Charmina Skrevet 6. april 2005 #721 Skrevet 6. april 2005 La Traviata vennen Det er nok sikkert tanna hans som kommer!Når Martine sin kom oppdaget jeg liksom en liten blank strek nede i munnen og da skjønte jeg at det var en tann på vei. Nå to dager senere kan den jammen kjennes nedi munnen også! Når den er kommet opp håper jeg inderlig at hun ikke begynner å bite når hun får melk da! Det gjorde broren - og tro meg det er ikke noe behagelig!Trodde jeg skulle besvime første gangen han gjorde det! Det var vondt det Martine har også funnet ut at grøt er gøy nå, og gjør som Brage - bare hun ser skjeen blir hun helt vill! Da kommer tunga ut av munnen og hun momser i seg mens armene går i hundre. Kan ikke annet en å le av henne da nei! Nå er det sånn at pappaen nesten må holde armene mens jeg gir henne maten for ellers havner jo alt bare utenfor og inni hendene hennes!Også putter hun da hendene inni for å få fatt i grøten! Og gjett hvem som også sitter med en tallerken grøt når hun får da? Jo broren! Han elsker det og spiser masse Men det er vel ikke det verste han kan få i seg da! Håper du har en fin dag og koser deg med Bragegullet! Stor charminaklem
Nanella Skrevet 6. april 2005 #722 Skrevet 6. april 2005 Hei! Gleder meg til imorgen. Lurt å ha en backup plan dersom været skulle være guffent?? Håper du koste deg med fruene igår, det gjorde hvertfall jeg! Vi ses
Fibonacci Skrevet 6. april 2005 Forfatter #723 Skrevet 6. april 2005 Hei på dere Madden, Charmina og Silje! Koselig at dere stikker innom! Vi burde absolutt ha en backup-plan Silje, været er jo så grått og vått for tiden! Sender deg en PM jeg I dag har jeg truffet venninne med baby på kafe og så har vi vært på babysvømming! :-) Brage koste seg, men gned seg i øynene og var nok ganske så trøtt. Hadde ikke sovet så mye tidligere på dagen. Nå har vi stappa i ham pupp, så grøt, og så pupp igjen, så nå burde han i hvert fall være mett! Håper jo at han skal våkne mindre på natta nå som vi har begynt med grøt, har en følelse av at vi bør ha to grøtmåltider om dagen for at han skal bli helt fornøyd, men vi får nå se. Vi har fått barnehageplass! En barnehage et stykke unna som skal åpne to nye småbarnsavdelinger. Men det er ikke før 30. desember 2005! Så da må vi finne en annen løsning i oktober, november og desember. Prøve å finne dagmamma :-? Jeg åpna brevet og så "vi har den glede å meddele at Brage ... har fått plass i ... barnehage" og jubla i vilden sky før jeg leste at det ikke var før i desember... Men jeg er fornøyd, vi finner nok en løsning de månedene. Brage har begynt med noen skikkelige høyfrkvente skrik! Det høres ut som han tester ut stemmen og hvor mye bråk han klarer å lage! Lurer virkelig på hvor mange decibel det er når man har øret sitt helt inntil munnen hans jeg... Nå skal vi spise litt sein middag. I morgen er det treff med Sandra og Marcus og Silje:) og Maren! Det blir bra det :-)
Gjest Oktavia Skrevet 7. april 2005 #724 Skrevet 7. april 2005 Måtte bare innom for å si at du har et nydelig bilde som avatar:)
Fibonacci Skrevet 7. april 2005 Forfatter #725 Skrevet 7. april 2005 Tusen takk for det, Oktavia! :-) Helt enig altså! I dag har vi vært på treff med Sandra og Silje:)! Det var kjempekoselig, vi satt på kafe istedetfor å gå tur da, for været var så dårlig! Hyggelig å treffe Silje og Maren IRL! Maren var en skikkelig godjente, så søt og blid :-) Marcus hadde vokst masse, og om mulig blitt enda mer sjarmerende! Jentene får passe seg om noen år... Tida gikk fort, og på vei hjem havna jeg midt i rushtrafikken, noe Brage syntes var veldig kjedelig! Han liker best at bilen kjører fort han! Vi har fått skattepapirene nå, og begge to får igjen ganske mye! Da blir det nok både fjelltur og Kreta-ferie på oss i sommer! Pluss oppussing da... Håper været blir bedre til helga, da skal vi på hytta til foreldrene mine, som ligger ved sjøen. Det skal bli deilig! Nå er det en liten en her som ikke ville sove likevel...
Nanella Skrevet 8. april 2005 #726 Skrevet 8. april 2005 Hei La Traviata! Så koselig med treff igår ja! Litt uheldig med været, men hva gjør vel det :-) Så koselig lesning om Maren her. Brage var jo kjempeskjønn han også! Aktiv og morsom liten krabat. Vi er heldig som har så nydelige unger alle sammen!! Jeg havna i rushen også, men gikk greit da. Maren var opptatt med leken sin og tilslutt sovnet hun. Så bra dere har fått barnehageplass da, det ordner seg sikkert for de andre mnd. Og heldiggriser som fikk mye igjen på skatten. Jeg trodde jeg skulle få litt jeg også, men ble skuffet. Fikk igjen men ikke på langt nær det jeg hadde trodd. Ja ja, da er det bare å spare da! Dere får ha en fin fredagskveld og en fin helg! Blir koselig med hyttetur kan jeg tenke meg! En god klem er forresten gitt til Maren og hun satte pris på den. Vi sender gode klemmer tilbake :-) :klem:
Gjest Madden Skrevet 8. april 2005 #727 Skrevet 8. april 2005 Å!! Grattis med skattepengene! Er det ikke herlig å få penger tilbake?! Det er som en stor presang...selv om det egentlig ikke er det da... Så supert at dere får gjort alt dere hadde lyst til i sommer! Kreta høres helt supert ut spør du meg! Håper du får ei fin helg da La Traviata! Med de nyhetene så tror jeg at du gjør det! Nå er det bare å sette seg foran pc-en og drømme seg vekk hos reiseoperatørene..det skal jeg iallefall! God fra Madden
Fibonacci Skrevet 8. april 2005 Forfatter #728 Skrevet 8. april 2005 Mannen har fått jobb!!!! :-) Det var så sinnsykt deilig å få den beskjeden! Han var på intervju i går og skulle få beskjed i løpet av dagen, og vi har gått rundt og vært skikkelig nervøse begge to i hele dag, men nå i stad ringte de og tilbød ham jobben! Han starter om en ukes tid, så neste uke blir han også hjemme antakelig, men da kan vi slappe mer av og virkelig puste ut igjen!!! Takk for hilsener, Silje og Madden! Dette var en virkelig god avslutning på uka! Nå skal vi jammen feire i helga! God helg til dere som stikker innom!
Sandra Skrevet 8. april 2005 #729 Skrevet 8. april 2005 GRATTIS MED JOBB TIL TRAVIATAMANNEN!! Det var vel deilig tenker jeg! Og grattis med både barnehageplass og skattepenger også. Kreta høres deilig ut. Jeg har vært på Kos og Rhodos, det er kjempedeilig der synes jeg. Takk for kaféturen. Brage var kjekk som vanlig. Så store nydelige øyne. Skikkelig sjarmør. Håper dere får en fin helg!
Charmina Skrevet 10. april 2005 #730 Skrevet 10. april 2005 Gratulerer så masse med jobb til mannen det var jo helt strålende! Tenker dere er glade ja! Og gratulerer med barnehageplass også - jammen heldige for tiden dere! Håper dere har kost dere masse på hytten! Her går jeg bare rundt og gjesper for tiden - det blir minimalt med søvn om nettene føler jeg! Har derfor ikke vært så masse her inne di siste dagene. Men kommer sterkt tilbake Kjempeklem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 10. april 2005 Forfatter #731 Skrevet 10. april 2005 Hei og takk for koselige hilsener og gratulasjoner, Sandra og Charmina! :-) Vi har hatt en deilig helg! Dro på hytta til foreldrene mine fredag kveld, fikk med oss Idol (helt greit at Mari røk ut...) og koste oss med sjokoladekake som jeg hadde bakt tidligere på dagen. Lørdagen våkna vi opp til nydelig vær, det var litt kaldt på morgenen men utover dagen satt vi masse ute i sola! :ekstra kul: Brage koste seg også med de tøffe babysolbrillene sine! Vi trilla tur ned til stranda, det var ikke mye andre folk på hyttene nå, stille og rolig. På kvelden hadde vi biff med peppersaus og ovnsstekte poteter pluss en god rødvin... og skålte for ny jobb :-) Så på film også, "Motorsykkeldagbøkene", som handlet om den unge Che Guevara på reise rundt omkring i Sør-Amerika. Fin film (men jeg sovna underveis... :oops: ) I dag var det grått og trist vær, og litt regn. Vi tok det stort sett med ro, tok en handletur til Sverige og slappet av innendørs. Brage har fått prøve litt most banan og ferskenpure i helga, ferskenen likte han (men fikk bare noen få skjeer), men bananen var han litt tvilende til! Satte opp noen rare uttrykk og svelga ikke så mye tror jeg... men han har nå i hvert fall smakt på det! Han har begynt å le høyt av og til, når jeg tuller ekstra morsomt med ham :-) Det er så gøy å høre på! Og så klarte han endelig å få tærne inn i munnen her om dagen - det har han prøvd på lenge! Om to uker er han seks måneder - ikke til å tro altså. Hvor har det halve året blitt av spør nå jeg! Svaret er vel at vi har kost oss masse, og har tenkt å fortsette med det! :-) Leste i avisen at hun jordmoren vi var på svangerskapskurs hos for ca. et halvt år siden bisto i fødselen til Leah Isadora (for et navn! ). Litt morsomt! Hun er jo veldig flink, kjenner henne litt etter som hun også jobba på avdelingen vi var på ved Fredrikstad sykehus! Neste uke har vi program stort sett hver dag: Mandag: Legetime for meg (pollenallergitabletter) Tirsdag: Fysioterapi for Brage Onsdag: Babysvømming Torsdag: Barselgruppe Fredag: ROTFYLLING HOS TANNLEGEN!!! :hår: Jaja, skal vel komme meg gjennom det! Det verste er egentlig å gå og grue seg... Nå må jeg innom noen andre dagbøker.
Fibonacci Skrevet 10. april 2005 Forfatter #732 Skrevet 10. april 2005 Har lagt ut noen nye bilder (igjen!). Et av en strålende blid Brage i lekegrinda, og et fra trilleturen vår på hytta i helga. Prøvde meg på noen blomsterbilder også, men fikk ikke helt dreisen på det! Lekegrindmoro Strandpromenade
Sandra Skrevet 11. april 2005 #733 Skrevet 11. april 2005 For et fint bilde av Brage! Nydelig :-) Og så deilig det så ut på strandpromenaden! Koselig å lese det du skriver, moro at Brage har begynt å le høyt når man tuller. Det er bare såå gøy når de får latterkick. Så søte Ja det er bare helt utrolig at det er gått et halvt år! Jeg føler bare at tiden er løpt avgårde. Høres ut som en kjempefin helg! Sjokoladekake er jo jeg veldig svak for da Hørtes ut som en koselig kveld med biff og vin. Ha en fin dag! Lykke til hos legen.
Fibonacci Skrevet 11. april 2005 Forfatter #734 Skrevet 11. april 2005 Hei Sandra, og takk for hilsen! Måtte vente i evigheter på legekontoret i dag, men fikk jo det jeg kom for da. Allergitabletter, øyedråper og nesespray, jeg har pollenallergi og har begynt å merke pollen nå, det klør og renner! Hun måtte undersøke fælt for å finne ut om jeg kunne ta tablettene når jeg ammer, men det var ok (de gir det jo til spedbarn som er allergiske, og så mye er det vel ikke som går over i melka uansett!). Fikk også resept på Cerazette, sånne p-piller man kan ta når man ammer. Minipillen glemmer jeg jo rett som det er... Pluss at den er mindre sikker. Kjempefint vårvær i dag! :-) Krokusbedet vårt er i full blomst, men på mystisk vis forsvinner det krokuser i ny og ne! :klø: Trodde først det var noen nabounger som hadde vært på ferde, men nå lurer vi på om det er rådyr kanskje? Det er mye rådyr i området her, har jo sett dem i hagen 3 ganger i år! Ikke så mye å gjøre med det, litt svinn får man regne med! Bare de ikke tar hele bedet... I dag fikk Brage smake på potetmos med grønnsaker, og han likte det bedre enn bananen i hvert fall! Men han forventa nok å få grøt, for han ble helt vill da han så skåla, og litt tankefull når han fikk smaken i munnen... Spiste ca. halve skåla, tok ikke så mye. Han har fått smake litt forskjellig nå, jeg tenkte jeg skulle ta fram kjøkkenmaskinen og lage litt forskjellige pureer til ham og fryse ned. Det blir ikke fysioterapi i morgen, for fysioterapeuten ringte og fortalte at hun måtte til akutt-time hos tannlegen istedet! Hadde full medfølelse med henne, jeg husker altfor godt min egen tannpinehistorie! Men det er deilig å ikke skulle gjøre noe spesielt hver dag. Bare gå tur og sånt :-) Brage går i retning av bare en soveperiode i løpet av dagen, han er sprell våken kl. 7 om morgenen og legger seg kl. 8 om kvelden. Før har han hatt en liten lur før 12 og kanskje en på ettermiddagen, men nå har han bare hatt en, sånn ca. fra kl. 12 til kl. 14 de siste dagene. Den tanna har ennå ikke kommet fram, men det er veldig hardt der, så jeg må se etter hele tiden! Det er ikke alltid han har så mye ubehag av det, det går mest i bølger. Plutselig en dag er den kanskje der? Er så sugen på god mat for tida jeg! Og søtt også... Huff, jeg burde nok skjerpe meg. Vi spiste opp en hel sjokoladekake i helga, pluss masse boller som mamma hadde bakt! Men på hverdagene prøver jeg å holde meg i skinnet da. Akkurat nå holder mannen på med å kokkelere ute på kjøkkenet, og da vet jeg at det kommer noe godt snart! Vi spiser sein middag som regel vi, får mer matro etter at Brage har lagt seg. Hvorfor har jeg så sinnsykt lyst på ruccolasalat med ristede pinjekjerner og parmiggiano ostebiter?? Fordi det er godt.... Og jeg er sulten... *ut og snoke litt på kjøkkenet og snike til meg noen smakebiter på middagen*
Fibonacci Skrevet 12. april 2005 Forfatter #735 Skrevet 12. april 2005 For en natt... :o Brage sovna som vanlig i 8-tida, og våkna 12-01 for å få mat. Ikke noe uvanlig der... men etter å ha fått mat og faktisk sovnet litt igjen begynte han plutselig å hyle som en stukken gris, umulig å få roet ham. Til slutt falt han til ro ved puppen igjen, og sugde seg så godt fast at han hang der da jeg våkna i dag morges også :o Han hadde vel sovet litt han også, ikke bare spist hele natta, men det føltes sånn! Og etter å ha vært litt våken i dag morges ville han jaggu ha pupp igjen, og der lå han fra kl 7 i dag morges til kl 11 i formiddag :o :o :o Jeg har gnagsår på øret, er støl i hele kroppen og føler meg helt utsugd! Han hylte når jeg prøvde å dra til meg puppen, den SKULLE inn i munnen hans den! Ikke mye annet å gjøre enn å ligge der som en annen melkeku :o Glad i pupp kan man vel si at han er... Han har vært smågrinete etter at vi sto opp også. Mannen prøver å legge ham nå. Jeg tar meg en KG-runde...
Nanella Skrevet 12. april 2005 #736 Skrevet 12. april 2005 Hei La Traviata! Huff så slitsom natten din høres ut. Ikke godt å si hva det er nei. Men det går forhåpentligvis over. Har dere tenkt til å ha noe prosjekt sove hele natta dere eller? Hvis han begynner å få i seg litt annen mat, så trenger han vel ikke mat om natten??? Potetmos med grønnskaker liker Maren godt også. Men hun tror hver gang at det er grøt i skåla hun- er vist det som er best- så hun blir litt betenkt på første skjea hver gang. Maren forandrer sovemønster på dagen stadigvekk hun. Men en ting er sikkert. Hun kan ikke sove for lenge på ettermiddagen hvis vi skal få henne i seng til halv ni. Så heldig du er da som har en mann som er flink på kjøkkenet. Her er det kun jeg som lager mat og må innrømme at jeg ofte er tom for ideer. I tillegg er sambiss litt kresen så da er det jo ikke lett og finne på nye ting heller. *Drømmer om en mann som kan lage mat og som liker rødvin* Du får ha en fin kveld med fruene også får vi inderlig håpe at Bragegutten ikke bruker deg som melkeku i natt. Gi han en stor klem fra oss da!
Fibonacci Skrevet 12. april 2005 Forfatter #737 Skrevet 12. april 2005 Hei på deg Silje! Jej!! Der rundet dagboka mi 50 sider! Ja, det var en litt slitsom natt, det eneste han ville var å ligge og suge og suge... har kloremerker på puppene! :o Håper det går over, i går fikk han jo ikke grøt, men potetmos i stedet, og kanskje det var uvant for magen. Jeg synes jeg merker av og til når han har fått grøt at han sover litt lengre - men langtifra hele natta! Prøver å venne ham til litt vann, så han kan få det etter hvert istedetfor pupp om natta. Men han skjønner ikke helt poenget! Han svelger det ikke, bare ser totalt forundret ut og stirrer på oss: Hva er det meningen at jeg skal gjøre med dette her da? Hvis vi skal venne ham av med pupp om natta tror jeg vi skal planlegge det bedre - og ha mer overskudd. For det blir nok mye grining er jeg redd. Og mannen skal jo på jobb vanligvis, og trenger søvn... Vi får se hvordan ting utvikler seg, vi øker jo stadig i grøtmengde, og kanskje han må få to grøtmåltider i løpet av dagen for å bli mett nok? Takk for klemmene, de ble godt mottatt! Her kommer noen tilbake Ja, jeg er veldig heldig med mannen Silje! :-) Han er skikkelig flink til å lage mat. Jeg lager mere enkle ting til middag - har ikke så mye fantasi, men til gjengjeld er jeg flink til å bake da! Så når vi har gjester er det mannen som står for middagen mens jeg lager desserten! Creme brulee er spesialiteten Var på apoteket i dag for å plukke opp medisiner, men fikk da høre at den eneste allergimedisinen jeg kan ta ikke er å få tak i pga langvarige produksjonsproblemer! Det kan visstnok ta flere måneder før de kommer i salg igjen! Ikke visste de hvorfor heller! Jeg synes dette høres veldig rart ut. :klø: Det ser ut til at allergisesongen kan bli særdeles (lite) morsom for min del. Heldigvis fikk jeg øyedråper og nesespray, det hjelper jo litt. Har bestilt 6 mnd fotografering av Brage nå! Vi skal dit neste onsdag "Mitt første portrett" het tilbudet, vi får fotografering og to forstørrelser gratis, og kan kjøpe bilder i tillegg hvis vi ønsker det, mot at vi binder oss til å ta 1-års bildene på samme sted. En grei deal synes vi da :-) I kveld er det fruene igjen! Tirsdager er bra dager asså!
Charmina Skrevet 12. april 2005 #738 Skrevet 12. april 2005 Heisann vennen Har akkurat oppdatert meg med koselig lesing i dagboka di! Og sett på det nydelige bildet av Brage i lekegrinden! Han er bare sååååååå søt HAn der kommer til å bli farlig for jentene Her er det fremdeles lite soving!I seks tiden i dag måtte jeg bare kaste inn håndkleet og legge meg nedpå litt mens Charminamannen tok seg av begge ungene! Utrolig deilig å få sove et par timer! Men jeg sitter nå her og alikevel. fikk nå sett fruene i sted og jeg må bare si at jeg digger den serien altså!Er utrolig artig og spennende Det bildet fra stranden var jo også kjempefint da - må si jeg misunner de som har hytte nært vann! Jeg elsker å se vann jeg-det gir bare en helt egen ro! Tror jeg må prøve å få printa ut det bildet av Brage sånn at jeg kan lime det inn i fotoalbumet til Martine (som ennå ikke er begynt på :oops: )sånn at hun kan se på "nettsjarmøren sin" Vi føler jo at vi kjenner dere ganske godt gjennom dagboka da, og det er så gøy å se hvordan disse ungene våre som er så tette utvikler seg! HA en fin natt da snuppa - håper Brage sover! Kjempeklem fra Charmina (og der våknet Martine............ )
Gjest Madden Skrevet 13. april 2005 #739 Skrevet 13. april 2005 Produksjonsproblemer på allergimedisin hørtes virkelig ikke bra ut!! Håper det ikke er Polaramin det er snakk om..jeg må nemlig få byttet over til den..tar et annet preparat nå som virker særdeles dårlig i øyeblikket!! Tusen takk for kjempekoselig hilsen i dagboka mi...det er så utrolig kjekt å få oppmuntringer når man føler seg litt nedfor! :klem2: Så kjekt med fotografering av Brage da! Han er jo så skjønn og fotogen at det blir nok utrolig flotte bilder! Det er en storsjarmør dere har!! Håper du kan scanne inn bildene så vi får sett!! God fra Madden
Fibonacci Skrevet 13. april 2005 Forfatter #740 Skrevet 13. april 2005 Hei Charmina og Madden! Koselig at dere stikker innom her! :-) Så fint at du likte bildene Charmina, det var en god ide å printe ut "nettvennene" til barna våre, tror jammen jeg skal gjøre det samme selv! Jeg har heller ikke begynt på albumet til Brage, så du er ikke den eneste! Ligger håpløst etter med dagboka hans også, men jeg skal ta et tak snart! Skriver jo ikke så ofte der, men noen ganger i måneden, litt om hva vi har gjort og hva som har skjedd av utvikling og sånt. I dag har vi trilla en lang tur og funnet hvitveis! :-) Og så var vi på babysvømming, det gikk så fint, Brage liker sklia veldig godt! Og når vi dukker ham så gjør han svømmetak med armene sine under vann! Natta var litt bedre, han våkna halv 2 og så ikke før kl. 6 i dag morges! Det er bra til å være ham! Nå har vi proppa i ham både grøt og middag i løpet av dagen, da vi la ham i stad sovna han tvert, og da jeg var også på ham i stad så han så totalt avslappa ut som jeg ikke har sett ham på lenge. Håper det hjelper på nattesøvnen med mere mat, han elsker jo grøt og nå digger han potet/grønnsaksmos også! Joda Madden, det er Polaramin de har problemer med... Jeg tror jeg skal ringe til et annet apotek og høre, han mannen på apoteket her var så ordknapp og lite serviceinnstilt at jeg nærmest følte at jeg forstyrret ham i noe veldig viktig midt i arbeidstida! Makan!!! På resepten min står det 6 mg, og det hadde de i hvert fall ikke, hvis jeg skal ha en annen dosering må jo legen godkjenne det, og det var ikke han apotekmannen så veldig hjelpsom med... Jeg håper det blir bra bilder Madden! :-) Det pleier ikke å være noe problem å få ham til å smile i hvert fall! Så får vi håpe at han ikke tisser eller det som verre er på lammeskinnet eller teppet! Skal nok få scannet inn noen bilder også... stol på det! Hmmm... nå kommer jeg ikke på noe mer å skrive! Får ta meg en runde i de andre dagbøkene!
Fremhevede innlegg