Charmina Skrevet 20. april 2005 #761 Skrevet 20. april 2005 Supert at det gikk bra hos fotografen! tenker bildene blir nydelige! Måtte bare inn og lese hvordan det gikk......nå roper sengen (og snart Martine tenker jeg )
Sandra Skrevet 21. april 2005 #762 Skrevet 21. april 2005 Å så gøy med bilder! Blir sikkertkjempefine, Brage er jo så nydelig liten (stor) gutt. Vi har pøvd fordkjellig frkuttyper ja,men nå tror jeg jeg skal lage en egen blanding, for de er veldig dyre. Håper svømmingen gikkbra. Marcus elsker svømmingen, det er jo så gøy! Det er morsommere nå som han er litt større, for da er han mer med selv. Synger dere hjulene på bussen fortsatt? Vi synger den, og bæ bæ lille brbrlrbl(=prompelyd i vannet) , ro ro ro dint båt, og alle barna plasker som er hadet-sangen.
Fibonacci Skrevet 21. april 2005 Forfatter #763 Skrevet 21. april 2005 Oi! Jeg så ikke hilsenen fra deg Silje i går! Nå ble jeg flau altså... :oops: Koselig at du stakk innom vennen! Bra at det er flere anti-banan babyer her Faktisk er det omvendt med Brage ang. mat på formiddagen, han er ikke så interessert da, men vil ha mer om kvelden! Charmina: det var en aktiv dag i går ja, etter fotografering, babysvømming, handletur og middagslaging var jeg totalt segneferdig og klarte å sovne på sofaen! Og i dag har jeg den hodepinen! Huffameg. Attpåtil skal jeg til tannlegen igjen i ettermiddag! Men det er nok fort gjort, og da er jeg ferdig med hele den tannhistorien. Hurra! Jeg er kjempespent på bildene, regner med at vi kommer til å bestille en del ekstra forstørrelser og gi bort til familie! Det er 2 forstørrelser som inngår i tilbudet, de får man gratis da :-) Susanna: Kjempekoselig at du er innom vennen! Men så irriterende med innlegg som forsvinner da! Kanskje dagboka mi er en innleggs-sluker??? Jeg skal scanne inn bildene når vi får dem, og legge dem ut her! Men det tar noen uker dessverre! Sandra: jeg har også planer om å lage en del av barnematen selv, men hittil har kjøkkenmaskinen stått godt inni skapet og vil liksom ikke komme ut! Brage liker fersken og svisker, men ikke banan og eple, og så tror jeg han likte pære/aprikospuré, men den fikk han bare en gang. Svømminga gikk fint, vi var så få i går (kanskje pga det fine været?), vi trente på noe nytt, å stupe fra kanten på matta både forlengs og baklengs! Det gikk fint, og så holdt vi på meg sklia og trente på at babyene skulle holde oss i hendene og "henge" i vannet etter armene. Nå er det jo ikke så mange ganger igjen, men vi har lyst til å fortsette til høsten, det er jo kjempegøy, og viktig å venne ham til vann, vi bor jo ved vann, mine foreldre har hytte ved sjøen og og svigers har båt, så det blir endel sjøliv på oss fremover! Vi synger alltid "Hjulene på bussen" og "Bæ, bæ lille lam" med bobling i vannet som åpningssang, og så " So ro lille mann" til hadetsang. Koselig! :-) I går sovna jeg som sagt på sofaen, men våkna idet Brage satte i et brøl nede på soverommet. Han hadde bæsja skikkelig, det var nok det han våkna av! Og etter skiftet sovna han uten å måtte ha pupp, så nå har han ikke fått 12-puppen på to dager. Han våkna rundt 5 i natt, men det pleier han jo. Skjønner ikke hvorfor han ikke spiser mer risgrøt når jeg gir ham jeg? :klø: Han fikk grøt av mannen i går kveld, og slukte det i seg, men i formiddag virka han ivrig etter å spise, men når det kom til stykket ville han ikke ha så mye likevel. Blander jeg den for tykk tro? Jeg hadde oppi fruktmos som han ikke har smakt før, kanskje det var det som var uvant. Han sov ikke lenge ute i stad, våkna og var helt fortvilet, kanskje han hadde vondt i magen? Nå er han lit tålmodig oppi lekegrinda, så jeg får avslutte!
Gjest Madden Skrevet 21. april 2005 #764 Skrevet 21. april 2005 Nam-nam...jeg må definitivt teste ut den gratengen ja! Godt at det ikke var så kjempemye arbeid da..jeg er litt sløv om dagen! :oops: Gleder meg vilt til å se bildene av god-gutten Brage! Han er utrolig fotogen!! Ha en kjempefin torsdagskveld da vennen!!
Charmina Skrevet 21. april 2005 #765 Skrevet 21. april 2005 Gleder meg også til å se de bildene!Han er jo bare så søt! Martine sover nå, men hører hun er litt urolig! Har hatt de :o bæsjebleiene i dag så kanskje har hun litt vondt i magen? Høres bare så kjekt ut på den svømminga! Martine må nøye seg med badekaret! Har nå duppet henne under noen ganger og det ser ut som om hun bare synes det er gøy! Blåser dere de i fjeset for å få de til å lukke før dere tar de under eller gjør dere det uten? Hva annet øves det på? Maser og spør jeg Nå skal jeg tørke håret og komme meg under dyna!Skal tidlig opp i morgen Nattaklem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 21. april 2005 Forfatter #766 Skrevet 21. april 2005 Hallo Madden og Charmina! Sitter oppe fortsatt jeg, Brage fikk mat i stad men jeg har noe jeg skulle ordne til jeg skal innom jobben i morgen. Burde gjøre meg ferdig og komme meg i seng snart! Ang. babysvømminga så heller vi vann over hodet for at de skal lukke nesen, vi teller til tre samtidig. Etter hvert lærer de at de skal lukke når vi sier at de skal dukke og så teller til tre (men foreløpig bruker vi vann over hodet). Ellers er det mye å ligge på mage og rygg og "kjøre" rundt i vannet, gjerne kaste en leke framover og la dem få tak i den, ligge på matte som flyter på vannet og helle vann over dem så de venner seg til å få vann over hodet (og så gå over til dukking), sitte på kanten og stupe uti (mens vi holder da!) og så komme tilbake til kanten og holde seg fast, og så det som vi synes er vanskeligst; svømme på ryggen med babyen liggende og bite seg fast i haka! Mannen har blitt skikkelig flink i det siste, mens jeg ikke har helt teken ennå! Det er veldig koselig og gøy med babysvømming, altså. Anbefales virkelig! :-) Nå må jeg bare legge meg snart...
Fibonacci Skrevet 22. april 2005 Forfatter #767 Skrevet 22. april 2005 Da var det fredag igjen! I kveld får vi besøk av noen venner, så jeg holder på å rydde litt! Men tar meg en liten KG-pause nå da! :-) I natt var Brage ganske rar, han våkna flere ganger om kvelden, og så i 1-tida, og da ville han ikke annet enn å ligge på skulderen min. Så jeg måtte legge ham i senga inntil meg, han roet seg ikke ellers. Sånn pleier han aldri å være! Følte meg ikke helt utsovet i dag morges akkurat, men det gikk jo greit. Vi dro innom jobben og hadde et møte, og Brage var blid og grei hele tida, sov litt også. Var med på kake og vinlotteri, vant ikke vin men spiste deilig sjokoladekake! I morgen skal jeg svømme, og så skal jeg og mannen i bursdag og foreldrene mine skal passe Brage. Håper det går greit! Han spiser jo grøt, men flaska er han ikke så glad i. Han har ikke helt teken med tutekopp heller, men det går bedre. Så vi får se hvordan det går. Søndagen kommer vi sikkert til årote litt i hagen, og ta livet med ro... :-) Håper på fint vær!! God helg til dere som er innom!
Charmina Skrevet 23. april 2005 #768 Skrevet 23. april 2005 Bare innom med en kjempegod helgeklem vennen!
Charmina Skrevet 24. april 2005 #769 Skrevet 24. april 2005 Håper helgen har vært fin hos dere! Jeg synes disse helgene går alt for fort jeg! Plutselig er det mandag liksom Har kost oss da i det fine været! Ikke alltid vi kan skryte av å ha sol så lenge nei!!! Lørdag var vi i byen da gutta i huset var og klippet seg mens vi jentene sjekket butikkene Nå venter jeg på at tørketrommelen skal bli ferdig - så er det å hoppe i seng! Stor klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 24. april 2005 Forfatter #770 Skrevet 24. april 2005 Hei Charmina! Enig i at helgene går fort ja! Men vi har hatt en kjempefin helg, med mye utekos og litt sosialt også! :-) Brage fylte et halvt år på lørdag! Rart å tanke på, tida har bare flydd avsted dette siste halve året! Han er jo en kjempeblid og god gutt, som klarer å sitte litt uten støtte nå og står som en påle i fanget (men med støtte da! ). I går formiddag dro jeg og svømte nesten tusen meter og handla litt etterpå. Litt sommerklær til Brage og et nytt fleeceteppe (som jeg kanskje skal prøve å lage sånn fleecepose til vogna av...?). På kvelden dro vi i bursdagen til en venninne, fikk deilig middag der og spiste kaker etterpå. Mine foreldre passet Brage, og han spiste grøten sin med god appetitt, og tok faktisk litt flaske også. Men de brukte litt tid på å legge ham, til slutt tok han mer av flaska og sovna ca en time senere enn han pleier, men han sov nesten hele natta da! :-) I dag sto mannen opp med Brage så jeg fikk sove litt lenger, og det var kjempedeilig! Jeg er egentlig et B-menneske, og trenger masse søvn! Dagen har vi stort sett brukt ute i hagen, laget litt mere blomsterbed og planta forglemmegei som mamma kom med fra hytta. Og så har jeg raka så fælt at jeg har vannblemmer i hendene! Og vi har tatt fram hagemøblene, men fikk ikke brukt dem så mye for det ble litt mye vind utover ettermiddagen. Har også sådd litt mer frø innendørs, pyntekorg og blomkarse. Det pleier å bli vellykka! I kveld har vi kost oss med sjokoladekake (igjen!) og sett film sammen. "Donnie Brasco" med Johnny Depp og Al Pacino, den var veldig bra. I morgen skal mannen ut med jobben, og kommer ikke hjem før utpå kvelden en gang. Så jeg og Brage får kose oss alene vi da! Er meldt fint vær, så vi kommer sikkert til å være mye ute! Det er jo alltid noe hagearbeid å ta fatt på! Men hagearbeid er i hvert fall mye morsommere enn husarbeid! :-) Nå nærmer det seg leggetid, skal innom noen dagbøker først. Natta
Nanella Skrevet 25. april 2005 #771 Skrevet 25. april 2005 Oj oj oj, gratulerer med overstått halvtårs dag til Brage! Innom med en
Sandra Skrevet 25. april 2005 #772 Skrevet 25. april 2005 Høres ut som dere har hatt en deilig helg. Gratulerer med Brages 6 md dag!! Føler at plate går litt i hakk nå, men tiden går sååå fort!! Hjelpes, det er nesten skummelt så fort det går synes jeg. Så bra at det gikk fint for Brage å være hos foreldrene dine. Det er deilig å få litt "fri" innmellom, men åååå så godt det er å se dem igjen. Høres ut som dere får det skikkelig fint i hafen nå. Forglemmegei er jo nyedlige da. Håper dere får en fin uke
Fibonacci Skrevet 25. april 2005 Forfatter #773 Skrevet 25. april 2005 Hei og takk for hilsener, Silje og Sandra! Jeg synes også jeg gjentar det med at tida går fort temmelig ofte, Sandra! Men det GJØR den da også! Jeg håper forglemmegei´ene trives der jeg planta dem og at de får nok sol! De er jo så nydelige, gleder meg til de begynner å blomstre. Jeg planta dem på baksida av huset, der er det naturtomt, en skråning med blomsterbed, litt plen og en terasse med utepeis. Der er det lunt og avskjermet, men litt mye skygge noen steder. Men det er der vi stort sett sitter når vi er ute. På forsida av huset er det mye mer sol, men der kan det blåse en del til tider. Der er det plen og noe som skal bli blomsterbed ved husveggen, en hekk og enda en skråning ned mot veien vi bor i. Så det er mye å holde styr på, og ikke lett å vite hva som vil trives hvor! Forhåpentligvis lærer vi litt av å prøve og feile! I tillegg har vi to terrasser, hvor vi skal ha verandakasser, og krukker og sånt. Oi, dette ble mye om hus og hage. Tydeligvis det som opptar meg for tiden, bortsett fra Brage da! :-) Jeg har stort sett stått med rompa i været og bekjempa ugress i kanten av plenen, under hekken, i dag, og det var jammen ikke lett! Røttene var skikkelig dype og lange (jeg tror det heter skvallerkål, det ugresset der), men jeg fikk da has på en del av dem *gni seg i hendene og smile triumferende-smiley* Mannen har vært ute og spist middag med jobben i kveld, og jeg sitter fortsatt og venter på ham, men jeg går nok og legger meg snart. Er stuptrøtt! Hadde mest lyst til å legge meg samtidig med Brage i stad, men så er det alltids noe man skal ordne. Jeg har lasta inn en hel haug med bilder til Eurofoto sine sider, og skal bestille kopier av dem. Det er bilder helt tilbake til da vi fikk digitalkameraet, for ca. et år siden! Har ikke telt dem, men det er sikkert 300 til sammen :o Brage likte havregrøten bedre i dag enn tidligere! Jeg tok oppi pære/aprikospuré, og lagde den litt tynnere også, og da svelga han unna! Tidligere har han knapt nok svelga noenting av den. Vi var og handla i stad, og på vei til bilen var Brage så trøtt at jeg tenkte vi kunne ta en ekstra lang omvei hjem igjen, så han fikk sove litt ekstra! Han pleier jo å sovne så fort bilen begynner å kjøre! Men neida, her skulle det ikke soves, snarere hvines og hyles, og etterhvert storgråtes! :o Måtte stoppe på en øde landevei og trøste klumpen min, han var helt fortvilet. Fant ikke helt ut hva som var i veien heller! Men han har vært sånn ubestemmelig i dag, mye tull ved puppen, mye lyd og høye skrik, veldig urolig på fanget, osv. Men han sovner alltid i 8-tida uansett heldigvis! Får ta meg en dagbokrunde og hoppe i seng etterpå! :-)
Charmina Skrevet 25. april 2005 #774 Skrevet 25. april 2005 Hei vennen! GRATTIS PÅ ETTERSKUDD TIL BRAGE SOM ER 6 MND NÅ Så flink han er som klarer å sitte litt da - tulla mi er ikke i nærheten engang hun! Hun ruller jo ikke rundt engang ennå - men det kommer nok!Store flinke Brage! Måtte trekke litt på smilebåndet da jeg leste om bilturen deres der du skulle gjøre en god gjerning og få han til å sove godt på tur! Synes jeg ser han der han protesterer mer og mer! Huff det var sikkert ikke noe kjekt nei! Ikke alltid like godt å skjønne hva de egentlig vil :klø: Tenker det kommer til å bli nydelig i den hagen deres. Kan ikke akkurat skryte på meg å ha gjort så masse her ennå. Men det må liksom bli ferdig utenfor først! Også jeg som får min tante med fam på besøk en uke i sommer! Og de har grønne fingre de med den drømmehagen!De får vel sjokk når de kommer her Ha en god natt vennen
Charmina Skrevet 26. april 2005 #775 Skrevet 26. april 2005 Heisann Her er det rydding på tapeten i dag også!Må prøve å få ting litt mer ferdig før vi får besøk på fredag! Heldigvis klarte rommet til Martine seg uten ennå et strøk maling! Så slapp jeg iallefall det! I natt måtte hun spise 2 ganger, og klokka halv seks :o var natten hennes ferdig!Da var det sånn ojing og skravling på henne at det var umulig for noen å få sove mer! Charminamannen tok henne på badet og byttet bleie også lå hun sammen med oss og lekte og skravlet til gutta dro i åtte tiden. Da sovnet hun som en dupp! Håper jammen ikke det der blir fast vane, for vi kunne godt tenke oss å sove lengre en til 05.30 ja!!!! HA en god dag i Traviata heimen
Bamseline Skrevet 26. april 2005 #776 Skrevet 26. april 2005 Takk for gratulasjon i dagboken min Ha en fin uke! Bamseline
Fibonacci Skrevet 26. april 2005 Forfatter #777 Skrevet 26. april 2005 Hei på dere Charmina og Bamseline! Koselig at dere stikker innom! Det har ikke skjedd så mye her i dag, jeg har planta noen blomsterløk i hagen og så har vi gått tur. Været er jammen deilig for tiden! Litt mer skyer i dag, da, og så er det meldt regn om noen dager! Så vi får nyte det mens det varer! Jeg forstår ikke hvorfor jeg er så himla trøtt for tiden! :o Jeg tenker jo bare på å sove! Sånn har det vært både i går og i dag, jeg sovner i stolen mens jeg ammer Brage, det er verst om ettermiddagen og om kvelden, enten er det de allergitablettene som har begynt å virke eller så har jeg pådratt meg sovesyke eller noe sånt! Jaja, det går vel over. I morgen skal vi på 6 måneders kontroll, og så babysvømming på ettermiddagen. Torsdag er det barseltreff, og så skal jeg være med på middag med den nye jobben til mannen! Vi er heldige som har mine foreldre til å være barnevakt, de stiller alltid opp, supre som de er! :-) I natt våkna Brage ca kl. 3, for en gangs skyld så jeg på klokka! Så det er fortsatt en gang i løpet av natta at han vil ha mat. Men tidligere var det jo to ganger, så det har bedret seg etter at vi begynte med grøten! :-) Er spent på hva han veier nå jeg! Vi bruker stort sett str. 74 nå, har akkurat pakka bort en del klær i 68. Han har nok strekt seg litt, og jeg tror han veier over 8,5 kg, etter ryggvondten min å dømme... han er blitt tyngre å løfte i det siste! Nå skal jeg innom noen andre dagbøker og så legge meg og soooove...
Charmina Skrevet 26. april 2005 #778 Skrevet 26. april 2005 Håper du sover godt nå - ikke lenge til jeg skal slå følge!Tunge øyelokk nå kjenner jeg! Har lagt sammen et fjell med klær nå! her ser det ikke ut som om grøten hjelper så veldig på sovingen desverre! Men kanskje snart.................. Flinke Brage som bare vekker mammaen sin 1 gang om natten! Trøtt ja - det er utrolig hvor trøtt man kan bli av å ha småbarn i huset - hadde helt glemt at det var sånn jeg Henrik var jo et sovebarn og da trodde jeg jo at alle babyer var sånn ..................men så kom Martine :o Natti
Charmina Skrevet 27. april 2005 #779 Skrevet 27. april 2005 God Morgen Håper dere har hatt en rolig natt i heimen! Her har det vært som det pleier Ute skinner sola og jeg sitter her og venter på at elektrikeren skal komme og legge varmekabler på badet oppe! Senere skal vi på Ikea og kjøpe klesskap til Martine - endelig! Skal bli deilig å få samlet alle tingene hennes på ett sted nå ligger de overalt! Håper dere får en flott dag og at sola skinner på dere også :-)
Fibonacci Skrevet 27. april 2005 Forfatter #780 Skrevet 27. april 2005 Hei Charminavennen! Ja, her er det strålende vær, vi skal snart ut og trille bort til helsestasjonen for kontroll! Og nå er jeg virkelig spent på om dette holder seg altså. For i natt var ikke Brage i nærheten av senga vår eller puppen en eneste gang!!! Han våkna et par ganger i 3-4 tida, men det holdt å dytte inn smokken og pakke dyna over ham igjen som han hadde sparka av seg! Så sovna han tvert igjen!!! Så selv om jeg ikke har hatt uavbrutt søvn selv, så håper jeg dette er starten på en ny trend! Han trenger jo sikkert ikke mat om natta lenger, og nå klarer han seg kanskje med smokken til å roe seg istedetfor puppen! Håper det i hvert fall! Nå må jeg lage litt grøt til gullet før vi skal avgårde. Tudelu!
Fremhevede innlegg