Sandra Skrevet 13. april 2005 #741 Skrevet 13. april 2005 Nei nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert... :klø: Nå skjer det samme her som inne hos Silje:) Jeg er helt sikker på at jeg skrev innlegg her og nå er det ikke her likevel. Huff :-?
Fibonacci Skrevet 13. april 2005 Forfatter #742 Skrevet 13. april 2005 Ånei ånei, så kjedelig Sandra! Kjemperart at innlegget bare forsvinner..? :klø: Kanskje lurt å lagre i Word før man poster, det har jeg begynt med hvis jeg skriver ekstra langt eller blir avbrutt i skrivinga. Jeg har også opplevd at innlegg har blitt borte og det er bare så utrolig irriterende!!! Men koselig at du var innom her likevel Sandravennen
Sandra Skrevet 14. april 2005 #743 Skrevet 14. april 2005 Hei! Jeg var så sløiteni går anår jeg så at det ikke var noe innlegg her, at jeg ikke orket å skrive på nytt. Jeg er temmelig sikker på at jeg skrev, men kanskje jeg har vært for rask med å tro at jeg har trykket på posteknappen eller noe sånt :klø: Ikke vær redde! Jeg har heller ikke begynt på album, men har jo samlet inn litt greier etter hvert. Hva skal du ha i albumet? Jeg har tatt vare på alt fra sykehuset; armbånd, gratulererlapp osv. Jeg har tatt avtrykk av føtene hans når han var 1 md, 2 md og 5 ½ md. Jeg skal ha litt fra da jeg var gravid, bla. den bildeserien av magen som vokser som jeg har inni albumet her: Mageserie1 og Mageserie 2 Jeg skal ha endel bilder og dikt (som mamma har laget) Også tenkte jeg å skrive opp sånn, første smil osv.. Så gøy at det er sklie på babysvømmingen deres, det er det ikke der vi går. For en dum apotekmann La Traviata, håper du finner ut av det!
Fibonacci Skrevet 14. april 2005 Forfatter #744 Skrevet 14. april 2005 Hallo Sandra! Jeg skjønner godt at du ikke orket å skrive nytt innlegg i går, fint at du føler deg bedre i dag og at du fant lommeboken også! :-) Jeg har en sånn "Mitt første år" bok hvor jeg fyller inn litt forskjellig info og limer inn navnebånd fra sykehuset, fot-og håndavtrykk og bilder, men jeg har et fotoalbum også hvor jeg skal lime inn flere bilder og skrive kommentarer. I tillegg til det har jeg svangerskapsdagboka hvor jeg har skrevet og limt inn UL-bilder og magebilder! Og den dagboka har nå gått over til å bli Brages dagbok hvor jeg skriver litt hverdagslige ting, sånn som her inne omtrent. Puh!! Ikke rart jeg ikke klarer å oppdatere alle disse bøkene! Det minner meg på at jeg skal ta nye hånd- og fotavstøpninger i gips av Brage når han er 6 måneder! Jeg tok når han var 4 uker, og de føttene og hendene var jammen små... kjempesøte! Ja, han apotekmannen var skikkelig dum, men jeg skal prøve et annet apotek hvor de kanskje har hørt om SERVICE? I natt våkna Brage halv 1, og tror du ikke jeg sovna under amming (igjen!) så han lå der fortsatt når jeg våkna kl 6, da ville han ha mat igjen. Etterpå la jeg ham litt mer mellom oss, og da klarte han å åle seg rundt sin egen akse så han først lå på tvers og så endte han opp med hodet nedover sånn som Pippi Langstrømpe Alt dette mens han jodla i vei og blåste ut av munnen og kløp pappa`n sin og sparka meg i puppen! Vi måtte forte oss litt i dag morges, for vi skulle til fysioterapeuten på helsestasjonen. Hun skrøt masse av ham, sa at han var veldig sterk og flink, og han flørta skikkelig med henne også! Det med tomlene har bedret seg, men vi må fortsette å jobbe med det, dra ut tommelen og stimulere til at han retter den ut selv også. Her hjemme har vi holdt på å rydde litt i en del ting som har stått stabla under trappa og samla MASSE støv, kasta en del og tatt noe på loftet. Vi skal snart gå i gang med å pusse opp det rommet som Brage skal få også! Gleder meg til å planlegge farger og sånt! Det skal legges gulv der og males, og møbleres da. Må finne noe fint gardinstoff, og en fin lampe. Han flytter sikkert inn der i løpet av sommeren. Akkurat nå er det rommet lagringsplass for en haug med ting, så første skritt er å rydde unna alt det. Og for å få rydda unna, må vi frigjøre plass ellers i huset... for et puslespill! Vi skal ta oss en tur på IKEA snart, for å handle oppbevarinskasser til leker, vanlige oppbevaringsbokser, persienner, noen tepper og filleryer, hyller til kontoret og sikkert litt til Brages rom også! Sitter her og prøver å utsette husarbeidet jeg skulle gjort... tørka støv og vaska badene... Men nå er det vel på tide å røre på seg!
Fibonacci Skrevet 14. april 2005 Forfatter #745 Skrevet 14. april 2005 Hurra, jeg fikk tak i allergimedisinen min! Dro på et annet aoptek, hvor de var mye mer hjelpsomme, det stemte at den doseringen jeg skulle ha ikke var å få tak i før uke 20, men jeg fikk en lavere dosering istedet, så må jeg bare ta flere tabletter pr. dag. Ikke noe problem! :-) Merker mer og mer pollen for hver dag, så det var godt å få tak i tablettene. Det klør så fælt i halsen, og i nesa. Og ennå har ikke bjørka begynt! I morgen er siste dagen mannen skal være hjemme med oss, han begynner i den nye jobben på mandag. Jeg kommer til å savne å ha ham her, selv om jeg var overlykkelig over at han fikk jobben! I helga skal vi reise bort, til mannens hjemby, og feire svigermors bursdag! Det er en stund siden de har sett Brage nå, det var vel før påske en gang. Fetteren til Brage som er 3,5 år var ganske sjalu på Brage sist, men vi skal være oppmerksomme på det så går det vel bedre! I dag har jeg stappa i Brage to grøtmåltider... han virka veldig mett, ville ikke ha alt engang. Håper ikke han er blitt mer kresen, får vel variere litt også så han venner seg til ulike smaker og konsistenser. Lurer på når han kan begynne å få små brødbiter? Det er vel en stund til, sikkert. Får i hvert fall være forsiktig med gluten i begynnelsen. Nå er jeg passe gåen og sulten, venter på middag som mannen steller i stand (jeg lager middag av og til jeg også altså, det høres bare ikke sånn ut! )
Charmina Skrevet 17. april 2005 #746 Skrevet 17. april 2005 Hei snuppa Så fint at du fikk fatt i allergimedisin da - det er jo pyton å ikke ha slikt i hus! Måtte le av lille Brage i pippi stil i sengen syntes jeg så han for meg! Han er jo bare så skjønn Her er det aksjon få martine til å sove for tiden! Hun er bare blitt helt umulig når det gjelder akkurat det!Har derfor ikke vært særlig aktiv her inne. Føler jeg bare går rundt som en Zombie for tiden. Og jeg ser jo akkurat sånn ut også Nå har vi holdt henne våken det meste av dagen i dag og stappet henne full av grøt og melk nå før hun la seg! Håper virkelig at det hjelper ellers så vet jeg ikke helt hva jeg gjør! I dag har vi hatt et vidunderlig vær. Kjempevarmt og masse sol.Ungene har lekt ute i bare t-skjorter og kost seg!Hærlig! Håper der har hatt en fin helg! Stor klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 17. april 2005 Forfatter #747 Skrevet 17. april 2005 Hei Charmina! Ja det var deilig å endelig få tak i medisinen, merker at de hjelper godt, men blir litt trøtt av dem også. Men trøtt er jeg jo uansett likevel... På fredag var jeg hos tannlegen og rotfylte den vonde tanna... det gikk jo greit, men jeg kjenner det litt innimellom. Nerven var levende i hvert fall, men må tilbake enda en gang for å få på toppfyllinga av plast. Så tilsammen kommer dette her opp i ca. 4000 kroner... Fatter ikke hvorfor jeg utsatte det så lenge, jeg kjente jo at det var noe med den tanna, men jeg haaater å gå til tannlegen! Vi har hatt en fin helg på besøk hos svigers, og fetteren til Brage hadde blitt bearbeidet på forhånd og var jo en engel i forhold til Brage, ville hjelpe til og trille vogna, gi ham gamle klær og leker og ville til og med at han skulle ligge i senga hans om natta så han kunne passe på ham! Den gutten er skikkelig god altså Vi har vært mye på farten i helga, besøkt en del av mannens familie, bl.a. Brages oldemor, som var veldig glad for å få besøk. Hun bor på et eldresenter, har sin egen leilighet og passer seg selv, stort sett. Og dama er snart 91 år! Litt dårlig til beins og dårlig syn, men klar i toppen! Og masse humor og selvironi. Brage har nå begynt å gjøre litt nye ting, som å riste på hodet når han smiler og skal gjøre seg til, bable "Bæ-bæ-bæ" og Dæ-dæ-dæ" og masse annet, og klarer å reise seg opp og stå fra liggende stilling når man holder ham i hendene! Dette har han begynt med nå i helga, og den bablinga er bare sååå koselig å høre på! :-) De siste nettene har han våkna til litt forskjellige tider, men det er i hvert fall én nattamming, bortsett fra 12-puppen. Men vi gir ham to grøtmåltider pr. dag, full porsjon nå, og det sklir ned, så han trenger det nok! Vi gikk tur på lørdag og plukket hvitveis og blåveis, og hørte bokfinken synge i skogen. Det begynner å bli mer og mer grønt rundtomkring, og jeg blir i så godt humør av det! Og med allergimedisin innabords så kan jeg nyte våren også! Skal legge meg nå, får se hvor lenge jeg får lov til å sove! De siste nettene har han konsekvent våkna idet jeg akkurat har sovna for kvelden selv! Natta
Sandra Skrevet 18. april 2005 #748 Skrevet 18. april 2005 For et koselig innlegg La Traviata! SÅ hyggelig å leseom Brage, og helgen deres. Marcus driver også og babler mye. Bhæ-bhæ-bhæ, Læh og dhæ-dhæ. Han sier mye annet også. Det er så koselig og moro å høre på. Så flink Brage er da. Han er jo jammen en sterk liten gutt altså. Kommer sikkert til å bli en tidlig krabber og gåer. Og det skumlesete av alt er at det ikke er lenge til i det hele tatt! Tiden går jo så fort! Bra du fikk ordnet tanna da. Dyrt men nødvendig! De vet å ta seg betalt Håper Brages sovevaner endrer seg tilbake til den engelen han var da han var en liten knøttis. Ha en fin dag!
Charmina Skrevet 18. april 2005 #749 Skrevet 18. april 2005 Huff det er jammen ikke billig med tenner! Og det verste er at nå kjenner jeg at det er ett eller annet galt med en tann hos meg :o og jeg bare hater å gå til tannlegen men tror du at jeg løper avgårde selv om jeg leser her hos deg da at det bør man jo???Neida venter nok til det blir vondt !!1 Jeg er bare helt umulig når det gjelder slikt!Kanskje det går over......................... Koselig å lese om Brage. Han er jammen sterk han gutten der! Martine gidder ikke ikke løfte rompa engang hun Tror den frøkna der er ganske makelig jeg - hun snur seg jo ikke helt rundt heller, blir bare liggende på den ene armen og jamre seg! Men men det kommer nok - broren var jo make! Håper solen skinner hos deg også vennen! Ha en kjempefin mandag! Klems fra Charmina
Fibonacci Skrevet 18. april 2005 Forfatter #750 Skrevet 18. april 2005 Hei Sandra og Charmina! Det var overskyet og litt kjølig i dag morges, Charmina, men sola kom fram etter hvert og det bli godt og varmt! Men det blåser nå alltid her i Drøbak da! Ja, tenner er jammen dyrt altså, og jo lengre man venter, jo dyrere blir det jo... Svogeren min hadde en lignende tannhistorie nå, og han får en regning på over 9000 kroner! :o Det var litt komplisert, krevde noe spesialgreier. Huff og huff!! I går kveld kom vi hjem ganske seint om kvelden, og Brage fikk mat i 10-tida og sovna etterpå. Da sov han ganske lenge, til kanskje 5 i dag morges! Ser ikke på klokka (det er jo mørkt!) men har sånn ca. følelse. Men natta var ganske bra altså! Håper det fortsetter sånn. I dag fikk vi besøk av en venninne, og vi spiste lunsj og trilla en kjempelang tur, og så ble hun til middag. Lagde kylling og squashgrateng, mannen ble (nesten) imponert over meg! Har ingen planer for morgendagen, det er ganske deilig! Har lyst til å pusle litt i hagen. Og på onsdag skal vi både til fotograf og på babysvømming! Håper ikke det blir for mye for Brage. I dag fikk Brage grøt til formiddagsmat og potetmos til middag. Det likte han godt! Vi prøvde mer banan i helga, men det kom i retur med en gang gitt! Og han stoppet neste skje med hånda si! Ingen bananelsker der nei! Oi, det er visst blitt seint. Får ta en runde i noen dagbøker til og så legge meg!
Charmina Skrevet 18. april 2005 #751 Skrevet 18. april 2005 Martine er veldig glad i banan hun så det er tydelig forskjellige smaksløker på disse ungene! Eplepureen som jeg prøvde å gi henne i dag kom derimor fort ut igjen! Kanskje hun syntes at den var litt sur? Og mens vi snakker om tenner og kostnader! For noen år siden måtte jeg få en bro pga av en helt ødelagt tann, og med alt så kom regningen på nesten 13 000 kr :o Ikke mye festlig nei! Det var jo nesten så man så dollartegnene i øynene på tannlegen når han så meg Martine sover så nå skal jeg hoppe i dusjen og etterpå krype under dyna!Håper hun sover iallefall frem til kl 04 denne natten også! Sov godt - drøm søtt
Gjest Madden Skrevet 19. april 2005 #752 Skrevet 19. april 2005 Utrolig koselig å lese om LaTraviatas hverdag ja! Så herlig når Brage begynner å snakke og bable! Han er en skikkelig sjarmør! Kylling og squash grateng? Hørtes spennende ut...kanskje du deler oppskriften? Jeg er så utrolig lite oppfinnsom for tiden...det blir som regel brødmat! Og så en rett i koppen på natta..kjedelig i lengden men dog! Håper du får en kjempefin tirsdag vennen, i kveld er det jo fruene også!! Gooood fra Madden
monja Skrevet 19. april 2005 #753 Skrevet 19. april 2005 Heisann! Nå er det kjempelenge siden jeg har skrevet her så jammen er det på tide. Har lest gjennom de siste sidene og det er kjemepfint å høre hvordan du koser deg sammen med Brage, og om utviklingen hans. Det er helt utrolig hvor fort det går akkurat nå og det er virkelig noe nytt hele tiden. Jeg har heller ikke vært så flink til å skrive i dagboka tl Torstein, men jeg prøver å huske merkedager som når han fikk tann etc. Da skriver jeg med en gang. Men ellers er jeg sløv. Og nå er gutten snart 7 1/2 mnd, men jeg har heller ikke begynt på albumet hans. Skal først framkalle nesten 1000 bilder :o Selv om jeg ikke er så veldig flink til å skrive her er jeg innom og titter rett som det er. Men jeg skal bli flinkere til å skrive nå. Håper du får en flott dag!
Sandra Skrevet 19. april 2005 #754 Skrevet 19. april 2005 Hei!! Ja det er tydelig at det er forskjellige preveranser på matfronten på disse små, og de er jo bestemte små mennesker Marcus liker ikke mye, ingen grøttyper, men vi skal prøve en fra Nestle i dag. Jeg er egentlig ikke så glad i å gi han det, tror det er veeeeldig mye sukker i det. Men det er litt for å se om an liker noe, og for at mat ikke skal bare bli kjipt.. Fruktmos liker han da, men han kan jo ikke leve på det resten av livet SÅ bra at Brage liker maten, og at han sover bedre. Kanskje det er en sammenheng? Huff ja, det er dyrt å gå til tannlegen. Heldigvis kan jeg bruke en studenttannlege som ikke er så dyr. Jeg har heldigvis ikke hatt noe problem med tennene siden jeg var liten. Heldigvis Skal snart til tannlegen jeg også, men det er bare for en årlig kontroll :-)
Fibonacci Skrevet 19. april 2005 Forfatter #755 Skrevet 19. april 2005 Oi, så mange koselige hilsener det var her da! :-) Takk for at dere stakk innom, Charmina, Madden, Heffalompen og Sandra! Charmina: så fint at Martine liker banan da! Brage likte heller ikke eplepuré, han gren på nesa og spyttet ut! Vi skal prøve litt flere typer frukt, han liker jo fersken og aprikos da. Madden: Ja, det er virkelig moro å høre på den bablinga! Det kommer stadig nye lyder! Av og til kommer det noe som ligner på ord helt tilfeldig. Jeg synes jeg hører "hadet" og "baby" og litt av hvert annet Den kylling- og squash gratengen var ikke så veldig avansert, jeg lagde bare vanlig posekyllingsuppe med fløte i, stekte squash og kyllingfileter, la det oppi en ildfast form og helte suppen over (lagde den tykkere enn i oppskriften), og strødde ost over. 10 minutter på 220 gradet og voilá! Hadde ris og salat ved siden av. Enkelt og godt! Heffalompen: Kjempehyggelig at du følger med og legger igjen hilsen! Jeg følger med i dagboka di også, men i likhet med deg har jeg ikke lagt igjen så mye hilsener! Men nå skal jeg skjerpe meg! Jeg begynte så fint på fotoalbumet til Brage forrige uke, jeg kom vel til helga etter at han ble født, og så stokket det seg litt med rekkefølge på bilder, og nå har det ligget urørt en stund! Får ta i et tak i kveld! Sandra: Får håpe Marcus liker den nye grøten da! Nestle grøtene har mye sukker ja, vi skal prøve Havregrøt fra Småfolk i morgen, den er vel hakket bedre antar jeg. Men det er jo bra at han liker frukt! Har du prøvd mye forskjellige typer frukt eller? I natt våkna Brage bare en gang, men av en eller annen grunn følte jeg meg ikke så veldig uthvilt, det varierer litt det der. Satt oppe litt seint i går kveld, det burde jeg slutte med! :fy: Vi har gitt Brage to måltider pr. dag i det siste, men når jeg skal gi ham grøt på formiddagen er han ikke så veldig ivrig av en eller annen grunn! Både i går og i dag tok han bare halvparten av det jeg hadde gjort i stand. Ikke lett å vite hvorfor! Han ville heller ha pupp etterpå, og så sovna han fint ute. Nå er det like før han snur seg på stellebordet også, han har stort sett bare snudd seg i senga hittil! Det blir nok festlig etter hvert, hihi. Han er jo så skjønn da, smiler og gjør seg til og synes det er kjempestas å leke "borte, tittei", da ler han høyt da! Babyen i speilet er også veldig morsom! Lurer på om han har skjønt at det er ham selv jeg? Nå må jeg avslutte, minner alle som er innom på fruene i kveld!
Fibonacci Skrevet 20. april 2005 Forfatter #756 Skrevet 20. april 2005 I går kveld fikk jeg Brage til å sove over 12-puppen! Han sutra litt, men var ikke ordentlig våken, så jeg putta inn smokken og rugga på vogga en stund, og da sovna han igjen! Så det er bedring å spore! I stad fikk han smake på havregrøt, den var nok litt uvant, men han spiste da litt! Sikkert litt rar konsistens, risgrøten er jo ganske lett å spise i forhold. Og så fikk han litt sviskesaft, og det falt i smak! Nå skal vi snart avgårde til fotografen, og så skal vi på babysvømming i ettermiddag. Blir spennende! Skal ta meg en matbit før vi drar..
Nanella Skrevet 20. april 2005 #757 Skrevet 20. april 2005 Hei Så koselig lesning om Brage! De er virkelig herlige nå syns jeg. Det er noe som skjer hele tiden. Man merker at de krever en helt annen type oppmerksomhet nå. Morsomt å se hvordan de suger til seg ting. Maren ville heller ikke ha banan. Da ser hun skikkelig dumt på meg og lager grimaser. Men pærepure, det er godt- eneste fruktglasset hun har likt til nå av det jeg har prøvd. Hun er litt skeptisk når jeg putter noe i munnen hennes. Maren får også grøt to ganger om dagen, men hun er mer intressert på formiddagen. De er forskjellige disse barna våres. Kylling og squashgrateng hørtes godt ut- det må jeg prøve! Ha en fin dag
Charmina Skrevet 20. april 2005 #758 Skrevet 20. april 2005 Hei vennen Håper dere får en fin stund hos fotografen i dag - Brage blir sikkert helt nyydelig på bildene Og babysvømming etterpå blir bra - en skikkelig aktiv dag! det eneste som er særlig aktivt her i dag er vaskemaskinen som går for fulle mugger! Har aldri hatt så mange klær på vask før. Utrolig hvordan det hopet seg opp når vannet streiket! Hvordan klarte de seg før :klø: Huff kjenner til det der med å sitte for lenge oppe ja!Og jeg som får sove så lite om natten burde iallefall hatt vett til å kommet meg i seng lenge før :oops: Er helt umulig! Gleder meg til å lese om hvordan det gikk i dag! Stor fra charmina
Fibonacci Skrevet 20. april 2005 Forfatter #759 Skrevet 20. april 2005 Hei hei Charmina! Det gikk helt strålende hos fotografen! Han var kjempefornøyd med all oppmerksomheten og syntes fotografdama var veldig morsom å snakke med Tok bilder i bare bleia og noen uten bleie, liggende bl.a. på lammeskinn og på et teppe mamma har strikka. Han var med på alt og smilte så stort at fjeset hans nesten sprakk! Jeg er sikker på at det ble mange kjempefine bilder, får ikke se dem før om to-tre uker da... Nå er han visst ikke så fornøyd, får avslutte her!
Susanna Skrevet 20. april 2005 #760 Skrevet 20. april 2005 Å... jeg hadde akkurat skrevet det lange innlegget til deg, så forsvant det plutselig bare!! Så flott at forograferingen gikk så fint da!! Det høres ut som du har en kjempe fornøyd liten gutt! Det er så typisk når en skal noe, at de små ikke er helt i storform.. Det er ihvertfall typisk her hos oss.. Er helt sikker på at det ble kjempe fine bilder!! Håper du får de fort! Kanskje vi også får en titt.. Jonas ser slik ut han nå når vi skal ta bilde : :o Akkurat som om han sitter å venter på at blitzen skal komme.. Lille rakkaren! Håper dere har det kjempe fint i La Traviataheimen! (ble litt forkortet dette innlegget, men det var så demotiverende når alt jeg skrev forsvant... :veldigsur: ) Men må jo si hei til deg snuppa uansett! Stooor klem fra Sanna!!
Fremhevede innlegg