Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!!! Tusen takk for bursdagshilsen og andre hilsner i dagboken min :-)

Åååååååååååå, bildene ikke godkjent enda. Jeg vil se!!! De er fine når de begynner å bevege på seg ja. Maren kommer seg jo både frem og bakover og nå ser det ut til at hun eksprimenterer med krabbing også. Har ikke tid til å sitte stille hun og det merkes om dagen!!! De blir så utrolig fort store nå. HJELP!!! :ler:

Bra du er bedre fra magevondt og migrene da. Høres ikke godt ut nei, isj og æsj!

Hagebøker ja. Du får nok en fantastisk fin hage kan jeg tenke meg sånn du står på. Flink er du!! Jeg har nesten lyst til å kjøpe nytt hus hvor alt er ferdig med ny hage som også alt er ferdig så slipper jeg å tenke mer på det! :roll:

Må finne en dato i juni for treff som vi snakket om da! Foreløpig vet jeg ikke om noe så jeg er åpen for alt!

Ha en fin kveld da! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei min venn!

Nå synes jeg jammen de bildene kan bli godkjente snart altså - gleder meg sånn til å se dem.

Martine ligger våken, hun er rett og slett ikke helt i form tror jeg. Det renner fra nesen og øynene og hun hoster litt! Hun er nok forkjøla ja stakkars liten. Oppe ligger Henrik og hoster og jammen er ikke charminamannen litt snufsete også! Dette tegner til å bli en dårlig uke :roll:

Men jeg har nå vært og kjøpt litt til hagen i dag! Iallefall til noen krukker! Kjøpte en sånn fin hengeselje og masse sommerblomster til å ha nede ved stammen. Det ble så fint så.

Ha en fin kveld fortsatt

Klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Der var jo bildene kommet jo!

Han er bare så skjønn :hjerter:

Skrevet

Ja, det tok da utrolig lang tid før bildene ble godkjent! Skulle tro de var uanstendige!!!

Koselig at dere stakk innom, Silje og Charmina! :klem:

Silje: glad jeg er bedre nå ja, det varer som regel bare en dag, men den dagen er til gjengjeld j****g...

Jeg tror hagen vår blir bra, men mye av det vi gjør er ikke så synlig alltid! Det blir nok bedre når ting vokser seg til og begynner å blomstre. Men i dag hadde noen knepet av en av ballblomene mine! :kjempesinna:

Makan!

Vi må få til et treff ja! :Nikke:

Vi har heller ikke så mye planer, så det burde gå bra!

Charmina: det hørtes skikkelig fint ut med hengeselje og sommerblomster under! Håper Martine ikke blir syk nå da, eller Henrik eller Charminamannen for den saks skyld!

I kveld gjorde mannen skikkelig stas på meg med tre-retters middag! :hjerte:

Han hadde planlagt god mat i helga, men så var jeg jo dårlig. Så i kveld disket han opp med mozzarella og tomat til forrett, grillribbe, bakt potet og salat til hovedrett og rabarbrasuppe fra egen hage til dessert! Og så drakk vi vin til... Er helt slått ut jeg!!!

Tror jeg skal legge meg mens jeg ennå er i stand til det! :På druen-smiley:

Skrevet

Herlige bilder!!!!! De er så gode disse små, helt til å spises opp! Men prøver å unngå det da :oops:

Har sagt det før og sier det igjen, skulle ønske jeg hadde en mann som kunne lage mat og kose seg med vin. Hørtes helt herlig ut :Nikke: Heldig du!

Skrevet

Takk for det Silje!

Jeg vet at jeg er heldig med flinke mannen min, han slår til iblant, og det er herlig å bli varta opp innimellom! :)

Brage sov rekordlenge i morges! Han pleier jo å våkne i 5-tida, men i dag sov han til i hvert fall halv 7!

Men jeg er trøtt likevel...

Nå sover Brage formiddagsluren sin, etterpå skal vi ut og kjøpe gave til niesa mi som fyller 3 år på torsdag! Hjelpe meg, jeg synes ikke det er lenge siden hun var liten baby sånn som Brage jeg...

Hun ønsker seg Baby Born-ting, og der tror jeg det skulle være litt å velge mellom! Niesa vår på mannens side har også Baby Born, og det er vel ikke den ting som IKKE finnes av tilleggsutstyr, hun har sykkelsete og stol til å feste på bordet og bilsete... Egne bleier fins også! Og dyrt er det...

I kveld er fruene tilbake på skjermen, og gjett hvem som skal benke seg... :hoppe:

Skrevet

Jeg gleder meg også til fruene - den serien er jammen knall :wink:

Henrik har med seg kompis hjem fra skolen i dag og mor har servert hamburgere. Nå leker de oppe på loftet!

Martine sover søtt og charmøren er på kurs!

Nå skal jeg rett og slett bare slenge meg på sofaen med avisene :)

Ha en fin kveld.

Klem fra Charmina

Gjest Madden
Skrevet

Tusen takk for bursdagshilsen vennen! :klem:

Du, min mor hadde hørt en teori på ang. genmangel hos menn...lete-genet altså! :sjarmor::ler:

Det kom appåtil fra en mann! Han mente nemlig at dette kunne skrives tilbake til ur-mennesket's tid, da mennene stortsett tilbrakte dagene sittende utenfor huleåpningen, speidende etter noe å jakte på.

kvinnene, som måtte se etter barna samtidig som de skulle utføre alt annet arbeid ble vant til å hanskes med mange ting på en gang...og utviklet det såkalte "øyne i nakken" -syndromet... :ler: De fleste mødre er vel temmelig enige om at akkurat den evnen synes å være medfødt! Vi har stort sett full kontroll på mange ting samtidig...så kanskje er det noe i det?!

Ha en flott tirsdagskveld med fruene!!

:klem:

Skrevet

Hei vennen!

Bare innom med en liten klem på en onsdags formiddag!

Her skinner sola til en forandring, men siden Martine er så snylta blir det inne liv alikevel!

Ha det fint :kyss:

Skrevet

Hei på dere, Madden og Charmina! :klem:

Hehe.. morsom teori om gen-feil hos mannen, Madden! En ting er sikkert, menn og kvinner har helt ulik måte å se ting på og lete på! Hvis mannen ikke ser det han leter etter med en gang, sier han "jeg finner ikke det-og-det..." :ler:

Og så går jeg og finner det med en gang, selv om jeg ikke vet helt hvor det ligger...

God bedring til syke familiemedlemmer, Charmina! Pass deg så du ikke blir snylta selv da! :klem:

I natt våkna Brage kl. 4, og da var jeg trøtt da... han sovna heldigvis igjen, men ikke så lenge som han pleier. Så jeg er litt sigen her jeg sitter!

Har lagt Brage ut i den nye "SnøggelBøggelen" (fleeceposen) som mamma ble ferdig med å sy i går! :danse:

Den ble kjempefin! Og det så ut til at han koste seg veldig oppi der!

Etterpå skal vi ned på helsestasjonen til fysioterapeuten igjen. Vanker der titt og ofte vi... men nå ser jeg at han retter ut tommelen mer og mer, så det hjelper da litt det vi gjør!

Er litt stille på aktivitetsfronten for tida, men det er deilig også. Har begynt å gjøre litt jobb-ting igjen, har sittet og printet ut noen aktuelle artikler og skal se litt på dem mens Brage sover... handler om utvikling av muskel- og fettceller fra uspesialiserte celler... faktisk veldig spennende!

Ha en fin onsdag jenter! :vinke:

Skrevet
... handler om utvikling av muskel- og fettceller fra uspesialiserte celler... faktisk veldig spennende!
:hoho: Måtte lese den setningen flere ganger, men må si jeg ga opp å prøve å syns det var spennende... Men det har selvfølgelig noe med at jeg ikke skjønte et døgg da :roll::tunge1: He he, ikke vondt ment.

Så koselig det blir å se dere igjen neste uke. Brage har nok forandret seg siden sist vi møttes. Da vet jeg hvertfall hvordan du ser ut så slipper vi å stå på hver vår side av inngangen og se på mobilen vår. He he..

Så kjekk den fleezeposen hørtes ut! Er så vanskelig å vite hva man skal ha på disse små ute om dagen syns jeg. Går som regel bra da.

Bra tommelen til Brage ser ut til å bli bra da!

Du får ha en fin dag da!!

:klem:

Skrevet

Jasså så dere reker på helsestasjonen dere :ler:

Men det er jo greit å få ordnet tommelen da!

Sukk jeg bare benytter enhver anledning til å slippe å rydde jeg! Det er jo så utrolig kjedelig jo!!!!!

MArtine er litt sutrete i dag sikkert fordi hun ikke føler seg sånn helt på topp. Jeg er jo heller ikke smørblid når jeg er forkjøla!

Om en times tid skal jeg avgårde og hente ungene på skolen. Skal gjøre det denne uken og neste også skal jeg og en annen mamma begynne å øve på å gå med de. De kan jo ikke bli hentet til de er tenåringer heller :ler: Og det er jo ikke lange veien!

Nei det skriker i magen (og på soverommet) så det er best å finne litt mat både til meg og frøkna mi

:vinke:

Skrevet

Takk for besøk, Silje og Charmina! :klem:

:hoho::hoho:

Nei, det er nok bare jeg som synes myogenese og adipogenese er vannvittig spennende! Er nok litt av en fagidiot dessverre, men det handler om hva som får celler til å bli enten muskel, fett, hud, tarm etc.

I en celleklump med bare like celler, hva er det som får cellene til å gå i den ene eller andre retningen? Tror man må være molekylærbiolog for å sette pris på det... :ler:

Husker jeg pugga Drosophila utviklingen til eksamen i genetikk... alt følger et nøye tilrettelagt system, slik at ting kommer der det skal, hodet i framenden av bananflua f.eks!

Skal bli koselig med treff Silje! Lenge siden sist, tipper Maren har forandra seg! :Nikke:

Fleeceposen får du nok også se på treffet vårt, har brukt den mye allerede, og synes den funker bra!

Fysioterapeuten syntes hun så stor forskjell på tommelen til Brage! :klappe:

Hun fortsatte med stimulering og viste meg litt hvordan jeg kan gjøre det hjemme i mageleie (i ryggleie er han veldig fin nå).

Benytta sjansen til å veie også mens vi var der nede. Han var 9,095 kg og 71 cm, trodde faktisk han skulle veie mer jeg, så mye som han spiser og sånn som ryggen min verker!

Men han bruker nok mye energi i løpet av en dag, er ikke mye i ro den karen! Han er så god og blid og skøyeraktig, hjertet mitt smelter hele tida :hjerte:

I stad skrek han helt hysterisk i søvne, lurer på om han drømte noe jeg? Roet seg fort igjen da.

I ettermiddag var vi på et hagesenter litt borti her, hadde ikke vært der før, men hørt at det var bra. Og det var nesten ikke folk, kjempedeilig å gå rundt og kikke på altmulig rart. :-)

Vi kjøpte rosebusk, silkepeon, riddersporer, georginer, frynsesøte, astilbe, en markdekkende staude jeg ikke husker navnet på, og så en oppstammet bougainvilla som vi har planta i en krukke ved inngangspartiet!

Er spent på om vi klarer å holde den like fin som den er nå!

I Syden blir de jo så store og fine, med masse blomster. Drømmer om noe lignende, men den norske sommeren kan jo være litt slem... :roll:

Har brukt mesteparten av kvelden på å jobbe i hagen begge to. Har planta ut tomatplanter, blomkarse i krukker og fylt noen verandakasser med surfina! Ble litt kaldt etter hvert, så jeg trakk inn og benka meg foran PC´en...

Snart leggetid nå, er gåen i ryggen etter alt hagearbeid, så det passer bra. :)

Skrevet

FOR en hage dere må få etterhvert "grønn av misunnelse".

Her er det ei som skal slenge seg på sofaen nå. Har hatt sengen full av unger hele natten og det har ikke blitt mange minuttene med søvn nei!

Ute skinner sola så kanskje man skulle slengt seg nedpå der ute på terassen et sted?

HA en fin formiddag vennen :)

Skrevet

He he, jeg skjønner at det er spennende for deg som driver med det og som faktisk kan forstå det. Du er heldig som har noe du brenner for!

Slenger meg på Charmina og kan ikke tenke meg noe annet enn at hagen deres må bli kjempeflott!! Heldiggriser. Vi venter fortsatt på at en med gravemaskin skal komme å grave bort jungelen vå slik at vi kan få en ordentlig parkeringsplass også håper vi han kan grave med seg enda litt til.. Tror ikke jeg kan begynne å syns hagen vår er fin før om et par år jeg. Kan bli utålmodig av sånt. Men men, alt til sin tid. Veranda er det som er viktigst for meg da!

Ellers må jeg takke for praten på msn i går, ikke meningen å lasse alle mine problemer på deg da.. Men takk for all støtte. :klem:

Håper det går i orden med treff på mandag i stedet da!

Ha en fin dag! :vinke:

Skrevet

Charmina: :klem: Ja, det begynner jo å bli bedre i hagen vår nå, da vi flytta inn var det jo bare plen og hekk og litt løker og sånt på naturtomta! Vi har gjort mye, men jeg irriterer meg over plenen på forsida som er veldig ujevn og vanskelig, med masse mose og ugress som herjer! Har nesten lyst til å grave den opp og anlegge plen på nytt, men det tror jeg ikke vi har tid eller ork til!

Silje: :klem::klem::klem: Bare koselig å prate med deg vettu :)

Håper vi får til treff på mandag istedet! Skal bli fint å se deg så jeg kan gi deg en god klem IRL!

I natt våkna Brage rundt kl. 5 (tror jeg). Men vi sov litt lengre utover morgenkvisten, så det var deilig!

Været er ikke så bra i dag, men det regner i hvert fall ikke! Må komme oss ut på tur etterpå!

Oops, der tok jeg visst munnen for full! For nå regner det jo! :sur:

Jaja, tur må jeg ha likevel. Merker at jeg blir i bedre humør de dagene vi får oss skikkelige turer enn de dagene da alt går i ett med barnestell, husarbeid, matlaging og alt annet.

God torsdag jenter! :)

Skrevet

Hei igjen :)

Bare innom og myser..........................det kunne jo være jeg hadde gått glipp av noe :ler:

Skrevet

:ler: Det har ikke skjedd så mye nytt dessverre Charmina! :ler:

Men vi har gått oss en lang og fin tur. Jeg synes det er godt med litt overskyet vær innimellom også jeg, når det er mye sol og sterkt lys får jeg ofte sånne migrene-relaterte synsforstyrrelser! Det flyr prikker for øynene mine, og jeg får bare lyst til å gjemme meg bak verdens mørkeste solbriller :briller:

Mannen er sein fra jobb igjen i dag, og Brage sover fortsatt ute etter turen. Så her sitter jeg da...

I kveld kommer lillesøsteren min hjem for sommeren! :hoppe:

Hun studerer på en annen kant av landet, men nå har hun sommerferie og gleder seg enormt til å komme hjem og se oss og ikke minst Brage! :-)

I morgen skal vi opp til foreldrene mine og treffe henne.

Og i helga reiser vi bort, til svigers og resten av mannens familie!

Oi, jeg burde kanskje kjøre i gang en klesvask når jeg tenker etter!

Dette husarbeidet tar aldri slutt... *sukk* :husarbeid:

Skrevet

Så kjekt med søsteren som kommer hjem da! Kos for Brage med tanten i nærheten ja!Og sikkert kjempekos for henne også!

Her regner det i dag! Martine og jeg har hatt oss en koselig dag i byen :)

Ellers ikke så mye å berette nei.

Håper du får en stråååååååålende helg vennen.

Stor klem fra Charmina :klem:

Skrevet

...................Og om det er noen trøst så tar ikke :husarbeid: slutt her heller :tunge1::ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...