Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei Silje! :klem:

Tusen takk for gratulasjoner! :-)

Hyggelig at du likte bildene, det var vårt hus du så! Det er mer gråblått, og vi har lyst til å male det om, men det spørs om det blir i år!

Vi er kjempefornøyde med barnehageplass ja, det var mye mer enn jeg turde å håpe på!

På barnematfronten gjøres det også fremskritt for tiden :-) Brage liker små brødbiter, og så likte han hjemmelaget middag som jeg lagde i går. Poteter, gulrøtter, litt brun saus (laget av usaltet smør) og litt persille. Det gikk ned! Så nå skal jeg lage flere sånne middager, med litt kjøtt oppi også, og ha framover. Dyrt å kjøpe sånne glass hele tiden!

Nå sover Brage ute og jeg skal snart ut i hagen jeg også. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det kveld og snart leggetid i Traviataheimen. Mamma og pappa var her til kaffe, og mannen fikk elektrisk hekksaks i bursdagsgave (han ønska seg det), og Brage fikk en kjempesøt liten kattepus"bamse" i 7 måneders gave!

Mamma og jeg ble bare sittende og prate om hage, stauder, løk og knoller, samt strikkeoppskrifter :ler:

Pappa og mannen tok for seg fotballresultater og oppussingsprosjekter - litt typisk!

Men veldig koselig å ha dem her :-)

Brage likte visst ikke den hjemmelagede maten min i dag. Tok noen skjeer, så var det slutt. Æææææh. :(

Jaja, kan vel ikke gi opp så lett. Med litt kjøtt i neste gang så går det kanskje bedre?

Denne uka enten torsdag, fredag eller lørdag skal jeg og mannen ut og spise og dra på kino. Har ikke fått feira at mannen har fått ny jobb ennå! Foreldrene mine sa ja til å passe Brage, så da er det i boks!

Evigheter siden sist vi var på kino! :o I vinter en gang må det ha vært. Vi skal se "Kingdom of Heaven", selvfølgelig en sånn 3 timers sak som vi alltid ender opp med fordi vi liker historiske filmer med masse slagscener og styr - den har jo fått bra kritikker da :-)

Star Wars Episode III må vi også få med oss....

Og mannen har fått 2 billetter til R.E.M. konsert i sommer! :danse::hoppe:

Skrevet

I dag er det fint vær, men mye vind! Litt skyer borti horisonten også!

Natta var ganske bra, Brage sov vel til ca. 5 om morgenen. Og vi tror han holder på å få en tann nå!

Mannen kjente noe hardt der i helga, og i stad klarte jeg å få en titt inn der, øverst i munnen. Der var det en slags "kul". Som er veldig hard.

Litt artig med tenner, bare han ikke biter meg i puppen! :o

Etterpå skal vi trille en tur, og dra innom hagesenteret. Har en hel liste over stauder jeg skal kjøpe og plante ut :)

Har vært ute i hagen og tatt masse bilder av det som blomstrer nå! Har litt lyst til å lage en hageside på internett, men da må nok mannen hjelpe til :oops: Er helt grønn på sånne ting!

Nå venter oppvasken :evil:

Skrevet

En liten tur innom for å oppdatere meg litt..

Hagen vår ser ikke ut for tiden. Vi skal nemlig grave opp alt sammen å så ny plen i sommer (samtidig som vi drenerer kjelleren), så jeg har ikke lyst til å plante så mye ute før alt er ordnet. Ikke så mye farge i hagen nå, nei. Litt trist....

Er Brage 7 måneder alt? :o Tiden går så fort!

:vinke:

Skrevet

Gratulerer med overstått 7 mnd dag til skjønne gutten :hjerter:

Her er jeg en smule trøtt i dag ja - fatter ikke at 22 unger kan lage såååå mye støy jeg :o :ler:

Men det gikk nå over all forventning og Henrik storkoste seg!Faktisk Martine også- det virker som om hun syntes det var gøyere jo mere bråk det ble (lover jo godt for fremtiden :roll: )

Nå må jeg hive innpå litt frokost og så dra ut og handle. Må finne bursdagsgave til lillebroren min!

HA en fin dag snuppa :)

Skrevet

Hallo Sirka og Charmina! Takk for hilsener :klem:

I dag er det mer overskyet og grått ute, etterpå skal vi på helsestasjonen til fysioterapeuten, og i ettermiddag er det siste gangen med babysvømming før sommeren! Skal visst være avslutning med vafler og kake etterpå! :sikle:

Drømte om stauder i natt jeg :roll::ler:

Var på hagesenteret i går med en lang liste over planter, men fant bare en av dem! De skulle få inn mer etter hvert, men utvalget var skuffende dårlig synes jeg! :evil: Kjøpte vårfloks da, de er fine synes jeg.

Til helga skal vi dra på et annet hagesenter der de kanskje har litt mer spennende ting! Har bare ett blomsterbed igjen å fylle opp nå, så er hagen ferdig beplanta! :hoppe:

Der skal jeg ha kaprifol, rosebusker, gullkorg, liljer, georginer, "brennende kjærlighet" og høstfloks.

Har også lyst på en blomstrende busk ved siden av bedet, enten sjasmin, fagerbusk eller rosespirea!

Brage har sovet til 5 om morgenen flere dager i strekk nå! Men han er litt sutrete på dagen, særlig ettermiddagen/kvelden. Prøver å kjenne på den tanna, men det vil han ikke ha noe av!

Nå må jeg gjøre litt nytte for meg!

Skrevet

Supertrøtt i dag!!! Og har ingen liten nattevåker å skylde på heller... Brage sov til morgenen han!

Fysioterapeuten kikka på tommelen til Brage, for han holder den så veldig innover i hånda. Det har blitt bedre, men han er veldig sta og liker ikke at vi tøyer den utover! Hun brukte noen punkter på kroppen hans for å stimulere til å åpne hånda, da måtte han jobbe veldig, og det ble mye hyl og skrik! Men det fungerte jo, skal jobbe litt her hjemme med å stimulere med leker osv, og så skal vi tilbake neste uke. Han imponerte henne nok litt med å snu seg masse over på magen, dreie rundt hele tiden. Og så prøvde han å spise buksebeinet hennes :ler: Det med tenner var også et tema, han har hatt mye bæsjebleier i dag, og sutra veldig på ettermiddagen! Kanskje det skjer noe snart?

I dag var siste gangen på babysvømminga før sommeren, men vi har meldt oss på til høsten også. Brage fikk diplom og det ble servert kake og kaffe etter svømminga! Rart å tenke på hvor mye babyene har forandret seg siden vi begynte i januar! Hun ene på 9 måneder krabber, reiser seg opp og står, og går når hun holder seg fast, og en annen gutt har begynt å snakke, han er over et år da.

Denne uka har vi hatt veldig lite "aktiviteter", men i morra blir det en del action! Først barseltreff, og så skal jeg møte mannen i byen for å spise sushi og gå på kino! Må levere Brage hos foreldrene mine som skal være barnevakt før jeg drar. Og filmen varer jo til 12, så vi er ikke hjemme før nærmere ett om natta! Håper Brage tar litt flaske i tillegg til grøten, sist mannen prøvde tok han bare 50 ml og det er jo ingenting.

Gleder meg til en "helaften" på byen da! :hoppe:

Nå må jeg besøke noen andre dagbøker!

Skrevet

Jeg synes også det har vært skuffende dårlig utvalg på det hagesenteret jeg har vært på.Men så fant jeg et annet et og der hadde de mye mere spesielle ting så det lønner seg nok å sjekke flere steder ja :Nikke:

Oj, ni mnd og står alt ja - det blir nok ikke samme tempoet hos Martine nei :ler: Hun har jo akkurat klart å rulle over på magen hun.Utrolig hvor forskjellig det er fra barn til barn.

I Henrik sin barselgruppe var det en gutt som gjorde det samme med tommelen som Brage, men det ordnet seg helt fint!Det går nok greit min venn!

Nå har jeg lagt og kost meg i badekaret. Martine har akkurat fått pupp og snart tenker jeg hele familien sover søtt :sove:

Det håper jeg dere gjør også :wink:

Klem fra Charmina

Skrevet

Hei og takk for hilsen, Charmina! :klem:

Jeg tror nok det ordner seg med tommelen til Brage, det tar nok bare litt tid! Den venstre tommelen var også sånn før, man har rettet seg helt ut. Og han bruker høyretommelen riktig når han griper ting, så han trenger nok bare litt ekstra "input" for å rette den ut ellers også.

Her er det skikkelig grått og trist og vått i dag! Håper det stemmer at det skal bli bedre i morgen, for dette begynner jeg å bli lei av! :sinna:

Barseltreffet vårt ble avlyst, for vi var så få som kunne komme! Og med dette været var det ikke så fristende å møtes for trilletur vi to som var ledige heller!

Jeg holder på å pakka litt til vi skal opp til barnevakten etterpå! Siden det blir så seint på oss i kveld, overnatter både Brage og jeg der. Og det er ikke lite som skal med heller, reiseseng, sengetøy, leker, mat, klær, bleier osv osv :ler:

Må gå og ta kjøkkenet også mens Brage sover!

Dumdidum... *leke husmor* :husarbeid:

Gjest Madden
Skrevet

Så artig å få se bilder av La Traviata familien!!!! :)

Utrolig koselig! Det er så kjekt å få satt et ansikt til de personene en blir kjent med her inne....

Vi har fått samme gråværet som dere tydeligvis...her høljer det ned! Rakk akkurat å komme meg innendørs før det virkelig startet!! Hunden er heller ikke så glad i regn så det var godt vi berget oss!! :ler:

Det er ikke margeritter jeg har nei...men jeg husker bare ikke hva de heter!!

Hadde hvite margeritter ifjor..men de vokste seg så innmari store at jeg hadde nesten ikke utsikt igjen på verandaen! :ler: Satset på litt småvokste planter i år ja! :wink:

Ha en flott torsdagskveld!!! :klem:

Skrevet

Hei Madden og takk for hilsen! :klem:

Margeritter har jeg også hatt mye av før, men ikke i år av en eller annen grunn! Har kjøpt stemor og surfinia, de synes jeg er så fine.

Kinobesøket i går sto litt i fare for å gå i vasken en stund! Da jeg hadde pakket alt, gjort klar Brage og skulle gå for å ta ut bilen av garasjen så fant jeg ikke bilnøkkelen!!! :o :o :o

Leita febrilsk overalt, men ingen nøkkel hverken i jakkelommer, vesker, kommoder eller andre kriker og kroker! Ringte mannen, og han fant da bilnøkkelen i lomma si! Men han satt på jobben og kunne vedlig lite gjøre! Vi har en nøkkel til, men den var jo søkk borte!

Ringte mamma, og ble enige om at pappa skulle komme og hente Brage og alt stæsjet med bilen sin, og at jeg kunne ta bussen til byen. Men med de rutetidene som er her ute, ville jeg ikke rekke restaurantbesøket!

Men men, det fikk ikke hjelpe!

Faren min var akkurat rundt hjørnet da jeg gikk gjennom mannens bukselommer i en diger kleshaug inne på soverommet! Og der var nøkkelen!! Makan altså! Heretter må vi jammen prøve å holde litt mer orden på ting!

Pappa henta Brage, og jeg kjørte til byen, ble litt forsinka til middagen, men vi spiste kjempegod sushi og rakk til og med dessert før filmen begynte!

Og det må jeg bare si: Kingdom of Heaven var utrolig bra! Vel verdt å stresse som en gal for å komme seg avgårde for å se!!! :-)

Anbefales virkelig! Vakker film, bra skuespillere, mye action, ikke et kjedelig øyeblikk, selv om den er lang.

Den varte ikke så lenge som vi trodde faktisk, så vi kom oss hjem før midnatt. Brage hadde sovet søtt siden kl. 8. men ikke drukket noe særlig melk (som vanlig). Han våkna da jeg kom inn på rommet for å legge meg, så da måtte han få litt pupp, han var skikkelig tørst!

Og i løpet av natta våkna han kl. 3, og så var det litt sånn innimellom, så jeg var veldig trøtt i dag morges! Masse bæsjebleier har han hatt, og sutra en del, spesielt på ettermiddagen og kvelden! Vi kjenner noe hardt øverst i munnen, men det har ikke kommet fram ennå.

Jeg og mamma trilla en tur i det fine været, spiste is og koste oss. Da jeg kom hjem med Brage og han hadde fått middag, la vi oss i senga og slappa av litt sammen. Det var deilig etter en urolig natt!

Mannen grilla sommerkoteletter til oss, og så ser vi på en film, "Magnolia" heter den. Virker bra så langt!

God helg til dere som stikker innom! :-)

Skrevet

Hei vennen :)

Det der med ikke å finne igjen nøkler, ja og annet også.......................der kjente jeg meg jammen igjen gitt............ :sjenert:

Her i huset er vi rett og slett eksperter på å ikke finne ting, og det er en hel masse ting som rett og slett bare er forsvunnet :o Innimellom er jeg helt overbevist om at det spøker her jeg :hår:

Klokka er snart natt og jeg har akkurat bakt ferdig en eplekake. Kom på at jeg hadde lovet å bake en til cupen som Henrik mest sannsynlig ikke får være med på i morgen. Han hoster veldig ennå, men ikke fullt så ille da! Puttet i han litt Homeopatmedisin i kveld og det pleier å hjelpe.Men må jo uansett få levert den kaken da!

Ellers ikke så mye å fortelle om. Murenen er nå ferdig med alle veggene oppe på badet og begynner med gulvet i morgen.Endelig sier jeg! Det skal bli så deilig med et ekstra bad.

Martine har vært litt urolig i kveld.Lurer på om det er luft i magen som plager henne. Hun er så fel til å sluke maten når hun spiser.Skulle tro hun var redd for at noen kom og tok den eller noe. :-?

Filmen hørtes kjekk ut, må snart komme meg på kino ja!Men vi flommer ikke akkurat over av barnevakter desverre.

HA en super helg snuppa! Kos dere i Traviata heimen!

Stor klem fra Charmina

Skrevet

Hei Charmina! :klem:

Det forsvinner mye i huset her også kan jeg fortelle deg! Men sist noe var borte dreide det seg om noen regninger, så det var ikke sååå trist kanskje (vel, blir vel trist når man får purring, men... :roll: )!

Ellers sier jeg bare: Auauau!!!!

Magesmerter så jeg ser rødt!

Kjennes som menssmerter, men mye sterkere enn jeg husker dem. har kommet litt blod også, kanskje tanta er på vei nå?

Har sluppet unna i 7 måneder, og 9 måneder før der igjen, så det er vel greit at kroppen kommer i gjenge igjen.

Men hvorfor skal det gjøre så for***** vondt da??

Tror jeg skal ta to Paracet og legge meg med en kokvarm varmeflaske mot magen....

Skrevet

Har sovet litt dårlig i natt, vondt i magen og Brage har vært en del våken.

Men nå er magen bedre heldigvis! Jeg tror ikke det er mensen, for det har ikke kommet noe mer blod. Men det ligner mensmurringer, jeg har vonde kramper og det stikker i sidene, kanskje det er eggløsning???

I går var det skikkelig drittvær, men i dag er det mye bedre! Mannen har vært så flink og satt opp trappegrind inne og snekra barnevognskinner på trappa ute (ja, det burde jo vært gjort for lengst! Men ikke lett å få tid alltid!).

Etterpå skal jeg ut plante surfina i verandakasser og plante ut lavendel, jordbærplanter og blomkarse. :-)

Mannen skal klippe plen og plante vindruer og kaprifol, og så skal vi grille i ettermiddag!

Tenker vi avrunder det hele med en film i kveld, enten "Et rom med utsikt" som går på NRK1 eller "Intolerable Cruelty" som vi har på DVD.

Huff, følte ikke at jeg klarte å gjøre noe fornuftig i hele går, med de magesmertene. Satser på at jeg orker mer i dag!

Gjest Madden
Skrevet

:ler: Det er så godt å høre at det ikke bare er vi som surrer sånn med altmulig av nøkler og småting... :oops: Mannen er litt mer håpløs enn meg, men det skyldes mest at han har null evner når det gjelder leting!! han finner rett og slett ingenting!! Helt utrolig! Kvelden før vi skulle reise til Bulgaria, så ba jeg ham gå ned i bilen og ta ut laderen til digitalkameraet..Han kom opp en halv time senere, skikkelig irritert og beskyldte meg for å ha kastet den bort! Har du virkelig lett igjennom hele bilen og ikke funnet den? Ja, svarte han og nikket intenst! Jeg sprang ned trappa, åpnet bildøra og tok en titt inn i hanskerommet: VOILA! Hva tror du jeg fant der?! Som lå oppå et kart, meeeeeget godt synlig?! Jo laderen...Han hadde virkelig endevendt bilen må jeg si!!! :ler:

Jeg drømmer om et velorganisert hus, der alt har sin plass...tror ikke det hadde skadet meg å bli litt mer Bree VanDeKamp!! :ler:

Ha en flott søndag! :klem:

Skrevet
Mannen er litt mer håpløs enn meg, men det skyldes mest at han har null evner når det gjelder leting!! han finner rett og slett ingenting!! Helt utrolig! Kvelden før vi skulle reise til Bulgaria, så ba jeg ham gå ned i bilen og ta ut laderen til digitalkameraet..Han kom opp en halv time senere, skikkelig irritert og beskyldte meg for å ha kastet den bort! Har du virkelig lett igjennom hele bilen og ikke funnet den? Ja, svarte han og nikket intenst! Jeg sprang ned trappa, åpnet bildøra og tok en titt inn i hanskerommet: VOILA! Hva tror du jeg fant der?! Som lå oppå et kart, meeeeeget godt synlig?! Jo laderen...Han hadde virkelig endevendt bilen må jeg si!!!

:hoho::hoho: ha ha sånn er det faktisk her også ja! Charminamannen leter og finner ikke noe, så går jeg og ser og der ligger jammen det han leter etter rett foran øynene på meg! Da lurer jeg innimellom virkelig på hvordan det står til med øynene :o Tror det der må være en manne greie jeg :ler:

Huff så dumt med magesmerter da vennen. Ikke noe godt det nei. Selv har jeg alltid vært så utrolig plaget med vonde menssmerter. Men etter en omgang med akkupunktur slapp det helt taket og siden har jeg aldri hatt vondt - utrolig men sant!

Her er nå Martine havnet utpå galeien igjen med nattevåk og attpåtil kveldsvåk - det er liksom det siste nye det! Før sov hun jo fra vi la henne i åtte tiden til iallefall tolv-ett om natta. Men nå er det jammen våkning om kvelden også. Og mor må fram med puppen både to og tre ganger iløpet av kvelden. Jeg skjønner ingenting jeg :klø: Håper virkelig det gir seg igjen.

Håper alt er bra hos dere.

Klems fra Charmina :klem:

Skrevet

Haha :ler: Må e av mannen din som ikke finner noe.

Jeg er kanskje noe av det mest distre du kan finne, men akkurat der med å finne ting som er borte i huset er Sandramannen helt håpløs.

Han gidder jo ikke prøve å lete en gang :roll:, bare spør meg først. Og om han ikke hadde gjort det, hadde det tatt år og dag før han hadde funnet det.

-"sandramennen, kan du finne en body til Marcus?"...

-"hvor er de da?"

Noen ganger forunderer det meg veldig at han ikke vet hvor noen ting ligger :ler: Sånn som vinterklærne/sommerklærne, jakker og ting og tang. Det er jo ikke som at vi har den største leiligheten heller :ler:

Sendte PM tilbake nå...har vært en stund siden jeg har vært pålogget nå..

ha en fin uke :klem:

Skrevet

Hei og takk for hilsener, Madden, Charmina og Sandra! :klem:

Takk for PM Sandra! :)

Sitatet om mannen som ikke fant noenting var fra Madden, men det kunne like godt vært fra meg!! :ler:

Han kommer ofte og spør om noe som ligger rett for nesa hans, det må være et gen mennen mangler det der! Finne-genet kan vi kalle det... og jeg tør påstå at det viser kjønnsbundet nedarving! :Nikke:

Jeg var bedre i magen i går, men utover ettermiddagen og kvelden fikk jeg så fæl migrene at jeg kasta opp... Ikke noe gøy. Heldigvis sov Brage hele natta, så jeg fikk sove godt når det omsider hadde gitt seg!

I dag er det ganske så fint vær ute, og hagearbeidet venter!

Skrevet

Hei, :)

Håper du får en kjempe fin uke! :)

iingvild

Skrevet

Takk for det iingvild! :)

Nå har vi kommet hjem fra en tur ned til sentrum, var på posten og henta en pakke, på biblioteket og lånte... guess what??? Hagebøker!!! :ler:

Tok meg en is også, det var så varmt! Stakkars Brage ble nok ganske varm han også! Måtte kle av ham litt, og så sovna han underveis.

Mannen blir visst sein fra jobb i dag. Hva skal jeg finne på til middag mon tro...?

Brage har begynt å skyve seg bakover når han ligger på stuegulvet! Her om dagen fant jeg ham liggende under spisestuebordet, da hadde han satt seg fast mellom noen stolbein! Men han var like blid! :-)

Se bildet her!

Og her spiser han opp skjea si!

Ha en fin kveld jenter! :vinke:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...