Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei på deg Lia! :-) Koselig at du stakk innom her!

Nå har Brage sovet tre hele netter i strekk! :hoppe:

Han sover mer på dagtid også. Vi har begynt å gi tre måltider pr. dag, han får grøt i 10-11 tida, og så litt frukt- eller grønnsakspure i 3-4 tida, og til slutt grøt om kvelden, rundt kl. 6. Og da sover han fra kl. 8 om kvelden til kl. 6 om morgenen!

Kjempedeilig! :-)

I går ordnet vi masse i hagen. Mannen gjorde ferdig en støttemur i knekkstein på baksida av huset, og så flytta vi rhododendron´en fra forsida av huset til baksida. Den trives ikke så godt på forsida, og den må uansett flyttes i forbindelse med gravearbeid ved trappa foran huset!

Og så var vi på hagesenteret og kjøpte hortensia og humle, kikka på frukttrær også, men det var så sinnsykt mye folk og vanskelig å komme fram med vogna, så vi tar det til helga istedet.

Det har skutt opp masse skvallerkål i plenen igjen, jeg blir litt oppgitt, men det er visst nesten umulig å bli kvitt fordi røttene er så dype. Har gravd opp masse allerede, men det må nok mer til! :sur:

Det vi har sådd innendørs ser ut til å gå veldig bra. Tomat, basilikum, timian og oregano ser fine ut, lavendelen min har spirt, og månedsjordbærene er klare for å prikles. Det samme er pyntekorg, blomkarse, flittiglise og prydtobakk! Og så har det kommet masse lobelia, men der har jeg sådd for tett, så den må tynnes ut.

Den som har hage mangler i hvert fall aldri noe å gjøre! Jeg og mannen er begge veldig glad i å holde på ute i hagen, han er nesten mer ivrig enn meg faktisk. Han planlegger kjøkkenhagen sin og graver og lager bed og alt mulig.

Nå er det tid for grøten til Brage! :-)

Skal til frisøren etterpå, det skal bli godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei. Så mye hår Brage har fått!!! :o Vi er misunnelige...

Blir hyggelig å treffes mandag da. Så flinke dere har vært med mat. Her i gården får hanniungen grøt på kvelden - og etter to uker er vi fortsatt på max 1/2 måltid - som regel mye, mye mindre. Det er rett og slett ikke interessant. Konklusjonen er: Mye mer våken på kveld/natt fordi han er sulten. Må nok få høre noen triks fra deg på mandag....

jaja - ville egentlig bare innom og si god helg!

Hilsen hanni

Skrevet

Måtte bare innom å kommentere den nydelige gutten din! Har syntes han har vært skjønn fra dag 1, men har aldri rota meg til å skrive noe om det :-)

Gleder meg til en helnattssøvn jeg..Håper det blir litt bedre når vi også begynner med fast føde!

Ha en riktig fin helg!

Skrevet

Hei på dere, Hanni og April! :klem:

Gleder meg til treff Hanni, nå er det lenge siden sist! Håper på fint turvær! :kul:

Vet ikke om vi har så mange "triks" med maten - men han spiser stort sett det vi gir (bortsett fra mors hjemmelagede potetmos :ler: ).

Han likte risgrøten fra første stund, men det tok nok noen uker å få økt til full porsjon, vi merket etter hvert at han var sulten på mer og mer. Og han viser stor interesse for mat og drikke på bordet, det vi spiser osv.

Det var litt derfor vi begynte med grøt, han virka veldig klar for det, pluss at han ikke la på seg så mye som tidligere, og det var nok riktig også, sånn som han spiser! Ordentlig matvrak :ler:

Tre måltider om dagen gjør susen tydeligvis! Han sover fortsatt hele natta, og våkner i 6-7 tida! Utrolig deilig altså. Man får så mye mer overskudd på dagene!

I dag har det vært dugnad i vel´et, vi har kosta gater og spist vafler og så har vi gjort litt i hagen, og gått tur.

Det ble litt mer overskyet nå på ettermiddagen, vi lurte på å prøve utegrillen i kveld, men vi dropper det!

Har fått låne 4. sesong av Sopranos nå, gjett om vi skal kose oss i kveld´a! :sjarmor:

God helg til dere som er innom! :vinke:

Skrevet

Hei vennen!

Endelig på nett igjen!Den dumme maskinen har ikke klart å koble opp på noen dager - gjett om jeg ble sur da! Men nå har jeg fått oppdatert meg litt igjen!

Så flinke dere er som jobber i hagen - skulle ønske det var mere ferdig her også! Men men kan ikke rekke alt og når de jobber utenfor disse snekkerne så er det bare å vente! det blir vel bra en gang!

Martine er skikkelig matmoms og spiser store skåler med grøt til frokost og kvelds. Men hun sover nå ikke så veldig mye mer av den grunn! Charminamannen sier hun bare blir mere opplagt av maten og holder ut mer om natten :o :ler:

Men skal ikke klage da for de to siste nettene har hun bare spist en gang! Iallefall som jeg husker!Til gjengjeld kommer storebroren opp i senga om natta da! Jammen bra vi har stor seng sier nå jeg!

Kos deg med Sopranos og ha en fortsatt fin søndag :klem:

Gjest Madden
Skrevet

Den nye avataren er bare utrolig skjønn ja!! En skikkelig :hjerte: - knuser dere har!! Ser for meg han og Martine hadde blitt et utrolig vakkert par om noen år...det blir spennende! :ler::) Sørg for å holde meg oppdatert!!

Så herlig med mye hagearbeid da! Jeg har også sådd litt, men på langt nær så mye som deg altså! Jeg har jo ikke hage enda..så det blir bare tre altankasser og noen krukker...gleder meg sånn til det blir skikkelig hage å boltre seg i!

Var på søndagsmiddag hos mamsen og familien i dag, de har vinterhave som er proppfull av blomster, gjett om jeg ble inspirert da!! Vi snakket om vinterhavebygging hele veien hjem... :ler:

Håper du får en flott uke da snuppa!! :vinke:

God :klem: fra Madden

Skrevet

Tusen takk for hilsener, Charmina og Madden! :klem:

Godt å ha deg tilbake "på nett" Charmina! Har savnet deg! :klem:

Madden: ja, Brage og Martine hadde nok blitt et flott par :ler: Vi mødre har i hvert fall funnet ut at de blir det! :Hehe: Stor klem til deg også, så bra at dere har kommet et skritt videre i beslutningsprosessen! Støtter dere med hele mitt hjerte!

I dag skal vi til Oslo og treffe Sandra og Marcus! Det blir kjempekos!

Ha en god mandag alle sammen! :-)

Skrevet

Hei. Håper dere hadde det hyggelig i dag. Vi var hos legen og fikk bronkittmedisin i dag - han er ikke i slag, stakkar. jaja. Håper han kommer seg nå da. Vi har tatt matpause fra fast føde inntil han er bra igjen. Legen mente det var lurt, så nå fullammer jeg igjen faktisk.

Skrevet

Hei Hanni! :klem:

Savnet dere på treffet i dag, leit at Hanniungen er syk stakkars! Sikkert lurt å amme for fullt nå ja. God bedring til ham! :blomst_opp:

Har vært på treff med Sandra og Marcus-go´ingen, han og Brage utforsket hverandre med liv og lyst, en finger i øyet her og litt dulting der, men alt i alt tror jeg de hadde mye glede av hverandre!

Har vært masse ute i dag, deilig det.

I hagen vår står det nå et plommetre og et morelltre! :danse:

Fikk planta dem i går, og har kjøpt noen stauder også (valmuer, asters, et-eller-annet-som-ligner-på-ballblom og smalblad-timian).

Brage våkna 4 i natt :Gjesp: Nå som han har sovet en del netter igjennom blir det ekstra tungt når han plutselig våkner igjen! Men det er jo mye bedre enn det var, så jeg skal ikke klage for mye! :-)

Må innom noen flere dagbøker jeg nå.

Skrevet
I hagen vår står det nå et plommetre og et morelltre!

Heldige dere :) Den hagen deres må jo bare bli helt toppers!!!! Så fint at dere koste dere på treff i dag snuppa-synes jeg ser guttene for meg! :hjerte:

Her haglet det :o i ettermiddag sånn at det lå helt hvitt på bakken og bilene skled ned bakkene :o :o :o

Trodde nesten ikke mine egne øyne!

Jasså så Brage våkna i natt han også-for noen rakkerunger vi har som ikke kan sove hele natten. Selv om din er jo rene :gullengel: i forhold til min da! Håper virkelig hun sover i natt! Men hun er jo blitt helt besatt av å ligge og lage sånne busslyder og å fange tærne sine - og det er tydelig mye morsommere en å sove :ler:

Håper du har hatt en fin kveld og at du får sove godt i natt

:klem: fra Charmina

Skrevet

Håper dere har det bra og at solen skinner hos dere også! Her er det bare vidunderlig ute i dag!

Får spise litt frokost og ta med Martine ut på trilletur.

Ha en fin dag så lenge da :wink:

Skrevet

Hei Charmina!

Ja, her er det også sol og fint vær, men det ligger noen mørkere skyer borti horisonten som jeg ikke liker synet av!

Brage sover nå, men etterpå skal vi også på trilletur sammen med en venninne!

Vi tok noen bilder av Marcus og Brage på treffet vårt i går, kommer sikkert til å legge ut noe hvis det ble bra!

Brage våkna kl. 5 i natt, så jeg er ganske så trøtt i dag.

Men en kaffekopp til, så blir det bra! :-)

Husk fruene i kveld da jenter!

Skrevet

:) Hei, takk for koslig melding i dagboka mi! :)

Så søt liten gutt du har. :) Han sammen med Marcus må jo bare utgjøre et stjerne par. Hehe...

Ha en kjempe fin dag!

iingvild

Skrevet

Tusen takk Sandra, for at du ordnet med bildene! De ble jo riktig fine! :-)

Møtte en venninne i dag og trilla tur i et område jeg ikke har vært i før. Landlig og vakkert. Kjempekoselig! Litt vekslende vær, sol. regn og hagl tilogmed! :o

Ikke så mye spennende ellers, Brage har fått smake på grønnsaker med kalkun (middagsglass) i dag, og bortsett fra de første skjeene så skled det ned! Tror han likte det jeg! :-)

Nå er han i gang med skrikinga si igjen!

Skrevet

Det har vært en litt slitsom natt her i Traviataheimen! Brage våkna ikke så lenge etter at vi sovna i går kveld, og virka som han hadde vondt rett og slett. Og våkna 2-3 ganger i natt også. Så mat og nattesøvn hører ikke nødvendigvis sammen likevel... :Gjesp:

Det er mulig jeg innbiller meg ting, men jeg synes jeg ser en liten glipe i tannkjøttet nederst i munnen! Så det kan jo hende det er det som plager ham stakkars!

Nå i dag er han blid og fornøyd og babler i vei på lekematta si, så det er nok ikke like ille hele tiden!

Etterpå skal vi på barseltreff, og så er det babysvømming igjen!

God onsdag til dere som er innom! :-)

Skrevet

Så senker freden seg omsider over huset. Brage sutra en del i kveld, ville ikke sove! Fikk dytta i han litt mere pupp og så gikk det etter en stund.

Skikkelig varmt i dag, puh! På tide å tenke på sommergarderoben snart?

Skal handle litt i morgen, klær til 17. mai, og finne bursdagsgave til nevø som fyller 4 år! Han ønsker seg "alt med Spiderman på" :ler:

På 17. mai skal vi se på barnetoget i Drøbak sentrum, og så blir det kaffe, vafler og kake oppe hos foreldrene mine. Da er grandtanta mi også invitert, hun har ikke sett Brage ennå, og det er lenge siden vi har sett henne også! Hun er i bedre form nå, etter at hun falt og ble liggende i leiligheten sin i vinter, og hun gleder seg til å se oss! :-)

Var på barseltreff i dag, kjempekoselig, vi ble 4 stykker til slutt. Artig å se hvordan de andre babyene utvikler seg og forandrer seg!

Tok masse bilder på babysvømmina i dag, både over og under vann! Har levert inn til fremkalling og skal hente dem i morra! :hoppe:

I morgen skal vi også til fotografen og se på halvtårs-bildene som ble tatt! Gleder meg og håper resultatet ble bra! Vi bestiller nok noen ekstra bilder for å gi bort til familie og sånt!

Migrene i dag :( Sinnsyk hodepine, kvalme og synsforstyrrelser, plagsomt når det er så lyst ute! Blir helt lyssky når jeg har det sånn!

Fikk slappet av litt i stad, men det hjalp ikke så mye! Skal legge meg tidlig, det trenger jeg.

Skrevet

Hei vennen :)

Huff håper hodet ditt er bedre i dag! Ikke noe kjekt det der :trøste:

Sånne fine bilder det var av Marcus og Brage da. De er bare så søte altså :hjerter: og sikkert kjempekjekt for de å leke litt sammen :Nikke: Tror nok Martine hadde likst seg sammen med de to sjarmørene der ja :Hehe:

Her har jeg nå klart å forsove meg fra hele treningen i dag :oops: .........men på en annen side så trengte jeg sikkert litt søvn.

Snart 17 mai og det ser lovende ut med tanke på været! :)

Spiderman ja :ler: husker at Henrik hadde en periode hvor det var skikkelig i skuddet ja! Han er nå ikke helt vekke ennå når det gjelder det ennå!

Det blir sikkert stas for din grandtante å se Brage - gjett om hun kommer til å bli betatt da :Nikke:

Ha en fin dag da La Traviata :vinke:

Skrevet

Hei Charmina!

Har hatt en fin, men litt hektisk dag, uten hodepine heldigvis! :-)

Dro og handla en del klær til meg og Brage, bytta en leke, fikk tak masse Spiderman-ting til lille nevø, pluss handla mat til pinsen og 17. mai! Puh!

Jaja, det var ikke mye mat egentlig, vi skal på hytta til foreldrene mine, så det jeg handla var maten Brage skal spise pluss kakeingredienser til tiramisu som jeg skal prøve å lage til 17. mai!

Skal følge denne oppskriften (minus påskekyllingen da :ler: )

Vi var og så på bildene som ble tatt av Brage hos fotografen for noen uker siden, og det var utrolig flotte bilder! Kjempefornøyde vi :-)

Vi bestilte ganske mange, vanskelig å velge bort noen! Vi kjøpte en stor ramme med plass til tre bilder i som vi skal ha selv, og så tok vi med tre ekstra bilder som vi skal gi til besteforeldrene og oldemoren hans. Da blir de nok glade! :hoppe:

Bilden fra babysvømminga ble også ganske bra synes jeg! Spesielt et hvor han dukker under vann og vi tar bilde fra sida! Skal scanne inn og legge ut :Nikke:

Er ganske så skutt nå i kveld, men må begynne å pakke litt til helga, vi drar på hytta i morra!

God pinse til dere som stikker innom! :vinke:

Skrevet

Heisann :)

Oj jeg bare elsker Tiramizu, tror det er en av mine favoritt kaker :sikle:

Så flott at dere var fornøyde med fotografbildene av sjarmøren da! Kjekt å gi bort bilder ja.Koselige gaver som virkelig varer!

Gleder meg også til å se bilde fra babysvømminga - sikkert artig :Nikke:

Her går jeg rundt som en zoombie, Martine sine nattevaner blir jo bare værre og værre. Aner snart ikke hva jeg skal finne på :klø: Og det kan ikke være lite mat og sult iallefall for jeg propper henne med både grøt og melk men det gjør ingen forskjell. Ikke om jeg holder henne våken hele dagen heller - she is still going strong :o :tunge1:

Nå har jeg akkurat lagt henne i senga si og da har hun jodlet siden kl 05!!!!

Ute skinner sola så om litt tror jeg at jeg skal sette meg ut på den nye terassen vår og bare slappe av litt!

Har fått en ny bok i posten med fantastiske kakeoppskrifter så jeg får se litt i den.

HA en kjempefin pinse og 17 mai vennen.

Stor klem fra Charmina :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...