Charmina Skrevet 14. mai 2005 #821 Skrevet 14. mai 2005 Bare innom med en klem mens dere er vekke! Håper dere koser dere og har det bra
iingvild Skrevet 15. mai 2005 #822 Skrevet 15. mai 2005 Håper dere koser dere nå i pinsen og på 17. mai! :-)
Fibonacci Skrevet 17. mai 2005 Forfatter #824 Skrevet 17. mai 2005 Hei på dere, Charmina, iingvild og Sirka! Vi har hatt en kjempefin pinse på hytta og kost oss i Drøbak i dag på 17. mai. Det ble jo bra vær, i hvert fall når vi var ute og så på toget og traska rundt etterpå! :-) Brage hadde på seg bunaden som farmoren hans har strikka, og den satt jo som et skudd selv om den er i størrelse ett år! :o Han er jo en "kraftig plugg", som det heter. Go´klumpen min Brage har lært å vinke! Så han vinka til barnetoget i dag også! Og sjarmerte grandtanta mi i senk. Hun mente at han "objektivt sett" var et helt nydelig barn! Og vi var selvsagt enige Jeg og mamma hadde et pinseprosjekt med å sy sånn "bøggelsnøggel" eller hva det heter. Fleecepose til vår/sommer/høstbruk av to fleecepledd. Jeg tror den blir bra! :-) Den er ikke ferdig ennå da. Ellers har vi spist masse god mat, sikkert lagt på oss en del, spilt spill, gått turer og feira bursdag til nevøen vår. Han ble kjempeglad for gavene sine, så det var nok midt i blinken! Brage har sovet litt dårlig noen netter, og vært småvanskelig å legge. Mest mens vi var på hytta, natt til i dag var ikke så verst! Krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Har lagt ut noen nye bilder i albumet: Brage hos fotografen Brage på babysvømming I bunad på 17. mai
Nanella Skrevet 18. mai 2005 #825 Skrevet 18. mai 2005 Hei hei!! Høres ut som dere har kost dere i pinsen og på 17. mai ja!!! Så utrolig fine bilder av Brage. Han har blitt så stor!! Tenk han snart er 7 mnd!! Hjelpes meg. Jeg skal også bestille tilme hos fotografen med Maren nå ja. Hun har blitt så flink til å smile til kameraet (endelig!) så da må vi ha noen herlige minner. Er så trist at hun ikke skal være baby hele livet.. He he, neida... Men litt trist :-) Ser ut til at dere hadde et fint treff også mens jeg var borte. Marcus og Brage koste seg nok ja! Må få være med på neste treff igjen jeg da. Ha en fin onsdagskveld!
Fibonacci Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #826 Skrevet 18. mai 2005 Hei Silje! Kos å få besøk av deg! Treffet vårt ble jo litt redusert, med bare meg, Sandra, Marcus og Brage, men vi får komme sterkere tilbake! Ja, det er rart at han snart er 7 måneder! Synes han akkurat har fylt et halvt år jeg! :o I dag var det litt vekslende vær kan man si. Alt fra regn, opphold og sol til hagl! Fikk besøk av en venninne og gutten hennes, han er litt mindre enn Brage. De undersøkte hverandre og "prata" og sto i! Artig å se på. Vi spiste rester av tiramisu´en fra 17. mai, den ble veldig god. Men ååååhh, så mektig! Og så var vi på babysvømming, for nest siste gang før sommeren. Brage var i storform og likte spesielt godt å stupe fra kanten på matta! Han kom opp fra vannet med et smil! :-) Nå må jeg legge meg snart. Skal bare betale noen regninger først :evil:
Charmina Skrevet 19. mai 2005 #827 Skrevet 19. mai 2005 Hei vennen Har ikke fått vært innom da dataen ikke funket(også var det bare en ledning ute :oops: )For noen kjempefine bilder av gullet ditt da! Han er bare en skikkelig godklump altså Jeg har akkurat puttet Martine i senga si. Da jeg våknet i morges lå hun sammen med meg oppi senga vår og jeg aner ikke engang at jeg har tatt henne oppi der jeg! Gjett om hun kosa seg når hun fikk ligge med oss hele natta! Da sov hun godt da den lille luringen! Jammen vet de fort hva de vil de små. Ellers ikke så mye nytt herfra da! Martine sover litt bedre om natten nå, ammer henne bare en gang for tiden så det er jo fremskritt! Men da propper vi henne med grøt i store mengder Prøvde å veie henne på vekten vår i sted og kom fram til at hun var blitt 6,5 kg eller noe slikt nå, og det er jo bra! Kos deg i dag da snuppa
Fibonacci Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #828 Skrevet 19. mai 2005 Hei Charmina! Bra at du kom deg på nettet igjen, har savna deg vettu! Så bra at Martine sover bedre da! Vi har et lite prosjekt gående med å venne Brage av med nattpupp. Har bare prøvd en natt hittil, og sånn gikk det: Brage våkna kl. 00.30 og var ganske sinna. Prøvde å roe ned, kose, gå rundt, han sovna på skulderen, la ham i senga igjen, men han våkna og skreik mere. Gjentok dette ørten ganger, til slutt lot jeg ham ligge i senga vår, men ammet ham ikke. Dette godtok han og sovna. Tar dette som bevis på at det er kos han vil ha om natta, ikke nødvendigvis pupp. Brage våkna igjen kl 04, denne gangen måtte jeg fram med puppen (nederlag... men var så trøtt). Så sov han til rundt 7 om morgenen, fikk mer pupp og så sto vi opp etterhvert. I løpet av dagen har han fått to grøtmåltider pluss et halvt middagsglass, så jeg håper han sover lengre utover natta. I dag har vi vært masse ute, trilla en tur og så sov Brage ute mens jeg gjorde litt i hagen. Har kjøpt stemorsblomster som jeg har i krukker, og surfina som skal i verandakasser (men har dem inne om natta foreløpig). Har nå fått bekrefta at Brage har fått plass i familiebarnehage fra høsten av! Han fikk jo plass i en barnehage et stykke unna fra januar neste år, men vi satte oss opp på venteliste på en barnehage her i nabolaget. Der var det lite håp om plass, men etter å ha ringt litt rundt så viste det seg å være en ledig plass i en familiebarnehage med 4 barn under 3 år, som ligger i gangavstand fra der vi bor! Jeg er bare så superfornøyd Tror det blir fint for ham, at det er litt små forhold og barn som ikke er så mye eldre enn ham. Og de er masse ute på tur, samarbeider visst med den større barnehagen om utflukter og sånn. Han begynner der i slutten av september! Skal dit en tur i morgen for å se hvordan de har det der! Har sett på finale i Fagerstrand og semifinale i Grand Prix i kveld, hurra for Norge som gikk videre! :-) Nå vil mannen gjerne komme til PC´en.. :oops:
monja Skrevet 19. mai 2005 #829 Skrevet 19. mai 2005 Gratulerer med barnehageplass! Barnehagen høres jo flott ut. Sikkert greit at det ikke er så mange barn under 3 år der. Får mer tid til hvert enkelt barn da. Og lykke til med avvenning av nattpupp. Vi har slutta å gi flaske mellom leggetid og klokka 6 på morgene. Stort sett går det bra, men det hende mamma'n kapitulerer klokka halv 5 for å få sove litt lenger Håper du får en roligere natt i natt, og at du får en flott fredag!
Sandra Skrevet 20. mai 2005 #830 Skrevet 20. mai 2005 Hei!! Gratulerer så mye med barnehageplass! Vi har ikke fått svar enda, men venter utålmodig! Tor vi ikke får svar før i sommer da. Moro å høre om Brages badevaner. På babysvømmingen til Marcus er det fotografering i dag Det blir gøy. Håper vel egentlig på at det bare er Marcus de skal ta bilde av. Føler med liksom ikke helt fotograferingsklar i bae bikini ennå da Håper dere har fått sove fint i natt. God helg!
Charmina Skrevet 20. mai 2005 #831 Skrevet 20. mai 2005 Gratulerer med barnehageplass - det er jo nesten som å vinne i lotto det ( vel ............ikke helt det samme da men ) Greit at det ikke er så mange også.En god start for han det! Jeg må vel søke snart jeg også selv om jeg ikke trenger plass før i slutten av 2006. Men best å begynne ja! Nå sover frøkna og jeg skal snart rydde og vaske litt hus! Sitter akkurat med en hårkur oppi håret mitt og benytter tiden til å skrive litt! Henrik skal ha med seg kjæresten hjem fra skolen i dag de er bare så begeistret for hverandre Ha en fin dag så lenge kommer innom igjen senere! Klem fra Charmina
Gjest Madden Skrevet 20. mai 2005 #832 Skrevet 20. mai 2005 Grattis med barnehageplass La Traviata!!! :klem2: Må være deilig å vite at dere har plass nå, og den barnehagen høres jo bare helt super ut! Det er jo viktig at du føler deg komfortabel med måten ting gjøres på der da, så du synes det er trygt å etterlate lille Brage der! Jeg var skikkelig imponert over at både Lobelia'n min og den hvite blomsten (som jeg ikke husker navnet på i farta ) overlevde den kalde uken jeg var bortreist! Det hadde jo vært kjempekaldt her mens vi var i Bulgaria! Har du plantet noe mer i hagen? Jeg så forresten mye stemorsblomster i Bulgaria..tydeligvis en populær plante der også!
Charmina Skrevet 20. mai 2005 #833 Skrevet 20. mai 2005 Her er jeg igjen Skulle ikke tro jeg hadde annet å gjøre en å sitte her på pcèn :oops: Henrik er ute og leker,frøkna mi sover,charmøren er ute og handler inn til pizzaen jeg skal lage i kveld og her sitter da jeg Skal se idol og kose oss i kveld. Må vel snart vekke hun som sover for hun skal få legge seg igjen når Idol begynner har jeg tenkt! Og som regel så sovner hun sånn i halv åtte- åtte tiden! Håper dere har hatt en fin dag! Kos deg i kveld da! Klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #834 Skrevet 20. mai 2005 Oi, så mange koselige hilsener! :-) Takk skal dere ha, Monja, Sandra, Charmina, Madden og Charmina igjen! Bare koselig å få så mye besøk av deg Charmina, er jo ganske ofte innom og leser selv når jeg har en ledig stund! Virker som Martine sover mer enn Brage på dagtid (og mindre om natta da...), det må være litt deilig. Må forresten bare si at det va noen utrolig flotte bilder av deg og barna dine i albumet! Veldig gøy å se! :-) Vi skal også følge med på Idol-finalen! Skal lage Italian Piadina Wraps fra Toro, de har vi ikke prøvd før. Tror nok Jorun vinner, men jeg synes Tone fortjener en real sjanse, hun var veldig flink sist fredag. Det blir spennende! Og i morgen er det Grand Prix, må nesten følge med på det også! TV-slaver, vi??? I natt våkna Brage litt over ett, tror jeg. Han roet seg så fort han ble løftet opp, og våkna når han ble lagt ned igjen... Til slutt roet han seg bare med at jeg sto bøyd over vogga og holdt rundt ham som for å løfte ham opp, han tok et grepa tak i håret mitt, og nekta å slippe, så der sto jeg da Ryggen min likte ikke det så godt kan man si. Lirket meg løs, men da begynte han å sutre igjen. Sånn holdt vi på til 2-halv 3 tida, da sovna han i sin egen seng. Og det var en liten seier! Og så sov han til halv 7 i morges! Vi var på besøk i den familiebarnehagen han skal begynne i, og jeg må si jeg tror han kommer til å storkose seg der. Hun som driver det virka veldig hyggelig og flink, de er masse ute i all slags vær og de drar på turer og sånt. Neste uke skulle de besøke en bondegård! Noen av de barna som vi hilste på skal slutte til høsten, men en gutt på 2 år fortsetter, og så begynner det to nye på Brages alder, faktisk en som også er født i oktober! Så jeg er veldig fornøyd med opplegget! :-) Brage beveger seg mer og mer rundt nå. Jeg finner ham ofte igjen et annet sted enn der jeg la ham ned... han kommer ikke langt av gårde, men "aksjonsradiusen" blir stadig utvidet, så nå har jeg vært og kjøpt inn litt barnesikringer, og mannen skal feste skap og bokhyller til veggen nå etterpå! I stad når jeg ga ham middag sa jeg sånn "Vil Brage ha mer nam-nam?" og så videre, og så sa han plutselig nam-nam! Ikke til å ta feil av! Det var moro :-) Han babler jo mest ellers, har ikke hørt at han har etterligna noe vi har sagt så tydelig! Madden: de hvite du har, er det margeritter kanskje? Jeg har planta litt mer stauder nå, men jeg vet ikke helt hva de heter! Smørkoll på svensk i hvert fall, noe med troll på norsk muligens. De er gule og ligner på ballblom. Stemorsblomster er jeg også glad i, spesielt de små, de er så søte! Er kjempeglad i roser også, så det må nok bli noen rosebusker i hagen vår når vi har fått ordnet bedet på forsida av huset. Ting tar tid! Og når man jobber mye i hagen blir det ikke gjort så mye innendørs som ellers! Men det er jo moro da... Sandra: så gøy med fotografering på babysvømminga da! Der vi går skal de ta bilder til høsten, av en eller annen grunn ble det ikke tatt noe i vår. Håper dere også får barnehageplass! Krysser fingrene for det. Nå må jeg begynne på middagen jeg!
Fibonacci Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #835 Skrevet 20. mai 2005 Da vant Jorun Idol!!! Absolutt fortjent, selv om jeg synes Tone var veldig flink. :-) Har "forhandla" meg til at mannen skal ta Brage i natt hvis han våkner, det blir spennende! Spørs om jeg får sove så mye uansett hvis han virkelig hyler! Mannen har jobba litt med å lage noen sider med bilder av Brage. Her er linken for de som er interessert: Bilder av Brage
Fibonacci Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #836 Skrevet 21. mai 2005 Brage sov hele natten! Han ga en liten lyd fra seg i 12-tida, men da holdt det å dytte inn smokken igjen. Og så sov han til kl 7 i dag morges! Nå har jeg fått bakt brownies og ostekake til bursdagfesten i kveld. Vi skal grille, men været er ikke så veldig grillvennlig! Satser på å grille ute og spise inne da. Mannen er ute og handler inn mat til i kveld, og Brage sover ute. Deilig å ha en liten stund for seg selv iblant :-) Heier på Wig Wam i kveld!
Charmina Skrevet 22. mai 2005 #837 Skrevet 22. mai 2005 Hei vennen Nå har jeg sittet og kost meg lenge med masse fine bilder av La Traviata familien! Så utrolig koselig :enig_animasjon: Masse fine bilder av dere alle sammen! Og Brage er jo bare til å spise opp da! Lo godt da jeg så han for meg når han hang fast i håret ditt og slett ikke ville slippe. Best med kos hos mamsen ja Martine sier også noe - mamma kommer det innimellom ut av munnen hennes, og Charmminamannen er overbevist om at det virkelig er mamma hun sier! Artig. Nå har vi spist kaker og feiret dagen til Henrik sammen med familien til mannen. Koselig. Spiste masse kake jeg også :oops: bra det er trening i morgen Ha en fin natt vennen. Håper dere alle får sove. Klem fra Charmina
Charmina Skrevet 23. mai 2005 #838 Skrevet 23. mai 2005 Gratulerer med dagen til La Traviata mannen :
Fibonacci Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #839 Skrevet 23. mai 2005 Tusen takk for gratulasjon, kjære Charmina! Mannen ble veldig glad for å bli vekt på senga i dag morges med gaver og sjokolade! Han fikk en DAB radio av meg, og en bok av Brage om å ha med barn på reiser, og så en DVD (City of God). Boka ble med som busslektyre da han dro på jobb etterpå! Her skinner sola og jeg har tenkt å sitte litt ute når Brage skal sove etterpå! I går planta vi enda mer i hagen, litt busker og klatreplanter. Og enda er det masse igjen å gjøre! Helga var fin, vi koste oss med grilling og Grand Prix, og en av gjestene overnatta. I går tok vi det stort sett med ro og så på Star Wars: Attack of the Clones på kvelden. Brage har sovet ganske ålreit i det siste, men våkner rimelig tidlig om morgenen da! 4-5 tida... Håper alle får en fin dag! :-)
Nanella Skrevet 23. mai 2005 #840 Skrevet 23. mai 2005 Gratulerer så mye med La Traviata mannen og gratulerer med Brages 7 mnd. dag! Idag er det masse å feire ja! Så morsomt med bildene. Koselig. Gøy å se hele La Traviata familien ja. Også så fint hus dere har!! (Regner med det var det blå....) Er så morsomt å se bilder. Ha en kjempefin dag da Oj også måjeg jo huske å gratulere dere med barnehageplass!! Kan tenke meg det var godt å få det på plass ja!
Fremhevede innlegg