Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Gjest Oktavia
Skrevet

Morsomt å se hvordan den lista sprer seg. Så den for noen dager siden på hjemmesida til ei venninne, og begynnelsen var den samme...

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei snuppelupp gjett hvem som holder på å regne vekk ??? Ikke akkurat verdens mest vanskelige spørsmål nei :tunge1: og santhans bålet blir nok lett å tenne :roll:

Har tømrer på besøk i dag så det blir nå bare inneliv uansett! Men kl 18 er det santhansfest i nabolaget og det skal vi være med på regn eller ei!

Håper dere får en fin dag og kveld.

Stor Charminaklem :klem:

Skrevet

Hei Sandra, Charmina, Oktavia og Charmina igjen! :klem:

I går var vi på kjempekoselig treff med Sandra og Silje i det fine været! Ble t.o.m. solbrent jeg... auau!

Det var så artig å se hvordan de har vokst og utviklet seg, og se dem leke sammen og utfolde seg! Maren var jo en racer, og skulle utforske alt, mens Marcus var litt sjenert, men varmet godt opp etter hvert! En kjempegod gutt!

Alle tre var mest opptatt av hverandres leker heller enn sine egne!

Tok en del bilder jeg også, Sandra, skal se om det ble noen bra senere i dag!

På kvelden var vi på R.E.M. konserten på Ullevål Stadion, og jeg synes det var bra, særlig mot slutten! Selv om jeg savnet noen få av mine favorittlåter! Det var fortsatt varmt når vi dro hjem i 11-tida på kvelden. Deilig med sommer!

Leit at det regner sånn hos dere, Charmina! :(

Men nå drar dere jo snart ned til soooool og varme!

I dag fyller Bragegutten min 8 måneder! :gratulerer::hoppe::flagg:

Helt ufattelig så fort tida har gått! Kan ikke lenger huske hvordan det var når han var helt nyfødt og liten. Husker at jeg syntes han var helt nydelig selvsagt, men nå som han er så våken og oppmerksom og ler høyt når man tuller med ham og babler noe som ligner ord, så er det en helt annen verden. Blir mer og mer glad i ham for hver dag, med alle de herlige uttrykkene hans og det store skøyeraktige smilet! :hjerter:

Nå kan han: snu seg på et blunk, sitte lenge uten støtte, skyve seg rundt til sidene og bakover, gå opp i krabbestilling, stå i fanget med litt støtte, spise tærne sine, gripe ting med "pinsettgrepet", prøver å sette seg opp, men kommer bare halvveis.

Han sier "nam-nam", "mamma" og "pappa", og noe som ligner på "hei" og "hadet". Og så babler han "habla", hva han nå mener med det! :ler:

Tanna har såvidt kommet fram nå, og ifølge barnevakten var han ganske grei å legge i går kveld!

I dag på sankthansaften skal vi grille litt og kose oss utendørs hvis været tillater det!

Det er fint ute nå i hvert fall! :kul:

Ha en fin torsdag dere som er innom! :klem:

Skrevet

GRATULERER SKJØNNE BRAGEGUTTEN MED 8 MND DAGEN I DAG :gratulerer::flagg::hoppe:

Også får han jo feiret med grilling :wink:

Kjempeklem fra Charmis :klem:

Skrevet
Ble t.o.m. solbrent jeg... auau!

Solbrent du liksom............................. :tunge1: :tunge1: :tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1: :tunge1: :tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1: :tunge1: :tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1: :tunge1: :tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1:

Ikke misunnelig nei :hoho:

Skrevet
Côte d´Azur

Ah! :hjerte: Fantastisk nydelig område. *drømme* Personlig er jeg veldig svak for en liten by som heter St. Maxime (ligger på den andre siden av bukten for St. Tropez). Men Nice er også herlig. (Jeg liker stenstrender, så det er sikkert en av årsakene til at jeg trives så godt på stranden i Nice - deilig å slippe sand i bikinien... :ler: ) Antibes har jeg aldri bodd i, bare kjørt igjennom, men det ryktes at det også er et herlig sted å feriere. :)

Nyt solen mens den er her! :briller:

Gjest Madden
Skrevet

Hei vennen!!

Så kjekt at dere koste dere i går da!!! Det er jammen godt når en kan få merke at det er sommer...særlig siden sola snur nå! :ler:

Vi har fått et snev av fint vær i dag...det begynte å bli bedre i går, sol og blå himmel iallefall..men ikke spesielt sommervarmt enda!

Så deilig å ha noe å glede seg til til sensommeren da! Hører om flere som storkoser seg i Frankrike med små barn...så det lover jo godt! Har aldri vært i Frankrike...men har store planer om å tvinge mannen med på bilferie ved en passende anledning! Og da blir Frankrike definitivt med på lista! :Nikke:

Håper du får en flott kveld i kveld da! Vi har kjøpt inn pølser og brød og skal grille på jobb i natt! :ler: Du syns du ser oss ikke sant...springende ut og inn for å passe på el-grillen mens pasientene febrilsk henger i ringesnora for å holde oss i ånde!! :ler: Det kommer nok til å bli stressende ja!

Goooood st. Hans - :klem: fra Madden

Skrevet

Hei sweety! Håper dere hadde det kos i går?

Vi gjorde iallefall det beste utav møkkaværet og koste oss som bare det vi.Men gjett om vi var våte da vi kom hjem!!!

Martine hadde det derimot deilig nede i vogna si og fulgte bål og mennesker med store øyne!

Her har vi nå vært oppe siden klokka 06. Og jeg kjenner jeg er ganske trøtt! Sitter og venter på rørleggeren. Og de er jo presise som de pleier :roll:

HA en fin dag i dag!

Klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Hei på dere Charmina, Moonchild, Madden og Charmina igjen! :klem:

Kos at dere stakk innom! :)

Det ble ikke noen sankthansfeiring på oss i går, jeg var så sliten da mannen endelig kom hjem (bussen hans satt fast i trafikken) at jeg bare kollapset på sofaen og sovna... Brage ville ikke sove på ettermiddagen, selv om jeg prøvde ALT.

Og natt til i går var så urolig, så det var godt å sove ut litt! Vi skulle jo egentlig ha foreldrene mine over hit på grilling i går, men de kunne ikke. Faren min driver og bygger nytt kjøkken på hytta, og måtte ut dit og jobbe og få ting ferdig.

Stakkars mannen satt alene ute på terassen og blomstret i går kveld han, mens jeg og Brage lå og sov søtt begge to!

Så på nyhetene i stad at det hadde vært knivstikking på den stranda vi ofte er på når vi besøker mannens hjemby... tragisk!

Fortsatt like fint vær i dag! :briller:

Etterpå skal vi ut og kjøpe bursdagsgave til en kusine av meg, hun ønsker seg "Hitch-hiker`s guide to the galaxy", og det skal hun få!

God fredag til dere som er innom!

Skrevet

Bilde fra treffet vårt på onsdag: :)

4867treff_alle-med.jpg

Skrevet

Nå skal vi snart avgårde til IKEA!

Handlelista er lang, og jeg vet med meg selv at vi kommer til å ende opp med mye som ikke står på lista også.. :oops:

Vi skal ha:

* Persienner til soverommet og kontoret

* Ting til oppbevaring av leker - enten kasser eller hyller

* Gulvteppe til Brages rom

* Speil til gangen

* 2 ekstra spisestuestoler

* Flere kjøkkenglass

* Hverdagsbestikk

* Knotter til skapene på badet oppe

Skal også se om jeg finner noe mer til baderommene...

og kanskje noe gardinstoff?

Får se hvor lenge vi holder ut! :wink:

IKEA-turer har en tendens til å gjøre meg sliten... selv om jeg liker å shoppe også da!

Er litt utafor i dag, vondt i hodet og merker at varmen ikke gjør det noe særlig bedre. Drikker masse vann, og har gitt Brage en del vann også. Han drikker best fra vanlig kopp, men det blir mye søl!

Morna så lenge!

Skrevet

Tilbake fra IKEA, helt utkjørte begge to... :kollapse-smiley:

Men fikk handla masse fint! Brage sitt rom kommer til å bli veldig fint med nytt gulvteppe og hyller til å ha leker i! Og så fikk han plukke ut et kosedyr - en rød hund!

Han syntes det var spennende å være med, og sjarmerte masse mennesker overalt. Alle sier det samme omtrent: "For noen store blå øyne!"

Som mor blir man jo veldig stolt da... :hjerter:

Skal legge meg snart... skal virkelig prøve hardt altså!

Selv om jeg er B-menneske og vanligvis ikke klarer å sovne før kl. ett...

God helg alle sammen! :klem:

Skrevet

Å sånt koselig bilde fra treffet vennen! For noen deilige unger dere har :hjerte:

Hørtes ut som om mannen hadde flott selskap på St.Hans aften ja :ler: men er man trøtt så er man trøtt! Gjett om jeg kjenner meg igjen i det der!

Ikea er alltid kjekt,men som du sier også et slit :tunge1: også kjøper man alltid mer enn man egentlig hadde tenkt av en eller annen grunn :klø:

Ønsker dere en fortsatt fin fredag i La Traviata heimen :klem:

Skrevet

Brage har jo noen nydelig blå øyne også da :wink: Skikkelig go`gutt dere har!

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Skrevet

For en skjønn liten barne gjeng!!!! Og så utrolig koselig med treff! Ser ut som Charmina og jeg skal få til noe der og.. stor gleder meg..

Bare innom for å ønske deg en super lørdagskveld. Håper du koser deg. :)

Skrevet

For en nydelig bukett småtasser :hjerte:

Håper du får en fin søndag :klem:

Skrevet

Hei snuppa! :) Håper helgen har vært fin. Disse helgene går bare så alt for fort synes jeg.Vips så er den liksom over!

Kosa oss i 50 års dag i går,og Martine hadde vært en engel.

I morgen blir det å henge over vaskebøtten for på tirsdag rykker jo familien inn!

Ha en fin søndag fortsatt

Stor klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Hei og takk for koselige helgehilsener, Charmina, April, Glossy og Monja! :klem:

Vi har hatt en kjempefin helg, med strålende vær og mye terasse- og hageliv!

Har stort sett vært ute hele helga, bortsett fra en liten handletur på lørdag og bursdagselskap til kusina mi nå i kveld!

Fant et veldig koselig gardinstoff til rommet til Brage, med bamser på, og har plukket ut en farge til veggene. Waikiki het den! En fin blåfarge!

Skal begynne å male om ikke så lenge, men må sparkle og ordne litt der inne først.

I går kveld tok vi igjen for sankthansaften og grilla en treretters middag ute på terassen! Forretten var grilla fetaost med tomat og krydder, hovedretten var grilla svinefilet med bakt potet og salat til, og desserten var grilla banan med sjokolade i! :sikle:

Det hele fikk selvsagt følge av en meget god rødvin! :wink:

Satt ute til godt over midnatt, det var veldig deilig! :)

Brage drikker masse vann om dagen, han har virkelig fått sansen for det nå! Sikkert fordi det er så varmt. Om natta får han jo bare vann nå, hvis han våkner, og det er deilig å slippe den nattammingen. Mannen har hjulpet til masse om nettene i det siste, mens jeg har ligget og sovet min skjønnhetssøvn! :ler:

Nå er det ikke så lenge til ferie heller! Vi kommer til å være litt til og fra, skal en tur på fjellet, på hytta til foreldrene mine og til mannens hjemby, der alle hans slektninger samles om sommeren, bl.a. Brages tremenning, som er et halvt år eldre enn ham. Og så har vi jo Frankrike-turen vår også, litt senere på sommeren. Gleder meg vilt!!! :hoppe:

Nå må jeg stikke innom noen flere dagbøker! See you guys! :kyss:

Gjest Madeleine
Skrevet

Måtte bare skrive en liten hilsen i boka di, bildene av Brage er jo bare så søte. Kan smelte av mindre. Har også veldig sansen for navnet Brage må jeg si.

Kos deg videre i sommer :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...