Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å så flink Brage var i natt da. :klappe: Håper han fortsetter sånn!!!

Også så flink som du er til å stå på i hagen da. Det må jeg virkelig si. Beundrer alles som klarer sånt jeg. Selv må jeg ha hjelp av min mor- som mer enn gjerne gjør det da for hun har hyperaktive grønne fingre :ler:

Spennende med 6 mnd kontroll idag da.

Kan tenke meg hvordan det var å skulle gjøre han en tjeneste med kjøreturen ja også ble skrikingen værre og værre. Man kan bli litt frustrert da. :roll:

Så flink Brage var på overnatting hos mormoren og morfaren sin. Deilig og vite at de kan sove borte også. Og deilig og få litt tid alene- men som Sandra sier- utrolig deilig og få de igjen også :wink:

Ha en fin fin dag da La Traviata :klem:

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Silje! :klem:

Da var vi ferdig på kontroll, har trilla en solid tur på vei hjem igjen, det var så varmt og jeg rant av svette! Men Brage sov godt i vogna, var nok sliten etter å ha vært både hos helsesøster og lege!

Han veide 8700 gram akkurat i dag, og var 70,5 cm lang. 43 cm rundt hodet. Akkurat helt perfekt, ifølge helsesøster.

Det gikk fint hos lege også. Måtte selvfølgelig komme DEN bæsjebleia mens vi var der inne da :ler:

Nå skal vi snart på babysvømming, litt tett program i dag, men vil jo ikke gå glipp av det heller!

Skrevet

Så fint at alt gikk bra på kontrollen i dag! En stor fin gutt du har! Bæsjet hos legen ja :ler: Martine pleier å tisse på dem hun :sjarmor:

Nå sover hun søtt i senga si og pappaen ligger på gulvet og skrur sammen klesskapet hennes!Litt av et syn med rumpa i været :Hehe:

Skal bli kjekt å få alle tingene hennes på plass ja!

Ellers er det ikke de store nyhetene fra Charminaheimen!

Klems :klem:

Skrevet

Ja så har jeg vært på trening og kommet hjem igjen!Martine sover søtt og det gjør hun vel en stund nå siden hun ikke har sovet siden i morges!

Solen skinner fortsatt så jeg tror jammen jeg skal gå ut og nyte den litt!

Ha en fin dag vennen :)

Gjest Madden
Skrevet

Innom med en kjempegod :klem: !!

Så kjekt at du hjelper til å holde dagboka mi i live..jeg er bare så sløv om dagen...Ingenting som blir gjort..bare utsetter alt! Det er fantastisk vårvær ute..men jeg har fått et akutt anfall av vårslapphet..eller kanskje allergi?! Jeg nyser og klør verre...kanskje på tide å sjekke statusen på den polaraminen?! :ler: Kjipt at allergi skal tappe så mye krefter egentlig! Hvordan er det med deg? Merker du noe av det?

Håper torsdagskvelden blir fin!! :klem2:

Skrevet

Hei Charmina og Madden! :klem:

Det har vært nok en nydelig dag! Vi har vært på barseltreff, skulle møtes på kafe i Drøbak sentrum, og siden det var midt i sovetida til Brage trilla vi ned og opp igjen! Må si jeg følte meg sprek da! Noen solide oppoverbakker på den turen der!

Barseltreff ja :ler: Vi var to stykker som møtte opp, av totalt 6 stykker! Vi ble tre etter en stund da, men det var litt morsomt, var litt forsinka selv og fikk melding fra hun andre som hadde vært innom kafeen allerede: "Det er ingen her!" :ler:

Det er ikke alltid så overveldende oppmøte på treffene våre, men dette slo alle rekorder tror jeg! De andre hadde gyldig grunner til fraværet altså, ikke sånn ment, men jeg kunne fort endt opp med å sitte alene på kafeen og blomstret!

Vi trilla en tur også, i det fine været. Rene sommertemperaturen nå, og ikke så mye vind heller. Deilig! :briller:

I kveld var vi invitert til feiring med den nye jobben til mannen! Og det var kjempegøy! Vi kjente nesten ingen, men det ble god stemning rundt bordet etter hvert og det var et bra arrangement med underholdning, god mat og musikk! Foreldrene mine passet Brage, og det gikk fint, som alltid. Han rullet 3-4 ganger på gulvet til ære for dem! Spiste masse grøt, men tok ikke noe særlig flaske, men sovna helt greit likevel.

Han har begynt å rulle mye oftere nå i det siste. Tror han synes det er kjedelig å ligge på ryggen jeg! Men på stellebordet er han ganske grei heldigvis!

Madden: jeg merker faktisk pollenet veldig godt hvis jeg har glemt å ta allergitablettene! Så Polaraminen er veldig effektiv når jeg tar den! Har sånne 2 mg tabletter, så jeg må ta ganske ofte, og da hender det jeg glemmer det. Må bruke nesespray på dagtid også, men øyedråpene har jeg ikke hatt behov for ennå.

Vårslapphet tror jeg jeg også lider av! Er skikkelig trøtt for tida! Siger sammen om kvelden og hører senga rope på meg, men så må jeg bare innom noen andre dagbøker da!

Og så skal jeg krype i seng... :sove:

Skrevet

I dag er det gråvær og regn og ikke noe ålreit ute! :sur: Litt av en kontrast til den fine sommerlige dagen vi hadde i går!

Brage har gått tilbake til å våkne litt om natta igjen. Natt til i går våkna han en gang, og i natt var det 2 ganger, men da hadde han spist mindre enn han pleier på kvelden da.

I kveld skal jeg ut og spise og feire bursdagen til en venninne! Det blir koselig. Det blir to dager på rad med barnevakt det, dvs. det er jo pappaen hans som skal være hjemme med ham, og de koser seg som regel veldig sammen. Eneste er det flasketullet som kan være litt trøblete. Takk og lov for grøten, hvis han ikke hadde spist den kunne jeg nesten ikke dratt ut en hel kveld!

Til helga skal vi i 50-årslag til en tante av meg, og så har vi invitert noen slektninger hjem til oss på søndag. Jeg skal bake gulrotkake! De har ikke sett Brage på mange måneder, så det var på tide å samles!

God helg til dere som er innom her! :vinke:

Skrevet

Hei kjære La Traviata! :vinke:

Så stor og fin Brage har blitt da! Lang gutt, 70,5cm! :klappe:

Jeg er også ganske vårslapp for tiden, er mye ute, men når jeg kommer hjem igjen er det lite aktivitet. PCn har vært skrudd av ganske mye i det siste..

I dag er det dårlig være da. Huff så kjedelig, har vel blitt litt bortskjemt nesten de siste dagene.

Det må jo komme litt regn av og til også.

Hehe, kjenner igjen de bæsjebleien på helsestasjonen ja! Da Marcus var veldig liten, og fortsatt hadde ganske sånn flytende babybæsj (sorry detaljene :ler: ), kom det selvfølgelig den største ladningen noensinne, og bleia holdt selvfølgelig ikke. En av grunnene fordi alt kom oppover og forover :klø: Hele gutten var dekket, og jeg fikk endel oppmerksomhet da ja..

Så koselig det høres ut med kveld ute. Fint dere hadde det hyggelig på den nye jobben til mannen din.

Håper det går fint med flaskene i kveld!

Ha en kjempefin helg!

Skrevet

Takk for hilsen, Sandra!

For en natt... jeg kom hjem fra bursdagsfeiring kvart over 12, og da våkna Brage akkurat. Han hadde ikke tatt noe flaske, bare grøt, men sovna kl 8 likevel. Og så fikk han pupp, jeg sovna vel rundt kl 1 selv, og så våkna han kl 3, kl. 4 og så husker jeg ikke helt, det holdt å dytte inn smokken de første gangene, men så måtte han ha pupp igjen. Da morgenen kom følte jeg ikke at jeg hadde sovet noenting nesten, så heldigvis sto mannen opp med Brage så jeg fikk sovet ut!

Det var veldig koselig på bursdagsfeiringen til venninna mi! Vi var og spiste på et kjempekoselig sted, spiste steinbit og delte rødvin, og så var det kaffe og kake hjemme hos henne etterpå. Satt og skravla, rakk siste bussen hjem og var stuptrøtt allerede før jeg kom inn døra hjemme.

Nå sover Brage ute, det har han gjort i flere timer nå, så jeg lurer på hva mannen puttet oppi grøten hans!

Må prøve å finne noe jeg kan ha på meg i kveld, vi skal i 50-årslaget til tanta mi. Hjelp! :o

Klesskapet er bare et eneste kaos, må ha en opprydding der snart!

Apropos rydding; huset ser helt bomba ut og vi får gjester i morgen! Så her må det rydding og vasking til ja! :Nikke:

Får gå i gang og måke litt på gulvet her... :ler:

Skrevet

Måke på gulvet du liksom :ler:

Synes liksom jeg ser deg ja!!!!! Men sånn var det nesten her også da før jeg fikk besøk! Det var bare helt ille og jeg og Charminamannen sto på hodet helt til gjestene kom :oops: Typisk oss!

I dag har vi vært på tur til Aboreet i flere timer og sett på alle rododendroene som var sprunget ut! Utrolig vakkert syn!

Ikke så aktiv på nettet nå siden jeg har besøk, men kommer sterkt tilbake :Nikke:

HA en vidunderlig kveld

Klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Hei Charmina! :klem:

Ja jeg kan forsikre deg om at måking var nødvendig på stuegulvet vårt! :ler:

Vi fikk shina opp huset til slutt, bakt kake og hadde koselig besøk i går kveld. Har masse kake til overs, pluss mammas kringle, så det er bare å komme og spise!

Hvis vi må spise opp alt selv kommer vi til å trille snart begge to!

Natta var litt urolig først, Brage lå og trykka fælt og hadde nok vondt i magen sin. Måtte gå litt rundt og trøste, til slutt slappet han av og så fikk han ligge hos oss resten av natta. Men han fikk ikke pupp før utpå morgenen da!

I dag er det skikkelig trist og grått ute, ikke mye fristende å gå ut nei! Helga var egentlig ganske fin, mannen jobba masse i hagen og vi trilla lang tur med Brage.

Brage spilte piano hos tanta mi på lørdag! Han syntes det var kjempegøy! Tok noen morsomme bilder som jeg hadde tenkt å legge ut her etterpå.

God mandag til dere som er innom!

Skrevet

Så fine bilder *smelt* :hjerte:

Innom med :klem: til deg, kommer sterkere tilbake når vi er tilbake fra ferie. Ha det fint på treff da dere jentene og kjekke små guttene :-)

:vinke:

Skrevet

Takk for det Silje, synd at dere er bortreist akkurat da, men vi tar det nok igjen senere!

Brage har vært skikkelig sutrete nå i kveld, han sovna ikke før halv 10! Og han som pleier å sove som en engel før 8! Kanskje det er disse tennene igjen, vet ikke helt, men han pleier ikke å være sånn. Han ville ikke ha pupp heller, før etter en lang stund. Så nå er jeg rimelig gåen må jeg si.

Pollenet har satt inn for fullt, jeg må nok begynne med øyedråper nå, det klør skikkelig!

Prøvde å servere Brage hjemmelaget potetmos i stad, men han brakk seg skikkelig! Det var tydeligvis ikke noe godt! Jaja, mors hjemmelagete er vel ikke alltid like stor suksess...??

Grønnsakspuré på glass spiser han jo, så jeg skal prøve å blande flere grønnsaker med potetmosen og se om det går bedre!

Nå må jeg få med meg 24...

Skrevet

Nå er det mye pollen ute altså! Øya klør som besatt, men jeg kan jo ikke dryppe dem hele tiden heller...

Hersens allergi! :frustrert::sur:

I natt våkna Brage halv ett, og fikk pupp, og så sov han vel til 6 tenker jeg. Og etter en stund ble han sulten, og sugde seg fast i venstrepuppen (godpuppen) i flere timer sånn som han finner på å gjøre av og til! Han nekter å slippe taket, og skriker når puppen sklir ut! Kanskje han bruker den som erstatning for smokken, men jeg var så trøtt selv, og sovna mens han lå der, så jeg gadd ikke gjøre noe annet heller.

Vi var en tur på jobben, og nå tror jeg ikke det blir så mye mer jobbing på en stund, det er litt deilig. Skal bare vente på resultater nå... Som andre skal ta seg av.

Prøvde på nytt med hjemmelaget potetmos med gulrot og litt brokkoli oppi, men det var jammen vondt det også gitt! Blir nesten litt fornærma jeg, når han spytter ut maten jeg har laget! Sånne kjipe middagsglass vil han jo ha!

I morgen er det 4. siste gangen med babysvømming. Og vi har kjøpt engangs-undervannskamera som vi skal ta bilder i bassenget med! :hoppe:

Håper det blir bra!

Nå begynner fruene snart, og da MÅ jeg jo bare følge med! :vinke:

Skrevet

Fikk med meg fruene ja vennen - det er bare høydepunktet på tirsdagskvelden det :Nikke:

Jasså Brage vil ikke ha middagen din :ler: om det er noen trøst så er Martine like kresen!

Hun har jo nektet å ta flasken med melk når mamma eller besta har prøvd å gi henne den ............men gjett om hun ville ha når jeg eller pappaen gav du :roll: For en brelejente :o

I morgen skal vi til byen å kose oss, og senere skal vi se henrik spille kamp!

Natta vennen :sove::klem:

Skrevet
Du Charmina? Hva er en brelejente for noe da??? :klø:
Skrevet

Tjiihiiii , ja si det vennen - men kunne vel også skrevet mamma/pappa dalt :wink:

Så nyyyyydelig ny avatar du har fått av gullet ditt - smeltet helt jeg når jeg så den der :hjerter:

Kanskje jeg skal planlegge et arrangert ekteskap for min datter :sjarmor::Hehe:

Nå skal vi snart avgårde til byen, morgenfugler som vi er!

Ha en fin dag så lenge!

Klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Åååh, så rørt jeg blir når du sier sånn om gullgutten min Charmina! :grine:

Arrangert ekteskap ja :ler: Hadde ikke vært meg imot, så søt og god som Martine er! :Hehe:

Det er ikke bare Martine som er mammadalt, Brage har i hvert fall hatt noen skikkelige tendenser til at det bare er mammas godpupp som duger (den venstre, vel og merke, høyrepuppen er for det meste dum).

Brage sov hele natten!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Han la seg litt etter 8, og sov til mannen sto opp omtrent, kl. 6. Og det var bare sååå deilig!

Kan vel ikke regne med at hver natt blir sånn, men jeg merker at jeg har mer overskudd nå på dagtid!

Skal avgårde til fysioterapeuten på helsestasjonen om en times tid, og i ettermiddag er det babysvømming!

Og imorra er det jo himmelspretten, så da er mannen hjemme og vi skal ordne masse i hagen! :hoppe:

Skrevet

Heisann og hoppsann! Tusen takk for hilsen i dagboken min! Her er en liten hilsen fra meg. :)

PS! Så herlig avatar du har!!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...