Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei Charmina og Hanni!

Godt å få sympatierklæringer - jeg har fortsatt tannpine :( Til tider ganske vondt. Etter å ha ringt litt rundt fikk jeg time hos en tannlege i kveld kl halv 7. Det gjør vondt på to steder, tannkjøttet er ømt og jeg har litt vondt i kjeven, og jeg gruer meg så sinnsykt til det tannlegebesøket. Men det er jo verre å gå rundt med sånn tannpine. Får bare gape opp og la det stå til...

Brage veide 8060 gram i dag, og var 69 cm lang. Jeg trodde han skulle veie litt mer, og på kurven så vi at han har flatet ut litt. Helsesøster mente at han nok trengte mer næring, og anbefalte grøt framfor banan og sånt, så nå har jeg kjøpt inn risgrøt og skal prøve i kveld!

Han fikk vaksine i dag også, og nå har han vært sutrete en stund, så kanskje det er en reaksjon. Sannelig ikke lett å vite! Han vil bare ligge hos meg, og ikke sove i senga i hvert fall.

Gleder meg til treff jeg også Hanni! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbake fra tannlegen... to store hull, det ene må rotfylles... skal tilbake om to uker.

Men det var egentlig en lettelse å være hos tannlegen! Han var veldig hyggelig og behagelig, og det gjorde ikke vondt, fikk bedøvelse (er helt nummen i halve munnen).

Nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til, var redd for at hele munnen min ville bli erklært katastrofeområde, men ble nesten overraska over at det "bare" var to hull! Men de var dype da.

Burde nok gå oftere til tannlegen... men det havner dessverre alltid nederst på proiriteringslista :roll:

Brage likte risgrøten!!! :-)

Mannen ga ham mens jeg var hos tannlegen. Han svelga i vei og ville ha mer! Så det er nok bare å fortsette med det hver kveld utover! Kjøpte litt andre typer smaksprøver også, fersken og potetmos, men tar en ting av gangen.

Nå er jeg sååå sulten... skal lage litt middag etterpå, først må Brage få mer pupp og legge seg!

Skrevet

Hei La Traviata!

Stakkars som har vært hos tannlegen. Ikke noe godt det der nei, men er godt å få orden på det. Jeg går ikke til tannlegen før det er høyst nødvendig jeg, har mega tannlegeskrekk og det er ikke gøy nei.

Så stor Brage har blitt. Ikke noe gøy med sprøyte hvis de reagerer nei, Maren reagerte ikke sist, så håper ikke hun gjør det nå heller. Vi skal ta sprøyte 15. vi.

Får håpe Brage sover lengere når han begynner med grøt da. Det hjalp på Maren hvertfall (ikke det hun har jo sovet stort sett hele natten, men på slutten våknet hun litt tidligere enn vanlig for å spise- men nå er det greit igjen) Det er jo gøy å se når de får smake på noe nytt- kommer noen herlige uttrykk da ja! :ler:

Ha en fortsatt fin uke! Vi ses jo snart, går fort til treff nå!

:klem:

Skrevet

Huff jeg grøsser bare jeg leser om tannleger jeg - men bra at du får ordnet det nå da! Det er sikkert en reaksjon på vaksinen Brage har - Martine fikk jo 2 dager høy feber hun.Ikke rart hun sutret og var lei nei! Men nå er feberen vekke da! Når det gjelder grøt er hun ikke så veldig interessert nei - bare spytter det ut igjen mens hun smiler som bare det - nesten så en skulle tro hun gjorde det på fant! :ler: Ser ut som om det bare er puppen og melka som er bra nok til den lille frøkna mi :roll: Men jeg får nå bare fortsette å prøve da. Hun kan jo ikke fortsette å leve på bare melk.Iallefall ikke når hun ikke legger på seg.

Nå sover hun formiddagsduppen sin.Hun er egentlig utroligtrøtt om morgenen........men kanskje ikke så rart når hun rangler om natten!

Nå er det helg - deilig!Ikke at det er sånn forskjell da når man ikke jobber, men Charminamannen og Jr har jo fri da og det er så kjekt!

HA en fin fredag snuppa - her blir det Idol titting og kos temker jeg!

Skrevet

Hei du!

Bra du fikk gått til tannlegen da. Kjedelig med hull da, men godt du fant ut hva det var.

Så stor og fin Brage har blitt da!

Fint at Brage likte risgrøt :-) Vi har tenkt til å prøve på lørdag.

I dag er det babysvømming for oss også. Kjempegøy :hoppe:

Skrevet

Heia!

uff.. hull er ikke noe gøy nei... :-( Men ja, jeg synes det er ett mareritt hvert år jeg må til tannlegen, men når det er over så var det ikke så værst alikavel..! :wink:

Bedøvelse må en ha!! :wink:

Å så gøy at Barge begynner å spise grøt! Jeg gleder meg til Jonas begynner med det også! :-)

Skjempe stooor knipe :klem: til deg vennen, og håper virkelig ikke tennene blir kjempe vonde!!

God helg snuppå!!

:vinke:

Gjest Madden
Skrevet

Skjønner hva du mener ang. tannlege...jeg utsetter det i det leeeengste! Hater det virkelig!

Burde ta meg en tur nå..det har jeg kjent på lenge, men så "passer" det aldri! :ler:

Håper du får ei fin helg vennen!!

God :klem: fra Madden

Skrevet

Hei og tusen takk for hilsener, Silje, Charmina, Sandra, Susanna og Madden! :klem:

Føles godt å ikke ha vondt i tennene ja... så det er verdt det selv om det er dyrt! Den forrige tannlegen min var ikke så fristende å gå til, men han jeg fant i går var utrolig behagelig og ingenting gjorde det minste vondt.

Brage har sovet veldig mye i dag, både utendørs og inne. Og sutra litt innimellom. Kan jo både være sprøyta og vondt i magen pga fremmed mat kanskje? Har ikke vært noen bæsjebleie på lenge nå, og i stad gråt han når han fikk mat! :o Det pleier ikke å skje! Ga ikke grøt i dag, i tilfelle det var grøten som ga ham vondt i magen. Kanskje prøve annenhver dag framover?

Håper Martine liker grøten bedre etter hvert, Charmina! Det er nok uvant å få noe annet enn flytende føde, men som du sier så trenger hun det jo! Lykke til :-)

I dag var mannen hjemme, og jeg kunne ta meg en tur på jobben. Og HURRA!!! jeg fikk gjort det jeg skulle! Har vært så mye kluss med programmet jeg bruker, hadde to bomturer før påske, pluss den gangen jeg ikke kom inn med adgangskortet, men nå gikk det endelig!

Og kortet mitt er blitt fiksa også.

På veien hjem handla jeg bl.a. frøposer og blomsterjord, for her skal det sås til helga! Blomkarse, flittig-lise, månedsjordbær, basilikum, oregano, lobelia, solsikker og pyntekorg. Jej!!

I morgen skal jeg svømme, og så frø, og prøve å få tid til husvask og innvendig bilvask! Trengs jammen å støvsuges og ryddes der, og så skal mannen skifte dekk.

Ellers har vi ikke så mange planer i helga.

På søndag får vi besøk av venner, de har ikke sett Brage i det hele tatt faktisk, det har liksom ikke passa, og så bor de litt langt unna. Men det blir kjempebra å se dem igjen! :-)

God helg til dere som stikker innom! :vinke:

Skrevet

Innom for å ønske deg en GOD HELG! :rosasmil:

Skrevet

Halloen :)

Kan kanskje være at grøten gir litt magevondt ja!martine har sutret og :grine: i hele dag - og det er bare så ulikt henne. Også har hun prompet noe dugelig :sjokk: rene stinkbombene. At noe så søtt kan lage sånne lukter er nesten litt ubegripelig :ler::tunge1:

Høres kjekt ut å så litt da!utenfor her ser det bombet ut nå med lass med stein, sand og det som værre er!Men det blir vel bra til slutt!

God helge :klem: fra meg

Skrevet

Så hyggelig å plante blomster da!

Er ganske misunnelig på dere med hage, det blir så koselig for Brage i sommer også.

Det kan nok hende det er litt uvant for Bragemagen den grøten, men han venner seg nok fort til det.

Jeg har kjøpt grøt nå, tror det var havre (gidder ikke sjekke, late meg :ler: ). Tror vi skal prøve det i morgen, blir jo spennende da!

Stakkars Bragegutten. Håper det løsner litt i systemet hans snart da. Ikke godt å ha vondt i magen nei :(

God helg kjære La Traviata!

Skrevet

Takk for hilsener, Sirka, Charmina og Sandra! :-)

Har vært og svømt! Kjempedeilig altså. Men svømte ikke fullt 1000 meter, fikk litt dårlig tid og merka at kondisen ikke er helt på topp!

Brage var kjempesutrete mens jeg var borte, så mannen var glad da jeg kom... han ville ikke sove, og ville ikke ha mat. Mannen lurer på om tanna kommer nå (igjen!), mens jeg lurer på om han sliter med magen eller om det fortsatt er sprøyta som skaper ubehag.

Han har i hvert fall ikke forstoppelse lenger... 3 bæsjebleier hittil i dag!

Nå springer det snart ut en krokus i hagen vår! Og flere er på vei. Har lyst til å gå ut og begynne å jobbe i hagen, men først skal jeg og moren min trille en tur med Brage, og så skal jeg vaske hus og bil.

Skal gi litt grøt igjen i kveld, den kvelden han fikk det sov han noen timer lengre utover natta.

Det var jo deilig! :-)

Skrevet

Godt at det ikke var forstoppelse da. Ellers så skrev jeg som svar i min dagbok at det kan være lurt å blande i litt maltekstrakt i grøten eller gi sviskesaft det hjelper på magen.

Høres ut til at du er skikkelig effektiv i helga ja!! Hagen vår er det ikke noe greie på enda den, vi må grave opp hele skiten og begynne fra bunn så neste sommer kan nok vi få litt mer glede av hagen. Håper jeg da!

Høres deilig ut å svømme da, også så bra trening!! Godt å få beveget seg litt!

Ha en fin fin helg :klem:

Skrevet

Hei Snuppa :kyss:

En liten søndagshilsen fra meg!Om ikke lenge skal jeg legge meg i badekaret og etterpå krype under dyna.Kjenner jeg trenger det!

Her har vi hatt folk som har lagt beleggningsstein utenfor huset ,og de fortsetter nok i 2 dager til før de blir ferdige. Så det blir ikke mye planting her ennå da!Men kanskje om noen uker?

Det høres så koselig ut i hagen deres.Jeg liker kjempegodt planter og slikt men er ikke akkurat i besittelse av grønne fingre nei :tunge1: Desverre!

Håper Bragegutten har det bra og at han er flink å spise grøten sin!

Søndagsklem fra Charmina :klem:

Skrevet

Hei!

Det kan jo godt hende det er tannen igjen for det går visst ofte i rykk og natt det der har jeg hørt.

Det minner meg på noe:

Overhørte en samtale på helsestasjonen, det var en tvillingmamma som nakket med en annen tvillingmamma om forskjeller på ungene.

Hun ene snakket om tenner, at den ene ikke hadde fått en tann ennå (de var 8md...lange ører jeg :ler:) mens den andre hatt fått 6 (:o) omtrent samtidig da hun var 7 md. Nå hadde hun fått enda en. :ler: Hun andre måtte le da hun så munnen hennes, den var visst full av tenner ja!

Det ser utsom om Marcus jobber litt med dengrøten han også. Droppet babykino i dag, er ikke hyggelig for hverken Marcus eller meg når han har litt vondt stakkar :(

Nå sover han i all fall..

Håper det har gått greit med Bragegutt i natt!

Skrevet

Hei og takk for hilsner, Silje, Charmina og Sandra! :klem:

Nå er det mandag igjen, og godværet ser ut til å ha dratt sin vei... grått og trist ute.

Vi har prøvd mer grøt nå i helga, og Brage ser ut til å elske det! Men tør ikke gi full porsjon ennå, siden det virket som han fikk vondt i magen sist.

Takk for tipset om maltekstrakt/sviskesaft, Silje! Det må prøves.

Han sover ikke noe lengre utover natta av grøten, snarere tvert imot! I går natt våkna han jo tidligere enn han pleier...

Han sutrer veldig nå om dagen altså. Det ligner ikke ham! Kjempevanskelig å få ham til å sove på dagtid, men utendørs går det bedre. Nå har han faktisk sovet der ute i et par timer!

Kan hende at det er tanna Sandra! :Nikke:

Håper det bare er en og ikke seks på en gang da :ler:

Ellers så har vi sett noen bra filmer på DVD i helga; Million Dollar Baby, Hawaii, Oslo og Uno. Spesielt Hawaii, Oslo synes jeg var veldig bra! Og så fikk vi med oss de to første episodene av 24 da, litt spennende men også litt forutsigbart egentlig.

Ute i hagen har vi fått rydda unna det visne og gått rundt og planlagt hva vi skal plante hvor og sånt. Tror det blir fint, i fjor rakk vi ikke så mye i hagen, for da var det selve huset det gjaldt å gjøre klart. Men i år skal vi lage blomsterbed og plante busker og kanskje noen trær! Fikk bare sådd noen få frø i helga, lavendel og jordbær :-)

Nå våkner Brage!

Skrevet

Hei La Traviata!

Høres slitsomt ut med mye nattevåking ja. Kan nok hende det er tanna ja. Smøre på dentinox hver kveld da så kan det hende det hjelper???

Koselig med hageplanlegging. Sikkert gøy når man har ideene! Jeg må ha hjelp jeg når vi kommer til å planlegge hagen, mine fingre er ikke særlig grønne :roll:

Ha en fin kveld da! :klem:

Skrevet

Å, du også er så flik ang. trening! (satt akkurat å leste inne hos Charmina :ler: ). Jeg blir jo helt giret jeg av å lese om hvor flinke dere er!! 1000 m er ett stykke det!! :o Kjempe flink er du!! :Nikke:

Å det er så kjekt nå når en kan begynne å sette ut hagemøblene igjen! Jeg er ingen hageperson, men det må plantes litt her hos oss også i år! :wink:

Så bra at Brage liker grøten nå!

Nei, nå var det vist en som ikke ville sove mere her hos meg, så jeg får bare avslutte for nå La Traviata! Jonas vil liksom ikke sove mere enn 15 min. om gangen i dag... :roll:

Kos deg med fruene i kveld snuppa!!

Skrevet

Hei Silje og Susanna! :klem:

Ja, det er gøy å drive på i hagen, men vi er ikke så erfarne ennå, lærer vel av å prøve og feile!

Jeg er veldig glad i planter, men har mest hatt dem i potter, krukker og verandakasser før - nå må jeg jo tenke på jordtype, pH, sol/skygge, drenering og litt av hvert. Ugress må jeg nok slåss med også etter hvert! Og klippe plenen er ikke akkurat min favorittaktivitet, men vi har ikke så stor plen heller da.

1000 meter er bra trim det, Susanna, men jeg klarte ikke å svømme fullt så langt første gangen. Men målet er jo å klare det etter hvert! :-)

Nå tror jeg også at det er tanna til Brage som sprenger på igjen, jeg synes jeg kan se noe like under tannkjøttet!! Men det har ikke kommet fram noe ennå. Han sutrer masse på dagtid, men om kvelden sovner han ganske greit, og dagens høydepunkt er utvilsomt grøtmåltidet - han skjønner hva som kommer og kaster seg fram mot skjea! Helt vill! :ler:

Etter hvert prøver vi sikkert flere smaker og sånt, og så har jeg kjøpt havregrøt (men den er fra 6 måneder og oppover da).

Han er jo fortsatt glad i pupp, men jeg lurer på om jeg har mindre melk? Sist jeg pumpa kom det bare 80 ml. :-(

Ikke for det, det spruter jo regelrett noen ganger, men han er nok mer sulten enn det jeg kan tilby!

I dag var jeg på møte på jobben mens mannen passa Brage. Det gikk fint det, han fikk MME på flaske, men tok ikke hele flaska (han er generelt ikke så glad i flaska). Før måltidet hadde han sovet ute i flere timer, inne ville han jo ikke sove! Frisk luft hjelper tydeligvis! :Nikke:

I kveld er det fruene igjen, og gjett hvem som gleder seg?! :hoppe:

Gjest Madden
Skrevet

Håper du også koste deg med fruene i kveld! :)

Blir helt misunnelig jeg også når jeg leser at du har hage! :) Jeg kommer snart til å få det jeg også da.. Det er bare drømmen altså! Jeg elsker å stelle med planter...selv om jeg ikke akkurat er noen supergartner! Jeg fabler om å plante ut altankasser snart (må kjøpe nye da, siden de store kassene jeg kjøpte i fjor blåste ned og ble knust... :roll: ) Foreløbig er det jo ikke så veldig mange planter som tåler å stå ute siden været er så ustabilt! Men vi har jo noen få da! Stemorsblomstene mine bruker å holde til langt uti november..så jeg kan jo alltids gjøre et forsøk!

Hvordan er det å ha begynt å jobbe så smått igjen da? Fungerer det bra?

Håper uka di blir fin snuppa!

God :klem: fra Madden

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...