Charmina Skrevet 15. juni 2005 #941 Skrevet 15. juni 2005 Hei vennen! Skal snart krype under dyna! Har sett på Lost (spennende) og egentlig ikke gjort så mye annet! Fikk ikke handlet så mye, Martine er nemmelig syk :-( . Håper hun er bedre i morgen, men jeg er litt redd for at det er 4 barnesykdom på gang! Ha en god natt snuppa! Klems fra Charmina
Fibonacci Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #942 Skrevet 15. juni 2005 Hallo Charmis! Huffda, er Martine syk? Den 4. barnesykdommen, er det den med 3 dages feber? Eller husker jeg feil? Burde jo vite dette jeg, har nok lest det et sted men... :oops: Brage var usedvanlig vanskelig å legge i kveld! Holdt på en god stund, han hylte skikkelig! Snudde seg masse i senga og kava seg opp! Men roet seg til slutt liggende på ryggen med smokken i munnen og dyna laaangt vekk. Han er så god! Jeg har sett LOST-episodene før jeg da, men kikka litt på det likevel. Når jeg laster ned er det jo ikke teksta, så det er noen detaljer jeg ikke får med meg. Så det jeg trodde var sesongavslutninga på Fruene i stad, men er litt usikker på om det var det likevel! Mulig at det er en episode til altså! Og den finner jeg ikke på piratsida mi... Men bra var den God natta!
Fibonacci Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #943 Skrevet 16. juni 2005 Sitter her og gjesper foran PC´en, har en tidlig time hos fysioterapeuten på helsestasjonen, og Brage har vært våken siden veldig tidlig i dag morges, kanskje kl. 5 eller noe. Har to fantastisk vakre valmuer i blomst utenfor her! De sprang ut i natt! Stooore og lysende røde! Planene for dagen er å vaske badet og støvsuge gulvene, pluss den vanlige klesvasken, og så skal vi på kino i kveld! Og ute er det sol!
Glossy Skrevet 16. juni 2005 #944 Skrevet 16. juni 2005 Sol?????? :o Dere er jammen heldige ja. Her er det bare regn og kladt. Er virkelig sånn at jeg vurderer å finne frem ovnen igjen. Frister ikke å gå ut på tur en gang. Så gøy med nedlasting da!!! Jeg fikk det ikke til jeg, men tekte å prøve igjen senere. Nei, i dag tenkte jeg muligens å få gjort litt baking unna. Er så greit å ha i frysen hvis det skulle komme litt besøk. Ellers er det teater i kveld og det gleder jeg meg til. Ha en super dag!!! Kos deg MASSE på kino!!!
iingvild Skrevet 16. juni 2005 #945 Skrevet 16. juni 2005 Hva skal du se på kino i kveld da? Ønsker deg masse sol og sommer!
Charmina Skrevet 16. juni 2005 #946 Skrevet 16. juni 2005 Slutter meg til Glossy og sier sol :o Ikke mye som minner om det her nei Den 4 barnesykdommen er den med 3 dagers feber ja snuppa - så du har helt rett flinke vennen Men i dag har hun ikke feber da så nå aner jeg ikke hva det der var for noe :klø: Men hun er ikke sånn helt i storslag i dag heller! Og i natt har hun holdt det vanlige sirkuset!Ikke noe nytt herfra med andre ord Håper dere har det bra! Synes jeg ser Brage som ikke vil legge seg ja - de begynner å vite hva de vil etter hvert - godklumpene våre Klems Charmina
Charmina Skrevet 16. juni 2005 #947 Skrevet 16. juni 2005 Men i dag har hun ikke feber da så nå aner jeg ikke hva det der var for noe Skulle da aldri ha skrevet det der, for gjett hvem som har feber nå da????? :-( Så da er det kanskje den 4 alikevel! Håper alle har det bra hos deg vennen! Her har jeg hentet unger på skolen,og nå går vaskemaskinen. Utrolig at det aldri tar slutt på den kleshaugen :o Klem fra meg
Fibonacci Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #948 Skrevet 16. juni 2005 Hei Glossy, iingvild og Charmina! Vi skal se Star Wars ep. III i kveld, gleder meg! Hva var det som ikke funka med nedlastinga Glossy? Holder på å laste ned noe selv jeg, men det tar så lang tid at jeg nesten gir opp Men jeg VIL se siste avsnitt av LOST! Nå har jeg vært flink og vaska, støvsugd og hevet masse klær som jeg aldri bruker ut av klesskapet! Jej!! Har kjørt klesvask, hengt opp tøy og så våkna Brage igjen! Men det er en sinna veps på kjøkkenet! Og jeg liker IKKE veps! Må bli kvitt den så Brage kan få maten sin!
Fibonacci Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #949 Skrevet 17. juni 2005 Grått og trist vær igjen i dag... Og vi som skal på hyttetur i helga! Filmen i går synes jeg var ganske bra, den fungerte som et bindeledd mellom de nye og gamle filmene, og forklarer en del ting, mye bra effekter men også mye klisjé-replikker og stivt skuespill.. så terningkast 4 vil jeg si. Deilig å komme seg ut på kino! Brage sovna fint i går, men våkna da vi skulle legge oss.. og ble liggende i senga hele natta. Jeg merker at jeg ikke har sovet så godt... Fikk vite i går at kusina til mamma fra Trøndelag og mannen hennes er her på Østlandet! Jeg har ikke sett dem på 10-12 år... og de kommer til Drøbak i ettermiddag! Tanta mi kommer også, siden det er hennes kusine også. Så vi blir en del mennesker som samles oppe hos mamma og pappa etterpå! Skal dra ned til sentrum og spise litt, det blir koselig! Drøyer nok hytteturen til i morgen tidlig da! God helg til dere som stikker innom!
Charmina Skrevet 17. juni 2005 #950 Skrevet 17. juni 2005 God helg vennen Her er vi snart på vei til helsestasjonen. Er spent på hva vekt og mål sier i dag! Synes jo selv hun er blitt kjempestor!!!!!! Og nå når vi skal noe så sover hun selvfølgelig som en stein - TYPISK Senere i dag skal alle til byen da guttene skal å få sommer klippen sin mens vi jentene skal finne en liten trille koffert. Kos deg med familie besøk da snuppa!!! Klem fra Charmina
Nanella Skrevet 17. juni 2005 #951 Skrevet 17. juni 2005 Hei! Så koselig med familietreff! Verdt og utsette hytteturen da ja, og hvertfall i dette været! Trodde det skulle holde seg litt fint jeg nå. Tusen takk for hjelpen med bildene. En dag jeg har god tid skal jeg sette meg ned å få til selv. Men er ikke kjempeinteressert og da tar det sin tid vet du Slitsomt med netter man ikke får sove noe særlig, Maren var sånn natt til i går, hun har blitt litt forkjølet og jeg var tom for nesedråper Men igår handlet jeg det og i natt sov hun godt igjen. Deilig det. Håpe forkjølelsen går fort over da. Men hun er kvikk og rask ellers så så veldig syk er hun ikke. Ha en fin helg da, ses vi jo snart igjen
Charmina Skrevet 17. juni 2005 #952 Skrevet 17. juni 2005 Hva i all værden gjør du på side 2 :o :o :o Dette skal vi ikke ha noe av altså!!!! Håper dere har det bra og koser dere med familien. Alltid kjekt å se slekt man ikke har sett på laaaaang tid. Og sikkert kos å se Bragegutten for de da!!! Ha en kjempefin helg!!!! Stor klem fra Charmina
Glossy Skrevet 18. juni 2005 #953 Skrevet 18. juni 2005 Hei hei!! Bare innom for å ønske dere en riktig god helg. Så bra at du koste deg på kino. Det er utolig deilig å komme seg ut litt, og det trenger faktisk ikke være mer enn en liten tur på kino heller. For det er jo godt å komme hjem igjen og!! Er visst blitt skikkelig kone mor jeg ja.... Ha en super lørdagskveld!!
Glossy Skrevet 18. juni 2005 #954 Skrevet 18. juni 2005 du......- så at du hadde hjulpet Silje med avatar. Jeg får det IKKE til!!!! Har du noen gode tips til meg...??? ALT blir for stort :evil:
Fibonacci Skrevet 19. juni 2005 Forfatter #955 Skrevet 19. juni 2005 Hei og tusen takk for koselige hilsener, Charmina, Silje og Glossy! Jeg strevde også mye med avatarer og albumbilder før jeg fikk hjelp av Sandra en gang... Jeg bruker Adobe Photoshop, og der er det en funksjon som heter Save for Web. Der kan man gå inn og velge bildestørrelse (pleier å ta 400-450 på albumbilder og 70-80 på avatarene). Trykk "apply" og så ser du hvor stort bildet blir på skjermen. Man kan også justere kvaliteten, jeg pleier å ta 80, men man ser ikke noe særlig forskjell hvis man går nedover til 60, bare at fila blir mindre. Jeg vet ikke hvordan man gjør dette i andre bildebehandlingsprogrammer dessverre... Har hatt en nydelig helg på hytta! Kjempebra vær, særlig i dag, sol og varmt! I går blåste det en del, men i dag var det skikkelig sommervarme, vi har sittet ute hele dagen, solt oss, spist is og grilla. Var en liten tur på et hagesenter i nærheten og kjøpte spanske margeritter og flittiglise, pluss noen nye veggampler i sink. Stilige! :-) På fredag traff vi jo slektningene våre fra Nord-Trøndelag, og det var kjempekoselig. Brage sjarmerte dem skikkelig, og det ble snakk om en tur oppover dit neste sommer. Har ikke vært der siden 1995, så det er vel på tide! I dag kom broren min innom hytta, for han hadde vært i Sverige og spilt golf med noen kamerater og tok seg en stopp på veien hjem til Bergen. Ikke altfor ofte vi ser ham, så det var stas. Brage elsket å bli tulla med av onkelen sin, lo høyt og var helt med! Hadde ikke noe lyst til å dra hjem i kveld! Med det fine været og så deilig som det er å sitte ute hele kvelden på terrassen der og se på utsikten. Men vi skal være der mye i ferien, så vi satser på at det blir bra vær da også! I morgen har jeg en legetime, men ellers har jeg ingen planer, bortsett fra kanskje å finne fram hengekøya fra boden og legge meg oppi der? Brage holder forresten på å få en tann! Ingen tvil om det, jeg kan se en glipe i tannkjøttet, nede til venstre. Kan kjenne en spiss liten tagg også! Håper han ikke biter meg i puppen bare :o Han har ikke hatt noe særlig ubehag, bare sutra litt ekstra kanskje. Har kjentes litt varm ut, men ikke feber. Så det er jo bra! Huff, jeg er så sprengt i dag, Brage tømmer ikke puppen helt, jeg har for mye! :o Han slipper taket når det spruter som verst, og det er litt frustrerende. Han drikker litt vann for tida, og så har vi prøvd med eplejuice blanda med vann, og det likte han. Så lenge han får nok væske i varmen, så går det vel bra! Nå får jeg avslutte og heller stikke innom noen andre dagbøker!
Glossy Skrevet 19. juni 2005 #956 Skrevet 19. juni 2005 Hei hei! Takk for hjelp. Men jeg har ikke det programmet så da får jeg bare styre på. Prøver å få hjelp hos en venninne som kanskje har det programmet. Men det går nok til slutt!! Så koselig med hyttetur. Og ikke minst SOL!!!! Trenger litt vi og... Nå har jeg vært og lagt i solarium en liten stund. Ligger der i varmen å drømmer meg bort. Later som jeg er i varmere strøk . Veeeeldig deilig. Ha en super kveld!!! Natta.
Glossy Skrevet 19. juni 2005 #957 Skrevet 19. juni 2005 Hei hei! Takk for hjelp. Men jeg har ikke det programmet så da får jeg bare styre på. Prøver å få hjelp hos en venninne som kanskje har det programmet. Men det går nok til slutt!! Så koselig med hyttetur. Og ikke minst SOL!!!! Trenger litt vi og... Nå har jeg vært og lagt i solarium en liten stund. Ligger der i varmen å drømmer meg bort. Later som jeg er i varmere strøk . Veeeeldig deilig. Ha en super kveld!!! Natta.
iingvild Skrevet 20. juni 2005 #958 Skrevet 20. juni 2005 Håper hengekøya kom frem og gjorde sin plikt! Ha en super uke. Sola kommer vel tilbake i morgen, så da er det greit med en liten pause! iingvild
Fibonacci Skrevet 20. juni 2005 Forfatter #959 Skrevet 20. juni 2005 Hei Glossy og iingvild! Koselig at dere stakk innom! Da har mensen kommet tilbake igjen, etter nesten 8 måneder. Kan ikke si jeg har savnet den noe særlig, men det er jo greit å vite at kroppen er i gjenge igjen! Ganske varmt i dag også, men mere slørete himmel. Tok på den nye shortsen til Brage i dag, den er bare sååå fin! Har lagt ut noen flere bilder som ble tatt på hytta i helga(men nå må jeg skjerpe meg, jeg ligger som nr. 2 på topp-postere lista... :oops: ) Her koser han seg med vannflaska si: Her prøver han ut huska:
Fibonacci Skrevet 20. juni 2005 Forfatter #960 Skrevet 20. juni 2005 Må legge ved et bilde fra hagen vår også Dette er valmuen som blomstret så fint her om dagen:
Fremhevede innlegg