomt ut hos dere. Det er sånn her og for tiden - på nabogården er alt av familie til dem som bor der samlet, og i går var de visst godt over 20 de og. Der det er hjerterom er det husrom Håper du får en fin søndag!
Glossy Skrevet 24. juli 2005 #1064 Skrevet 24. juli 2005 FOR noen fantastisk bilder!!!!! *smelt* En skikkelig god gutt du har. Kommer nok til å sjamere alle damene han ja.... Jammen har tiden gått fort. Grattis med dagen Brage! Her har det jammen skjedd mye siden sist. Så spennende med tur for dere da. Blir sikkert deilig med litt strand liv. Vi og skal ha det i august og vi stor gleder oss. Gleder meg til å gå med lite klær og det ikke minst heeeele kvelden. Er jo sol her i Bergen nå, men går ikke lange tiden mellom hver gang en må dra genseren frem nei. og ikke minst gleder jeg meg til at manne skal ha fri. Leker med tanken på flere små??? Det gjør vi og.... Men får bli med tanken en liten stund til....passer ikke akkuratt nå, men når gjør det vel det? Nei de pengene de pengene. Ha en super kveld snuppa!!! Gi Brage en suss fra oss
April Skrevet 24. juli 2005 #1065 Skrevet 24. juli 2005 Lurer på om det ikke er samme pillen jeg har fått resept på.. Men jeg har en mistanke om at jeg aldri kommer til å ta de ut! Har ikke lyst til å begynne på piller igjen. Men vi får se..Får vel heller være litt "forsiktige" og blir jeg gravid, så blir jeg gravid.. Selvom det godt kan drøye littegrann! Så herlig det høres ut med tur til Frankrike!! Dit vil jeg også..Innbilder meg at det er så fint der! Ha en fin søndagskveld!
Fibonacci Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #1066 Skrevet 25. juli 2005 Hei og tusen takk for hilsener, Monja, Glossy og April! Nå er vi hjemme igjen, og været er kjølig og overskya, ikke noe særlig til sommervær nei Men jeg skal strekke ferien "min" enda litt lenger, og ta noen dager på hytta igjen med Brage. Foreldrene mine er der ut uka, og vi skal dra ut i morgen og kommer hjem på torsdag. Håper det blir finere vær, så vi kan få badet litt! P-pillene heter Cerazette, April, og er sånne man kan ta mens man ammer. Men jeg likte dem ikke i det hele tatt. Jeg blødde hele tiden omtrent Så nå er det gummi som gjelder, så lenge vi ikke bestemmer oss for noe annet! Hadde trøbbel med PC´en i stad, men flinke meg fiksa det! Har masse jeg skulle gjort her inne, sende et par mail og lete etter info om pass for barn (Brage må jo ha pass når vi skal reise). Og så skal jeg sette i gang to klesvasker og brette tøy, pluss skifte sengetøy og støvsuge gulvene! *puh* Så da får vi håpe Brage sover en stund Holder på å lage meg ny avatar også...
Glossy Skrevet 25. juli 2005 #1067 Skrevet 25. juli 2005 Jeg fikk utlevert Conludag piller som også kan tas mens man ammer. Kanskje det er bedre for deg?? Jeg har ikke prøvd de enda. Vi har "planer" om når neste skal komme så jeg gidder ikke begynne på de. I tillegg fikk jeg litt angst da det stod i bruksanvisningen at en kunne ha prob med å bli gravid etterpå. Så da tenker jeg at jeg dropper det. Forstod det slik at det ikke var vanlig da, men alikvell. Kos deg masse på hytten!!!!
Fibonacci Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #1068 Skrevet 25. juli 2005 Nei og nei Det har blitt noe krøll med hotellbookingen vår i Frankrike! Pga et manglende tall i kortnummeret så har vi nå fått "cancellation" mail, men vi har sendt det på nytt og håper inderlig at det går i orden *krysser fingrene* Har handla litt i dag Det var salg på barneklær, så Brage fikk stilig beige linbukse og strikkejakke i matchende farger. Og så kjøpte jeg en lampe til rommet hans (nå har jeg snart alt jeg trenger av interiør og stæsj til rommet hans, men selve rommet er jo ikke ferdig da... Får skylde på ferien og generell TTT)! Han er jammen litt av en mammadalt for tida! Nå som han beveger seg rundt i raskt tempo skal han bare følge etter meg hele tiden, hvor enn jeg er. Han krabber og åler seg bort til kjøkkenet og kommer med begeistrede utrop hele veien, så jeg kan ikke annet enn å smile og le og heie på ham Han er så herlig for tiden, nå har han begynt å legge hodet på skakke når han smiler til noen, liksom for å gjøre seg til! Han har masse rare uttrykk, og så snurper han igjen munnen av og til så jeg holder på å le meg skakk Holder på å fylle ut skjemaer til barnehagen nå. Blir rart at han skal begynne der om to måneder Men jeg er sikker på at det kommer til å gå bra. Han er veldig sosial og blid mot alle, og elsker å leke med andre unger. Men jeg gruer meg litt til å levere ham fra meg... På tide å shine kjøkkenet og bysselalle (lagde tagliatelle med kylling i pesto til middag i dag - namnam!) God natta jenter
Fibonacci Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #1069 Skrevet 25. juli 2005 Hei Glossy, jeg så ikke meldinga di i stad! Koselig at du stakk innom Fikk ikke lagt meg, for jeg måtte jo se programmet om U2 som gikk nettopp. Er ihuga fan, og skulle så forferdelig gjerne ha vært på konserten deres på onsdag. Men det var jo helt UMULIG å få billett på de håpløse nettsidene de ble lagt ut på Snufs... jaja, ikke noe å gjøre med (kunne sikkert møtt opp og kjøpt svartebørsbillett til blodpris, men det får heller være). Jeg har forresten prøvd Conludag, Glossy, det er minipiller, jeg gikk på dem en stund, men jeg fikk småblødninger av dem også. Så jeg gikk over til Cerazette, men de var jo mye verre sånn sett. STORblødninger ble resultatet Men p-piller er jo sikrere enn minipiller, og har større slingringsmonn (jeg glemte ofte å ta dem til rett tid, og det ble så mye krøll). Mye styr med denne prevensjonen gitt! Men nå må jeg finne senga, ellers blir morgendagen litt dum
Susanna Skrevet 26. juli 2005 #1070 Skrevet 26. juli 2005 Heia! Håper det ordner seg med Frankrike turen! Brage er bare så utrolig skjønn!! Ser for meg han kryper etter deg uansett hvor du går Så skjønn da!! Jeg har søkt barnehage til Jonas fra januar av. Og ja, jeg gruer meg litt jeg også til å levere han fra meg..! Men det går nok bra! De storkoser seg helt sikkert!! Bare innom en kjapp tur, må sykle meg en runde på ergometer sykkelen før jeg finner sengen!
Glossy Skrevet 27. juli 2005 #1071 Skrevet 27. juli 2005 Hei snuppa! ja i dag er det konsert å greier.... Så kipt at du ikke fikk billetter da, men du får sette på cd og heia i stuen. Ikke helt det samme, men men Vi har vært på farten i hele dag og hatt pannekaker til middag Ja det var vel det som har skjedd hos oss... med andre ord fint lite! Ha en super kveld!!
Nanella Skrevet 29. juli 2005 #1072 Skrevet 29. juli 2005 Hei vennen! Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne, så har ikke lagt igjen spor på lenge!!! Håper det går bra med dere, som det ser ut som det gjør. Det er fart når disse små beveger seg så masse ja! Men gøy er det da. Som vanlig kjempefine bilder av Brage, go gutten det. Ha en fortsatt fin sommer!
Fibonacci Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #1073 Skrevet 29. juli 2005 Hei jenter, og tusen takk for koselige hilsener! Skal ta meg en dagbokrunde etterpå, har vært borte på hytta noen dager og hatt det kjempedeilig! Det ordnet seg heldigvis med hotellrommet vårt i Frankrike! De innså at de hadde gjort feil, og ga oss attpåtil rabatt! Så nå skulle alt være i orden til ferien vår! Til uka må jeg ordne pass til Brage også, sånn at det kommer i god tid før vi drar. Og så er det vel alltids noe som må handles inn og forberedes, tror bl.a. jeg må skaffe sandaler til ham, for han går ganske mye rundt nå, med støtte. Gleder meg sånn til turen vår!!! Når vi kommer hjem fra Frankrike er det bare noen dager til jeg skal begynne å jobbe igjen. Det blir litt av en overgang! Men det skal bli litt godt å komme i gang også. Og Brage skal være hjemme noen uker med pappaen sin før han begynner i barnehagen, og de kommer sikkert til å kose seg glugg ihjel Nå sitter jeg og venter på mannen som er ute for å handle tennvæske. Vi skulle nemlig grille i kveld, men hadde gått tom! Så man kan trygt si at vi har grilla mye i sommer, når flere liter tennvæske har gått med. Brage og jeg har kost oss masse på hytta. Været ble mye bedre enn forventet, og jeg har bada i sjøen, mens Brage har bada i en sånn liten plastbåt vi har på hytta. Det digga han! I går var vi en tur til gamlebyen i Fredrikstad, og titta i butikker og spiste kjempegod mat på kafé. Brage fikk noen nye leker av mormoren sin, og jeg kjøpte en fin uro til å ha på rommet hans. Han er veldig flink til å gå med støtte nå altså! På hytta gikk han flere runder rundt plenen, og løfta beina høyt, så jeg fikk assosiasjoner til Monty Python´s "Silly Walk"! Men han glemmer å holde seg fast av og til, så det blir mye knall og fall, og litt skriking innimellom. Men sånt må man regne med! Har savna mannen veldig mens vi har vært borte... Det var godt å se ham igjen! Men nå har jeg jaggu begynt å blø litt igjen... Det er ikke mensen, mer som spotting. Skjønner ikke helt hva som foregår jeg. Er lei av alt dette tullet, men forhåpentligvis kommer systemet mitt litt mer i gjenge etter hvert. Til helga har vi ikke så mange planer, men på søndag får vi overnattingsbesøk av noen venner! De skal reise til Syden veldig tidlig mandag morgen og trengte et sted å "kræsje" fra søndag til mandag, så det blir koselig. De bor langt unna, og vi har ikke sett dem på lenge! Nå er mannen i ferd med å fyre opp grillen, så jeg får avslutte snart! God helg kjære alle sammen!
Glossy Skrevet 31. juli 2005 #1074 Skrevet 31. juli 2005 Håper du koser deg i helgen. Her i Bergen har jammen med solen funnet ut at den vil være så vi koser oss mass!!! Grilling o sommer klær- TOPP. Ville bare si at jeg ikke fikk linken til dagboken din til å fungere... Kan jo være meg altså - men du kan jo se på det..... Ha en super søndag!! KLEM
Fibonacci Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #1075 Skrevet 31. juli 2005 Hei Glossy! Skal se på det med linken senere. Er ikke i form denne helga - har ligget langflat med hodepine, oppkast og ikke orket noenting. Heldigvis er det helg så mannen har tatt seg av Brage og gjort ting i huset. Det har regnet i hele dag, så det er ikke mye å finne på heller. Vi får besøk senere i dag, så jeg får prøve å slappe av litt før de kommer. Har ikke vært så dårlig siden jeg var gravid jeg...
Fibonacci Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #1076 Skrevet 31. juli 2005 Er heldigvis bedre nå i kveld Brage holder på å få en ny tann nå! Nr. 3 blir det, han har to nede og nå kommer det en oppe også. Så der fikk vi forklaringa på at han har skreket så mye i det siste! Holder på å ordne i stand spekemat til gjestene våre, som kommer om ikke så lenge. Nam nam!
Fibonacci Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #1077 Skrevet 31. juli 2005 Mannen og jeg har forresten blitt enige om prøve å få en baby til med ankomst våren 2007! Så da blir det full fart med prøving neste sommer!!! Det er jo en stund til, men koselig å tenke på likevel...!
April Skrevet 31. juli 2005 #1078 Skrevet 31. juli 2005 Ååå, så moro med planlegging av neste mann!! Kanskje vi henger oss på da også Tror ikke vi begynner noe før.. Flott at formen din er bedre! Og spekemat er jo digg, nam nam! Det skal vi servere i dåpen.. Kos deg med gjestene dine
Glossy Skrevet 31. juli 2005 #1079 Skrevet 31. juli 2005 :hoppe: Så morro med babylaging!!! Det blir SÅ stas... Jammen koselig for lille Bragd å få seg en søster eller bror. Veldig kjekt å ha noe å se frem til ja.... Vi tenker å allerede prøve nå i oktober vi Passer bra slik med min jobb situasjon og sånn. Men tør ikke skrive det i dagboken da det er en del smugkikkere der Håper på å kunne fortelle det på julaften hvis ting klaffer... hi hi Håper formen din er blitt bedre... Ikke mye ba å bli syk på denne årstiden. Men jeg vet hvordan du har det. hadde selv noen dager med forkjølelse og slapp form her i forrige uke. Og både min søster og svoger hadde det. Tror de kaller det sommer forkjølelse eller noe. Men nå er jeg i topp form. Sliter litt med halsbrann for tiden og det er jeg ikke plaget med. Uten om da jeg var gravid da... DA var det et mareritt!!! Men vil jo ikke tror at det er det som er grunnen denne gangen da... Er vel på tide å ta kveld snart kjenner jeg... Ha en super uke!!!
Fibonacci Skrevet 1. august 2005 Forfatter #1080 Skrevet 1. august 2005 Hei April og Glossy! Takk for hilsener, jeg er i mye bedre form nå heldigvis Gjestene våre kom seg avgårde til flyplassen grytidlig i dag morges, og jeg hadde nok litt reisefeber på vegne av dem! Men det er jo ikke lenge til vi skal avgårde selv! Jepp, det blir koselig med babylaging neste sommer! Det er ingen hemmelighet at vi vil ha flere barn, og at vi gjerne vil ha 2 år mellom dem, så derfor skriver jeg det her. Så gjenstår det å se om det klaffer da! Håper det går som dere vil også, Glossy - skal bli spennende å følge med deg vennen! Brage var ganske urolig i natt, men jeg er ikke så trøtt som jeg pleier etter en sånn natt. Har rukket å rydde kjøkken, rydde stua som gjestene sov i og sette i gang klesvask. Brage sovna fort i vogna si, og været er slett ikke verst. Livet er herlig, dere!
Fremhevede innlegg