Nanella Skrevet 21. mars 2005 #681 Skrevet 21. mars 2005 Åååå, høres så deilig ut med påskeferie på fjellet! GOD TUR og kos dere masse!
Gjest Madden Skrevet 22. mars 2005 #682 Skrevet 22. mars 2005 )Innom med en stooor god påske- :klem2: Håper dere koste dere med påskeverksted i går, det hørtes kjempekoselig ut! Ønsker dere også en riktig god tur på onsdag...håper den blir kjempefin!! Masse sol, kos, & krim (Maddens hemmelig påskeformel det der.... ) fra Madden
Susanna Skrevet 23. mars 2005 #683 Skrevet 23. mars 2005 Innom med en kjempe stor påske til deg og Brage! Håper dere får en kjempe fin tur på fjellet og at dere koser dere masse!! Kjempe stor knipe- fra Jonas`n og meg!
Charmina Skrevet 28. mars 2005 #685 Skrevet 28. mars 2005 Hei vennen Håper du har hatt en kjempefin påske sammen med dine kjære! Vi har iallefall kost oss veldig i det nydelige været!Kom hjem lørdag og har siden kost oss i byen.Litt kjekt det også! Nå holder jeg på å bli skikkelig snylta igjen så jeg har kanskje blitt litt kald der opp selv om solen varmet! Nå skal vi avgårde i besøk. Ha det fint så lenge
Fibonacci Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #686 Skrevet 28. mars 2005 Tusen takk for hyggelige påskehilsner, Silje, Madden, Susanna, Sirka og Charmina! :-) Vi kom hjem fra fjellet i går kveld, og har hatt det kjempefint! Været var jo helt strålende hver dag, det var litt vind på lørdag men ellers helt topp! Jeg fikk faktisk tatt meg et par skiturer, har fått skikkelig gnagsår og er støl i bein og armer! Jeg går litt rart Ellers har Brage storkost seg med turer i bæresele og vogn, hilst på mange nye mennensker, og har lekt med tremenningen sin! Hun er snart ett år, men veier omtrent det samme som Brage... en skikkelig søt og blid jente I dag skinner sola og vi har satt oss ute på terrassen vår mens Brage sover i vogna! Krokusen som vi planta i høst like før Brage ble født titter nå opp av jorda og det er bare sååå koselig! Nå er det VÅR!!!! :-) Etterpå skal vi på middag hos en venninne, hun har passet ilderen vår mens vi var på fjellet, snill som hun er. Nå må jeg ut i sola igjen!
Fibonacci Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #687 Skrevet 28. mars 2005 Jeg glemte å fortelle at Brage snudde seg fra rygg til mage i dag! Han har lenge snudd seg over på siden, og har rulla fra mage til rygg, men dette var første gang fra rygg til mage. Han er veldig flink til å ta tak i tærne sine og klarer nesten å spise dem også! Og så har han begynt å lage sånn "bil-lyd" med leppene sine så sikkelet spruter alle veier Vi har nå fått overta en lekegrind fra naboen vår, pluss masse fine leker, de har tre barn i skolealder og var bare glad for å kunne tømme boden for baby-ting! Tror det er greit å venne Brage til å være i lekegrind nå før han blir for aktiv og begynner å bevege seg rundt i stua! Nå må jeg innom noen flere dagbøker før jeg legger meg...
Sandra Skrevet 29. mars 2005 #688 Skrevet 29. mars 2005 Flinke Bragegutt!! Ruller rundt og alt Marcus ligger stille fortsatt han, men leker endel med tærne. Gleder meg til å se lille store Bragegutt snart! Marcus er også en tungvekter Jeg veide oss sammen, og så meg, og da kom jeg til 9 kilo :o Vi skal på 5 md kontroll på onsdag, det blir spennende å se hvordan hanhar vokst. Høres deilig ut med fjelltur! Så bra at dere fikk lekegrind og leker fra naboen, det er sikkert lurt med lekegrind så de ikke fyker over alt bare man snur ryggen til. I dag er det fruene, og jeg husker det for en gangs skyld :-)
Fibonacci Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #689 Skrevet 29. mars 2005 Åh, nå forsvant innlegget mitt! Blir så sinna når det skjer! Takk for hilsen Sandra, jeg er også veldig spent på hvor mye Brage veier nå, vi skal på kontroll på torsdagen. Tror han er over 8 kilo, men tør ikke tippe hvor mye over! Skal han fortsette sånn blir han jo rene sumobryteren til slutt! I dag har Brage vært ganske sutrete og ikke villet sove, først nå i stad sovna han endelig. Det var deilig, jeg er litt sliten i dag, det ble seint i går kveld og tidlig i dag morges! Vi lurer på å gi Brage litt grøt snart, for at han skal få smake og venne seg til det. Er spent på om han vil ha det, han er i hvert fall veldig interessert i maten vi har på bordet og strekker seg etter tallerknene så maten hopper! Har lagt ut noen nye bilder i albumet nå, prøvde å begrense meg men det ble tre bilder da... Leker med tærne! Brage i lekehumør! Klar for litt action! Og endelig er fruene tilbake på TV-skjermene!
Nanella Skrevet 29. mars 2005 #690 Skrevet 29. mars 2005 Så fine bilder av Brage! Syns han forandrer seg hele tiden jeg! Men søt er han hele tiden Flinke Brage også ja! Maren ruller ikke fra mage til rygg da, bare fra rygg til mage.. Syns det er veldig spennende med tærne sine, men får ikke tak i dem selv enda. Men fysioterapeuten sa hun var tidlig ute med å rulle.. Hun er jo tross alt bare 4 1/2 mnd.!!! Blir gøy med fruene idag ja, jeg gleder meg!!!!! Ha en fin dag!
Charmina Skrevet 29. mars 2005 #692 Skrevet 29. mars 2005 Å for en søt liten gutt dere har :hjerter2: nydelige bilder La Traviata! Kjempesøt liten supermann da! Så heldige som fikk lekegrind og leker da - kjekt å slippe å kjøpe så masse.Vi har ennå lekegrinden som gutten min hadde. Har lånt den vekk men får den snart tilbake. Den brukte vi masse. Kjekt å ha et trygt sted å sette de om man holder på med noe og ikke kan sjekke dem hele tiden. Martine klarer også så vidt å snu seg fra ryggen til magen nå, men hun får liksom ikke med seg den ene armen. Også hater hun virkelig å ligge på magen så da vræler hun skikkelig stakkars. Jeg blir også kjempe når innleggene mine forsvinner og har derfor begynt å lagre de før jeg sender de om de er litt lange. Skjønner ikke hvorfor det skjer så ofte. utrolig surt om man har skrevet masse iallefall. Koste meg med fruene i kveld - ukas høydepunkt på tv fronten det der! Ha en fin natt og sov søtt! fra Charmina
Fibonacci Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #693 Skrevet 30. mars 2005 Tusen takk jenter! Alltid hyggelig når dere stikker innom, Silje, Sandra og Charmina! Jeg burde nok ha lagra de lengste innleggene mine jeg også Charmina, brukte litt tid på å legge inn linker til bildene, så da var det gjort.... kjempeirriterende! Nå sover Bragegutten og jeg skal hoppe i dusjen og lage meg litt frokost! I dag er det babysvømming, og det skal bli gøy! :-)
Sandra Skrevet 30. mars 2005 #694 Skrevet 30. mars 2005 Gøy med babysvømming! Har dere mange ganger igjen? Skal dere fortsette når det er ferdig? Vi begynner på nytt kurs nå på fredag, vi følger de samme barna fra nybegynner kurset. Jeg gleder meg skikkelig til fredag, for i løpet av de siste ukene er Marcus blir såmye mer aktiv. Gøy å se reaksjonen hans i bassenget nå. Men vanligvis blir han veldig rolig og avslappet da. Så spennende fruene var i går, som alltid da
Fibonacci Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #695 Skrevet 30. mars 2005 Hei Sandra! Siste gang for babysvømming er 28. mai, så vi har ganske mange ganger igjen! :-) Har lyst til å fortsette til høsten også, det er jo så gøy! Brage plasker og spruter og gjør sånne "butterfly"-aktige bevegelser med armene, instruktøren er jo helt imponert Men det var nok litt mer klor enn vanlig i bassenget i dag, jeg reagerte litt på det, øya mine er såre :-( Har litt lyst til å legge meg tidlig i dag, men som regel blir det ganske seint likevel... I morgen skal vi på 5-mnd. kontroll, det blir spennende! Mannen og jeg har tippa en vekt på hhv. 8,3 og 8,4 kilo, så får vi se hvem som kommer nærmest..? I morgen tenkte jeg også å gi Brage litt grøt, bare for å se hvordan han reagerer. Han våkner et par ganger om natta fortsatt, og vil ha mat, så jeg håper at han kanskje kan bli mer mett av grøten og sove lengre utover natta. Nå pleier han å få pupp alt fra kl. 11-12-01 og så kl. 4-5. Jeg merker at det tar litt på over tid! Hadde vært sinnsykt deilig å få sove en hel natt snart! God kveld til dere som er innom :-)
Sandra Skrevet 30. mars 2005 #696 Skrevet 30. mars 2005 Ja, jeg kjenner det selv jeg La Traviata. Begynner å bli veldig lei av å stå opp om natten nå. Var jo på helsestasjonen i dag, og helsesøsteren vår mente at Marcus godt kunne begynne å vennes til å sove hele natten nå. Vi er ganske innstilt på det nå, men begynner nok ikke i dag for han har jo fått vaksine lille duppelitten min :-) Kanksje i morgen? Hva slags grøt har du tenkt til å gi?
Charmina Skrevet 30. mars 2005 #697 Skrevet 30. mars 2005 Heisann Babysvømmingen høres kjempegøy ut!Synes jeg ser han for meg! Jeg slutter meg helt til det der ønsket om å kunne fått sovet en hel natt. Gav henne mat klokka ett,tre og fem i natt og da er man jammen trøtt leeeeenge etterpå ja! Har jo ikke ork til så mye om dagene kjenner jeg! Gav henne bittelitt grøt i dag for å se om hun likte det og da smilte hun fra øre til øre!Det var havregrøt!Likte den selv jeg Nå ligger hun med feber etter vaksinen men det er nok over til i morgen tenker jeg! Håper gullet ditt sover litt bedre i natt da! Klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 31. mars 2005 Forfatter #698 Skrevet 31. mars 2005 Supermegagigatannpine... Våkna i stad, la meg egentlig kl. 10, for jeg var så trøtt... men nå måtte jeg opp og svelge noen Paracet, dette er bare så vondt... Får ringe tannlege i morgen, håper den Paracet´en begynner å virke snart, ellers vet jeg jammen ikke hvordan jeg skal få sove i natt... Hater å gå til tannlegen... og lommeboka mi hater det enda mer... Brage våkna i stad også. Nå sover han igjen. Tenkte å prøve ris- eller maisgrøt Sandra, eller kanskje havregrøt som Charmina skrev. Jeg liker havregrøt selv jeg! :-) Brage fikk smake på litt smeltet vaniljeis på fingeren og litt bolle i påsken, du skulle sett det overraska uttrykket han satte opp Noen riskorn prøvde vi også gi ham, men de spytta han ut! Så kanskje ikke risgrøt er det rette å starte med? Får prøve litt forskjellig. Tenkte også på å gi litt banan blanda med morsmelk, det har vi i hus i hvert fall, i morgen skal jeg kjøpe inn grøt pluss større smokker, har kasta alle smokkene han har nå, for han fikk halve smokken inn i munnen i stad når han gapte ekstra høyt... det så skummelt ut! :o Får prøve å leggge meg igjen med denne tannpinen, har jo merka at den ene tanna mi ikke har vært helt OK i det siste, men det har ikke vært i nærheten av så vondt som det gjør nå...
Charmina Skrevet 31. mars 2005 #699 Skrevet 31. mars 2005 STAKKARS STAKKARS VENNEN :trøste: tannpine er ikke noe kjekt altså og som du sier verken for deg eller for lommeboken! Jeg har skikkelig tannlegeskrekk jeg og kan ikke utstå å måtte gå der!Heldigvis har jeg megasterke tenner.Huff jeg føler virkelig med deg altså! Martine har nå feber i dag også og er sutrete så det holder!Hun har sikkert ubehag der hvor stikket kom i går.Det er litt hardt under der så jeg driver nå og masserer litt så det ikke skal bli sånn. Nå sover hun inne på det kjølige soverommet så håper jeg at tempen går litt ned mens hun sover. Nå får jeg prøve å få gjort litt før hun våkner igjen! :dagensrose: GOD BEDRING
hanni Skrevet 31. mars 2005 #700 Skrevet 31. mars 2005 Hei La Traviata. Gleder meg til treff om en uke! Spent på Brages vitale mål. Hannibabyen var 8300 g/ 68 cm i dag. Han takla vaksinen bedre også ser det ut som. Vi har forresten kjøpt inn risgrøt her - men drøyer litt til. Jeg fikk så mye skryt for fullamming i dag at jeg tror jammen jeg fortsetter litt til. Vi har gitt litt banan og MM et par ganger - men hannibabyen har ikke vært så interessert egentlig. Håper tannpinen din er bedre - det er ikke noe moro med tannpine. God bedring. Hanni
Fremhevede innlegg